.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 10:21:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z]wskaźnik temperatury cieczy chlodzącej
PostNapisane: 06.paź.2006 19:47:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2005 10:45:13
Posty: 118
Lokalizacja: Kraków
Witam. Ostatnio przykulo moja uwage , zachowanie tegoż oto wskażnika, tzn nie pokazuje stabilnej temperatury, tylko w zaleznosci od stylu jazdy opada i wznosi sie, czy to normalne? W skodach 110KM TDI, ten wskaznik mial caly czas ta sama temperature, stad moje pytanie, czy mam cos zepsute, czy ten typ tak ma? I jeszcze jedno, jaka jest maks. temperatura pracy? Z gory dziekuje za pomoc. pozdrawiam

_________________
B4 1.9 TDi automat avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 21:09:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Posprawdzaj stylki na czujniku , przeczyść je papierkiem . Pewnie to jest przyczyną pływania wskaźnika. Normalne jest to iż stoi jak beton (no prawie) na 90-92C lub w bardzo bliskiej okolicy....Wczesniej miałem niedogrzany silnik jakies 1,5 roku temu wyminiełem termostat na Whalera (tak sie to chyba pisze) i jest jak wyżej napisałem ......

Polecam

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 07:08:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jezeli temperatura zmienia sie szybko i zxalezy od obrotow silnika (przy wyzszych obrotach pokazuje wieksza temperature a jak zdjejmiesz noge z gazu to szybko opada) to masz walniety stabilizator napiecia. Stabilizator ten powinien dawac stale napiecie 10V na uklad czujnik-wskaznik. Najwyrazniej Twoj ma zwarcie i zamiast stalych 10 V daje pelne napiecie instalacji, a jak wiadomo przy pracujacym silniku ono sie zmienia w zakresie okolo 12-14V i stad te wahania wskazan.

Stabilizator znajduje sie z tylu zegarow. Jest to taki niewielki czarny prostopadloscian z wystajaca blaszka poprzez ktora jest przykrecony do obudowy zegarow. Z tego stabilizatora wychodza 3 nozki. Mozesz probowac kupic oryginal, ale pewnie beda chciec za niego kolo 100zl. Wiec nie ma to sensu. Bardzo dobrze pasuje zwykly stabilizator napiecia na 10V o oznaczeniu LM7810 ktory kupisz w kazdym sklepie elektronicznym za okolo 1,5-2 zl. Tylko UWAGA! Musisz go wstawic odwrotnie niz oryginal. Blaszka do gory. Po prostu roznie sie kolejnoscia wyprowadzen. Srodkowa noga jest tak samo, natomiast nozka nr 1 w oryginale to nozka nr 3 w zamienniku i odwrotnie. A wiec jesli w przypadku oryginaluu blaszka byla od strony obudowy, to musisz go wstawic tak, zeby ta blaszka byla do gory (w powietrzu). Zeby przykrecic to daj jakas podkladke (moze byc nakretka). Sam tak kiedys zrobilem i wszystko dzialalo idealnie :-)

Powodzenia

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 09:48:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2005 10:45:13
Posty: 118
Lokalizacja: Kraków
Mysle ze to jednak nie stabiliziator napiecia poniewaz, kiedy jej butuje przez chwile, to temperatura za chwile podnosi się , natomiast gdy juz jade spokojnie, wskanij jest przez chwile wyzej, i po jakims czasie opadnie. Podobnie jest w korkach , grzeje sie tam moja fura i wskaznok idzie do góry. Wydaje mi sie ze to moze byc termostat, otwiera sie za pozno.

_________________
B4 1.9 TDi automat avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 10:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Aha
W takim razie to rzeczywiscie nie to. A jaka temperature wskazuje ten wskaznik przy butowaniu? Wlacza Ci sie wentylator chlodnicy?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 11:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
TERMOSTAT :!: :!: :!:
tzn wymień go na nowy, dobrej firmy. Wahlera lub Vernet'a (nigdy nie wiem ktory jest który, bo zawsze mi sie mylą :diabel: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 12:14:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Styki na czujniku lub stabilizator (ale wtedy pływałyby wskazania wzkaźnika paliwa). Termostat łatwo sprawdzić ... jeśli chłodnica robi się ciepła zanim wskaźnik pokaże 90 st C to masz przyczynę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 12:26:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
teramostat warto wymienic co drugi sezon lub jak sie duzo jezdzi to nawet co rok. Oczywiscie warto takze przez zimą wymeinic plyn chlodzący. Polecam DYNAGEL 2000.
Oczywiscie teramostat wymienia sie w kupowanym samochodzie wlasciwie tak jak olej, filtry, paski... Ja tak bynajmniej robie. Cena niewielka, robota szybka, a silnik szybciej sie nagrzewa (dogrzany mniej pali) i szybciej mozna mu deptac, a tak to sie czeka i czeka na rozgrzanie, ktore w AFNie bardzo wolno idzie...
pozdrawiam i powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 09:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 20:20:29
Posty: 44
Lokalizacja: Sokółka
termostat.
ostatnio tez mialem takie objawy.wszystko wskazywalo na to,że może być czujnik, lub stabilizator napięcia.jeśli byłby stabilizator to wskaźnik poziomu paliwa też by świrował.stawiam na termostat.u mnie był chyba oryginalny taki z gumową uszczelką która sparciała od gorąca.wymieniłem na nowy i nie musi być koniecznie whaler tak jak podają inni wystarczy żeby pasował i miał temp. otwarcia 87-88 stopni i będzie ok.daj znać co było.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 09:38:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
djset napisał(a):
a tak to sie czeka i czeka na rozgrzanie, ktore w AFNie bardzo wolno idzie...
pozdrawiam i powodzenia

W porównaniu do 1Z`ta AFN nagrzewa się błyskawicznie :hehe:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: