.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 01:47:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9TDI AFN] montaż temopomatu i FIS-a - jak?
PostNapisane: 14.wrz.2006 15:04:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Witam ponownie. :)

Mam pytanko dla tych którzy już walczyli u siebie z montażem tempomatu i FIS-a.

Chciałbym do swojej A6 z 98 r z silnikiem 1,9 TDI AFN zamontoważ dodatkowo tempomat i FIS-a ale brak mi schematów do podłączeń.
Czy ktoś może dysponuje takimi schematami :?:

Chcę zakupić cały nowy (czytaj nowy jako używany) licznik z pełnym FIS-em, na co zwrócić uwagę (oprócz oczywiście obrotościomierza)?
Czy te kostki które obsługują teraz mój licznik pasują do tego z fisem i wystarczy wtedy podłączyć dodatkowe okablowanie do fisa?

A co do tempomatu to czy wystarczy to co napisał WASYLO :!: :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=tempomat

Tylko że on montował tempomat a C4 a czy w C5 będzie tak samo, te same piny itd :?:


Z tego co on pisze to nie wygląda na zbyt trudne ale, aleeee...

Na pomysł założenia tempomatu i fisa wpadłem po tym jak mój kolega zakupił passata z takim wyposażeniem i bardzo mi się to spodobało, więc postanowiłem spróbować.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 AFN] montaż temopomatu i FIS-a - jak?
PostNapisane: 14.wrz.2006 19:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
CZARNYOLO napisał(a):
Witam ponownie. :)

Chcę zakupić cały nowy (czytaj nowy jako używany) licznik z pełnym FIS-em, na co zwrócić uwagę (oprócz oczywiście obrotościomierza)?


OBROTOŚCIOMIERZ :diabel:

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 19:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Witam ponownie.

Znalazłem schemat podłączenia tempomatu w a6/c4 - czy będzie taki sam jak w moim a6/c5 - może ktoś się orientuje :?:

Może ktoś wie skąd zdobyć wtyczkę do manetek od tempomatu i komputera :?: :(

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 20:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
AFN masz tu
http://www.a4-freunde.de/pdf/gra_b5_diesel.pdf

Manetki są na allegro. Pasują od C4. Trzeba przełożyć samo ramię


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 08:50:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Manetki już kupiłem oryginalne od mojego modelu.

Super, dzięki za linka, już sobie wydrukowałem i zaraz będę nad tym myślał.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 13:57:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
:D
Ciągnąc dalej wątek wymiany licznika na ten z fis-em mam pytanko.

Chodzi o audi a6 1,9TDI z 98 roku.
W tej chwili mam licznik o numerze katalogowym audi 4b0 919 860e.
Na allegro znalazłem:

http://moto.allegro.pl/item133782904_li ... 02rok.html

może wiecie czy on będzie pasował do mojej niuni :?:

Czy duża zamota z kablami będzie, tzn czy oprócz tych dodatkowych kabli od kompa będzie trzeba coś przerabiać w istniejących wiązkach - kostkach :?:

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 14:21:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
CZARNYOLO napisał(a):
:D
Ciągnąc dalej wątek wymiany licznika na ten z fis-em mam pytanko.

Chodzi o audi a6 1,9TDI z 98 roku.
W tej chwili mam licznik o numerze katalogowym audi 4b0 919 860e.
Na allegro znalazłem:

http://moto.allegro.pl/item133782904_li ... 02rok.html

może wiecie czy on będzie pasował do mojej niuni :?:

Czy duża zamota z kablami będzie, tzn czy oprócz tych dodatkowych kabli od kompa będzie trzeba coś przerabiać w istniejących wiązkach - kostkach :?:

Nowy licznik nie będzie działał prawidłowo ze względu na brak obsługi magistrali CAN.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 14:43:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
szogun0 napisał(a):
Nowy licznik nie będzie działał prawidłowo ze względu na brak obsługi magistrali CAN.


:/ Bardzo mnie to smuci.

Chciałbym założyć fisa ale żeby było jak najmniej kombinacji z istniejącymi kablami. Chyba muszę szukać licznika z mojego rocznika z fisem.

Pozdrawiam

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 17:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
Pamiętaj, że w zegarach masz immo i po przełożeniu zegarów nie odpalisz autka bez zakodowania kluczy i sterownika silnika.

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 08:16:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
olo_gsm napisał(a):
Pamiętaj, że w zegarach masz immo i po przełożeniu zegarów nie odpalisz autka bez zakodowania kluczy i sterownika silnika.


:|
A może mi ktoś opisać krok po kroku jak to wykonać?
Czy wystarczy do tego vag i komp?

Za cenne wskazówki z góry dziękuję.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 09:17:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
CZARNYOLO napisał(a):
olo_gsm napisał(a):
Pamiętaj, że w zegarach masz immo i po przełożeniu zegarów nie odpalisz autka bez zakodowania kluczy i sterownika silnika.


:|
A może mi ktoś opisać krok po kroku jak to wykonać?
Czy wystarczy do tego vag i komp?

Za cenne wskazówki z góry dziękuję.

Tak, pod warunkiem, że masz login od starego i nowego licznika. Jeśli nie to skorzystaj z usług np. olo_gsm lub innego speca od liczników i najprościej jest skopiować zawartość pamięci odpowiednią. [/url]

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 09:33:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
szogun0 napisał(a):
CZARNYOLO napisał(a):
olo_gsm napisał(a):
Pamiętaj, że w zegarach masz immo i po przełożeniu zegarów nie odpalisz autka bez zakodowania kluczy i sterownika silnika.


:|
A może mi ktoś opisać krok po kroku jak to wykonać?
Czy wystarczy do tego vag i komp?

Za cenne wskazówki z góry dziękuję.

Tak, pod warunkiem, że masz login od starego i nowego licznika. Jeśli nie to skorzystaj z usług np. olo_gsm lub innego speca od liczników i najprościej jest skopiować zawartość pamięci odpowiednią. [/url]


Hoho, nie myślałem , że aż taki problem jest z tym.
A gdzie znajduje się taki login :?:

Przepraszam, dla niektórych te pytania na pewno wydają sie śmieszne ale myśle, że nie tylko ja nie znam na nie odpowiedzi.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 14:37:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
siwus napisał(a):
AFN masz tu
http://www.a4-freunde.de/pdf/gra_b5_diesel.pdf

Manetki są na allegro. Pasują od C4. Trzeba przełożyć samo ramię


Niestety schemat z tego linka nie pasuje do audi a6 98r, to jest z a4 i troszkę się różni od mojego wyposażenia.

Znalazłem schemat w elsie ale niestety nie jest aż tak rozbudowany jak ten z a4 i ciężko się domyśleć gdzie co podłączyć. :/

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 12:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Witam ponownie.

Tempomat już zamontowany i oczywiście działa!

:!: Należą się OGROMNE PODZIĘKOWANIA za chęć pomocy i bezinteresowność dla "Kobra7", który wytłumaczył mi jak podłączać kabelki i gdzie je znaleźć oraz przesłał niezbędne schematy :peace:

Jeśli ktoś jest zainteresowany montażem tempomatu w AUDI A6/4B 1,9TDI AFN 1998r to w najbliższym czasie zamieszczę pełną instrukcję.

W dalszym ciągu myślę nad FIS-em, brak mi licznika!

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Ostatnio edytowano 10.lis.2006 10:55:38 przez CZARNYOLO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 21:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
witam

jesli bedziesz tak laskaw to zamiesc pelna instrukcje do montazu tempomatu to bym byl dzwieczny. Mam A6 99 rok tyle ze motor 2,5 AFB ale mysle ze podlaczenie bedzie analogiczne jak do AFN-a a nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac.

pozdrawiam
waldimas

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 12:05:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Witam.

Chciałbym się podzielić instrukcją montażu tempomatu w AUDI A6/4B 1,9TDI AFN z 1998 roku ze skrzynią biegów manualną.
Z tego co oglądałem w elsie i wyczytałem na forum to w A6/C4 TDI oraz A4 TDI z silnikiem AFN podłączenia są inne :!:

Dodam na początku, iż całość prac elektrycznych jest wykonana na podstawie schematów przesłanych i wytłumaczonych mi przez „Kobra7”, dla którego przesyłam WIELKIE PODZIĘKOWANIA!!!

Całość prac montażowych i programowanie vagiem przeprowadziłem sam więc wszystko jest sprawdzone i dziła na 100% - ja już korzystam z dobrodziejstw tempomatu. :peace:

Załączone zdjęcia nie są najlepszej jakości ale nie o to w tym chodzi.
Jeśli klikniesz na zdjęcie to powinno otworzyć się w nowym okienku w większym formacie.

Aby zabrać się do roboty należałoby mieć (czytaj kupić):
Manetkę nr katalogowy 8L0 953 513H (ja kupiłem na allegro razem z manetką od wycieraczek i sterowaniem FISa za 100zł)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wtyczkę wiązki tempomatu od strony manetki nr katalogowy 8L0 972 980 (kupiłem w serwisie 38zł i ta wtyczka ma już w komplecie piny)

Obrazek

Kabelki – według Elsy o przekroju 0,35mm2 – 6 szt po około 1m długości.
Dobrze byłoby mieć też piny do kostki z drugiej strony wiązki ale ja nie mogłem takich znaleźć i zrobiłem małą sztukaterię!
W domku lub w garażu zanim zaczniemy rozkręcać niunię robimy wiązkę:
W kupionej kostce jest 10 pinów z czego aktywnych jest 6pinów od 2 do 7 i tylko z tych pinów wyprowadzamy kable (w tym 4 i 7 łączymy ze sobą najlepiej zaraz za kostką i zostaje nam 5 kabli)

Więc temat wygląda następująco – zabieramy się do roboty:
Demontaż kierownicy z poduchą, potrzebne klucze: torx 30, imbus gwiazdka 12.
Poduchę odkręcamy od tyłu kierownicy (od strony licznika) wyżej wymienionym torx-em, odłączamy i odkładamy na bok. UWAGA! Jeśli nie odpinasz klemy minusowej na akumulatorze to pamiętaj abyś przypadkiem nie przekręcił kluczyka w pozycję zapłonu bo wskoczy błąd!!!
Kierownicę odkręcamy gwiazdką 12, odpinamy żółtą kostkę od obrotnicy i ściągamy kierownicę.

Obrazek

Potem demontaż osłony kolumny aby dostać się do manetek.
Osłona górna przykręcona jest dwoma wkrętami krzyżakowymi przez dolną obudowę od dołu.
Obudowa dolna przykręcona jest dwoma wkrętami krzyżakowymi od strony kierowcy i torx-em 25 od dołu.

Obrazek

Demontaż manetki – jeden Imbus na obejmie od góry, wypinamy kostki i wyciągamy manetki.

Obrazek

Ja dokupiłem kompletne manetki - dwie, lewą od kierunkowskazów ze sterowaniem tempomatu i prawą od wycieraczek ze sterowaniem kompa (bo w niedługiej przyszłości chcę sobie zamontować licznik z FIS-em). Jak ktoś kupił tylko lewą z tempomatem to musi rozkręcić swoje manetki, poskładać nową lewą z prawą starą.
Przeciągamy wcześniej przygotowaną wiązkę przez otwory w tapicerce przy kolumnie kierowniczej a potem w okolice komputera.
W a6/4b komp jest na podszybiu pod maską po stronie kierowcy pod plastikową osłoną.
Odkręcamy hermetyczną pokrywę kompa 5 śrubami kluczem 8, odpinamy obejmę mocującą kompa, odkładamy go na bok, i widzimy kilka kostek różnego koloru.

Obrazek

Nas interesuje biała kostka 15 pinowa.

Obrazek

Z autopsji wiem, że ciężko ją wyciągnąć w dół więc ja aby wpiąć naszą wiązkę – tak powinno być zgodnie z oryginałem.
Ja postanowiłem więc rozebrać górną część białej kostki i wyciągnąć interesujące mnie piny na zewnątrz kostki (piny to 7,8, 9, 10,).
Mając już naszą wiązkę przeciągniętą w okolice tej białej kostki łączymy odpowiednio:
Podłączenie:
Kostka przy manetce / oryginalny kolor przewodu / biała kostka w okolicach komputera / kolor przewodu w białej kostce
Pin 2 niebieski pin 8 niebieski
3 czerwono-żółty 9 Czerwono-żółty
4 łączymy z 7 Czarno-biały 10 Czarno-żółty
5 czerwono-szary 7 czerwono-fioletowy
6 czerwono-biały do bezpiecznika S102 15A – sterowanie elektryką silnika

Obrazek

Następne kroki
Podpinamy wszystkie kostki do manetki , montujemy ją na kolumnę,
Zakładamy obudowę kolumny
Montujemy kierownicę i poduchę.
Wkładamy kompa na swoje miejsce
Podpinamy vaga aby zaprogramować istnienie tempomatu.

Obrazek

Programowanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy czy nie ma błędów
Wchodzimy w funkcję nr 11 gdzie wpisujemy login 11463 i zapamiętujemy to wychodząc funkcją nr 6.
WAŻNE aby po odłączeniu vaga wyłączyć zapłon!!!

Można jechać na jazdę próbną bądź podpiąć jeszcze raz vaga i sprawdzić poprawność działania tempomatu.

Sprawdzanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy błędy
Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
Wciśnięty przycisk FIX 000111
Naciskamy pedał hamulca 010011
Naciskamy pedał sprzęgła 100011

Jeśli test wypadł pomyślnie skręcamy obudowę kompa składamy wszystko do kupy w drogę.

Życzę przyjemnej jazdy z tempomatem!

Oczywiście na drogach poruszamy się zgodnie z przepisami ruchu drogowego!!!

Dodam tylko, że u mnie tempomat trzyma prędkość od 30km/godzinę.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 19:20:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
A co z licznikiem, poradziles sobie z immo ??
Bo u mnie ten temat znowu wraca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 20:27:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Jeśli chodzi o immo to o co dokładnie pytasz?

Co się dzieje u ciebie?

Odezwij się na priwa <-

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 01:18:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Na Niemieckim odpowiedniku Allegro,Ebay.de można dostać kąpletną manetkę tempomatu wraz z wiązką oraz dokladną instrukcją montażu oraz komendami do waga żeby caly uklad uruchomić.Towar jest nowy i na gwarancji.Koszt to okolo 80 EURO.Mozna także kupić kompletną nową wiązke do instalowania FIS wraz dokladną instrukcją montażu.Goście robią wiązki na zamówienie pod konkretny model.Wszystko super dziala bo sam montowalem wystarczy powtykać wtyczki.Koszt takiej wiazki to okolo 130 EURO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 11:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Drogo. Dużo taniej jest zrobić to samemu.
Nawet z zakupem oryginalnych kostek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: