.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 07:59:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 20:53:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Rozumie że doliczyleś sobie koszta związane z paliwem bo przecież trzeba przywieść i zamówić to i tamto oraz czas jaki musisz poświęcić na montaż calego ukladu.Biorąc pod uwage że chcesz zbierać caly uklad FIS i potem to zkladać do kupy niewiem czy warto. Ja montowalem FIS okolo 3 godziny wraz z kodowaniem licznika.Wydaje mi się że warto.Nie wspomne o konforcie psychicznym czy oby napewno polączylem plus do plusa a minus do minusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 21:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
mnie to kosztowało 200 zegary; 30 czujnik temp. oleju; 50 czujnik temp. zewn.; 8 taśma komputerowa ; 70 manetka wycieraczek i wszystko zakupiłem przez internet. Musiałem kilka razy na poczte biegać.
Cała przeróbka zajęła w sumie jeden dzien roboczy,łącznie z wkodowaniem kluczy i podpięciem radia concert pod FIS i wymianą manetki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 07:34:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
A ja powiem tak:

u mnie właśnie ważniejsza jest satysfakcja, że coś zrobię sam, a tym bardziej jak zadziała.

To że się kupi gotowy element i podłączy rachu-ciachu to oczywiście nikomu nie ujmuje ale dla mnie nie tylko jest ważny efekt końcowy ale też cała droga do tego efektu.
Przyznam, że przez to podłączanie nauczyłem się wiele począwszy od szukania schematów i obsługi elsy po parę procedyr w vagu.

Nie ma się co sprzeczać, jak ktoś chce się bawić tak jak chyba większość na tym forum to kupije wszystko w proszku i skleca do kupy, a jak kogoś interesuje tylko efekt końcowy to kupuje gotowe wiązki i po sprawie.

Pozdrawiam OLO

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2007 17:56:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
Witam chlopacy :) Duzo ciekawych rzeczy piszecie :peace: Chcialbym zapytac jak z autopilotem do B4 1,9 TDI? Ktos probowal?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2007 19:18:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Jak sobie zamontujesz wspomaganie elektryczne i zsynchronizujesz z tempomatem automatyczną skrzynią oraz ABSem to jest to do wykonania.
A tak na poważnie to może byś się przywitał, przedstawił w NEWBIE i nie zadawał głuupich pytań...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 14:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Jestem pod wrażeniem,
gratuluje CZARNYOLO, wiedzy miełeś niewiele a dałeś radę.

Super instrukcja jak będe się bawił napewno skorzystam.

Cześć

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 18:03:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Chcieć to znaczy móc!
;)

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 10:02:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Cytuj:
.......

Wtyczkę wiązki tempomatu od strony manetki nr katalogowy 8L0 972 980 (kupiłem w serwisie 38zł i ta wtyczka ma już w komplecie piny)

Obrazek


"Kabelki – według Elsy o przekroju 0,35mm2 – 6 szt po około 1m długości.
Dobrze byłoby mieć też piny do kostki z drugiej strony wiązki ale ja nie mogłem takich znaleźć i zrobiłem małą sztukaterię!
W domku lub w garażu zanim zaczniemy rozkręcać niunię robimy wiązkę:
W kupionej kostce jest 10 pinów z czego aktywnych jest 6pinów od 2 do 7 i tylko z tych pinów wyprowadzamy kable (w tym 4 i 7 łączymy ze sobą najlepiej zaraz za kostką i zostaje nam 5 kabli)


W kupionej kostce jest 10 pinów z czego aktywnych jest 6pinów od 2 do 7 i tylko z tych pinów wyprowadzamy kable (w tym 4 i 7 łączymy ze sobą najlepiej zaraz za kostką i zostaje nam 5 kabli) Czy przekrój kabelko 0,35mm2 jest odpowiedni - nie to zeby ELSE negować :)

Może mi to ktoś wyjaśnić ?
Konkretnie chodzi po 4 i 7 łączące sie zaraz za kostka ?
Mam je razem zlutować ?? Czy tylko połączyć piny 4 z 7 kawałkiem przewodu i wyjść np z 7 jednym przewodem w strone komputera tak jak jest to na rysunku nizej :

Obrazek




Na jakiej zasadzie podłączyłes kabelki do kostki ????
Mozesz podrzucic jakąś poradą co do montazu tych przewodów - na wcisk...lutować czy moze jest jakis sprytny sposób na ich przymocowanie do kostki ??

Obrazek

Obrazek

Obrazek

???

Jak rozumiem podłączenie przy kompie polega - jesli nie zdobyło sie odpowiednich pinów - na nacieciu izolacji i lutowaniu do istniejącej wiązki....


Nie bijcie za "powielenie" czesci pytań...i za te moje durnowate czasem pytania :) :peace:

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 07:43:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
kukideloro napisał(a):
Witam. Wszystko jest fajnie opisane krok po kroku jak zalozyc tempomat-zabralem sie do tego poniewaz sam chce posiadac cos takiego (nie meczy sie noga na długiej trasie).Postanowilem zastosowac sie scisle do tego co opisal Czarnylo http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=45980 .Do manetki zalozylem kostke zakupioną w ASO;podłączylem ją j/w ale schody zaczynja sie przy drugiej(15 pin) kostce poniewaz :
A6 C5 2,5 tdi motor AFB

kostka w okolicach komputera jest inaczej połączona

pin;
1.żółty z niebieskim
2.żółty z fioletem
3.brąz z czerwonym
4.szary z żółtym
5.szary
6.brązowy z zielonym
7.pusty
8.pusty

druga strona kostki:

9.pusty
10.pusty
11.czerwony z czarnym
12.biały z czerwonym
13.czerwony z zielonym
14.szary z bialym
15.szary z zielonym

Pozdrawiam Kukideloro


Chyba musze sie podłączyć do słów "kukideloro" :/
Wielkie schody zaczynaja sie przy białej kostce przy kompie w moim AFB :/
Wszystkie podłączenia przy manetkach zrobione w/g powyzszych instrukcji...natomiast przy kompie jest zdeka inaczej-inaczej nawet niz u kolegi wyzej w jego AFBku :/
U mnie stytuacja przy 15pinowej białej kostce przy kompie wygląda tak :


Obrazek

1.żółty z niebieskim
2.żółty z fioletem
3.brąz z czerwonym
4.szary z żółtym
5.szary
6.brązowy z zielonym
7.pusty
8.pusty

druga strona kostki:

Obrazek

9.pusty
10.pusty
11.czerwony z czarnym
12.biały z czerwonym
13.czerwony z zielonym
14.zamiast szary z białym jest - POMARAńCZOWY z BRąZOWYM
15.zamiast szary z zielonym jest - POMARAńCZOWY z CZARNYM



Ma ktoś może mozliwość podpowiedzi jak to teraz podłączyc ??
Nie mam zadnego programu ze schematami :/
Moze Ktoś moze mi pomóc w tej oto kwestii ??
Bardzo ładnie prosze ;)

Mam tez pytanie co do podłączenie jednego z przewodów do bezpiecznika...
Na zdjeciu ponizej widac jakie mam tam bezpieczniki...pytanie do ktorego i jak sie podłączyć ????

Obrazek

Mam nadzieje ze nie zanudziłem szanownych kolegów.... ;)
Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieje ze uda sie cosik wymyslic :)

Szymon.

PS. :Przepraszam z góry za powielenie pytania :(

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 14:09:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Temat rzeka i bez zadnych podpowiedzi :/
Musiałem sobie czyms zawinic :/

Serio nikt nie potrafi mi pomóc ? to tylko 4 kabelki :/

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 09:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
trochę mnie nie było na forum bo niestety jestem bardzo zajęty utrzymaniem rodziny

no temat ten to faktycznie rzeka

niestety każdy rodzaj silnika (no może prawie każdy) ma niestety inną wiązkę elektryczną nawet różne roczniki mogą mieć inne wiązki więc niestety trzeba to brać pod uwagę

mój schemat i instrukcja tyczyła się zaznaczonego przeze mnie silnika i rocznika!

montując tempomat czy fis w innym modelu i roczniku niestety trzeba poświęcić trochę czasu na poszukiwania schematów i pewnych rozwiązań, aby stało się ciut prostsze należałoby mieć dostęp do etki i elsy lub podobnych programów, ja w momencie instalowania tempomatu i fisa kożystałem właśnie z tych programów nie wspomę już podpowiedziach kolegów z tegoż forum

w niedługim czasie będę zgłębiał tempomat i fis w audi a3 z 99r 1,9tdi ahf
jeśli ktoś już coś takiego przerabiał to proszę o podpowiedzi i sugestie

pozdrawiam OLO

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 11:18:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Temat tempomatu w AFB zakończony :)
Tu sa wszystkie potrzebne ku temu opisy :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Wspólnie z użytkownikiem maly1987 poradziliśmy sobie z tym tematem.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 21:02:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
pewnie wyda wam sie glupie to pytanie ale... powiem o co chodzi :)

jezeli nie mam tempomatu mam zwykly licznik bez fis-a
to tempomat bedzie dzialal bez zadnego prblemu ??
czy jak to z tym jest ??

jestem zielony w tym temacie :)
a zmontowal bym soebie taki motyw :)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 22:56:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
jeśli sobie zamontujesz tempomat to oczywiście będzie działał

tempomat i fis to dwie różne rzeczy i jedna działa bez drugiej bez problemu

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 13:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
a jest jakas roznica w manetkach od kierownicy ze sterowaniem i zwyklej kierownicy ??

znalalem cos takiego i nie wiem czy bedzie pasowac :)
a jest juz z tempo i ze sterowaniem do kompa a moze mi kiedy odwlic fisa to niech juz bedzie :)

http://www.allegro.pl/item402862767_aud ... _seat.html

bedzie ok ??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 14:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2008 19:29:21
Posty: 4
Witam kolegow mam problem z podłączeniem tempomatu do audi A6 silnik AKN 2.5 tdi rok 1999 manual znalazłem schematy do wszystkich silników tylko nie do do AKN jeśli ktoś ma jakieś wiadomości na ten temat to bardzo proszę o pomoc bo ja niemam pojęcia co dalej pozdrawiam (dastus1)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pomoc przy tempomacie w AAH ( nie działa)
PostNapisane: 21.sie.2011 14:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Przyjechał do mnie kolega z oryginalnym tempomatem który nie działa od poczatku kiedy nabył auto.

Niestety nie mogę sprawdzić działania przycisku w SILNIKU>BLOKI MIERZONE> KANAŁ 6 tak jak w moim a6 c4 2,5tdi

u niego w kanale 6 są sondy lambda a w innych kanałach też nie widzę tempomatu.

proszę o podpowiedz gdzie w silniku A6 C4 AAH ( v6 2.8) są bloki odpowiedzialne za wskazania dla manetki tempomatu ?

Jaki jest login do tego silnika ?

01-silnik
02-sprawdzamy błędy
11-Login, wpisujemy kod 11463
06-Zamykamy i jazda z manętką i metrami kabli na kolanach.

tak samo jak w 2,5 AEL ??
(11463 dla włączenia tempomatu ?)

bo ja wpisywałem te loginy co do adaptacji silnika np 22158 (przykładowy login AEL) i nie działało, oczywiście próbowałem też inne loginy...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2011 15:11:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Przecież AAH nie ma przepustnicy Drive-by-wire, więc tempomat musi być mechaniczny (gruszka podciśnieniowa itp.). Więc nie sprawdzisz w blokach działania tempomatu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2011 19:01:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
tak też gdzieś w tym albo innym wątku o tempomacie wyczytałem a Twoja odpowiedź to potwierdza.
P.S.
Czyli w kompie też raczej nikt przez pomyłkę go nie deaktywował i nie ma sensu go włączać metodą:

01-silnik
02-sprawdzamy błędy
11-Login, wpisujemy kod 11463

?? pytam tak dla pewności...

W takim razie od czego należałoby zacząć szukanie usterki jak tempomat nie działa ?

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1.9TDI AFN] montaż temopomatu i FIS-a - jak?
PostNapisane: 17.sty.2012 08:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 08:00:51
Posty: 2
Auto: A6
A może podłączał ktos tempomat pod AFN'a z automatyczna skrzynią biegów DMX??
Generalnie ESI pokazuje połączenie pod główną wiązkę komputera (nie jak większość opisywane kostki białe, czarno-filetowe tudzież pomarańczowe) jednak mam problem ze zlokalizowaniem "sterownika skrzyni automatycznej" ponieważ tam ma trafić jeden z przewodów.
Oczywiscie wg ESI - jak jest w rzeczywistości tego nie wiem. Czy posiadacze tempomatów w automatach rozgryzali już ten temat?
pozdrowionka

_________________
Serwis AUDI SEAT SKODA VW HONDA
Wrocław, tel. 500-502-404


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: