.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 08:34:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] Akumulator 640A a 510A a odpalanie ....
PostNapisane: 08.paź.2006 19:01:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Witam !!

W A6/C4 2.5 TDI AEL (140 KM) mam 100% dobry akumulator ale 510A a dla tego modelu dedykowany jest 640A ... i tu jest pytanie - czy ta różnica ma wpływ na to że rano autko musze kręcić 2-3 sek ?

Pozdrawiam i bardzo prosze o opdowiedz.
Z góry dziękuje.

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Ostatnio edytowano 08.paź.2006 20:21:32 przez Prezes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 19:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 20:33:20
Posty: 74
Lokalizacja: Płock
Dobierając pojemność akku nie sugerujemy się pojemnością silnika, tylko tym, w co i w jakiej ilości auto jest wyposażone (chodzi mianowicie o wypas elektr: radio, el. szyby, lusterka+podgrzew., el. sterowane fotele+podgrzew., klimatronic, szyberdach, podświetlenie bagażnika itp itd). Im tego więcej, tym większa pojemność akku musi być. Mam takież samo A6 (pełna elektryka bez regulacji foteli) i u mnie akku siedzi coś ponad 700Ah (chyba 720). Udanego dopasowania. :peace:

_________________
A - agresywny
U - uprzywilejowany
D - dezaprobacyjny
I - ... i nie wiem, co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 19:27:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie. Przy tytch temperaturach wystarczy akumulator od malucha. Ustaw sobie kąt wtrysku i zadbaj o autko z godnire z przykazaniami. Porzadny aq potrzebny jest zimą i tutajwysoki prad rozruchowy jest wskazany. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 19:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 20:33:20
Posty: 74
Lokalizacja: Płock
... bym zapomniał, sprawdź jakie napięcie z akku masz na sucho, jeśli jest poniżej 11,5V (około), to może kręcić tak jak piszesz. Jednak to jeszcze nie jest tragedia. Przed zimą musisz zadbać o prąd, bo będą kłopociki ;)

_________________
A - agresywny
U - uprzywilejowany
D - dezaprobacyjny
I - ... i nie wiem, co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 19:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
audifan2.5tdi napisał(a):
Dobierając pojemność akku nie sugerujemy się pojemnością silnika, tylko tym, w co i w jakiej ilości auto jest wyposażone (chodzi mianowicie o wypas elektr: radio, el. szyby, lusterka+podgrzew., el. sterowane fotele+podgrzew., klimatronic, szyberdach, podświetlenie bagażnika itp itd). Im tego więcej, tym większa pojemność akku musi być. Mam takież samo A6 (pełna elektryka bez regulacji foteli) i u mnie akku siedzi coś ponad 700Ah (chyba 720). Udanego dopasowania. :peace:


Ja mam akurat maksymalne wyposażenie (bez webasto)

Rano jak odpalam (8-10 stopni) to napięcie akumulatora wg. wskaźnika na desce spada poniżej 10V !! (??) ... a aku było sprawdzane i jest 100% dobre ... kąt wtrysku ustawiany był

audifan2.5tdi napisał(a):
to jeszcze nie jest tragedia. Przed zimą musisz zadbać o prąd, bo będą kłopociki ;)


właśnie jest tragedia bo skoro przy 8-10 stopniach kręci 2-3 sek to co będzie przy -25 ??


Jak rano odpale autko (pokręci 2-3 sek) zapali i zaraz je zgasze to następne odpalenie jest już na dotyk ... co wiec jest nie tak ??

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 07:01:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
audifan2.5tdi napisał(a):
Dobierając pojemność akku nie sugerujemy się pojemnością silnika, tylko tym, w co i w jakiej ilości auto jest wyposażone (chodzi mianowicie o wypas elektr: radio, el. szyby, lusterka+podgrzew., el. sterowane fotele+podgrzew., klimatronic, szyberdach, podświetlenie bagażnika itp itd). Im tego więcej, tym większa pojemność akku musi być. Mam takież samo A6 (pełna elektryka bez regulacji foteli) i u mnie akku siedzi coś ponad 700Ah (chyba 720). Udanego dopasowania. :peace:



Troche bzdurna teoria......mylisz zreszta pojecia pojemności a prąd rozruchowy....prad rozruchowy dobierany jest do typu i pojemności silnika, pojemność akumulatora jest dobierana z reguły pod kątem alternatora. Akumulator w/g załozeń konstrukcyjnych słuzy tylko i wyłacznie do rozruchu silnika. Potem obciazenie układami elektryki przejmuje alternator.....

jestem ciekawy jak wyglada u ciebie ten aku o pojemności 700Ah (720 Ah) :diabel: chyba wozisz go specjalnie na przyczepce : )

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 20:33:20
Posty: 74
Lokalizacja: Płock
Według założeń konstrukcyjnych nie wolno Ci szantis włączać niczego przed uruchomieniem silnika ;) , nie możesz też słuchać muzyki ani błyskać światłami na postoju (o tjuningu a'la podświetlone podwozie nie wspomnę) no właśnie... prąd rozruchowy, przecież bierzesz go z akku. Niestety nie sprawdzę wymiarów tego akku, bo ociec pojechał do pracy i wróci... za 5-6 dni.
Do autora: Jeśli wskazówka spada podczas rozruchu poniżej 10V, to polecam sprawdzić akku w pewnym serwisie, gdzie mają (nierozregulowany :diabel: ) sprzęt pomiarowy. Jeśli za drugim razem już pyka dobrze, to możliwe, że świece będziesz musiał jednak podmienić, bo mogą się nie dogrzewać dobrze, stąd problem przy pierwszym rozruchu. :peace:

_________________
A - agresywny
U - uprzywilejowany
D - dezaprobacyjny
I - ... i nie wiem, co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
audifan2.5tdi napisał(a):
Jeśli za drugim razem już pyka dobrze, to możliwe, że świece będziesz musiał jednak podmienić, bo mogą się nie dogrzewać dobrze, stąd problem przy pierwszym rozruchu. :peace:

Po raz kolejny tłumaczę że przy obecnych temperaturach świece się nie uruchamiają. :zly:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 16:17:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
ale 510A a dla tego modelu dedykowany jest 640A ...


Wg jakich norm podajesz te prądy ?? :614:

Cytuj:
jeśli jest poniżej 11,5V (około),


To jest źle. 12,6 to jest norma i ani w dół ani w górę nie ma prawa być odchyłek przy sprawnym aq.
Oczywiście mówimy o pomiarze akumulatora w czasie gdy wyciągnięty jest z auta i conajmniej 3 godziny po ostatnim ładowaniu przez prostownik badź przez alternator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 18:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
To,że przy rozruchu jest 10 i cos tam V to normalne, przy tak dużym poborze prądu występuje spadek napięcia.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 21:23:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Norbi napisał(a):
To,że przy rozruchu jest 10 i cos tam V to normalne, przy tak dużym poborze prądu występuje spadek napięcia.


Mi akurat spada poniżej 10V ...

Panowie jaka może być więc przyczyna ? Aku wykluczać calkowicie ??

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 21:38:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
Cytuj:
ale 510A a dla tego modelu dedykowany jest 640A ...


Wg jakich norm podajesz te prądy ?? :614:

Cytuj:
jeśli jest poniżej 11,5V (około),


To jest źle. 12,6 to jest norma i ani w dół ani w górę nie ma prawa być odchyłek przy sprawnym aq.
Oczywiście mówimy o pomiarze akumulatora w czasie gdy wyciągnięty jest z auta i conajmniej 3 godziny po ostatnim ładowaniu przez prostownik badź przez alternator.

Dooopa. 14,4 musi stać. Oczywiście bez obciążenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:05:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
U mnie tez przy kręceniu rozrusznikiem spada z 12 do 10. Jak odpali to odrazu jest 14. Oczywiście na wskaźniku. Aku mam Boscha 100Ah i 760 A.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:32:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
lenoks napisał(a):
U mnie tez przy kręceniu rozrusznikiem spada z 12 do 10. Jak odpali to odrazu jest 14. Oczywiście na wskaźniku. Aku mam Boscha 100Ah i 760 A.


Mi spada poniżej 10V i aku mam duzo mniejszy ... może tu jest jednak przyczyna ...

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:45:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Prezes napisał(a):
lenoks napisał(a):
U mnie tez przy kręceniu rozrusznikiem spada z 12 do 10. Jak odpali to odrazu jest 14. Oczywiście na wskaźniku. Aku mam Boscha 100Ah i 760 A.


Mi spada poniżej 10V i aku mam duzo mniejszy ... może tu jest jednak przyczyna ...

Wujek, zapodaj porzadne aq, bo ci tylek skopę. :diabel:
Kup sobie Exide`a dedykowanego do twojego traktora i smiej się z zimy. :los:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
baskecik napisał(a):
Prezes napisał(a):
Mi spada poniżej 10V i aku mam duzo mniejszy ... może tu jest jednak przyczyna ...

Wujek, zapodaj porzadne aq, bo ci tylek skopę. :diabel:
Kup sobie Exide`a dedykowanego do twojego traktora i smiej się z zimy. :los:


Masz racje "Śwagier" ;) :peace: Tak też zrobie - trza było tak odrazu gadać :)

p.s. heheh mówią że AKP to jedna wielka rodzina - chyba tak jest :)

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 23:57:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
tu zanim sie czegos konkretnego dowiesz to musisz meczyc i meczyc i ciagnac za jezyk bo inaczej to cienko :galy:

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 01:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2006 01:36:49
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Mam
Cytuj:
Jak rano odpale autko (pokręci 2-3 sek) zapali i zaraz je zgasze to następne odpalenie jest już na dotyk ... co wiec jest nie tak ??

Mam identyczny objaw w swoim A6 2.5TDI AEL Rano kreci kilka sekund i jak nie uda mu się zaskoczyć to zadrugim na dotyk pali. Nieraz chcac zeby dlugo nie kręcił to pierwszy raz na chwilke przekrecam a za drugim juz prawie na dotyk zapala. Dodam że kąt wtrysku miałem już ustawiany.

_________________
Audi A6 2.5TD AEL 94r

xszakalx@tlen.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 07:24:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
audifan2.5tdi napisał(a):
Według założeń konstrukcyjnych nie wolno Ci szantis włączać niczego przed uruchomieniem silnika ;) , nie możesz też słuchać muzyki ani błyskać światłami na postoju (o tjuningu a'la podświetlone podwozie nie wspomnę) no właśnie... prąd rozruchowy, przecież bierzesz go z akku. Niestety nie sprawdzę wymiarów tego akku, bo ociec pojechał do pracy i wróci... za 5-6 dni.



No więc widzę,ze troche teorii się przyda do zamknięcia i podsumowaniu tematu. Wobec konstrukcji maszyn w tym przypadku samochodu , akumulator pełni tylko rolę elementu magazynującego energię w celu uruchomienia właściwego napędu. W ramach wpomnianej eksploatacji na postoju radyjko i itd to w normalnych warunkach jest pobierana dość mała moc i nie ma większego znaczenia no chyba ze chcesz noc spedzic w autku słuchając ulubionych kawałków ( w zawodach car audio jak zauważyliście autko i tak jest zawsze dopinane do zewnetrznej baterii akumulatorów (badz przetwornika), ewentualnie wstawiony dodatkowy aku).

baskecik napisał(a):
Dooopa. 14,4 musi stać. Oczywiście bez obciążenia.

Moga się zdarzyć takie wartości po pomiarze zaraz po wyłączeniu silnika , potem wracają do normy....

ADAM 12 napisał(a):
To jest źle. 12,6 to jest norma i ani w dół ani w górę nie ma prawa być odchyłek przy sprawnym aq.


...prawda....

Odnośnie parametrów akumulatora - tzw 12 V
- jedna sprawna cela , przy właściwej gęstości elektrolitu (ok 1,28 g/cm3) - siła elektromotoryczna 2,1V -- 6 cel - razem 12,6 V
- minimalne napiecie (bez obciązenia ) -11,8 -12 V - stan głębokiego rozładowania
- prawidłowe napięcie ładowania regulowane regulatorem (alternatora/pradnicy) zakres - 13,2 -14,4 V
- napięcie tzw przeładowania to stan kiedy nastepuje wydzielanie wodoru powyzej 14,4 V

Ładowanie tzw prostownikiem, powinno sie w cyklu 10 godzinnym dla stanu rozładowania. Prąd ładowoania 10 godzinny określa sie dzieląc pojemność akumulatora przez 10 . np dla małego 45 Ah prad ładowania powinien wynosić 4,5 A.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 08:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
baskecik napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Cytuj:
ale 510A a dla tego modelu dedykowany jest 640A ...


Wg jakich norm podajesz te prądy ?? :614:

Cytuj:
jeśli jest poniżej 11,5V (około),


To jest źle. 12,6 to jest norma i ani w dół ani w górę nie ma prawa być odchyłek przy sprawnym aq.
Oczywiście mówimy o pomiarze akumulatora w czasie gdy wyciągnięty jest z auta i conajmniej 3 godziny po ostatnim ładowaniu przez prostownik badź przez alternator.

Dooopa. 14,4 musi stać. Oczywiście bez obciążenia.


Bez urazy basket ale kłania się umiejętnosć czytania ze zrozumieniem.
Ja pisałem o sprawdzaniu aq w stanie spoczynku. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: