.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 17:06:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3] Zdalne sterownanie centralnego zamka
PostNapisane: 24.lis.2006 17:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
witam!

Jako,ze ostatnio w domu wyczailem zdalny sterownik centralnego zamka, mam chec podlaczenia go wlasnie do mojej audiczki... tylko pytanie, bo kurcze, nie mam pojecia jaki tam jest zamek...

Czy jest to zamek z siłownikami czy zamek jest sterowany pneumatycznie...

Najlepiej jakby mi ktos podsunął schemacik elektryczny, bo naszukalem sie troche i niestety nie znalazlem...

Oto jaki mam schemacik dolaczony do powyzszego zestawu...
Obrazek

I jeszcze pytanko... gdzie go wpinac...!? Bo nie bardzo wiem nawet gdzie co jest... mam na musli jesli pompka, to gdzie jej szukac...!?

Z gory dzieki za podpowiedzi...

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 21:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 15:43:05
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
musisz sprawdićsobie przy siłowniku którym przewodem jest zamykany a którym zamykany, sterowanie masz prawdopodobnie przez podanie ,,-" masy i wiąć sie odpowiednimi przewodami z centralki pod nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 08:29:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam, jakieś 1,5 roku temu zakładałem u siebie sterownik bo miałem rozwaloną wkładkę w drzwiach od kierowcy, dlatego u mnie sprawa musiała przyjąć nieco inny tok postępowania.... Zamek ma pompkę pneumatyczną, strowniki od pilota najczęściej sterują sygnałami masy otwarcie i zamknięcie, w naszych wozach sterowanie jest +/- i długie przyczymanie napięcia. Jako, że u siebie musiałem odłączyć wkładkę pobawiłem się i zrobiłem centralkę na przekaźnikach i kondensatorach i podpiąłem prosto pod przewody od silownika w drzwiach kierowcy. Najprościej i najefektywniej jest kupić (koszt ok 20 zł) elektryczny siłownik i podpiąć prosto pod sterownik od pilota. To ostatnie rowiązanie jest najlepsze jak nie masz pojęcia o elektryce / elektronice i daje się wmontować w ok 1h, poza tym masz 100% niezawodności... Na marginesie z racji uwielbienia różnych kombinacji dorobiłem układ sterujący kierunkami.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 10:13:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 15:43:05
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Ja u siebie wpinałem sie pod wiązkę idącą z bagażnika tam ,,-" zamyka i owiera i nie trzeba zmieniać sygnału z centralki na ,,+" tak jest przynajmniej w b4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 11:33:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
No właśnie, w B4 jest miodzio, bo sygnały "otworz" "zamknij" są sterowane przez "-" w B3 jest inaczej, steruje "+" i "-" podany na przewód kontrolny, ponadto czas sygnału musi być odpowiednio długi (przynajmniej 0,3 sek), bo inaczej central nie zaskoczy - u mnie te problemy załatwiają przekaźniki z kondensatorami, plus dodatkowe zabezpieczenie rozłanczające obwód np. zamknij gdy działa otwórz (sterownik potrafi wpaść w "drgania" gdy coś mu tam nie zatrybi i bez tego zabezpieczenia robił zwarcie, teraz jest ok) - w sumie prościzna.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 18:57:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
SonGoMan... coś chyba kolego kręcisz...
w B4 jest także + i - do sterowania...i napięcie na kablu przez 3s a nie 0,3


Gajdzi...
Jesli masz z modułu - i - do sterowania to zastosuj 2 przekaźniki połączone w takim schemacie:
Obrazek

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 10:47:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Co do kręcenia, nie wiem jak jest w B4, odniosłem się do posta Piotrek 2906, napisał, że steruje dwoma "-" bez przeróbek. Co do czasu do został eksperymentalnie dobrany najkrótszy możliwy (0,3sek na przekaźnikach z kondensatorami) całość działa od ponad 1,5 roku, montowałem taki sam układ jeszcze w dwóch golfach i seacie - w każdym przypadu inaczej jest rozwiązany system sterowania i musiałem odpowiednio działać na przekaźnikach, w każdym jednak przypadku 0,3 sek było wystarczające.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 12:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 15:43:05
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
przy siłowniku w drzwiach jest sterowanie + i - ale w wiązke o której pisałem wpiołem sie dwoma minusami tam tak można podbnie jest BMW 316


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 13:23:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
A gdzie wogole znajduje sie kompresorek w audi B3...!? W którym miejscu!?

A z tym sterowaniem, to musze sprawdzic jak to jest, bo widze,ze mamy rozbierznosci...

Tylko jeszcze musze sie dowiedziec jak sie sciaga boczek mniej wiecej, bo jak nie to bede tam siedzial z 2h... zeby niczego nie urwac... :)

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 15:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 15:43:05
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Proponuje jednak sprawdzić podłączenia jak u mnie- czyli, za lewą lampą (po stronie kierowcy) jest dwie kostki jedna czarno-fioletowa , druga czarna do niej wchodzi i wychoczi dwa przewody proponuje podać mase prubówką do sprawdzania instalacji 12v (kabelek podpiąć pod mase i dotknąć końcem prubówki) u mnie pod jednym otwiera a pod drugim zamyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 08:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
W B3 i B4 zamki są sterowane naprzemiennie + i -. W B4 jest możliwość także sterowania dwoma minusami. Zrobiono tak ze względu iż w B4 dołożono sterowanie centralnego zamka także z zamka bagażnika. Jeżeli chodzi o podłączenie się to w B3 i B4 można zrobić to przy przednim lewym słupku na dole. Trzeba ściągnąć dolną pokrywę pod kierownicą oraz osłonę za dźwignią otwierania bagażnika. Przy plastikowej rurce od sterowania zamkiem idą trzy przewody: brązowy, czerwony chyba z czarnym paskiem, i żółty lub zielony.... nie pamiętam tak dokładnie :) . Czerwony to +, brązowy to -, a na ten trzeci sterujący naprzemienny +-. Niezbędnym jest wykorzystanie takiego podłączenia jak pokazał kolega cobra bo w innym przypadku gdy nie odetniemy sterowania z drzwi, podanie dowolne + lub - spowoduje spalenie bezpiecznika. Jeżeli mamy B4 to możemy także sterować dwoma minusami ale musimy praktycznie do pompki doprowadzić przewody z centralki sterującej.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 10:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
A ma ktos moze schemat centralnegho zamka w B3... bo juz sie powoli gubie...

Kolega cobra owszem przedstawil schemacik, ale mam do niego pare watpliwosci...

Rozcinami rozumiem ten sterujący, tak...!? i łaczymy tak jak na schemaciku...!?
Czyli u mnie rys.2, bo porownalem i jest to samo...

Teraz tylko troche czasu na montaz... :)

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 11:10:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Zdecydowanie tak. Przewód sterujący to ten który opisałem. Ważne jest bardzo po rozcięciu aby nie pomylić podłączenia przewodów "do pompki" i "do siłownika drzwi". Powodzenia. Jak będziesz podłączał i będziesz potrzebował pomocy to napisz mi na maila wiadomość to podam Ci mój numer telefonu.
Powodzenia.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2006 11:24:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
Bart_D napisał(a):
Zdecydowanie tak. Przewód sterujący to ten który opisałem. Ważne jest bardzo po rozcięciu aby nie pomylić podłączenia przewodów "do pompki" i "do siłownika drzwi". Powodzenia. Jak będziesz podłączał i będziesz potrzebował pomocy to napisz mi na maila wiadomość to podam Ci mój numer telefonu.
Powodzenia.


Spoko, dzieki!

Jako ze dysponuje juz wlasna cyfrówka, postaram sie zrobic fotorelacje... tak na przyszlość... :)

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2006 20:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
Chciałem sie wczoraj zabrac za montaz sterownika, ale miałem jeszcze watpliwoasc...

Zdjąłem półke i... oczom ukazaly sie ... kabelki...
Z tego co koledzy forumowicze pisali, to domylsilem sie ze chodzi o kabelki które zaznaczylem na zdjęciu... (1 - kable elektryczne, 2 przewód ciśnieniowy) ale czy napewno...!? Czy jak rozetne tasme izolacynja, to beda wlasnie te 3 przewodziki...!?

Obrazek

A... jest tam dosc mało miejsca... czy uważacie jak to rozetne, bedzie dosc duzo miejsca zeby je polutowac...!? i opatrzyc koszulka...!? A gdzie ew. wtedy umiescic sam sterowanik...!?

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 07:44:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Tak, chodzi o tę wiązkę o ile nie masz elektrycznych szyb lub/i lusterek. W jednej takiej wiązce będą tylko trzy przewody o kolorach wcześniej opisanych. Rozetnij wzdłuż i zdejmij na tym odcinku czarną izolację. Bez obaw dasz radę podłączyć, miejsca wystarczy. Robiłem to już co najmniej ze 20 razy i było ok. Sterownik umieść nad przekaźnikami przy słupku, ewentualnie na taśmie dwustronnej gdzieś przyklej.
Tam gdzie możesz (a wskazane byłoby w miejscu rozcięcia przewodu sterującego i podłączenia go do przewodów centralki) użyj izolacji termokurczliwej. Gdybyś miał problemy to dzwoń.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 16:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 18:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
Ja jakieś pół roku temu zakładałem taki modulik sterowania centralnym [B3] i wpinałem się w sterowanie w dżwiach pasażera (tak jest najprościej moim zdaniem, a gdzie to zrobisz to i tak nie ma znaczenia). Ze strony pasażera musisz wykręcić schowek (2 śrubki) i tam przecinasz kabelek (bodajże zielono-niebieski) i podłączasz do niego (jednej i drugiej strony - kierumki tak jak w schemacie centralki) sterowanie. + można polączyć albo w centralkę ukrytą pod schowkiem kierocy albo bezpośrednio w skrzynce bezpiecznikó (ja tak zrobiłem bo na linii i tak mam 2 dodatkowe bezpieczniki), a masę np. dośrubki również w nogach (kierowcy) nad tym otworem przez który wchodzą przewody z drzwi kierowcy. Sam moduł umieściłem w konsoli środkowej(jej środku). Przy tym należy pamiętać żeby wszystkie przewody dobrze umocować i zrobic to w taki sposób rzeby nie robiły zwarcia(zaizolować!) i nie ocierała o nie kolumna kierownicza. Jeśli masz funkcję błysku kierunkowskazami to możesz je podpiąć również w nogach kieriwcy. aby zidentyfikować przewody najłatwiej jest zdjąc listwę podłogową (jest na metalowe zatrzaski takrze się niepołamią) i tam zobaczysz wiązke kabli w izolacjii - idź za nią do góry i gdzieś na wysokości sschowka rozetnij ją delikatnie i potem(dobrze by bylo jeśli byś miał schemat jeśli nie to możesz sie zemną skontaktować na PM) wyjąc bodajże 2 białoczarne przewody których nie trzeba przecinać - wystarczy je prostunaciąć (ich koszulkę) i (najpewniej) dolutować kabelki od centralki.
Co do propozycji z siłownikiem elektrycznym to odradzam...
Ojciec miał taki w C3 i 2 razy wymieniał bo się zacierał(a kupował firmówki po60zł za sztukę!) no i dochodzi do tego niewielkie opóźnienie w reakcji (max1 s).

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2006 20:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
ja jak montowałem alarm w B4 to już był rozcięty kabel, ale możesz wyjąć harmonijkę z miedzydrzwi i tam przeciać, potem zlutujesz i zaizolujesz bez problemu...pociagnij kable pod połkę pod kierą, tam masz wystarczająco duzo miejsc do zamontowania modułu

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 18:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2006 12:28:52
Posty: 50
Lokalizacja: Międzybórz-Wrocław
Witam!

Dzisiaj podlaczalem sterownik, ale niestety dupa blada... nic sie nie dzieje... slychac jak sterownik "lata" ale nic po za tym...

Zdazylem sprawdzic jeszcze co sie dzieje na sterowniku i co sie dzieje na kablu...
i tak:
na sterowniku (zawsze bylo napiecie ok +6V, jak zamykalem albo otwieralem sie zmienialo nastepujaco)
Zamykanie
-niebieski: +12V i powrot do +6V
-zolto-zileony - nic sie nie dzieje
Otwieranie
-niebieski: spadek do 0 i powrot do +6v
-zolto-zileony - nic sie nie dzieje

Na przewodzie:
Przewod rozwarty (zamek nie dziala)
na koncowce od drzwi - zamek otwarty +12, zamek zamkniety 0
na koncowce od sterownika - zamek zamkniety czy otwarty zawsze +12V

Przewod zwarty (tak jak normlanie jest)
przy otwartym zamku +12V
przy zamyknietym 0 (z tym,ze wskazowka dobijala 0 wiec sadze,ze podalawalo "-"

Teraz niewiem co dalej robic,zeby zadzialalao...

Dodam,ze podlaczalem sie do innego aku, nie do mojego w samochodzie!
Ale to chyba nie ma roznicy, chodz nie wiem!

Macie jakies propozycje...!?

_________________
moja była: Opel Astra 1.6 C16NZ '92
moja była: Opel Astra 1.6 X16SZ '95
moja obecna: Audi 80 1.9D 1Y '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2006 19:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
nie czaję skad wziłąłeś niebieski kabelek? i po co Ci on?

odnośnie tego 2 aku to nie wiem jak to podłączyłeś... przecież w "bebechach pod kierą" masz i +12V i - (masa)
masa musi przecież iść z tego aku, z którego podłączona jest cała pompka centralnego...tak samo z +
spróbuj jeszcze raz, ale teraz podłącz do swojego aku

Nie wiem też po co na kablach jest 6V w stanie spoczynku... :|

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: