.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 00:29:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9TDI AFN] problem z dopisaniem kluczy
PostNapisane: 18.gru.2006 10:30:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Witam.

I znowu problem!
Po wymianie licznika ze zwykłego na ten z wyświetlaczem FISowskim koleś zgrał mi lmmo z ecu, dopisał kluczyki i wszystko było jakiś czas OK.

Niestety po paru dniach zaczeło się pieprzyć, raz odpalał a 4 razy odpalał mi na 2 sek po czym gasł.
Wyskakują błędy: w silniku - zablokowany sterownik a w liczniku - słaby sygnał i zły klucz.
Postanowiłem jeszcze raz dopisać kluczyki. Mam wszystkie 4 klucze: 2 scyzoryki, 1 serwisowy i 1 jakiś plastikowy.
Tu wystąpił następny problem bo przy dopisywaniu widzi i zapisuje mi tylkojeden i to w dodatku ten plastikowy klucz. Innych nie widzi przy dopisywaniu, a ten jeden nie ma problemu.

Elektronik mówi, że musi mi na nowo wgrać pamięć (czy oprogramowanie) licznika bo już jest pełna pamięć czy coś takiego i że dla tego widzi i zapisuje tylko jeden klucz.
Czy ktoś spotkal się z takim problemem?

Trochę się boję jeździć cały czas na tym plastiku.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 22:34:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Można zapisać 8 kluczy, ale nie wiem czy na raz, czy wszystkich wogóle.
A ipodajesz wartość 4 (ilość kluczy) przy adaptacji.
Poza tym masz 30 sekund na zmiane klucza w stacyjce.
Jeśli masz któryś kluczyk sklonowany to psujesz sobie nim procedurę, bo jest ona przerywana, w przypadku włożenia ponownie już dopisanego klucza (tak widzi sklonowane kluczyki).

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 07:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Procedurę na pewno robimy dobrze - robi mi to koleś który dość dobrze siedzi w elektronice samochodowej (w głowie mi się nie mieści co on wyprawia z różnymi modułami, sterownikami itd.), ma legalne oprogramowanie do wielu fur.

Kluczyki wszystkie mam oryginalne 4szt - bez klonów.

Były już w ten licznik przez nas wpisane i działały ale coś się zje....ło i przy ponownym dopisaniu już tylko jeden można wpisać.

Teraz nie mogę się z gościem zgadać bo w dzień pracuje w sklepie/serwisie rtv a przed świętami wszyscy sobie przypominają o tym że telewizor niedomaga i mają tyle roboty że hej.

Może być tak jak piszesz, że wchodzi tylko 8 kluczy i to ogólnie!
4 na pewno były wpisane w standerdzie - serwisie przy zakupie auta no i my dopisaliśmy jeszcze 4 więc razem 8. Potem ponowna próba skończyła się tym, że teraz widzi i dopisuje tylko kluczyk plastikowy.
Kilka razy próbowaliśmy je dopisać i za każdym razem przyjmuje tylko kluczyk plastikowy.

Koleś twierdzi, że na nowo musi mi wgrać oprogramowanie licznika (jak mi wkładał ten licznik to na szczęście zgrał i zapisał pamięć licznika) i będzie OK ale to się okaże.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 21:15:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jak wgra od nowa wsad to będzie wszystko ok.
Nie wiem jak w tej wersji immo, ale jest możliwość taka, że edytuje się zawartość i nie trzeba robić adaptacji, zapamiętuje kluczyk po pierwszym włożeniu go do stacyjki.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 14:50:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Ciągnę wątek dalej bo niestety nic nie możemy wymyśleć.

Po wgraniu nowego softu jest to samo - da się tylko plastikowy kluczyk dopisać.

Kupiliśmy nowy transponder do kluczyka i o dziwo za 2 razem zachyciło dopisywanie.

Problem w tym, że po jakichś 5 dniach pojawiły się problemy i znowu zapalał co ... któryś raz - wyskakiwał błąd - zły kluczyk.

Potem kupiłem wszystkie nowe transponderki ale teraz nie potrafię ich dopisać - immo nie widzi ani jednego przy dopisywaniu oprócz tego plastikowego oczywiście.

Zastanawiam się jeszcze nad tym czy przypaadkiem ten licznik w fisem co go kupiłem i zrezałem nie ma walniętego immo!?

Teraz jeszcze muszę wsadzić stary licznik (dobrze że go nie sprzedałem) i sprawdzę czy będą kluczyki na nim działć.

Fis mi się podoba ale kłopoty jakie teraz po tym rezaniu mam bardzo mnie zniechęciły do dalszej pracy nad autem.

Jak myślicie co to by mogło jeszcze być w tym moim przypadku :?: :!:
help :(

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 15:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
zapewne masz immo2, w tym systemie klucze (transpondery) sa jednorazowe-tylko jeden raz da sie je zapisac do licznika. CZyli musisz kupic 3 nowe czyste transpondery i wtedy zakodowac wszystkie razem. ;) W tym masz wlasnie problem, ze kupiles jeden czysty, a reszta stara zapelniona i przerywa Ci procedure dopisywania kluczy i wszystkie sie pewnie wala.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 08:54:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Atal-star napisał(a):
zapewne masz immo2, w tym systemie klucze (transpondery) sa jednorazowe-tylko jeden raz da sie je zapisac do licznika. CZyli musisz kupic 3 nowe czyste transpondery i wtedy zakodowac wszystkie razem. ;) W tym masz wlasnie problem, ze kupiles jeden czysty, a reszta stara zapelniona i przerywa Ci procedure dopisywania kluczy i wszystkie sie pewnie wala.


No właśnie kupiłem wszystkie czyste transpondery i też nie da się ich dopisać!

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 15:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
CZARNYOLO napisał(a):
Atal-star napisał(a):
zapewne masz immo2, w tym systemie klucze (transpondery) sa jednorazowe-tylko jeden raz da sie je zapisac do licznika. CZyli musisz kupic 3 nowe czyste transpondery i wtedy zakodowac wszystkie razem. ;) W tym masz wlasnie problem, ze kupiles jeden czysty, a reszta stara zapelniona i przerywa Ci procedure dopisywania kluczy i wszystkie sie pewnie wala.


No właśnie kupiłem wszystkie czyste transpondery i też nie da się ich dopisać!

dalej pojawiaja sie bledy w silniku i liczniku?? kodowales wszystkie czyste razem za jednym razem?? sproboj jeszcze wykasowac zapisane klucze-slyszalem ze to czasem moze pomoc ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 22:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Sprawdź rezystancję cewki immo, mogliście przy przekładce nadwyrężyć styki i teraz masz za słaby sygnał i dlatego może Ci nie czytać wszystkich kluczy. Przy stacyjce masz jedno złacze, a drugie to piny licznika.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 08:39:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Postaram się w weekend sprawdzić rezystancję, a jaka powinna +/- być :?:

Może być właśnie jeszcze tak jak mówi Kobra7 bo wydaje mi się, że zaczeło się tak dziać po którymś z koleii wyciągnięciu licznika w celu podpinania kabli do fisa ale może mi się tylko wydawać.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 09:00:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Około 22omów.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 17:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Zmierzyłem cewke ma około 22,2-22,4.

To chyba dobrze.

Ale czy to świadczy że cewka jest na 100% dobra :?:

Zrobiłem taki trik:
wyciągnąłem wszystkie transponderki z kluczyków, wyjąłem grot z kluczyka i dopisywałem te transponderki przykładając blisko cewki i o dziwo zapisało mi wszystkie transponderki, potem wszystko poskładałem i odpala.

ALE jednak nie za każdym razem.

Jak transponderek jest bliżej cewki, wyjęty z kluczyka to łapie za każdym razem ale w kluczyku jednak od czasu do czasu nie łapie.

Czy to oznacza, że cewka już słabo zczytuje?

Jak myślicie, wymiana cewki coś da :?:

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 17:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
CZARNYOLO napisał(a):
Zmierzyłem cewke ma około 22,2-22,4.

To chyba dobrze.

Ale czy to świadczy że cewka jest na 100% dobra :?:

Zrobiłem taki trik:
wyciągnąłem wszystkie transponderki z kluczyków, wyjąłem grot z kluczyka i dopisywałem te transponderki przykładając blisko cewki i o dziwo zapisało mi wszystkie transponderki, potem wszystko poskładałem i odpala.

ALE jednak nie za każdym razem.

Jak transponderek jest bliżej cewki, wyjęty z kluczyka to łapie za każdym razem ale w kluczyku jednak od czasu do czasu nie łapie.

Czy to oznacza, że cewka już słabo zczytuje?

Jak myślicie, wymiana cewki coś da :?:

moze zla strona wkladasz transponder w klucz?? z jednej strony jest widoczna tak jakby antenka i ta strona powinno byc (chyba) skierowane w strone stacyjki- jak klucz jest w stacyjce ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 18:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Do tego już doszedłem i ostatnio właśnie wsadziłem tak jak mówisz (bo wcześniej pomyłkowo wszystkie wsadziłem na odwrót) ale teraz i tak nie za każdym mi puszcza immo :zly:

Jest tak że przekręcam klucz i kontrolka mruga, więc wyłączam zapłon, nie wyciągam klucza, włączam ponownie zapło i łapie :galy:

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 19:36:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
CZARNYOLO napisał(a):
Do tego już doszedłem i ostatnio właśnie wsadziłem tak jak mówisz (bo wcześniej pomyłkowo wszystkie wsadziłem na odwrót) ale teraz i tak nie za każdym mi puszcza immo :zly:

Jest tak że przekręcam klucz i kontrolka mruga, więc wyłączam zapłon, nie wyciągam klucza, włączam ponownie zapło i łapie :galy:


moze kostka stacyjki?? (ta ruchoma)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 08:32:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
-> a co ta kostka miałaby mieć wspólnego z immo :?:

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 09:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Gzie mierzyłeś cewkę?, Może być problem samych pinów przy liczniku, niekoniecznie tylko od cewki - zasilanie, masa licznika. Może być jeszcze wina licznika, on Ci nie czyta jak jest zimny czy nie ma znaczenia?

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 09:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Temperatura nie ma tu znaczenia.

Mierzyłem na pinach (2 i 17) wtyczki od licznika zielonej.

No właśnie się zastanawiam czy gość mi nie sprzedał jakiegoś uszkodzonego licznika! Tak też może być. Musiałbym spowrotem wrzucić stary licznik ale znowu musiałbym go zgrywać z ecu.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 22:49:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Spróbuj jeszcze potraktować styki "kontaktem", a jak nie to wywalić immo lub założyć emulator. Ja miałem lepszy numer bo kupiłem na allegro dwa zegary do A4 z CAN nówki z zerowym przebiegiem, założyliśmy do kolegi A4 2.8 quattro 99r. i próbuję zakodować klucze , a tu niespodzianka kanały od immo nieaktywne, brak kontrolki i błędów. Co się okazało liczniki bez immobilizera, na płycie w miejscu elementów puste miejsca. Najprawdopodobniej liczniki te były przeznaczone na Rosję lub Stany, w Etce nie ma takiego numeru. Ciąg dalszy: zakładam emulator-nie działa ( emu mają problemy z tymi silnikami ) dopiero przy pomocy starej puszki immo udało uruchomić się samochód.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 09:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Jeśli chodzi o emulator lub wywalenie immo to już na 100% przerasta moje umiejętności :):

Z drugiej strony immo to zawsze jakiś stopień dla złodziejaszków, wiem że fachowca to nie zatrzyma ale zawsze kilkanaście sekund jest w plecy.

Rozumiem, że emulator zakłada się zamiast immo? Co wtedy z kontrolką?

Szczerze mówiąc to wolałbym to naprawić - o ile się da :zly:

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: