.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 15:32:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Miga podświetlanie deski i szaleją zegary
PostNapisane: 25.gru.2006 03:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
Witam!
Przyszły mrozy i pojawił się drobny problem. Wszystko było ok latem, jednak wraz ze spadkiem temperatur w okolice 0-5 st. C przy nie rozgrzanym samochodzie zaczęło mi szwankować podświetlanie deski rozdzielczej oraz zegary. Przez 1-3min po odpaleniu zależnie od temperatury na zewnątrz podświetlanie i zegary zamierają zupełnie lub migają chaotycznie. W tle słychać jakby ciągle przełączający się przekaźnik. Po lekkim rozgrzaniu się samochodu wszystko wraca do normy.

Do tego zauważyłem, że po kilku takich numerach wskaźnik temperatury płynu chłodzącego oraz ilości paliwa zaczęły pokazywać przekłamane dane, pokazują więcej niż powinno być.

Jaka może być przyczyna, jak naprawić i co poradzić na rozregulowane już wskaźniki?

_________________
Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI AKN 150KM (2005 - 2010)
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Quattro 232KM (2010 - teraz)


Ostatnio edytowano 27.gru.2006 18:09:35 przez COMmer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 12:30:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zimne luty?
Do sprawdzenia połączenia licznika.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 18:09:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
Wykręciłem licznik, dokładnie go obejrzałem, sprawdziłem styki, ostukałem, opukałem, wszystko wygląda ok. Złożyłem, podłączyłem i nadal ten sam problem.
Niestety zbyt kiepski ze mnie elektronik, żeby coś głębiej grzebać.

Zadzwoniłem więc do znajomego specjalisty od liczników, powiedział że to standardowa przypadłość w Audi z tego rocznika i jest w stanie to naprawić za 400zł. Niestety nie ja rozmawiałem z nim więc nie wiem co miał na myśli mówiąc o standardowej przypadłości. Cena chyba jednak dość duża jak za naprawę, szczególnie że na allegro używane liczniki chodzą po 300-400zł. Niestety nie ma licznika do mojej wersji A4 2,5TDI z 2000r.

Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć ile taka naprawa powinna wynieść? Może ktoś zna specjalistę na Śląsku/Zagłębiu który mógłby się tym zająć?

_________________
Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI AKN 150KM (2005 - 2010)
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Quattro 232KM (2010 - teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 23:44:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
jezeli slyszysz cykanie przekaznika, to spróbuj znalezc ten przekaznik.

Czy regulator napiecia jest OK? Sprawdzales alternator - napiecie chocby zwyklym miernikiem?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 01:40:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
Po wykręceniu licznika i osłuchaniu go okazało się, że cykanie pochodzi z jego środka. Pojawia się w momencie wyłączania i włączania się liczników.
Sprawdziłem napięcie przed rozruchem, było stabilne w okolicach 12,4V a w tym samym momencie z podświetlaniem deski i licznikami działy się cuda.

Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia, wyciągając licznik znalazłem za nim wolny wiszący przewód koloru brązowego wychodzący gdzieś zza modułu klimatronika. Wisiał w okolicach stacyjki. Według pomiarów jest na nim masa. Nie mam pojęcia gdzie powinien być podłączony?

_________________
Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI AKN 150KM (2005 - 2010)
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Quattro 232KM (2010 - teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 12:43:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
COMmer napisał(a):
Po wykręceniu licznika i osłuchaniu go okazało się, że cykanie pochodzi z jego środka. Pojawia się w momencie wyłączania i włączania się liczników.
Sprawdziłem napięcie przed rozruchem, było stabilne w okolicach 12,4V a w tym samym momencie z podświetlaniem deski i licznikami działy się cuda.

Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia, wyciągając licznik znalazłem za nim wolny wiszący przewód koloru brązowego wychodzący gdzieś zza modułu klimatronika. Wisiał w okolicach stacyjki. Według pomiarów jest na nim masa. Nie mam pojęcia gdzie powinien być podłączony?


:helm: znajdź koniec tego przewodu - albo wyciągnąłeś go z wtyczki - albo urwaleś końcówke z punktu masowego ... przyglądnij sie dokładnie temu przewodowi

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 14:14:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
Na pewno nie urwałem go, przewód jest na tyle długi, że dostaje bez problemu do fotela kierowcy. Obejrzałem wszystko dokładnie i nie widze skąd mógłby się urwać. Sam przewód jest grubszy od tych podłączanych do licznika. Końcówka nie jest urwana, nie wygląda jakby był gdziekolwiek przylutowany, raczej powiedziałbym że gdzieś był okręcony i sam odpadł wcześniej.

_________________
Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI AKN 150KM (2005 - 2010)
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Quattro 232KM (2010 - teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 15:32:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
pamietaj, ze brak dobrej masy zawsze powoduje jakies cyrki - np. radio szumi, tylne swiatla swieca jak chcą, etc. Moze to wlasnie to jest?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Licznik
PostNapisane: 09.mar.2007 15:49:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
Mam taki sam problem jak Ty i jeszcze się z nim nie uporałem.Podobno to wina jednego z dwóch procesorów MOTOROLI,który trzeba wymienić.Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... b2cdec693a


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2007 15:53:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
Jak będziesz coś więcej wiedział na ten temat to napisz mi na PW.Ja już jeżdzę tak prawie pół roku i jest coraz gorzej tzn coraz póżniej wszystko zaczyna poprawnie chodzić,a wskazówki już wszystkie opadły oprócz prędkościomierza.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 00:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 09:39:05
Posty: 30
Jeszcze tego nie naprawiłem, ale od znajomego zajmującego się elektroniką samochodową usłyszałem to samo. Do wymiany mikroprocesor, koszt 400zł. Półki co nie ma tragedii więc jeszcze z tym jeżdżę, ale na wiosnę pewnie pokuszę się o naprawę.

_________________
Audi A4 B5 Avant 2.5 TDI AKN 150KM (2005 - 2010)
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Quattro 232KM (2010 - teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 01:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
A ten znajomy jest ze Śląska ( z jakiego miasta) ??? Jeśli nie wypali moja metoda,którą przesłałem Ci na PW to będę musiał Cię poprosić o namiar na niego.
Czy ktoś wie jak bezpiecznie rozebrać taki licznik JAEGER z Audi B5 1,9 Tdi z 2000 roku aby dojść do procesorów ?? Jeśli tak to prosiłbym o cenne porady .

_________________
A4 B5 Avant 1,9 Tdi /115KM 2000 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 09:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Robiłem już kilka liczników z takimi objawami.
Wszystkie przypadki naprawiłem usuwając zimne luty hotairem.
Wymiana procka za 400 jest nieopłacalna.
Za taką kwotę masz drugi licznik na części :diabel:
Poza tym za prawdziwą wymianę procka bierze się 600.
Sam jego zakup też nie należy do najprostszych rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 12:10:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
Ale w moim przypadku elektryk sprawdzał wszystkie zewnętrzne luty i je poprawiał i nic to nie dało.Ja uważam,że tutaj mamy do czynienia z mikroskopijną przerwą na jakimś złączu wewnątrz procka ( podobnie było z regulacją głośności w firmowym radiu CHORUS),który po lekkim pogrzaniu zaczyna działać poprawnie.W takim razie moim zdaniem ( chyba ,że się mylę)nie da się poprawić wewnętrznego złącza w procku-można jedynie starą metodą spróbować dojść do niego i poddać go lekkiemu kilkakrotnemu podgrzaniu np. zapalniczką.W radiu CHORUS metoda ta wielokrotnie sprawdzona przez forumowiczów Audi A4 ( opisana w dziale CAR AUDIO ) w moim przypadku dała pozytywny skutek.Procesor od regulacji głośności podgrzany lekkim ogniem zapalniczki zaczął działać jak należy i chodzi do dziś.Proszę o opinię co o tym myślicie.

_________________
A4 B5 Avant 1,9 Tdi /115KM 2000 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 12:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Pewniej i bezpieczniej jest podgrzać procek punktowo Hotairem.
Zapalniczkę można porównać do próby lutowania lutlampą na propan butan.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 19:40:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
Witam ten sam problem te same objawy, zegary jaeger A6 1.8T 2000r czy ktos moze dać więcej informacji na temat tego wadliwego procesora? mozna to naprawić samemu? ew wymienić go i dzie go szukać? ten sposob z zapalniczką to na powaznie ?? :): bo az nie wiem do czego go porownac :D pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 20:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
W tych licznikach ( z resztą nie tylko w tych, bo to samo dzieje się w Vito, Lagunie, Berlingo )pada procesor motoroli HC908AZ60. Jedynie wymiana na nowy rozwiązuje problem. Aby go wymienić musisz mieć programator do nich (eeprom i flash). Jeżeli mieszkasz obecnie w Angli i chciałbyś to naprawić tam na miejscu musisz mieć stację na gorące powietrze i trochę wprawy w lutowaniu. Jak coś mogę Ci wysłać zaprogramowany procesor, tylko musisz mi podać numery licznika i to co jest napisane na naklejce mniejszego procesora (hc908).

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2007 22:29:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
Witam to znowu ja :) znalazłem stacje na gorące powietrze ktoś może powiedziec coś więcej w temacie wygrzania tego procesora? czy to da jekiś efekt czy tylko wymiana wchodzi w gre ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 07:31:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Wymiana.
Szkoda się bawić w wygrzewanie, bo to ci pomoże na 1 dzień, a raczej wątpię, żebyś chciał codziennie rozbierać zegary.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 08:31:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 11:45:59
Posty: 216
Lokalizacja: Bracknell
@ A6 man
Kobra7 napisał(a):
W tych licznikach ( z resztą nie tylko w tych, bo to samo dzieje się w Vito, Lagunie, Berlingo )pada procesor motoroli HC908AZ60. Jedynie wymiana na nowy rozwiązuje problem. Aby go wymienić musisz mieć programator do nich (eeprom i flash). Jeżeli mieszkasz obecnie w Angli i chciałbyś to naprawić tam na miejscu musisz mieć stację na gorące powietrze i trochę wprawy w lutowaniu. Jak coś mogę Ci wysłać zaprogramowany procesor, tylko musisz mi podać numery licznika i to co jest napisane na naklejce mniejszego procesora (hc908).


Jak chcesz to moge pomoc we wlutowaniu tego procka, a poza tym to mam zegary do A4/A6 2000 TDI z FIS + PIN do immo za 350zl odstapie. Predkosciomierz jest wyskalowany w kilometrach ew. drugi tez mam ale tylko z AC bez FIS za 300zl wyskalowany w milach.

Ogolnie moge pomoc w sprawach elektronicznych:).

_________________
A6 C5 AFN 2000 + turbo AWX +0.216 -> 155PS/330Nm + felgi RS6 19'' + Pioneer AVIC D3 + iPod Mini + Bluetooth...

Chiptuning i diagnostyka VAG, Opel, BMW. Naprawa sterownikow airbag, licznikow, laptopow i innych urzadzen elektronicznych (TV itp.)

mob. 07746172658


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: