.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 07:29:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8T]-Analiza błędów VAG...
PostNapisane: 05.sty.2007 19:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam!
po podłaczeniu Vag-a wyskakują błędy:

Silnik:
2 Fault Found:
16518

1262 -BŁĄD SPORADYCZNY

Skrzynia Biegów:

1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F
27-00 - Implausible Signal

Ktoś pomoże w interpretacji tych kodów, bądz poda linka do jakiejs strony gdzie można interpretować błędy Vag??

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 00:27:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
16518 - sonda Lambda, brak aktywności.
1262 - zwarcie bądź przerwa w obwodzie N75.

00526 - przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika światła STOP.
Wynika z nieprawidłowej diagnostyki.
Zawsze sterownik skrzyni zapisuje taki błąd po włączeniu zapłonu. Jeśli czujnik jest dobry, to po naciśnięciu pedału hamulca zostaje on automatycznie skasowany.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 11:48:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
No więc sprawa jest taka:

-kilka dni temu założyłem strumienice zamiast katalizatora,czy teraz już zawsze będzie mi wywalać ten błąd.Mechanik powiedział że teraz może mieć błędy sonda lambda.Jednak zastanawiające jest że "brak aktywności" to tak jakby wogóle nie działała,dobrze to rozumiem??Bo sonda lambda w moim samochodzie raczej jest sprawna-powinna być.

-co to jest obwód N75 gdzie się znajduje za co odpowiada??

-00526 czyli jesli robiłem diagnoze przy właczonym zapłonie to mogło taki bład wyswietlic,powinienem uruchomic silnik nacisnąc pedał hamulca i wtedy zdiagnozować.Dobrze rozumiem?Jeśli błedu nie będzie to znaczy że czujnik jest ok jesli będzie błąd znaczy że czujnik jest niesprawny.Gdzie go szukać jakby co?

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 00:19:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
gregory napisał(a):
No więc sprawa jest taka:

-kilka dni temu założyłem strumienice zamiast katalizatora,czy teraz już zawsze będzie mi wywalać ten błąd.Mechanik powiedział że teraz może mieć błędy sonda lambda.Jednak zastanawiające jest że "brak aktywności" to tak jakby wogóle nie działała,dobrze to rozumiem??Bo sonda lambda w moim samochodzie raczej jest sprawna-powinna być.

Źle zrobiłeś wkładając strumienicę. Brak aktywności spowodowany jest prawdopodobnie zbyt szybkim przepływem spalin lub nieszczelnością, przez co nie ma odpowiedniego zagęszczenia spalin wokół sondy i ona nie potrafi zmierzyć zawartości tlenu w spalinach.
Możliwe też, że po prostu padła, a zbiegło się to w czasie.

gregory napisał(a):
-co to jest obwód N75 gdzie się znajduje za co odpowiada??
Jest to zaworek odpowiedzialny za sterowanie ciśnieniem turbo.

gregory napisał(a):
-00526 czyli jesli robiłem diagnoze przy właczonym zapłonie to mogło taki bład wyswietlic,powinienem uruchomic silnik nacisnąc pedał hamulca i wtedy zdiagnozować.Dobrze rozumiem?Jeśli błedu nie będzie to znaczy że czujnik jest ok jesli będzie błąd znaczy że czujnik jest niesprawny.Gdzie go szukać jakby co?

Tak.
Ale można też po prostu włączyć sam zapłon i nacisnąć pedał hamulca. Czujnik jest nad pedałem. Jak odkręcisz półkę pod kierownicą to pewnie go zobaczysz.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 10:15:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Sprawdziłem błędy po uruchomieniu silnika i faktycznie błąd przełącznika od pedała chamulca się sam kasuje bo pózniej już go nie ma.

A co do strumiennicy to wczesniej już nie miałem katalizatora wogóle bo był wydmuchany,pusta pucha-okazało się jak rozebrałem wydech.Przez to też mi głośniej chodził i postanowiłem założyć strumienice.Po tym troche się uciszył ale tłumik końcowy zaczął bardziej basować szczególnie na niskich obrotach.Mam założony SuperSprint dwu rurka.Nie jest to głośny tłumik bo wczesniej ledwo co było go słychać a teraz za to ma basowy pomruk.
Znajomy w A6 2.4 ma też strumienice i też mu jakis błąd wywala,w dodatku ma gaz,ale powiedział że się tym nie przejmuje bo nie ma to większego znaczenia.Samochód normalnie przeyspiesza tak jak powinien,spalanie u niego też ok.
Co do N75 to postudiowałem troche i już wiem więcej.Dzis przejże cały układ wydechowy przy kolektorze,turbinie, i osprzęt turbiny.Prawdopodobnie jest walnięty,bo na Vag-u mi wyswietla "zwarcie w obwodzie N75" a na innym urządzonku diagnostycznym u mechaniora "zawór elektromagnetyczny-wyjscie otwarte" Auto ostatnio jest mułowate.Przez to też myślałem że kat zapchany.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 14:27:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! dalszy ciag tematu wygląda tak:

Błąd sondy lambda był powodowany uszkodzoną sondą,mam już nową i nie ma błędu.Ładnie sobie pracuje na esitronicu.

Zaworek N75 przetestowany w esitronicu ,cyka tak jak powinien.
Problemem była turbina a konkretnie zawór recyrkulacji spalin.Turbina pompuje aktualnie. Jednak pojawił się nowy problem.

Mechanik mówi że samochód ma zapłon tam gdzie nie powinien mieć.Nie wiem do końca co to oznacza,ale objaw jest taki że po uruchomieniu turbiny kolektor się zbyt mocno nagrzewa.Po przejechaniu 10km troche szybciej jest cały czerwony(stąd też prawdopodobnie siadła sonda,bo jak kolektor się zaczął tak nagrzewać to ją spalił) jakby się mocno butowało samochód.
Rozrząd dokładnie sprawdzony i jest ok.Świece całe zakopcone ,sonda lambda po odkręceniu też.Mechanik już zgłupiał troche i po zastanowieniu się doszedł do wniosku że może ECU ma złą mape,coś jest nie tak z mapą.Ze może się ktoś bawił i coś grzebał (na marginesie wcale bym się nie zdziwił po jakie jazdy miałem z tym silnikiem).Albo coś jest zwalone w mapie i silnik bierze jakies ogólne wartości.
Zawiół ECU do ASO wgrają nową mapę taka jaka ma być fabrycznie do tego modelu AEB po kodzie nadwozia.Okaże się dzis.
Samochód zaczął troche mniej palic po wymianie sondy(wczesniej 15/100 na trasie).Ale i tak brakuje mu troche mocy i dziwnie się zachowuje.Jak ciągnie obroty do góry podczas przyspieszznia ma jakies takie przeskoki.
Dodam na koniec jeszcze raz że nie ma błędów na Vag-u żadnych.

Co o tym myślicie??

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 18:50:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Ustawienie rozrządu sprawdzone?
Jak wyglądają sygnały z czujników spalania stukowego.
Sygnały z czujników obrotów wału korbowego i czujnika pozycji wałka rozrządu sprawdzone?

Gdzie ty w silniku AEB masz zawór EGR?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 19:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
szogun0 napisał(a):
Ustawienie rozrządu sprawdzone?
Jak wyglądają sygnały z czujników spalania stukowego.
Sygnały z czujników obrotów wału korbowego i czujnika pozycji wałka rozrządu sprawdzone?

Gdzie ty w silniku AEB masz zawór EGR?


Ustawienie rozrządu sprawdzone 3 razy
Czujniki nie pokazują aby było jakies spalanie stukowe na EsiTronicu
Nie wiem jak wygladają sygnały z czujników obrotów wału korbowego
A czujnik pozycji wałka rozrządu to jest czujnik halla?
Co to jest EGR??

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 22:34:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Czujnik pozycji wałka rozrządu to Hall.
EGR, czyli Exhaust Gas Recyrkulation = Zawór recyrkulacji spalin.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 22:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
No więc ja już powoli nic nie wiem :(: , i jestem wku..iony!! dzis odebrałem auto od mechanika. Powiedział że wgrano nową mape do ECU taką jaka ma być fabrycznie no i wyregulowano turbine na ustawienia fabryczne.Skasował mnie 550zł z robocizną. Samochód ma normalne spalanie około 8ltr./100km i przyspieszenie wydaje sie również ok,ALE jak jechałem spowrotem to jechałem w miare spokojnie 100..120km/godz. trasa, jak przyjechałem do chaty to kolertor wydechowy był czerwony.Dzwonie do mechanika a on mówi że tak to ma byc w 1.8T bo turbina pracuje.Czy to normalne???

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 03:03:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
ta czerwony pewnie zebys mial na czym jajka smazyc.
a czy resztki kata napewno nie zapchaly ci wydechu.
juz taki temat przerabialem z omega, czarne swiece, slaba i co najgorsze wysoka temperatura w komoze silnika (popalilo mi przewody podcisnienia), kolektor wydechowy sie rozsypal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 16:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Siema! No raczej nie sądze,bo odpiąłem tłumik i przejechałem się kawałek bez niego i wiele to nie pomogło. więc to musi być coś innego.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: