.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 20:03:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A100 C4]Xenon Audi 100 c4
PostNapisane: 11.lut.2007 15:40:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

niedawno kupiłem zestawik Xenoników.

Żarniki 8000k

Jestem zadwolony wszystko ładnie elegancko świeci, żaden koles na trasie nie mryga długimi że oslepiam itd.

Ale zauwazylem ostatnio jeden problem. Jedna lampa porostu lubi lekko mrygac a ostatnio nawet zaczyna przygasać ;/
Koles wymienil mi przetwornice na 2 bo myslałem że jest walneta. Ale po wymianie problem dalej jest a co gorsze wczoraj zauważyłem żelampa nawet potrafiła przygasac :(:

Jutro pospradwdzam czy wsio jest ok podpiete. MIał moze ktos z was podobny problem :?:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 18:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Przypuszczalnie bedziesz mial cos nie tak z elektryka w reflektorze. Ja u siebie ostatnio wymienialem reflektor i po kilku dniach byly podobne objawy a wczesniej nie zdarzalo sie (choc nie mam xenonów, ale tu raczej nie o nie chodzi) sprzedawca wymienil mi reflektor i teraz wszystko dziala.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Xenon Audi 100 c4
PostNapisane: 11.lut.2007 19:31:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
yooo25 napisał(a):
Witam

niedawno kupiłem zestawik Xenoników.

Żarniki 8000k

Jestem zadwolony wszystko ładnie elegancko świeci, żaden koles na trasie nie mryga długimi że oslepiam itd.

Ale zauwazylem ostatnio jeden problem. Jedna lampa porostu lubi lekko mrygac a ostatnio nawet zaczyna przygasać ;/
Koles wymienil mi przetwornice na 2 bo myslałem że jest walneta. Ale po wymianie problem dalej jest a co gorsze wczoraj zauważyłem żelampa nawet potrafiła przygasac :(:

Jutro pospradwdzam czy wsio jest ok podpiete. MIał moze ktos z was podobny problem :?:


Do zwyklych reflektorow zalozyles przetwornice ?

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Xenon Audi 100 c4
PostNapisane: 11.lut.2007 19:43:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Kovic napisał(a):
yooo25 napisał(a):
Witam

niedawno kupiłem zestawik Xenoników.

Żarniki 8000k

Jestem zadwolony wszystko ładnie elegancko świeci, żaden koles na trasie nie mryga długimi że oslepiam itd.

Ale zauwazylem ostatnio jeden problem. Jedna lampa porostu lubi lekko mrygac a ostatnio nawet zaczyna przygasać ;/
Koles wymienil mi przetwornice na 2 bo myslałem że jest walneta. Ale po wymianie problem dalej jest a co gorsze wczoraj zauważyłem żelampa nawet potrafiła przygasac :(:

Jutro pospradwdzam czy wsio jest ok podpiete. MIał moze ktos z was podobny problem :?:


Do zwyklych reflektorow zalozyles przetwornice ?


Jesli chodzi o ścisłośc to przetwornica jest poza reflektorem a w reflektorze żarnik xenonowy.
A co za problem założyć do zwykłych reflektorów xenony?? to jakies 30 min. roboty i w zależności od temperatury światła wydatek od ok. 800zl.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Xenon Audi 100 c4
PostNapisane: 11.lut.2007 19:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Kovic napisał(a):
yooo25 napisał(a):
Witam

niedawno kupiłem zestawik Xenoników.

Żarniki 8000k

Jestem zadwolony wszystko ładnie elegancko świeci, żaden koles na trasie nie mryga długimi że oslepiam itd.

Ale zauwazylem ostatnio jeden problem. Jedna lampa porostu lubi lekko mrygac a ostatnio nawet zaczyna przygasać ;/
Koles wymienil mi przetwornice na 2 bo myslałem że jest walneta. Ale po wymianie problem dalej jest a co gorsze wczoraj zauważyłem żelampa nawet potrafiła przygasac :(:

Jutro pospradwdzam czy wsio jest ok podpiete. MIał moze ktos z was podobny problem :?:


Do zwyklych reflektorow zalozyles przetwornice ?
do soczewkowych http://www.npsstudio.pl/rafal/index.html

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Ostatnio edytowano 11.lut.2007 19:56:09 przez yooo25, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Xenon Audi 100 c4
PostNapisane: 11.lut.2007 19:53:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
Jelly napisał(a):
Kovic napisał(a):
yooo25 napisał(a):
Witam

niedawno kupiłem zestawik Xenoników.

Żarniki 8000k

Jestem zadwolony wszystko ładnie elegancko świeci, żaden koles na trasie nie mryga długimi że oslepiam itd.

Ale zauwazylem ostatnio jeden problem. Jedna lampa porostu lubi lekko mrygac a ostatnio nawet zaczyna przygasać ;/
Koles wymienil mi przetwornice na 2 bo myslałem że jest walneta. Ale po wymianie problem dalej jest a co gorsze wczoraj zauważyłem żelampa nawet potrafiła przygasac :(:

Jutro pospradwdzam czy wsio jest ok podpiete. MIał moze ktos z was podobny problem :?:


Do zwyklych reflektorow zalozyles przetwornice ?


Jesli chodzi o ścisłośc to przetwornica jest poza reflektorem a w reflektorze żarnik xenonowy.
A co za problem założyć do zwykłych reflektorów xenony?? to jakies 30 min. roboty i w zależności od temperatury światła wydatek od ok. 800zl.


Podobno to nie legalne ;)

Poza tym nie o to mi chodzilo. Chodzilo o to - czy warto ?

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 20:09:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
A skad masz takie informacje ze nielegalne?? Jeśli zestaw który zakładasz ma homologacje - czyli tak jak masz na reflektorach znak E to nie ma Ci sie kto do tego przyczepić. Mam znajmoego który w B4 ma xenony od kilku lat i nigdy nie miał problemów. Sam oststnio pytałem diagnoste i powiedział że nigdzie nie jest to zabrobione ale niby nie warto. a moim zdaniem warto, no chyba ze planujesz zakup auta z xenonami.
Przede wszystkim jak przejedziesz sie autem na xenonach to stwierdzisz ze normalne zarówki H4 sa jak świeczki, szczególnie w czasie deszczu.
po 2 xenony masz 35W i pracuja w znacznie niższej temperaturze niż H4
Mitem jest to że trzeba mieć układ samopoziomujący i spryskiwacze. Spryskiwacze sa wymagane tylko w nowych autach z xenonami a wróce do przykładu znajomego - on w B4 nie miał nawet elektrycznej regulacji wysokości świateł i nikt sie nie czepiał.
Poza tym podłączone jest to wszystko do normalnej instalacji wiec wystarczy wypiąc kilka przewodów, włożyć zwykłą H4 i reflektor jest z powrotem "normalny"
Podobno niemcy czasem sie czepiaja ze nie masz spryskiwaczy bo jest teoria ze brud na reflektorze rozszczepia światło. Pisze podobno bo nikt mi tego nie potwierdzil, wszyscy tylko słyszeli a poza tym nie słyszałem większej bzdury niż to że rozwalona mucha na reflektorze lub ubrudzony rozszczepia światło. To sie przeczy z prawami fizyki no i powinno być zawsze a nie tylko w przypadku xenonów.

Podsumowując
Moim zdaniem jak najbardziej warto i sam mam zamiar to zrobic jak tylko bede przy kasie. Zwróce tylko uwage ze kupując należy kupić bi xenony czyli takie, które swieca jako mijania i sa też drogowe, jeśli ma sie tylko mijania to jest faktycznie nielegalne. Ale zestawow bi xenon jest sporo :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 20:19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
Jelly napisał(a):
A skad masz takie informacje ze nielegalne??


Cytuje za np. http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/nielegalne-ksenony,521573

Kierowcy, którzy kupują po prostu zestaw ksenonowy obejmujący kable, żarówki i zapłonnik, po czym wyjmują z reflektora żarówkę halogenową, wycinają dziurę w osłonie reflektora, wkładają żarówkę ksenonową do odbłyśnika i podłączają zapłonnik do instalacji samochodowej (tzw. "samoróbki"), zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników i działają przeciw prawu.

Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny!

W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).
czytaj dalej


Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.

Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w stopniu niczym nie ograniczonym.

Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!

Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne m.in. dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. Kierowcy tych samochodów mogą potem w pełni korzystać z zalet, jakie oferuje potężne światło ksenonowe:

- ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi;

- jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi;

- jakość światła zbliżona do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów); które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego. Kierowca nie męczy się tak szybko i prowadzi samochód w bardziej zrelaksowany sposób:

- niebezpieczeństwa na poboczu szosy i przeszkody na drodze pojazdu rozpoznawane są szybciej, piesi i cykliści są widoczni znacznie wcześniej;

światło ksenonowe zwiększa kontrastowość widzenia barw.

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 20:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
kurde zadałem pytanko a temacik sie rozwinol :) heheh

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 20:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
no co do pytanka to tak jak powiedzialem u mnie sie to zdarzalo i byl winny reflektor - czyli elektryka w nim. A moze jako urzytkownik sam sie wypowiesz o xenonach, czy warto przerabiac :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 21:11:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Jelly napisał(a):
no co do pytanka to tak jak powiedzialem u mnie sie to zdarzalo i byl winny reflektor - czyli elektryka w nim. A moze jako urzytkownik sam sie wypowiesz o xenonach, czy warto przerabiac :diabel:
co do reflektorów to nie masz racji ponieważ na h1 nie miga nic :zly:

Czy warto przerabiac :?:

To jest tak jak kolega wyżej napisał, przejedź się autem z xenonem i odpowiedź ci sie sama nasunie :)

p.s.

Szukam soczewek żeby zrobic Bi-xenon :diabel:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 23:06:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 14:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Przerabiałem ten temat bo tak samo kumpel założył 8000 i lewa mu mrugała. Wymieniłem dwie przetwornice i dalej bez efektu. Co sie okazało! Otóż żarnik szwankował od samego początku a przetwornice były OK i niepotrzebnie pojechały do reklamacji! A jesli można wiedzieć to od kogo kupiłeś ten zestaw? Bo też takie sprzedaje z gwarancją na 12 miesięcy!

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 23:22:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ArekA6 napisał(a):
Przerabiałem ten temat bo tak samo kumpel założył 8000 i lewa mu mrugała. Wymieniłem dwie przetwornice i dalej bez efektu. Co sie okazało! Otóż żarnik szwankował od samego początku a przetwornice były OK i niepotrzebnie pojechały do reklamacji! A jesli można wiedzieć to od kogo kupiłeś ten zestaw? Bo też takie sprzedaje z gwarancją na 12 miesięcy!
jakis zetsawik z allegro kolega mi zaproponował i tez jest właśnie na 12 miesiecznej gwarancji

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 19:24:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 14:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
To jak nie pomogła wymiana przetwornicy to wymień jeszcze żarnik i powinno być OK! No bo żarnik też kwalifikuje sie do reklamacji!

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 11:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Witam :peace: Mialem podobny problem i winny byl zarnik a nie przetwornica. A w sumie to winny bylem ja, gdyz nie chcialo mi sie wyjmowac calego reflektora zeby wlozyc zarnik w miejsce zarowki, bylo ciasno. Okazalo sie ze polamalem lekko ten zarnik i najpierw mrugal potem skonczyl zycie...150 zl poszlo sie... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 23:51:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
temat rozwiązany :) dokładnie wina żarnika :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: