.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 00:00:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1Y '91] Dziwny zapach ciepłego powietrza...
PostNapisane: 17.lut.2007 15:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Witam

Nie chciałem łączyć tematu z "kurzem z dmuchawy" więc pytam w osobnym wątku.. Mianowicie - co jest przyczyną "dziwnego" zapachu ciepłego powietrza? ;-)

Zauważyłem, że zapach który czuć w czasie ogrzewania zmienia się razem ze zmianą płynu chłodniczego - tak przynajmniej mi się wydaje... W ciągu ostatniego roku z powodu różnych problemów 3-krotnie zmieniałem płyn chłodniczy i za każdym razem zmieniał się "zapach" ciepłego powietrza..
Obecnie w chłodnicy jest różowy koncentrat Febi a z nagrzewnicy czuć coś w rodzaju przyprawy - magi - dodawanej np. do rosołu :-)
Poprzednio miałem różowy płyn Tesco (jakiś najtańszy z marketu) a z nagrzewnicy czuć było delikatną gumą, ale nie tak intensywnie jak teraz tą magą do rosołu...

W każdym razie kiedy dmuchawa pochodzi kilka lub kilkanaście minut, dziwny zapach znika (albo przyzwyczajam się na tyle, że przestaję czuć. Choć to jest mniej prawdopodobne).
Zmianę zapachu w zależności od płynu chłodniczego wiązałem z ewentualną nieszczelnością gdzieś w nagrzewnicy... Jednak przyjrzałem się dokładnie poziomowi płynu i od 2 tygodni (wtedy wymieniałem termostat) nie ubyła mi ani kropelka. Poza tym nieszczelna nagrzewnica chyba byłaby przyczyną powodzi w środku, a tego nie zauważam...

W najbliższym czasie noszę się z zamiarem przeczyszczenia przewodów od nadmuchu. Czy przeczyszczenie nagrzewnicy może pomóc? Czy może dziwny zapach nie jest związany z zanieczyszczeniami?

Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Grzegorz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 18:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Najprawdopodobniej masz gdzieś lekko dziurawą nagrzewnicę i lekko cieknie, dlatego masz taki zapach a jak już troszkę popracuje nawiew to ten płyn który naciekł wysusza się i już nie ma tego zapachu.

Miałem kiedyś taki problem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 18:45:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 09:35:23
Posty: 8
Spróbuj wymienić filtr kabinowy. Jeśli to nie pomoże to kup preparat do "odgrzybiania" klimatyzacji (taki, który się wtryskuje do wlotów powietrza).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 14:47:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Filtr na dniach założę (bo wymiana czegoś czego nigdy nie było możliwa nie jest ;-) ) Natomiast jeśli chodzi o ewentualny wyciek z nagrzewnicy, to konieczna jest wymiana, czy da się to załatać jakoś?
Jeśli tylko wymiana, czy opłaca się kupić używaną (ale oryginalną)? Dziś widziałem na giełdzie bardzo ładną nagrzewnicę, widać, że nie jest bardzo wiekowa, ma niepogięte listki i podobno w 100% szczelna (możliwość zwrotu w przypadku nieszczelności) - za 60 zł... Za tyle można już kupić nowy, nieużywany zamiennik...
Co wybrać? Na nowy oryginał raczej się nie zdecyduję ;-)

A w ogóle, czy taki wyciek (w sumie chyba bardzo mały) opłaca się w ogóle naprawiać? Czy może z takiej małej dziurki może powstać duuża dziura i zaleca się jak najszybszą wymianę nagrzewnicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 08:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Jesli cieknie nagrzewnica to to wymiany. Możesz kombinować z jakimis proszkami do uszczelnień , ale moze zafajdac równiez chłodnicę i w ogóle zapchac nagrzewnice -więc nie polecam.
Odnosnie zostawienia wycieku to poza grzęzawiskiem w wyciszeniu podłogi z czasem pojawi sie parowanie szyb i tłusty nalot na szybach (przy uzywaniu płynów chłodniczych) . Nie wiem czy jest sens kupowania uzywki ( nie wiadomo co ma juz osadzone wewnatrz wężownicy i jak długo bedzie szczelna ) skoro nowe zamienniki kosztuja 30-40 zł.

Pozdrawiam
[/url]

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 19:20:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Nagrzewnica kupiona za 45 zł. W sobotę zabiorę się za wymianę. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Dziękuję za pomoc i informacje.
Pozdrawiam
G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 20:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ale ta wymiana nie będzie prosta, zorganizuj sobie pomoc albo dużo czasu bo będziesz musial całą deskę wyjąć ze środka. Powodzenia

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 01:49:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
uff.. deskę wyciągnąłem... Faktycznie nie było łatwo. Ale najwięcej problemu sprawiło mi już po odkręceniu wszystkiego wyjęcie obudowy nagrzewnicy... Rurki były przyklejone firmowo do tej gumowo-gąbkowej izolacji cieplnej. Niestety w taki sposób, że za nic nie szło tego wyciągnąć (ciągnę ciągnę i coś dalej trzyma). Sprawdziłem 3 razy, czy nie zapomniałem jakiejś śruby odkręcić i w końcu nadmiar siły pomógł. :diabel:

Przeciek na starej nagrzewnicy faktycznie był :-) I to chyba dość duży - ok 1/4 nagrzewnicy (od góry) było mokre...
Przy okazji wykąpałem wszystkie przewody od napowietrzenia (totalny syf i malaria).
Niestety brakło czasu na poskładanie wszystkiego do kupy, zatem jutro o świcie idę kończyć zabawę.
Pozdrawiam
G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 17:19:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:39:02
Posty: 33
Lokalizacja: Malbork
Wodek i jak po wymianie nagrzewnicy? Nie czuć już dziwnych zapachów? Ja czytając ten temat też już jestem pewny że mam do wymiany nagrzewnicę - po ostatnim mrozie i po włączeniu ogrzewania całe szyby zostały pokryte "tłuszczem" przy czym oczywiście towarzyszył dziwny zapach - teraz wiem co się dzieje z moim płynem chłodzącym, i dlaczego go tak dużo ubywa.

Wiem także nad czym spędze kolejne dwa popołudnia ;)

_________________
Obrazek


Audi 80 B3 1,8S 1989r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 19:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2007 22:16:22
Posty: 18
Lokalizacja: Lubań
Przerabiałem ten temat jakieś 4 miesiące temu ,pomogło od razu wyciek był znaczny ,trochę nasiąkła wykładzina .Co ciekawe ,starą oryginalną nagrzewnice proponowali mi na szrocie za 95 zł a za 70 kupiłem nową.Kiedy pytałem na tym szrocie czemu taka droga , to facet zaczął mi wykładać że to oryginalna itd. No i fakt tylko ta oryginalna też ma latka . A nowa jednak rok gwarancji ma. Pozdrawiam. ;)

_________________
Moja blondi .AUDI 80 B4 2.0 E ABK (ASB)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 20:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Jak najbardziej - wymiana pomogła. Teraz prawie nic nie czuć.. Prawie, ponieważ zmuszony byłem wymienić takie "gąbeczkowe" obicia od zapadek przekierowujących powietrze na nogi, szybę, i twarz... Materiał którego użyłem ma taki troszkę "inny" zapach, ale myślę, że do tygodnia czasu powinno to zniknąć. majakov jeśli ubywa Ci dużo płynu na 100% wylewa się on już do środka auta. Jako, że płyn chłodzący jest tłusty, nie będzie łatwo usunąć efektów. Wymień ją tak szybko jak to możliwe (zakładam, że upewniłeś się już, że nigdzie indziej nie ma wycieku płynu...).
Co do nagrzewnic - w Krakowie na giełdzie na Rybitwach najtańsza używka kosztowała chyba 65 zł. W intercars - 120 (zamiennik, ale chyba jakiejś lepszej firmy). Ja kupiłem no-name za 45 zł (w Skawinie). Myślę, że spokojnie wystarczy na kilka lat.. W razie problemów z demontażem daj znać - być może będę w stanie udzielić jakiejś sensownej rady. ;)
Pozdrawiam
G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 22:35:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2007 22:16:22
Posty: 18
Lokalizacja: Lubań
Wodek w moim przypadku ten zapach bylo czuć jeszcze przez około2 tygodnie ,terz musiałem wymieniać te gąbki .majakov Z szybami było to samo niezalerznie od nastawień ogrzewania kupa tłustej pary na szybach. Wymiana pewna ,równierz sluże radą w razie potrzeby.

_________________
Moja blondi .AUDI 80 B4 2.0 E ABK (ASB)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 23:24:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:39:02
Posty: 33
Lokalizacja: Malbork
Wszystkie przewody oczywiście sprawdzone, wszystko wygląda tak jak powinno,nigdzie nic nie wycieka, tak więc pozostaje tylko nagrzewnica, której oczywiście nie mogę sprawdzić dopóki się do niej nie dostanę :) Zamówiłem już zamiennik na allegro - produkt niby niemiecki, tak więc myślę że nie powinno być z nią problemów, a poza tym rok gwarancji, i cena przystępna :) dla zainteresowanych link: http://allegro.pl/item168533996_audi_80 ... _nowa.html
Jak tylko przyjdzie zabieram się za wymianę.

Chłopaki a dlaczego wymienialiscie te gąbeczki? "Popsuły" się ze starości? Czy przy dobieraniu się do "nagrzanej dziewicy"? Tzn. nagrzewnicy :)

...aha - i już z góry dziękuję za służenie radą tudzież pomocą :)

Pozdrawiam :)

_________________
Obrazek


Audi 80 B3 1,8S 1989r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 03:31:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Chłopaki a dlaczego wymienialiscie te gąbeczki? "Popsuły" się ze starości? Czy przy dobieraniu się do "nagrzanej dziewicy"? Tzn. nagrzewnicy

Ogólnie, po 15 latach chyba z każdej gąbki zrobią się okruchy - to po pierwsze. Natomiast ja przy okazji wymiany nagrzewnicy przeczyściłem wszystkie przewody napowietrzające i założyłem filtr przeciwpyłkowy (musiałem wcześniej kupić stelaż od B4 bo B3 tego nie miały). Również polecam to zrobić (przeczyścić) bo kolejna okazja szybko Ci się pewnie nie nadarzy. Jeśli nie masz filtra ani stelaża - również polecam, ale to można zrobić niezależnie od nagrzewnicy i przewodów od napowietrzania bo dostęp jest bardzo prosty. A przeczyścić przewody od napowietrzania to w moim w moim przypadku znaczyło przynieść do domu i wyszorować pod prysznicem. Dzięki temu teraz leci mi czyściutkie powietrze. W każdym razie - skoro czyściłem wszystko, nie było potrzeby zostawiać brudnych i zakurzonych gąbek. A zapach "szmatek-zamienników" już praktycznie zanikł (2 dni minęły), więc jest chyba OK.
Arczi w sumie nic dziwnego, że u Ciebie było dłużej, bo przecież tapicerka była zalana.. Ja na szczęście zdążyłem przed tym :)

Pozdr.
G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 08:34:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2007 22:16:22
Posty: 18
Lokalizacja: Lubań
majakov . U mnie te gabki sie rozplynęły przez samo nasączenie płynem ,wiec prykleiałem taka taśme ( gumowata gąbka) . zadanie spelnia ,muszę sprawdzić jeszcze chyba kawałek gdzies mialem ,jak byś nic niemial. A jeszcze odnosnie upewnienia się ,to możesz podlożyc ręke pod kokpit , centralnie tam gdzie jest umieszczona nagrzewnica .Jeśli masz znaczny wyciek to może być tłusto pod tunelem na wykładzinie. Powodzonka . ;)

_________________
Moja blondi .AUDI 80 B4 2.0 E ABK (ASB)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 08:45:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2007 22:16:22
Posty: 18
Lokalizacja: Lubań
Wodek
Zgadza sie było u mnie tego sporo ,osuszałem odkużaczem :D sporo wyciągnął .

_________________
Moja blondi .AUDI 80 B4 2.0 E ABK (ASB)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 20:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2005 14:19:53
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa - Ursynow
Auto: A4
odgrzebalem temat...

Mam problem chyba z nagrzewnica.

Gdy wlacze ogrzewanie z nawiewu wydobywa sie troche jakiejs pary, po chwili dzialania przestaje dymic... Szyby rowniez zaczynaja od razu parowac. Plynu troszeczke ubywa, jednak pod dywanikiem sucho...

Dzieje sie tak tylko gdy silnik sie nagrzeje, gdy jest zimny po wlaczeniu ogrzewania nic sie nie dzieje, nie paruje, nie dymi...

wymieniac nagrzewnice?

przypomnialo mi sie, ze ostatnio przy dolewaniu plynu chyba go przelalem bo tego samego dnia wywalilo mi korek od zbiornika wyrownawczego po wylaczeniu silnika... moze wtedy dziura sie gdzies zrobila? mozliwa jest taka sytuacja?

_________________
Audi A4 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 01:23:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2007 22:16:22
Posty: 18
Lokalizacja: Lubań
do smukly_joe

Witam !
Dla pewności czy to nagrzewnica postaraj się włożyć palce do wylotu powietrza , tam nad pedałem gazu .Dywanik byłby mokry tylko przy znacznym wycieku,więc musisz jeszcze wybadać czy właśnie tam w środku wylotu nie jest wilgotno .Jeśli wyjmiesz wilgotny palec, to raczej wymiana nagrzewnicy jest konieczna. Możesz delikatnie spróbować na język jeśli ciecz będzie słodkawa to na pewno płyn.Co do tego że parowanie ma miejsce przy rozgrzanym silniku to samo ciśnienie i temperatura ma wielkie znaczenie.
Jeszcze jedno jeśli to się zaczęło po tym wywaleniu korka to może być rozszczelnienie pod wpływem ciśnienia i temperatury ,lub po prostu rozchlapanie płynu w komorze silnika , płyn może zalega w jakichś zakamarkach i paruje kiedy skoczy temp.tęmperatura.

_________________
Moja blondi .AUDI 80 B4 2.0 E ABK (ASB)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: