.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 16:17:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2,3 NG] Czujnik temp., czujnik stukania i inne
PostNapisane: 20.lut.2007 15:26:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

No i pojawiły się kolejne problemy w moim aucie (wszystko na raz). Mianowicie zaczął dużo pić i słabo jeździć. Odczytałem błędy: 2312 - czujnik temp. płynu chłodzącego lub obwód, 2142 - układ czujnika rozpoznawania stukania, 4431 - brak sygnału od zaworu stabilizacji biegu jałowego. Kupiłem więc czujnik temperatury i wymieniłem silnik krokowy na inny. Wymieniłem, zresetowałem komputer i pojeździłem. No i dalej d..a. Dalej wywala niesprawny czujnik temp. i zawór stabilizacji. Co najśmieszniejsze znikł błąd stukania przy którym nic nie robiłem :peace: Jeśli idzie o stabilizację jałowego to wszystko OK, słychać i czuć że utrzymuje obroty, żadnego falowania więc jakieś bzdury wypisuje. Co się mogło zwalić ? Komp ? Jak to sprawdzić ?

Aha no i w czasie diagnozy przy przejściu na badanie instalacji wtryskowej (jeśli badana jest druga ?) silnik gaśnie.

Pozdroo

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 21:41:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Co do żużycia paliwa - sprawdź woltomierzem sondę lambda - jej uszkodzenia nie są wywalane w postaci błędów w kodach migowych. Wydaje mi się że coś jest nie tak u ciebie z instalacją elektryczną w sensie kabli/wtyczek. Pogoda jaka jest każdy widzi i taka wilgoć może miec wpływ na dziąłnie strowników bo styki mogą zasniedzieć i albo będą przerwy w przepływie prądu albo niespodzieane zwarcia do masy.

A gaśnięcie przy diagnozie sterownika VEZ - tak jakby tracił iskrę? może coś nie tak z czujnikiem halla?

Jabym wstawił gdzieś auto do suchego i ciepłego garażu na jakiś czas i wtedy jeszcze raz zdiagnozował...

i innym twoim poscie widziałem dane zużycia paliwa - dokładnie takie jak u mnie jak sondę miałem uszkodzoną...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 21:49:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Lambdę sprawdzałem na stacji diagnostycznej - ponoć OK. Ale oczywiście nie sprawdzali oscyloskopem tylko jakimś bliżej nieokreślonym przyrządem.

Gdzie jest sterownik VEZ w silniku NG umieszczony ? Bo głowny komp to wiem (koło nóg pasażera).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tam nie ma vez'a jest ecu od zapłonu i wtrysku.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 15:32:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
W moim Avancie jest tak że sterownik VEZ jest właśnie koło nóg pasażera na słupku przy drzwaich pod plastikową osłoną a sterownik KE-III-Jetronic jest z lewej strony pod tapicerką bagażnika....

Cytuj:
tam nie ma vez'a jest ecu od zapłonu i wtrysku.


Ke-III-Jetronic ma 2 oddzielne sterowniki. gdyby wszystko było w jednej puszce to byłby to KE-Motronic

W NG jest na pewno KE-III-Jetronic

A co do sondy lambda - weź najzwyklejszy multimetr ( za 15-20zł w hipermarkecie budowlanym) i sprawdź sam - napięcie powinno WAHAĆ się w granicach 0.1-1.0V. Jak jest stałe (a ruszasz przepustnicą) to sonda do kitu...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 22:36:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
mówimy o b4 czy to mnie sie tak tylko przyśniło :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 22:15:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
No to mówimy chyba o trzech różnych autach :peace: Zdjąłem obudowę ze słupka koło nóg pasażera i pod spodem była niewielka czarna prostokątna skrzynka o numerze 4A0907397 czyli wg. ETKI jest to sterownik czujnika spalania stukowego :galy: W bagażniku też na 100% niema nic oprócz pompy (może tak jest w Avancie).
To gdzie w końcu jest ten cholerny sterownik silnika (wg. ETKI 4A0906264) ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: