.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2024 13:40:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI AFN] Problemy z ogrzewaniem
PostNapisane: 13.paź.2006 21:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 13:58:22
Posty: 3
Lokalizacja: Skoki / Poznań
Autko to A4 1,9 TDI (110km) '98

Witam,w zwiazku ze zblizajaca sie zima moj problem jest dosc powazny....a jest nim climatronic

dokladniej mam problem z ogrzewaniem-jest bardzo slabe, gdy ustawie temperature na maxa, to jest taki sam efekt jakbym mial ustawione 24 stopnie,w samochodzie nie jest wtedy zimno,ale nie jest tez cieplo

nie wiem w czym tkwi problem, dlatego potrzebuje pomocy

czy ywmiana filtrow i nabicie klimy gazem pomoze?
a moze najlepiej od razu podlaczyc go pod komputer???

prosze pomozcie

_________________
born to loose....
live to WIN ! ! !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 22:30:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wystukaj sobie na panelu kody (znajdziesz instrukcje wywoływania na forum) i wyszukaj odpowiedniki kodów (rówmież na forum) wtedy będziesz wiedział co się tam unieruchomiło, przypuszczam że klapa.

Niekiedy wystarczy skasować vagiem pamięć sterownika.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 08:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2006 13:58:22
Posty: 3
Lokalizacja: Skoki / Poznań
dzieki, za pomoc, chyba jednak zanim pojade na komputer sprobuje kodow do climatronica (mam nadzieje, ze nie mozna tam za duzo nawywijac)

a co do reseta to m ozna to zrobic samemu czy VAG potrzebny??
jakie sa jego konsekwencje

pozdro

_________________
born to loose....
live to WIN ! ! !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 18:06:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2006 17:46:00
Posty: 73
Lokalizacja: Siedlęcin (Jelenia Góra)
Tez tak miałem i (na HI temperatura jest ok 24 stopni).A teraz na HI nawet nie czuć że powietrze jest ciepłe.Nawet gdy wzkaźnik temperatury wskazuje 90 stopni. Czyściłem cały układ chłodniczy - pomogło na jeden dzień (przynajmniej tak mi się zdawało dopuki nie wsiadłem do Focusa mojego brothera - po przejechaniu 500m w aucie było już ciepło a z nawiewu leciało gorące (WOOOW!) powietrze. Sprawdzałem kody błędów na klimie - nic czyli klapki od ciepłe/zimne powinny być ok. Przy załączaniu klimy lub zmianie temperatury odczuwalna jest zmiana z średnio-chłodne (HI) do zimne (LO). Termostat jest ok, układ też nie jest zapowietrzony.Węże idące do i z nagrzewnicy są gorące. WIĘC O CO CHODZI? Gaz w klimie jest, zresztą nawet jgdyby nie było to ciepełko MUSI LECIEĆ!W sobotę dobieram się do nagrzewnicy, mam nadzieje że coś znajdę bo mam już dość jeżdżenia zimnym autem...
Jak zrobię to dam znać.
Pozdrawiam

_________________
Skradziono -- YAMAHA WR450 2005r enduro bike...może ktoś coś wie ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 18:17:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2005 16:23:00
Posty: 190
Lokalizacja: stad
Nagrzewnica moze byc tez juz do wymiany. Ale pierw dobrze sprawdzic czy nie ma bledow w climatroniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 AFN] Problemy z ogrzewaniem
PostNapisane: 02.lis.2006 12:56:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:46:06
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Czesc jestem nowy na Forum. Jezdze Audi A4 2.6. z climatronicem i podobnie jak Ty ma problem z ogrzewaniem. Objawy sa nastepujace. Kiedy obrotomierz wskazuje ponizej 1500 obr z nawiewu zaczyna leciec zimne. Jest to malo przyjemny zwlaszcza jak stoi sie w korku. Trzeba trzymac silnik powyzej 1500 obr. Podpinalem wszystko pod kompa, ale nic nie wyszlo.
Wszystko to stalo sie nagle pod koniec zimy w zeszlym roku. Byl spory mroz. Zatrzymalem sie na swiatlach i nagle poczulem, ze zaczelo leciec zimne powietrze. Ruszylem zaczelo leciec cieple.

_________________
__________
pozdrawiam
Audi A4 2.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 AFN] Problemy z ogrzewaniem
PostNapisane: 02.lis.2006 21:11:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
concept napisał(a):
Czesc jestem nowy na Forum. Jezdze Audi A4 2.6. z climatronicem i podobnie jak Ty ma problem z ogrzewaniem. Objawy sa nastepujace. Kiedy obrotomierz wskazuje ponizej 1500 obr z nawiewu zaczyna leciec zimne. Jest to malo przyjemny zwlaszcza jak stoi sie w korku. Trzeba trzymac silnik powyzej 1500 obr. Podpinalem wszystko pod kompa, ale nic nie wyszlo.
Wszystko to stalo sie nagle pod koniec zimy w zeszlym roku. Byl spory mroz. Zatrzymalem sie na swiatlach i nagle poczulem, ze zaczelo leciec zimne powietrze. Ruszylem zaczelo leciec cieple.

moze uklad zapowietrzony lub pompa wody słabą ma wydajność...?
lub nagrzewnica zabita.
Moze pomoze płukanie octem? A jak nie to wymiana...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 AFN] Problemy z ogrzewaniem
PostNapisane: 02.lis.2006 21:19:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
concept napisał(a):
Czesc jestem nowy na Forum. Jezdze Audi A4 2.6. z climatronicem i podobnie jak Ty ma problem z ogrzewaniem. Objawy sa nastepujace. Kiedy obrotomierz wskazuje ponizej 1500 obr z nawiewu zaczyna leciec zimne. Jest to malo przyjemny zwlaszcza jak stoi sie w korku. Trzeba trzymac silnik powyzej 1500 obr. Podpinalem wszystko pod kompa, ale nic nie wyszlo.
Wszystko to stalo sie nagle pod koniec zimy w zeszlym roku. Byl spory mroz. Zatrzymalem sie na swiatlach i nagle poczulem, ze zaczelo leciec zimne powietrze. Ruszylem zaczelo leciec cieple.

moze uklad zapowietrzony lub pompa wody słabą ma wydajność...?
lub nagrzewnica zabita.
Moze pomoze płukanie octem? A jak nie to wymiana...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 17:24:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2006 17:46:00
Posty: 73
Lokalizacja: Siedlęcin (Jelenia Góra)
Niestety dziś czasu starczyło tylko na wymianę termostatu. Troszkę pomogło, ale tylko na chwilę, teraz już ciągle leci tylko zimne powietrze....:(

W tygodniu stawiam auto do znajomego który takie tematy atakuje.
Mam nadzieje że podoła....

pozdro

_________________
Skradziono -- YAMAHA WR450 2005r enduro bike...może ktoś coś wie ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 17:40:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2006 17:46:00
Posty: 73
Lokalizacja: Siedlęcin (Jelenia Góra)
Haaaa!

A już prawie rozebrałem konsloę!A starczy dobrze odpowietrzyć układ i jest ok! No chyba że już to robiłeś i nie pomaga. Ja dziś zrobiłem i JEST CIEPŁE POWIETRZE, aaa NAWET GORĄCE :diabel:

pozdrawiam!

_________________
Skradziono -- YAMAHA WR450 2005r enduro bike...może ktoś coś wie ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 19:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Moze napisze ogolnie jak to zrobic:


Na lewym wezu z nagrzewnicy patrzac od silnika jest mala dziurka za tym zaciskiem ( powinna byc biala obwodka otaczajaca ta dziurke ) jesli masz to :

wez zdejmij zacisk i sciganij tyle zeby dziurka nie byla na rulce tylko zeby z niej wyciekal plyn lub powietrze :diabel: ,

rozgrzej silnik i daj kape na 4000rpm, powinien z tej rulki wyprysnac plyn na 2 metry :peace: wtedy szybko wsadzasz tego weza na rulke i szybko zaciskasz,

pozniej odkrecasz zbiornik wyrownawczy i go dajesz jak najwyzej umiesz,

odpal silnik i gazuj tak z 15 - 20 minut

pozniej wylacz silnik, przykrec zbiornik i uzupelnil plyn woda destylowana albo co tam sie ma.

Od tego zabiegu ladnie grzeje, jak mam 90 stopni na silniku to leci pomiedzy 49 - 55 stopni, na postoju nie schodzi ponizej 45 stopni

Pozdrawiam

Simo

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 11:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Co prawda klimatronika nie mam, ale miałem też problem z ogrzewaniem. Na wolnych obrotach nawet na 1-szym biegu (przy 90st) leciało tylko ciepłe powietrze, a na 4 biegu wentylatora dosłownie letnie. Jak zwiększałem obroty silnika było trochę lepiej ale niewiele. Średnio ciepło się robiło w aucie dopiero po dobrych 6-7 kilometrach.
Kiedy odpowietrzanie nic nie dało i już miałem brać się za wymianę nagrzewnicy (rozbieranie połowy samochodu), postanowiłem ją jeszcze przepłukać wodą. Zdjąłem węże z nagrzewnicy zaślepiając je i podłączyłem do króćców nagrzewnicy wąż odpływowy (aby nie zalać komory silnika) oraz wąż zasilany wodą. Dałem trochę ciśnienia (tak bez przesady-jak do podlewania ogrodu) i z odpływu poleciała przez chwilę woda o zabarwieniu kawy a później już czyściutka. Przepuściłem tak z 4 wiadra wody, zmontowałem wszystko, dolałem z 1/2litra płynu, odpowietrzyłem i odpaliłem auto. Efekt rewelacyjny. Po jakiejś 1 minucie od uruchomienia już było czuć że powietrze z kratek zaczyna być letnie, po kolejnych minutach w aucie zrobiło się gorąco (już przy temperaturze silnika 60-70 stopni). Teraz po nagrzaniu silnika do 90 stopni z kratek na 4 biegu leci powietrze o temperaturze około 50 stopni, a przy obrotach 2000-3000, około 55-60 stopni (przy temperaturze zewnętrznej około +5 stopni).
Moja nagrzewnica była po prostu zabita jakimś syfem. Poza tym, iż słabo grzało to na wężu powrotnym wody z nagrzewnicy było odczuwalne ręką niższe ciśnienie niż w zasilaniu (przy przegazowaniu). Jeden wąż był twardy a w drugim, miałem wrażenie że jest podciśnienie. Teraz w obu jest podobne ciśnienie.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 13:32:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Bart_D napisał(a):
Co prawda klimatronika nie mam, ale miałem też problem z ogrzewaniem. Na wolnych obrotach nawet na 1-szym biegu (przy 90st) leciało tylko ciepłe powietrze, a na 4 biegu wentylatora dosłownie letnie. Jak zwiększałem obroty silnika było trochę lepiej ale niewiele. Średnio ciepło się robiło w aucie dopiero po dobrych 6-7 kilometrach.
Kiedy odpowietrzanie nic nie dało i już miałem brać się za wymianę nagrzewnicy (rozbieranie połowy samochodu), postanowiłem ją jeszcze przepłukać wodą. Zdjąłem węże z nagrzewnicy zaślepiając je i podłączyłem do króćców nagrzewnicy wąż odpływowy (aby nie zalać komory silnika) oraz wąż zasilany wodą. Dałem trochę ciśnienia (tak bez przesady-jak do podlewania ogrodu) i z odpływu poleciała przez chwilę woda o zabarwieniu kawy a później już czyściutka. Przepuściłem tak z 4 wiadra wody, zmontowałem wszystko, dolałem z 1/2litra płynu, odpowietrzyłem i odpaliłem auto. Efekt rewelacyjny. Po jakiejś 1 minucie od uruchomienia już było czuć że powietrze z kratek zaczyna być letnie, po kolejnych minutach w aucie zrobiło się gorąco (już przy temperaturze silnika 60-70 stopni). Teraz po nagrzaniu silnika do 90 stopni z kratek na 4 biegu leci powietrze o temperaturze około 50 stopni, a przy obrotach 2000-3000, około 55-60 stopni (przy temperaturze zewnętrznej około +5 stopni).
Moja nagrzewnica była po prostu zabita jakimś syfem. Poza tym, iż słabo grzało to na wężu powrotnym wody z nagrzewnicy było odczuwalne ręką niższe ciśnienie niż w zasilaniu (przy przegazowaniu). Jeden wąż był twardy a w drugim, miałem wrażenie że jest podciśnienie. Teraz w obu jest podobne ciśnienie.


Miałem to właśnie napisać - miałem kiedyś a4 i w zimę spotkało mnie to samo i to akurat wtedy kiedy pół dnia musiałem siedzieć w aucie (pojechałem na giełdę).

Wcześniej było dobrze ale wymieniałem płyn i po wymianie tak się zrobiło.

Po powrocie tak jak Bart_D przepłukałem nagrzewnicę - tylko ja podłączyłem bezpośrednio do nagrzewnicy wąż z kranu i na maxa raz w jedną rurę a raz w drugą i efekt mnie zaskoczył :peace:

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:10:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 31.maja.2006 20:06:10
Posty: 341
Lokalizacja: Poznań/Warszawa/www
u mnie tez chlodno.

Bylam u mechaniora - twierdzi ze odpowietrzył uklad, po jego interwencji raz jest rzeczywiscie ciepło, a innym razem chłodem wieje.

Jeszcze nie ustaliłam kiedy ciepło sie pojawia a kiedy znika :).

Tym niemniej zastanawiam sie, czy rzeczywiscie w takim razie nagrzewnica jest do wymiany, tak jak sugeruje mechanik.

Ktorys z Was sie orientuje czy nagrzewnice trzeba kupowac oryginalna (ok 400 pln) czy mozna zaryzykowac podróbke (w necie ok. 50)?

_________________
"Internet jest mozgiem, kolektywnym, żyjącym mózgiem, odmierzajacym czas czytania. Jest to mózg, który nigdy nie przestaje działać, mysleć, produkować informacji, porządkować i łączyć.",
- Lodzia, CCCO 80 Avant, ABK, 2.0E+LPG, 1994 - pożegnana.
- ivan, sssaaab 95, 2.0t, 185k - bydlęciem sympatycznym będąc...
- błotko, ssaab 93, 2001, 125k
Gdzieś tam, czeka na mnie wymarzona a6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 15:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
a czy klimatronic nie ma jakiegos czujnika temperatury? Przeciez ma nagrzac wnetrze do zadanej temperatury czyli musi mierzyc temp w aucie. Jesli te wskazania są błędne to nawiew blednie działa

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 21:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2007 21:01:30
Posty: 8
Witam,

Ja miełem ten sam problem z ciepłym powietrzem. Czyściłem układ - pomogło na jeden dzień. Wymieniłem termostat i też nic nie pomogło. Jedyne co pomogło to wymiana nagrzewnicy. Teraz mam tak ciepłe powietrze, że aż parzy w ręce. Nagrzewnica kosztowała mnie 90 zł (nówka) i jakieś 4 godziny pracy fachowca + nabicie klimy. Ale pomogło :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 14:40:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 31.maja.2006 20:06:10
Posty: 341
Lokalizacja: Poznań/Warszawa/www
ja tez juz mam cieplutko po wymianie nagrzewnicy - wymienilam bo po płukaniu zaczeła ciec az miło.

I nawet nie zdarli ze mnie obrzydliwie. Wiec jak ktos bedzie szukał zakładu doswiadczonego w wymianie (wawa) to walic jak w dym do Best auto łomianki do Pana Andrzeja i powoływac sie na Lodzię.

_________________
"Internet jest mozgiem, kolektywnym, żyjącym mózgiem, odmierzajacym czas czytania. Jest to mózg, który nigdy nie przestaje działać, mysleć, produkować informacji, porządkować i łączyć.",
- Lodzia, CCCO 80 Avant, ABK, 2.0E+LPG, 1994 - pożegnana.
- ivan, sssaaab 95, 2.0t, 185k - bydlęciem sympatycznym będąc...
- błotko, ssaab 93, 2001, 125k
Gdzieś tam, czeka na mnie wymarzona a6.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: