.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 23:20:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Otwarcie drzwi od wewnątrz przy zablok. centralnym
PostNapisane: 31.mar.2007 12:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2007 10:16:19
Posty: 98
Lokalizacja: z choinki
Witam kierowników! (i kierownice!)

Jestem od niedawna posiadaczem A6 C5 2.4. Jest to pierwsze moje audi, więc nie wiem jak powinno się normalnie zachowywać - stąd pytanie.
Kiedy parę dni temu chciałem je otworzyć z pilota (w kluczyku), nie zareagowało - ani nie odblokowało drzwi, ani nie mrugnęło światłami. Myślałem że zdechły baterie w pilocie, więc wymieniłem na nowe (takie dwie płaskie, okrągłe). Niestety nie pomogło. Postanowiłem użyć kluczyka: kiedy otworzyłem drzwi, włączył się alarm i tak wył przez dobrych kilka minut i mrugał światłami, bo nie mogłem go dezaktywować pilotem. Kiedy się wyłączył, powtórzyłem manewr z identycznym skutkiem. Przez cały czas auto nie reagowało na komendy pilota, więc tylko otwierałem drzwi kluczykiem, alarm posłusznie wył, aż... się rozładował akumulator. Jak się okazało, był chyba jeszcze fabryczny i obecnie słabiutki.
Ale zaskoczyło mnie to, że kiedy wejdę do auta, nie mogę otworzyć od wewnątrz żadnych drzwi ciągnąc za klamkę (oczywiście poza tymi otwartymi kluczykiem). Nawet kiedy włożyłem kluczyk do stacyjki, przekręciłem (znowu wycie!), opuściłem elektrycznie szybę (o dziwo zadziałała) i spróbowałem równocześnie pociągnąć za klamkę zewnętrzną i wewnętrzną - bez szans. Kiedy otwieram drzwi kluczykiem, wyskakuje tylko bolec centralnego zamka w tych drzwiach, pozostałe są wciśnięte. A ciągnięcie za wewnętrzną klamkę innych drzwi powoduje tylko wysunięcie bolca na moment, kiedy ciągnę za klamkę, ale drzwi i tak nie dają się otworzyć. Natomiast puszczenie klamki powoduje, że bolec natychmiast wskakuje z powrotem.
Miałem wcześniej kilka aut (nie audi), ale każde można było otworzyć od wewnątrz, nawet jeżeli siedząc w środku zamknęło się je centralnym zamkiem. Czy w audi jest inaczej, czy tylko moja furka tak się zachowuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 13:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Ok. chyba nie czytales regulaminu: Przedstawiamy sie najpierw na NEWBIE.

To ze jak drzwi sa zamkniete to od srodka ich nie otworzysz to jest normalne.
sprawdzalem w swojej i kolegi.
to ze po przekreceniu kluczyka central nie otwiera pozostalych drzwi to nie jest normalne.
sprawdz bezpieczniki i przewody wychodzace z drzwi do slupka(u kolegi w pasku nie dzialal lewy tyl i po poruszainu zaczely dzialac)
jak nie to uzbroj sie w cierpliwosc napewno ktos juz to przerabial i podpowie ci cos innego.
Mam nadzieje ze to jakas blachostka i zycze powodzenia w naprawie

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 20:31:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2007 10:16:19
Posty: 98
Lokalizacja: z choinki
MiKev, dzięki za odpowiedz i słowa otuchy.
Sprawdziłem przewody idące od słupka . Są dwie wiązki: jedna cienka - do elektr. lusterka i druga gruba, którą idzie cała reszta. Na oko wszystko wygląda OK - są owinięte czarną taśmą izolacyjną, która przylega ściśle, nigdzie nie jest porozsuwana ani poprzecierana.
Wybebeszyłem delikatnie wszystko spod okładziny drzwi, tzn. powypinałem wszystkie kostki, zdjąłem cały arkusz pianki tłumiącej odpiąłem haczyk cięgna od klamki wewnętrznej i zdjąłem okładzinę, żeby się przyjrzeć wszystkiemu w środku dokładnie. Wszystko wygląda na nie grzebane. Mechanicznie zdaje się działać tak jak powinno.
Kiedy po paru godz. przerwy postanowiłem wszystko pospinać na "roboczo", bez pianki i bez zakładania okładziny na drzwi, żeby poeksperymentować i poobserwować pojawił się mały problem: została mi jedna wolna wiązka zakończona kostką, której nie ma chyba do czego wpiąć. Zaraz dokładnie opiszę co to jest.

Z tej grubszej wiązki wych. ze słupka oddziela się odnoga, która wkrótce dzieli sie na trzy. Pierwsza z nich z najszerszą kostką (na 5 pinów, z których wykorzystane są 4) doprowadza oświetlenie, druga (3-pinowa, wykorz. 2) wiedzie sygnał do głośników, a trzecia (2-pinowa, wykorz. 2) to właśnie ta, z którą nie wiem co zrobić i do czego służy. Gdyby ktoś wiedział, proszę o wskazówkę.
To na razie tyle wieści z frontu. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 22:34:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
w tej kwesti to ja nie moge udzielic rady bo jeszcze nie rozbieralem tego.
gdzies musi byc modul sterujacy centralnym, jak sie nie myle to gdzies w bagazniku moze tam lezy przyczyna.
Moja rada zanim zaczniesz cokolwiek rozbierac to podlacz VAGa i sprawdz bledy (inaczej moze cie to kosztowac wiele czasu i keszu).

Prosze o wypowiedz fachowcow, marny ze mnie elektryk :peace:

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 08:55:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2007 10:16:19
Posty: 98
Lokalizacja: z choinki
Z przyjemnością bym podłączył VAGa, bo chętnie bym się dowiedział czegoś wiecej o swoim nabytku i nawet mam laptopa. Zadałem pytanie w innym wątku jaki wybrać interfejs i przede wszystkim skąd wziąć program, ale do tej pory bez odpowiedzi.
Jak sprzątałem autko dokumentnie, to w bagażniku w skrytce za prawym nadkolem znalazłem jakąś sporą, czarną, plastikową skrzynkę. Może to jest to, o czym mówisz. Ale rzecz jasna na razie, nie mając VAGa, nie grzebałem.
Przy okazji: w lewej skrytce nad pudełkiem podnośnika natknąłem się na przewód zakończony okrągłym wtykiem przypominającym stare DIN-owskie wtyki audio. W środku jest miesce na czternaście pinów (nie wszystkie wykorzystane). Nie jest on wpięty do niczego tylko osłonięty krótką rurką z gąbki, sprawiającą wrażenie zabezpieczenia fabrycznego. Czy ktoś wie do czego to ma służyć opcjonalnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 10:30:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
kazio ludzie maja tu juz dosc pytan jaki interfejs jakie to czy tamto, to pewnie jest powod czemu nie uzyskales odpowiedzi.
tyle razy to bylo przerabiane na tym forum ze nie ma problemu znalesc przez szukajke.
masz autko takie samo jak ja wiec potrzebny ci fejs na OBD2 - USB lub COM w zaleznosci jaki laptop.
mozesz zamowic na http://www.Viaken.Pl
co do programu to jest tuhttp://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html
wystarczy go sciagnac i mozesz zaczynac diagnostyke.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 13:32:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
okrągła wtyczka wielo-pinowa to chyba będzie do podłączenia zmieniarki CD
w opisywanych wiązkach przewodów nie mówiłeś nic o sterowaniu szybami i o sterowaniu zamkiem, czyli może to być od tego... też jeszcze nie dobrałem się do wnętrza drzwi :)
jestem ciekaw ile masz kluczyków, bo fabryka daje 4: 2 główne do wszystkiego, 1 serwisowy taki ze znaczkiem i czwarty plastykowy awaryjny np. gdy zatrzaśniesz klucze w aucie, można go schować dajmy na to w portwelu i mieć na "w razie czego" :)
wiem, że klucz serwisowy służy tylko do otwarcia drzwi i do stacyjki, dajesz go jak niechcesz żeby grzebali ci w serwisie w schowku czy przy wlewie paliwa lub w bagażniku i tu zastanawiam się czy nie używasz właśnie teraz tego klucza :diabel:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 14:10:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
mysle ze ten klucz ktory opisujesz, skoro otwiera drzwi to i alarm powinien wylaczyc. on musi miec jakies problemy ze sterownikiem od centralnego (pompa czy cos).
Najlepiej podlacz VAG i zobaczysz.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 21:31:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2007 10:16:19
Posty: 98
Lokalizacja: z choinki
jarekle napisał(a):
okrągła wtyczka wielo-pinowa to chyba będzie do podłączenia zmieniarki CD
w opisywanych wiązkach przewodów nie mówiłeś nic o sterowaniu szybami i o sterowaniu zamkiem, czyli może to być od tego... też jeszcze nie dobrałem się do wnętrza drzwi :)

Faktycznie był tam skrót myślowy, bo skupiłem sie na tych, które były bliskie tej mojej problematycznej. Ale napiszę - może to się komuś przyda.
Grubsza wiązka wychodząca ze słupka, po oddzieleniu się pierwszej, opisanej wyżej odnogi, nieco dalej odprowadza dwie wiązki: cieńsza idzie do sterowania el. szybą, a grubsza do siłownika szyby. Po czym reszta dochodzi już w całości do centralnego zamka w tych drzwiach.
Co do wtyczki - myśle że dobrze typujesz.
jarekle napisał(a):
jestem ciekaw ile masz kluczyków, bo fabryka daje 4: 2 główne do wszystkiego, 1 serwisowy taki ze znaczkiem i czwarty plastykowy awaryjny np. gdy zatrzaśniesz klucze w aucie, można go schować dajmy na to w portwelu i mieć na "w razie czego" :)
wiem, że klucz serwisowy służy tylko do otwarcia drzwi i do stacyjki, dajesz go jak niechcesz żeby grzebali ci w serwisie w schowku czy przy wlewie paliwa lub w bagażniku i tu zastanawiam się czy nie używasz właśnie teraz tego klucza :diabel:

Mam dwa kluczyki: jeden składany, z pilotem i drugi zwykły, prosty, bez pilota. Oba metalowe. Stale używam tego składanego.

MiKev napisał(a):
kazio ludzie maja tu juz dosc pytan jaki interfejs jakie to czy tamto, to pewnie jest powod czemu nie uzyskales odpowiedzi.
tyle razy to bylo przerabiane na tym forum ze nie ma problemu znalesc przez szukajke.

Przepraszam, nie wiedziałem. Dopisałem się do tematu, w którym ktoś pytał jakiego viakena wybrać do V8 i szybko uzyskał odpowiedż, więc nie przyszło mi do głowy, że jest to niemile widziane. Ale najważniejsze, że wiem skąd wziąć program, z wyborem konkretnego fejsu sobie poradzę. Wielkie dzięki!

_________________
A6 C5 2.4 AGA '98


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2007 00:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Kazio napisał(a):
Przepraszam, nie wiedziałem. Dopisałem się do tematu, w którym ktoś pytał jakiego viakena wybrać do V8 i szybko uzyskał odpowiedż, więc nie przyszło mi do głowy, że jest to niemile widziane. Ale najważniejsze, że wiem skąd wziąć program, z wyborem konkretnego fejsu sobie poradzę. Wielkie dzięki!

Nie przepraszaj bo nic sie nie stalo, na przyszlosc postaraj sie uzywac szukajki i bedzie ok.
Staram sie pomoc jak moge i niestety w tym temacie moja wiedza sie wyczerpala nigdy jeszcze nie mialem z tym problemu, kup interfejs sciagnij program bo po co placic komus jak to samo mozesz sam zrobic.
jedyne co moge ci podpowiedziec jeszcze to jest tu ktos na forum co robi w elektryce napisz mu na privie i moze uzyskasz odpowiedzi.
Jego nick to Kobra7

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: