.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 06:53:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2002] Problem z centralnym zamkiem: 01560
PostNapisane: 22.kwi.2007 22:11:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Audi A6 [C5 2002] 2.5TDI [AYM]

po 20 dniach nieużywania samochodu [uszkodziłem sobie kolano :( ] zauważyłem, że nie można otworzyć drzwi pasażera.

problem wygląda następująco:
1. niezależnie od sposobu otwierania [kluczyk/pilot] nie można odryglować drzwi pasażera [pozostałe OK] i tym samym, nie można ich w żaden sposób otworzyć;
2. po zablokowaniu drzwi od wewnątrz i próbie ich odblokowania efekt jak w punkcie 1,
3. drzwi pasażera nie można otworzyć nawet od wewnątrz.


pośpiesznie zVagowałem i efekt jest następujący:

DTC
Cytuj:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 962 258 D
Component and/or Version: Zentralverriegelung D34
Software Coding: 06721
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
01560 - Passenger Door
59-00 - Can't Unlock
01560 - Passenger Door
61-00 - Won't De-Safe



BWM
Obrazek


jak wiadomo zamek centralny generuje 4 stany:
-locked
-unlocked
-safe
-not safe.

w moim przypadku, odnoszę wrażenie, że niemożność przejścia ze stanu safe w not safe uniemożliwia odryglowanie drzwi [locked > unlocked].
wiem, iż:
Cytuj:
01560 - Passenger Door: Won't De-Safe
[edit]
Possible Causes
Wiring/Connector from/to Central Locking Actuator (Safe): Passenger Door (F244) faulty
Central Locking Actuator (Safe): Passenger Door (F244) faulty

Possible Solutions
Check Wiring/Connector from/to Central Locking Actuator (Safe): Passenger Door (F244)
Check Central Locking Actuator (Safe): Passenger Door (F244)
See Measuring Blocks OR perform Output Test

Special Notes
Safe states can normally only be checked while the car is being locked with ignition off, however usually the comfort system/central locking allows you to diagnose problems even with ignition off, as long as the diagnostic communication has been initiated before the ignition is being switched off. In detail this means switch on the ignition, connect to the comfort system/central locking and open the desired measuring block. Keep the measuring block running, switch off the ignition and lock the car. Finally when unlocking check if the actuator status changes as expected.



moi drodzy,
czy Central Locking Actuator to 1 urządzenie, czy też 4 oddzielne?
co można zrobić, skoro nie da się fizycznie otworzyć tych drzwi?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 22.kwi.2007 22:48:05 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 22:24:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Potrzebujesz bardzo zgrabnego elektryka, który tak poda napięcie (np. na kostkach w dolnej części słupka), że zamek pozwoli się odryglować "na (elektryczną) siłę".
Na 99% zamek jest do wymiany, na 1% nalazło Ci wilgoci do tzw. modułu komfortu.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 22:45:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,
ta wilgoć jest prawdopodobna [samochód był po deszczu, gdy wstawiłem go do garażu] - gdzie jest moduł komfortu?
czy są to cztery urządzenia [dla poszczególnych drzwi], czy też jedno?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 23:04:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sam fakt, że po deszczu nic nie zmienia. Ta szkodliwa wilgoć zazwyczaj kumuluje sie np. zimą - kiedy ktoś nie dba o osuszanie i wnosi przy tym hektolitry śniegu na butach. Wilgoć pojawia się też w samochodach, w których coś-gdzieś przecieka i woda zbiera się pod dywanem. Myślę, że te przypadki Ciebie (chyba) omijają :): .
Moduł komfortu (nazwa potoczna - błędna, bo w istocie oznacza coś tam innego) jest jeden - mniej więcej pod nogami / tyłkiem kierowcy (w "czeluściach" pod dywanem).

W czym mogę Ci jeszcze pomóc ?

PS: Nie bądź zdziwiony "skrótową odpowiedzią". Poprostu nie Ty pierwszy i nie ostatni masz ten kłopot i zbytnio nie ma co gdybać - Ty naprawdę potrzebujesz dobrego elektryka, który odrygluje drzwi. Możesz jeszcze próbować siedząc w samochodzie "pobawić się" pstryczkiem obok Twojej klamki (czyli kierowcy) - na zasadzie "otwórz/zamknij" - być może załapie za którymś podejściem. Tylko nie przestrasz się jak przestanie reagować - tam jest termik zabezpieczający, który po chwili ostygnie i ponownie będziesz mógł wrócić do "zabawy" pstryczkiem.
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 12:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 07:25:42
Posty: 214
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
U mnie pojawil sie ten sam problem:
Control Module Part Number: 4B0 962 258 D
Component and/or Version: Zentralverriegelung D33
Software Coding: 04673
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
01561 - Left Rear Door
59-00 - Can't Unlock
01561 - Left Rear Door
61-00 - Won't De-Safe

Czy udalo ci sie rozwiazac ten problem? Probowalem wlasnie przez pol godziny zamykac i otwierac centralny ale niestety nic to nie dalo :/

_________________
A6 C5 1.9 TDI AVG Avant
================
www.dsoi.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 18:34:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 07:25:42
Posty: 214
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Moze komus sie przyda: Aby towrzyc takie drzwi nalezy:
odpalic silnik, pociagnac za klamke (od ssrodka) zablokowanych drzwi i trzymajac ja wciskac przycisk otwierania centralnego na drzwiach kierowcy. U mnie otwieraja sie za max 10 wcisnieciem.

I w zwizku z tym ze ta metoda u mnie dziala jezdze juz tak prawie pol roku ;)

_________________
A6 C5 1.9 TDI AVG Avant
================
www.dsoi.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: