.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 12:31:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI] Problem z szyby, oswietlenie, otwarcie drzwi
PostNapisane: 19.maja.2007 13:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 22:20:55
Posty: 71
Witam
Wymienialem zarowecke w oswietleniu wnetrza tutaj nad glowa kierowcy i pasazera i pewnie zrobilem zwarcie bo swica mi sie kontrolki na desce rozdzielczej ze sa niedomkniete wszystkie drzwi, nie ma wogole oswietlenia wewnatrz, a co najgorsze nie dzialaja wogole szyby i tu najwiekszy problem, bo mam otwarta szybe od kierowcy i nie moge jej zamknac a dzis sobota i juz nic u mnie nieczynne (zadem elektryk) dopiero w poniedzialek

Prosze podpowiedzie co zrobic, bezpieczniki wszystkie ok, sprawdzilem, rozkrecilem juz elementy pod kierownica ale zbytnio nie wiem co szukac, najwazniejsze aby zamknac szybe, a kluczykiem ani pilotem tez nie idzie

Licze na szybka podpowiedz i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 14:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 22:20:55
Posty: 71
Dobra, problem rozwiazalem, cale szzescie ze to tylko to, czyli faktycznie poszedl bezpiecznik od oswietlenia wnetrza ale wczesniej jak sprawdzalem to wydawalbyc sie dobry, tylko nie wiem czemu szyby tez nie chodzily, no ale wszystko juz ok

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 22:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Podepnę się bo mam identyczny problem , z tą tylko różnicą , że bezpiecznik nr 14 non stop się pali. Czasem wytrzymuje 10-15 minut a niekiedy pada zaraz po włożeniu. Nie zauważyłem żadnych reguł, które rządziłyby tym przypadkiem.

Na centralnym wyrzuca mi jakiś błąd : 01570 Turn - Off Delay : Terminal 15 29-00 Short to Ground

Czy to może być przyczyną palenia bezpiecznika. Jeżeli nie, to może jakieś sugestie gdzie szukać usterki ?

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 23:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
radio oryginał czy coś dłubanę? alarm zakładany? ewentualnie jakaś dłubanina ostatnio w elektryce? tu bym najpierw szukał przyczyn bo w audi raczej samo z siebie nic się nie dziejje ;) a tu wszystko wskazuje na zwarcie do masy jednego z plusów po kluczyku...

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 09:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
olo_gsm napisał(a):
radio oryginał czy coś dłubanę? alarm zakładany? ewentualnie jakaś dłubanina ostatnio w elektryce? tu bym najpierw szukał przyczyn bo w audi raczej samo z siebie nic się nie dziejje ;) a tu wszystko wskazuje na zwarcie do masy jednego z plusów po kluczyku...


Radio oryginał, alarm oryginał, nic nie dłubane przez 3 miesiące (tyle mam autko).
Miałem tylko małą stłuczkę ucierpiał lewy reflektor i lewy halogen, zderzak i belka zderzaka.Reflektor jednak świeci bez problemu a halogen wypiąłem póki co.
Gdzie szukać tego "plusa po kluczyku" ? :(

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 17:11:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
przejrzyj instalację w okolicach stłuczki czy gdzieś nie pocięta. plus po kluczyku występuje na czarnych przewodach, i różnych kombinacjach czerwonych z jakimś kolorem. jak masz wszystko orygiał (tzn nic nie dokładane) to może być ciężki temat do znalezienia. profilaktycznie wysuń radio i zobacz jeszcze kostki czy nie sztukowane.

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 18:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
@olo-gsm a dlaczego sugerujesz radio? Wyczytałem na forum ze bezpiecznik 14 odpowiada za oświetlenie wnętrza,, lampki do czytania,pamięć foteli, lusterko do makijażu i zamek centralny.

Co do radia po podpięciu VAG-a pokazało coś takiego :
00850-29-10 :Control output active : Radio Amplifier Short to Ground - Intermittent.

Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z tym nieszczęsnym bezpiecznikiem ?

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:28:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
maxx28 napisał(a):

Co do radia po podpięciu VAG-a pokazało coś takiego :
00850-29-10 :Control output active : Radio Amplifier Short to Ground - Intermittent.


00850- Wyjście sterujące wzmacniacz zewnętrzny, w radiu

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:34:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
po prostu z doświadczenia wiem że przeważnie w miejscach gdzie się poprawiało fabrykę najczęściej występują problemy, a w aucie najlepszym miejscem do wykazania się domorosłym majstrom są właśnie okolice radia. w mojej c4 też był problem z szybami i żeby było śmieszniej przepalony był bezpiecznik odpowiadający m.in. za światła wsteczne. co prawda zwarcie robiła rączka od otwierania maski ale po usunięciu zwarcia świateł wstecznych szyby ruszyły :) po prostu sterownik szyb nie dostawał informacji plusem po kluczyku że jest włączony zapłon i należy uruchomić układ który podtrzymuje napięcie zasilania szyb przez kilka minut po wyłączeniu zapłonu. z tym że jeżeli wali Ci bezpiecznik od lampek do czytania to już w sumie nie jestem pewny. to jest raczej + na stałe... sprawdź w takim razie czy żarówka w którejś lampce przy strzale nie wyskoczyła z gniazda i nie robi zwarcia. w najgorszym wypadku rozbierasz skrzynkę bezpieczników, szukasz kabla wychodzącego od bezpiecznika 14 i po kolorze jedziesz po instalacji i jeżeli znajdziesz jakieś rozgałęzienie tego przewodu rozcinasz na poszczególne obwody i sprawdzasz który z przewodów ma zwarcie do masy. znacznie zawęzi to krąg poszukiwań...

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
krzyn!ek napisał(a):
maxx28 napisał(a):

Co do radia po podpięciu VAG-a pokazało coś takiego :
00850-29-10 :Control output active : Radio Amplifier Short to Ground - Intermittent.


00850- Wyjście sterujące wzmacniacz zewnętrzny, w radiu


a swoją drogą ten błąd już sugeruje że masz jakieś zwarcie na linii radio-wzmacniacz anteny (który w c5 chyba jest na tylnym słupku w sedanie). wyjmij radio i zobacz w jakim stanie jest instalacja. ewentualnie rób próby na odpiętym radiu. po strzale różne rzecz mogą się zwalić. w mercedesie kiedyś klient miał problem że też po strzale zaczął się rozładowywać akumulator. po pomiarach okazało się że fabryczny becker pobiera 1,5A przy wyłączonym radiu i trochę się grzeje...

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:42:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
@olo_gsm na początku obstawiałem , że coś jest nie tak z czujnikiem sygnalizującym otwarcie maski. I teraz jak Napisałeś , że u Ciebie zwarcie robiła rączka od otwierania maski znowu coś ciągnie mnie w tym kierunku.
Możesz dokładniej opisać co było powodem Twoich problemów z tą rączką ?

P.S. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

EDIT 1

hmm wzmacniacz antenowy ... ciekawe , gdzie go szukać w avancie ?

a tak na marginesie jak się wyjmuje oryginalne radio SYMFONIA ?

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:48:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
czujnik sygnalizujący otwarcie maski jest sterowany masą a więc gdyby tu było zwarcie do masy to nic by się nie działo poza sygnalizacją otwartej maski jeżeli takowa występuje. u mnie przyczyna była o wiele bardziej prozaiczna. ponieważ szewc bez butów chodzi to oczywiście u siebie nigdy nie ma czasu nic zrobić porządnie no i umówmy się że moja instalacja po różnych zabiegach nie została położona tak jakby fabryka chciała. część kabli w okolicach maski była nieco naprężona i położona zbyt blisko rączki. po kilku(dziesięciu) otwarciach maski w końcu się jakaś izolacja przetarła (chyba na czerwonożółtym lub czerwononiebieskim) i robiło się piękne zwarcie...

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: