.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 09:57:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9 TDi afn] Padla klima
PostNapisane: 08.lip.2007 11:36:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2007 23:19:56
Posty: 297
Lokalizacja: Birmingham
Witam wszystkich dzis rano jadac na lotnisko wlaczylem sobie klime zeby sie troszke schlodzic, po jakis 10 km uslyszalem wrczenie i piszczenie paska, wiec wylaczylem szybko klime bo podejzewalem ze cos jest nie tak z kompresorem, no i mialem racje zaraz potem probowalem ja uruchomic ponownie ale juz sie nie dalo czyli jak mniemam padla kompresor, dojechalem do domu myslalem kompresor sie zatarl i ze pasek sie zerwal, ale pasek jest na miejscu, wiec co moglo sie stac z kompresorem? Teraz jak wlaczam klime jest tylko cykniecie przekaznika ale kompresor sie nie uruchamia no i nie dziala klimatyzacja. Jezeli macie jakies sugestje ktore moga pomoc bede bardzo wdzieczny.

_________________
Audi A6 C5 1.9 TDi AFN 135 KM 300 nm bylo
Seat Toledo 1.9 TDi ASV 145 KM 300 nm bylo
BMW 530d e39 240 KM 450 nm bylo
Audi A6 C5 1.9 TDI AVF 180 KM 400 nm jest
BMW 530d e60 270 KM 600nm jest
Diagnostyka Samochodowa i Chiptuning


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 12:26:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2007 23:19:56
Posty: 297
Lokalizacja: Birmingham
Dodaj jeszcze ze sprawdzilem klime na Vagu i nie ma zadnych bledow? Moze w kodach klimatronika cos bedzie ale nie wiem jak to sprawdzic.

_________________
Audi A6 C5 1.9 TDi AFN 135 KM 300 nm bylo
Seat Toledo 1.9 TDi ASV 145 KM 300 nm bylo
BMW 530d e39 240 KM 450 nm bylo
Audi A6 C5 1.9 TDI AVF 180 KM 400 nm jest
BMW 530d e60 270 KM 600nm jest
Diagnostyka Samochodowa i Chiptuning


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 14:25:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2007 23:19:56
Posty: 297
Lokalizacja: Birmingham
Mam jeszcze jedno pytanie moze ktos wie jaki jest numer Kompresora od klimy do modelu jak temacie rok produkcji 1998 rok

_________________
Audi A6 C5 1.9 TDi AFN 135 KM 300 nm bylo
Seat Toledo 1.9 TDi ASV 145 KM 300 nm bylo
BMW 530d e39 240 KM 450 nm bylo
Audi A6 C5 1.9 TDI AVF 180 KM 400 nm jest
BMW 530d e60 270 KM 600nm jest
Diagnostyka Samochodowa i Chiptuning


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 07:30:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2007 23:19:56
Posty: 297
Lokalizacja: Birmingham
Tyle znawcow na tym forum i nikt nie raczy sie wypowiedziec?

_________________
Audi A6 C5 1.9 TDi AFN 135 KM 300 nm bylo
Seat Toledo 1.9 TDi ASV 145 KM 300 nm bylo
BMW 530d e39 240 KM 450 nm bylo
Audi A6 C5 1.9 TDI AVF 180 KM 400 nm jest
BMW 530d e60 270 KM 600nm jest
Diagnostyka Samochodowa i Chiptuning


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 15:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
przeciez sam sobie odpowiedziałeś że padła sprężarka :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 16:04:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 138
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc – no wiec ja Ci odpowiem, bo pewnie reszta jeszcze w pracy.
Jesli chodzi o pasek i kopmresor – pasek napedza tarcze ktora jest sprzezona z kompresorem. Przy wlaczaniu klimy stycznik, zalacza sprzeglo kompresora i tarcza wprawia w ruch kompresor. Jesli wiec nie dziala Ci kompresor po prostu nie zalaczaj klimy to bedziesz mogl jezdzic I nie zerwiesz paska. Jesli jestes pewien ze to kompresor to go nie wlaczaj bo tylko pogorszysz sprawe a jest szansa, ze naprawisz kompresor niewielkim kosztem.
Zgaduje, ze padlo Ci sprzeglo – jedynie co mnie zastanawia to to ze slyszysz przekaznik, ktory zalacza kopmresor. Jedyne co mozesz slyszec to wlasnie sprzeglo ale mowisz ze je slyszysz wiec??
Jesli masz zatarty kompresot to chyba tylko wymiana calego kompresora Cie ratuje przed upalami ale to juz dosc droga sprawa. Jak sprawdzis czy masz zatarty kompresor?
Przy zalaczaniu klimy powinny znaczaso spasc Ci obroty silnika mysle ze co najmniej o jakies 400 – 500 obr/s, pasek powinien piszczec, dodam ze jesli kompresor nie jest zatarty to obroty powinny spasc tylko o okolo 50 – 100obr/s przez 1s na czas zalaczenia.

Sugestie
- Wez jakiegos kumpla I sprawdzcie czy tarcza od kompresora, ktorá napedza pasek dalej sie kreci przy zalaczenieu klimy – jesli nie to kompr do wymiany (jedna osoba zalacza klime w srodku druga patrzy na tarcza przy silniku).
- Sprawdzcie czy sprzeglo dziala – powienien bec dosc glosny pojedynczy stuk przy zalaczania klimy – jesli nie ma to sprzeglo walniete.
- Jak najszybciej do speca od klimy I nie daj sie nakrecic duze koszty. Pamietaj ze prawie kazdy kompresor mozna naprawic.

Mam nadzieje, ze cos pomoglem

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 21:17:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2007 23:19:56
Posty: 297
Lokalizacja: Birmingham
Dzieki za wyjasnienie wiem od czego trzeba zaczac, jak napisalem wczesniej uslyszalem zgrzyt i piszczenie paska podczas jazdy wiec napewno cos z komresorem, juz od kupienia chodzil troszke glosno tzn byl slyszalny nie za duzo ale po wlaczeniu klimy dalo sie go odczuc i jeszcze pytanie czy kompresor od benzyny np 1.8 t bedzie pasowal do mojego tdi, czy kompresory sa inne?

_________________
Audi A6 C5 1.9 TDi AFN 135 KM 300 nm bylo
Seat Toledo 1.9 TDi ASV 145 KM 300 nm bylo
BMW 530d e39 240 KM 450 nm bylo
Audi A6 C5 1.9 TDI AVF 180 KM 400 nm jest
BMW 530d e60 270 KM 600nm jest
Diagnostyka Samochodowa i Chiptuning


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: