Zrob zdjecie swojej plytki i podeslij. Odkrec polke pod kierownica. Za nia zobaczysz przekazniki. Na gorze beda 2 takie same oznaczone numerem 276. One sluza do regulacji temperatuty tych siedzen. Same przyciski - pokretla sluza tylko i wylacznie do ustawienia temperatury. Pokretlo to to zwykly potencjometr (regulowany rezystor) z wlacznikiem. Zapewne widzisz na plytce taka sciezke w ksztalcie kola - to wlasnie ten potencjometr. w samym srodku powinno byc pelne kolo a miedzy nim i tym zewnetrznym takie 3/4 okregu. Do kazdego z nich jest doprowadzony inny pin. Sprawdz czy zanda z tych sciezek nie jest przetarta lub przecieta. Napisz po czym sadzisz ze cos bylo grzebane?
Ja niedawno naprawialem to u siebie. Jeden fotel grzal a drugi nie. Tez zaczalem od przycisku - pokretla, ale nic to nie dalo. Potem zamienilem miejscami przekazniki i tez nic. Okazalo sie ze mata grzejna w siedzisku jest przepalona - przerwana. Po 2 h roboty udalo mi sie ja zlutowac i teraz wszystko dziala jak nalezy
Jesli masz miernik z omomierzem to ustaw tam zakres do 10 omow (chyba ze masz taki z automatycznym doborem zakresu). Wypnij wtyczke pod fotelem i zmierz rezystancje miedzy pinami do ktorych dochodza odpowiednio przewody:
Czarno-zolty i brazowo-niebieski
oraz
Brazowo niebieski i brazowy.
Powinno byc okolo 1,5 V. Jesli z jednym z brazowo-niebieskich nie bedzie takiej rezystancji to sprobuj z drugim. Normalnie po wpieciu wtyczki sa one zwierane, ale po wypieciu sa rozwarte i tworza 2 obwody - jeden siedziska a drugi oparcia. Jesli nie znajdziesz rezystancji miedzy czarno-zoltym lub brazowym a ktoryms z brazowo-niebieskich, to znaczy ze masz uszkodzana mate.
Zmierz tez rezystancje miedzy Czarno-bialym i brazowo-czarnym. To jest czujnik temperatury. Powinna byc tam rezystancja rzedu kilku kiloomow (nie pamietam dokladnie ile, zreszta to zalezy od temperatuty. Jesli rezystancja tam bedzie bardzo duza, to znaczy ze ten czujnik jest uszkodzony.