Dzialanie klimy opiera sie w na kilku głównych elementach. Kompresor, parownik, osuszacz, chlodnica i wentylator (ten mniejszy).
Jesli jedziesz to masz automatycznie duzo lepsze chlodzienie ze strony powietrza (ale to tylko pomaga ukladowi chlodzenia). Klimatyzacja powinna sama w sobie dostarczac powietrze o temp okolo 5 stopni C nawet jesli auto sie nie porusza.
W twoim przypadku moze byc kilka przyczyn.
1. Kiedy ostatnio nabijałeś instalacje - możesz mieć po prostu za mało gazu i nie ma jak odprowadzić ciepła.
2. Sprawdz czy dziala Ci wentylator - zazwyczaj ten mniejszy. Jesli Ci nie dziala to nie urzywaj klimatyzacji, bo szybko ją zajedziesz. Wentylator jest ważny zwłaszcza gdy wyłączysz silnik albo stoisz w korku, bo wspomaga chłodzenie. Jesli nie masz dobrego chłodzenia ze strony wentylatora to ciśnienie w instalacji klimy bardzo wzrasta nawet ponad 20bar a to powoduje rozszczelnienie instalacji, pekanie parownika i zonk. Wymień wentylator jeśli nie działa.
3. Jesli wszystko powyżej jest ok to masz zużyty kompresor. Nie wytwarza on odpowiedniego ciśnienia z reguły powinien to być stosunek 2bar do 10-15bar. Jesli na wylocie masz za małe cisnienie to działanie klimy bedzie poważnie osłabione.
Jak by nie patrzeć wszystko poza wentylatorem musi robić facet od klimatyzacji, żeby odciągnąć Ci gaz z instalacji a potem Ci ją napełnić instalacje.
Jeśli chodzi o ten czarny dym to to nie jest problem z klimatyzacją. Jedyne połączenie klimatyzacji z silnikiem to pasek klinowy który napędza kompresor. Chyba, że po załączeniu klimatyzacji obroty Ci bardzo spadają (to wtedy kompresor jest zepsuty - ale to mało prawdopodobne). Normalnie klimatyzacja podczas pracy zabiera kilka procent mocy silnika.
Sorry ,że sie tak rozpisałem ale podałeś mało szczegółów a możliwości jest wiele. Jakby co to odpisz to może coś wykombinujemy. Pozrdawiam.
_________________ Audi A3 1.8 1998 benzyna Audi A4 2.0 TDi 2009
|