MiKev napisał(a):
wykrecilem wentylator przy okazji wymiany kola pasowego i viska i czyscilem w sposob podany na tym forum (ostukiwanie mloteczkiem i wysypywanie brudu) ale wentylator ani drgnal (po podlaczeniu na krotko)
Ta metoda bez sprawdzenia stanu szczotek to czyste druciarstwo.
Brud który wysypujesz to są szczotki silnika i im więcej go jest tym szczotki są krótsze. Tak naprawde ten brud w zasadzie nie przeszkadza, bo jest w wyniku działania siły odśrodkowej poprzyklejany do stojana, a szczotek już nie ma (są zbyt krótkie i nie mają pewnego kontaktu z komutatorem) i stąd ta "metoda" czasami pomaga ( chwilowe przestawienie szczotek ) ale tylko na bardzo krótko, bo przecież od tego szczotki się nie odbudują.
MiKev napisał(a):
zakupilem inny sprawny od 2.5TDI razem z obudowa mocujaca do chlodnicy (pasuje) ale po wlaczeniu klimy wentylator nadal sie nie uruchamia co po czasie powoduje rozlaczenie sprezarki.
Wnioskuję, że kupiłeś używany i jeżeli tak to skąd masz pewność, że jest w pełni sprawny (stan szczotek)
jak długo on już pracował
W stanie agonalnym szczotek zachowanie wentylatora jest "dziwne"
Opukanie korpusu silnika, pozycja w jakiej się go sprawdza po wymontowaniu pozornie pomaga i zaczyna kręcić, ale to już jest agonia.
Widziałem stan szczotek w wentylatorze, który jeździł w samochodzie 5 lat i dwie z czterech szczotek były zjechane do końca , a pozostałe niewiele lepsze.
Sprzwdź po włączeniu klimy napięcie w gnieździe do którego podłączasz wtyk wentylatora, a jeżeli będzie dopiero cofaj się po wiązce do źródła zasilania.
Pzdr
vera