.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 04:38:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 [ALL] wentylator chlodnicy klimatyzacji
PostNapisane: 09.sie.2007 23:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
wiem ze bylo na ten tema ale nie moge nic znalezc dokladnie takich samych objawow.
Wentylator chlodzenia czynnika (elektryczny) pracowal jak kupilem auto na 100% ale po jakims czasie przestal a ze nie uzywalem klimy to zostawilem to tak na 3 miesiace.
wykrecilem wentylator przy okazji wymiany kola pasowego i viska i czyscilem w sposob podany na tym forum (ostukiwanie mloteczkiem i wysypywanie brudu) ale wentylator ani drgnal (po podlaczeniu na krotko) zakupilem inny sprawny od 2.5TDI razem z obudowa mocujaca do chlodnicy (pasuje) ale po wlaczeniu klimy wentylator nadal sie nie uruchamia co po czasie powoduje rozlaczenie sprezarki.
Gdzie sa przekazniki ktore moge sprawdzic oraz co jeszcze moze byc przyczyna ze wentylator sie nie wlaczy (wykluczam bezpieczniki wszystkie sa ok)

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 [ALL] wentylator chlodnicy klimatyzacji
PostNapisane: 10.sie.2007 10:31:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2007 22:29:58
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
MiKev napisał(a):
wykrecilem wentylator przy okazji wymiany kola pasowego i viska i czyscilem w sposob podany na tym forum (ostukiwanie mloteczkiem i wysypywanie brudu) ale wentylator ani drgnal (po podlaczeniu na krotko)


Ta metoda bez sprawdzenia stanu szczotek to czyste druciarstwo. :!: :!: Brud który wysypujesz to są szczotki silnika i im więcej go jest tym szczotki są krótsze. Tak naprawde ten brud w zasadzie nie przeszkadza, bo jest w wyniku działania siły odśrodkowej poprzyklejany do stojana, a szczotek już nie ma (są zbyt krótkie i nie mają pewnego kontaktu z komutatorem) i stąd ta "metoda" czasami pomaga ( chwilowe przestawienie szczotek ) ale tylko na bardzo krótko, bo przecież od tego szczotki się nie odbudują. :diabel:

MiKev napisał(a):
zakupilem inny sprawny od 2.5TDI razem z obudowa mocujaca do chlodnicy (pasuje) ale po wlaczeniu klimy wentylator nadal sie nie uruchamia co po czasie powoduje rozlaczenie sprezarki.


Wnioskuję, że kupiłeś używany i jeżeli tak to skąd masz pewność, że jest w pełni sprawny (stan szczotek) :?: jak długo on już pracował :?:
W stanie agonalnym szczotek zachowanie wentylatora jest "dziwne" :diabel:
Opukanie korpusu silnika, pozycja w jakiej się go sprawdza po wymontowaniu pozornie pomaga i zaczyna kręcić, ale to już jest agonia.
Widziałem stan szczotek w wentylatorze, który jeździł w samochodzie 5 lat i dwie z czterech szczotek były zjechane do końca , a pozostałe niewiele lepsze.

Sprzwdź po włączeniu klimy napięcie w gnieździe do którego podłączasz wtyk wentylatora, a jeżeli będzie dopiero cofaj się po wiązce do źródła zasilania. :peace:

Pzdr :peace:
vera


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 11:04:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
w oryginalnym wentylatorze nie moglem juz nic zrobic poniewaz pruba odkrecenia smiogla od reszty zakonczyla sie ukreceniem sruby.
wentylator ktory zakupilem nie jest nowy ale dziala po podlaczeniu do wtyka zasilania zaczyna sie krecic to lepsze niz stojacy w miejscu bo sa przynajmniej szanse ze podziala.
Chodzilo mi raczej o to gdzie sa przekazniki od wentylatora, mozliwe ze sie wysypal gdy wentylator sie zablokowal.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 16:27:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Może któryś bezpiecznik się spalił?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 20:36:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
GrzesB napisał(a):
Może któryś bezpiecznik się spalił?
a sa jeszcze gdzies oprucz skrzynki bezpiecznikow?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 20:43:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Tak - w okolicach kolumny kierowniczej.

vera napisał(a):
Ta metoda bez sprawdzenia stanu szczotek to czyste druciarstwo. :!: :!: Brud który wysypujesz to są szczotki silnika i im więcej go jest tym szczotki są krótsze.


Masz dużo racji ale też za bardzo uogólniasz. To oczywiste, że w samochodach z pokaźnym przebiegiem nie ma się co spodziewać cudów i szczotki (albo cały wiatrak) trzeba wymienić.
Inna sprawa jest z autami kilkuletnimi i z przebiegiem - "umownie" <200 tyś.km. . Zwróć uwagę, że w takich samochodach wiatrak zatrzymuje się najczęściej po zimie, kiedy jest rzadko (albo wcale) nieużywany. W tym przypadku naprawdę wystarczy go dobrze "opukać" (wysypując przy okazji stary syf) i przedmuchać kompresorem, żeby dobrze służył nawet przez kilka kolejnych lat. Takie jest moje zdanie w tej kwestii ... ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 11.sie.2007 07:13:27 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 22:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Piotruś napisał(a):
Tak - w okolicach kolumny kierowniczej.

dzieki zerkne jeszcze jutro na te i moze faktycznie to tylko bezpieczniki (mam taka nadzieje)

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 11:57:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2007 22:29:58
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Piotruś napisał(a):
Inna sprawa jest z autami kilkuletnimi i z przebiegiem - "umownie" <200 tyś.km. .


Piotruś,
chyba nie przeczytałeś dokładnie mojego postu. :peace:
Opisywałem tam dokładnie taki przypadek o jakim piszesz, a jednak szczotek nie było. :<

Wcześniej też (zgodnie z radami) opukiwałem i pomagało na chwilę. :zly:

Jest jeszcze jedna istotna sprawa, a mianowicie łożyskowanie wirnika silnika.
Od strony szczotek jest łożysko kulkowe kryte, ale od strony łopatek jest łożysko ślizgowe i dobrze byłoby je przesmarować, jeżeli ma służyć jeszcze kilka lat.

Jak już się wymontowuje wentylator, to nie jest już dużym problemem roznitowanie silnika :diabel: i sprawdzenie, ewentualnie wymiana szczotek z przeszlifowaniem komutatora oraz przesmarowanie łożyska, a wtedy jest szansa, że posłuży jeszcze kilka lat.

Pozdrawiam
vera


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2010 11:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Koledzy gdzie znajde instrukcję rozmontowania wentylatora?

Mam już go na stole, ale są tam takie blaszki powyginane, nie wiem czy się uda to poodginać.

Gdzieś widziałem, że ktoś o to pytał, ale teraz nie mogę znaleźć.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 19:42:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2008 22:54:30
Posty: 20
Witam.
Ja natomiast mam całkowicie inny proble - mianowicie wentylator działa - i to za często :D. Jak odpalam auto na zimnym silniku to wentylator klimatyzacji włącza się na drugi bieg i działa tak ok 2 minut (wcześniej trwało to krócej). Czy ma ktoś jakikolwiek pomysł na taki przypadek? Dodam, że wyłączenie klimatyzacji po tym jak się włączy wiatrak nic nie daje - wiatrak swoje wykręci i powraca do normalnej pracy.
...???

_________________
A6 C5 2.4 benzyna + LPG '99


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: