.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 15:01:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.2] - brak niskich obrotow po odpaleniu itd...
PostNapisane: 19.sie.2007 18:07:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 17:15:37
Posty: 19
Witam serdecznie.
Posiadam audi 100 2.2 + gaz i mam nastrepujace problemy.

1. Po dłuzszym postoju (2 tyg) aku byl rozladowany ze nawet kontrolki sie nie palily,
2. Zaraz po odpaleniu silnik wchodzi na ok 2 tys obr i na bezzynie i na gazie.
3. po przejechaniu kilku km po zatrzymaniu na skrzyzowaniu obroty spadaja i silnik zaczyna sie dlawic i gasnie, odpala laskawie dopiero po kilku minutach albo w ogole, doslownie jakby cos wysysalo mi prad.

Jest jeszcze problem nastepujacy, zegar predkosci nie dziala, sadze ze to wolne luty. Moge sie mylić.

Sprawdzany byl i nie ma spadku napiecia przy odpalaniu, ladowanie jest.
Bardzo prosze o pomoc co to moze byc i prosze o w miare dokladne okreslenie problemu i jak go usunac. Z gory dziekuje i mam nadzieje ze ktos mi pomoze.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 18:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
napisz jaki masz model silnika (poczatek numeru silnika). Sprawdz caly dolot powietrza do silnika. Byc moze byl wybuch gazu i gdzies jest nieszczelnosc. Sprawdz dokladnie waz idacy od przeplywomierza do przepustnicy. Jesli to silnika 2,2 turbo to sprawdz wszystkie weze idace od przeplywomierza przez turbine i intercooler az do przepustnic. Sprawdz tez sam intercooler. Sprawdz wszystkie cienkie przewody podlaczone do kolektora dolotowego. Gdzies zapewne jest nieszczelnosc.

To ze rozladowal Ci sie akumulator moze wynikac z tego, ze masz slaby akumulator, masz slabe ladowanie i nie jest na biezaco doladowywany (ja to mialem i wlasnie z tym walcze) lub masz jakies male zwarcie w instalacji. Tzn cos pobiera prad na postoju. Pamietaj ze jakis prad pobiera alarm, central;ny zamek i radio. Sprawdz jakie masz napiecie na akumulatorze przy uruchomionym silniku. Wlacz swiatla i zmierz jeszcze raz przy wlaczonych. Napiecie powinno wynosic okolo 14V. U mnie po wlaczeniu swiatel spada do okolo 13V a jak sie wlaczy wentylator chlodnicy to prawie do 12V. Przez to akumulator nie jest calkowicie doladowywany i od czasu do czasu musze go podladowywac w domu.

Jesli chodzi o predkosciomierz to sprawdz czy nie spadla Ci wtyczka z czujnika przy skrzyni biegow (nad lewa poloska). Jesli jest OK to prawdopodobnie jakis zimny lut w zegarach

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 18:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 17:15:37
Posty: 19
Ok dziekuje za odpowiedz. Jutro postaram sie wszystko sprawdzic i napisze co i jak.
Jesli chodzi o aku to jest 62-jka dzis ladowalem tzn. ladowal sie 5 dni dzis odlaczylem i sie dzialo to samo.
Jesli ktos ma jeszcze jakies pomysly to prosze pisac. Narazie sprawdze to.
Dziekuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2007 20:32:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
podstawow info juz masz
dodam ze ta jednostka napedowa nie znosi gazu. Wiec radze wywal go jak najszybciej bo nie dojdzesz do ladu i skladu, szczegolnie za zaloze sie jest to zwykly parownik a co za tym idzie zwezka. Silnik krokowy tez opwinienes sprawdzic
Obstawiam na zwracie w instalacji ktore wysysa Ci prad z aka. Sprawdz jeszcze kable idace od alternatora do rozusznika

ale podstawa : WYWAL gaz i to jak najszybciej

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 18:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 17:15:37
Posty: 19
Mam nowego niusa, a mianowicie krokowy jest wporzadku.
Szczelnosc w instalacji jest. bylem u gazownika i wyregulowal go ale po przejechaniu kilku km znowu wszystko od nowa. i na bynie i na gazie to samo:
- odpali normalnie pochodzi troche 2, 3 razy go zgasze i obroty spadaja do zera konsekwencja jest zgon motora. odpala po odstaniu kilku minut i znowu od poczatku wszystko. POMOCY błagam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 20:59:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
wywal gaz - natychmiast
te motory po prostu na gazie nie chodzily, nie chodza i chodzic nie beda
potem nalezalo by zblyskac auto wtedy wyskocza bledy i bedziemy wiedzieli co i jak. Bedzie to stanowic podstawe do dalszej diagnozy

dalsze pytania :
- jak sprawdziles krokowca ?
- czy jestes pewny tej szczelnosci dolotu ?
- czy dasz rade zblyskac auto ?
- czy wszystkie podcisnienia sa dobrze podlaczone ?

Wracajac do gazu. Nie mam zamiaru Cie dolowac ale tak po prostu jest. Te jednostki napedowe nie toleruja gazu z wielu przyczyn. I niestety na tych motorach nie da sie oszczedzic. Zadaj sobie pytanie czy stac Cie na utrzymanie tego samochodu (szczerze sobie odpowiedz) i wtedy decyduj.
Gaz musisz bezwzglednie wyrzucic i nie patrz na oszczednosci wynikle z kosztow paliwa. Gaz tylko zabije ten motor do konca narazajac Cie na powazne koszty. Poza tym serwis tych jednostek napedowych jest bardzo trudny. Na naszym forum polecam Kefira (mazury) i ekipe z Krakowa (Emte, Martab, Mauzer) no i jeszcze Lukasik

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 21:38:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 17:15:37
Posty: 19
A wiec tak. Na poczatku powiem ze nie brzmi to zachecajaco ale do rzeczy.
Krokowca sprawdzal mechanik, niestety nie bylo mnie przy tym, dolot tez "niby" sprawdzil. Domyslam ze mowiac "zblyskac" masz na mysli podpiecie do VAGA? Co do podcisnienia to nie jestem pewien.
Tak czy inaczej w najblizszym czasie postaram sei pojechac do bardziej kompetentnego mechanika ktory powie mi dokladnie co i jak, podepne go pod VAGA (najpierw musze znalesc miejsce gdzie moge to zrobic:) i wszystko napisze.
Poki co dziejkuje serdecznie za cenne informacje i bede pisal dalej jesli tylko cosnowego sie dowiem.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 22:05:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
oj kolego
wnioskuje ze troszke sie wpakowales
auta nie podepniesz pod Vaga bo nie ma takiej mozliwosci
musisz go "zblyskac"
czyli podpiac odpowiednio zlozone urzadzonko pod wtyczki ktore znajduja sie pod wykladzina w nogach kierowcy.
Co do fachowosci mechanikow ... hmmm generalnie malo ludzi potrafi to robic i osobiscie uwazam ze wiekszosc wogole nie powinna sie do tego zabierac
lap mnie jutro na gg mam gdzies schematy tego ustrojstwa jak rowniez schematy podcisnien
zreszta jak masz czas przewertuj forum bo to wszystko juz tam siedzi

P.S. nadal nie podales jaki masz motor : mozliwosci sa takie : MC1, MC2, KG i najmocniejszy 1B. To dosc wazna informacja. oznaczenie znajdziesz na motorze albo w dowodzie. Pierwsze litery nr silnika.

Przykro mi ale obstawiam ze masz tam niezla kiszke ale mam nadzieje ze jekos to poskladamy jesli tylko osprzet jest dobry.

Powiedz cos jeszcze na temat historii auta. Jak ono wyglada, jak wyglada motor czy sa objawy jakiegos "druciarstwa" moze jakies fotki zrobisz ??

pozdrawiam i nie zalamuj rak :D

uzupełnij profil prosze

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 22:08:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
W tym modelu nie mozliwosci VAGowania. Za stare autko. Jedynie "kody błyskowe" Co i jak to sie dowiesz z wyszukiwarki forumowej.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... y+blyskowe

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=kody

A co do GAZOWNIKÓW...oni mają pojecia jak zagazowac Zuka czy Poloneza no czasem i daewoo....Bo to sie dawniej gazowało tylko. A ja widza 5 garów czy mechaniczny wtrysk to bledną :<

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 22:53:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Buba napisał(a):
P.S. nadal nie podales jaki masz motor : mozliwosci sa takie : MC1, MC2, KG i najmocniejszy 1B. To dosc wazna informacja. oznaczenie znajdziesz na motorze albo w dowodzie. Pierwsze litery nr silnika.




Buba, kolega nie podał nigdzie informacji, że to uturbione auto :) . A przy wolnossącej 5-ce już gaz nie taki straszny.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 23:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 17:15:37
Posty: 19
Z papierkow ktore odkopalem znalazlem nr silnika zaczyna sie od "KU", jest to skladak z 97 roku, na 1 punktowym wtrysku, instalacja gazowa- producent MARINI, typ reduktora EMMEGAS.
Autko mam od miecha, pierwszy wlasciciel byl z belgii, do polski sprowadzony w 97 roku. Silnik 2.2E - BEZ turbo, bezwypadkowy.
Jesli chodzi o zewnetrzny wyglad to nie ma wiekszych "zadziorow" kilka cm rdzy na 3 nadkolach i maly odprysk kolo klapy bagaznika. Ogolnie zewnetrzny wyglad jest wporzadku. A co do wnetrza czyli to co ma pod maska to jestem troche laikiem wiec z gory przepraszam za malo precyzyjne okreslenia, poza tym w trej kwestii nie mam zadnego punktu odniesienia, i momentami nie rozumiem niektorych zwrotów:(. Jedyne co wiem to to ze strzelil poprzedniemu wlascicielowi i jest zajklejony (chyba przeplywomierz). Ogolnie silnik pracuje podczas jazdy rowno i czysto poza powyzszymi zgrzytami. Jesli chodzi o zdjecia to nie mam aktualnie sprzetu do ich wykonania:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 00:31:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Sprawdź najpierw pobór prądu na postoju, wepnij amperomierz pomiędzy biegun akumulatora a zdjętą klemę. Max zdrowy pobór prądu to 0,03 A, jeżeli masz większy - to albo coś jest stale zasilane (u mnie raz był to przekaźnik ABS a raz radio) albo jest jakieś zwarcie w instalacji.

Jeżeli silnik Ci gaśnie na wolnych obrotach - albo padnięty krokowiec (nad pokrywą zaworów, wpięty między różne przewody podciśnieniowe, z jedną 2-pin wtyczką) albo nieszczelności na dolocie. Tym bardziej, jeżeli zdarzył się wybuch gazu (dodatkowo może być pogieta klapa przepływomierza (po zdjeciu gumy na okrągłym końcu dużej średnicy zobaczysz klapę).

Na próbę odłącz też wtyczkę od 2-pin czujnika temperatury umieszczonego z tyłu głowicy, nad skrzynią biegów. Możliwe, że jest padnięty i wtrysk rozruchowy leje nawet jak silnik jest rozgrzany.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 08:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 17:15:37
Posty: 19
Pobor pradu jest ok bylem niedawno 2 razy u elektryka ktory to sprawdzil. Dodam tylko cos co pialem w innym poscie ze dzieje sie dziwna rzecz mianowicie po lwaczeniu wycieraczek (nie zawsze) ale czasami pojawia sie dymek.

A co do tego co napisales ze gasnie na wilnych, to problem w tym ze on nie trzyma na wolnych, wiesdz dojezdzam do skrzyzowania wciskam sprzeglo wiadomo hamuje i zanim dojade spokojnie do krzyzowki obroty spadaja sobie az do zera i zgon. Dodam tylko ze zaraz po odpaleniu obroty wchodza na ok 1800-2000 i trzyma tak po gazuje troche, wylacze go kilka razy i albo nie chce odpalic albo poprostu gasnie po kolejnym przygazowaniu. Tak to wyglada. Dzis moze nie zdaze wszystkiego sprawdzic sam, a sadze ze lepiej byloby gdybym pojechal do kogos bardziej znajacego sie na rzeczy niz ja, ale sprobuje.

>>>

Przed chwila sprawdzalem i jest akcja tego typu ze pochodzil kilka minut na luzie (poprostu stalem w miejscu) zgasilem go obroty nawet!! sie uregulowaly do ok 1100 na gazie, przelaczylem na byne obroty byly rzedu 900-1000 przygazowalem raz do ok 2500-3000 obr i odrazu obroty sdpadly i zgasl odpalic go nie moglem za nic w swiecie opiero po kilku minutach.


rodzynek napisał(a):

Jeżeli silnik Ci gaśnie na wolnych obrotach


Tak w ramach scislosci on ich w ogole nie ma poniewaz jak juz pisalem dojezdzam do skrzyzowania hamuje wciskam sprzeglo i przy ostatnije fazie hamowania obroty nawet sie nie zatrzymuja na np. 1000 tylko odrazu leca az zgasnie jedynym ratunkiem jest pompowanie go co chwile ale do tego sa potrzebne 3 nogi ;) zreszta to sanmo jest jak pochodzi troche odpale go kilka razy i jak pisalem wyzej przygazuje go do 3000 to dzieje sie to samo.
Pozdrawiam

Sorki za ten mega tekst ale nie chcialem robic balaganu i tworzyc nowych postow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 11:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 17:15:37
Posty: 19
Hmm czy mi sie wydaje czy temat zdechl?? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 19:17:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Av4nt napisał(a):
Hmm czy mi sie wydaje czy temat zdechl?? :(


:D

Jak idzie dym to szukaj przyczyny. Pewnie pada pająk pod kierownicą.

Co do gaśniecia - odłącz wtyczkę od 2-pin czujnika temp. i sprawdź co się stanie (zapalanie na zimno i ciepło, trzymanie obrotów itp). Możesz tak śmiało jeździc, nic nie uszkodzisz.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 08:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2005 13:32:12
Posty: 45
Lokalizacja: Pruszków
co do wysokich obrotów to wyczyść zawór wolnych obrotów ten obok pokrywy zaworów pewnie jest zasyfiony i się blokuje.

_________________
Audi 100 C3 NF Avant+Blos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 15:08:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2006 19:10:20
Posty: 30
Lokalizacja: Olsztyn
jesli auto stalo na wyladowanym akumulatorze lub przy ponownym rozruc hu doszlo do jakiegos zwarcia itp , mozliwe ze ulegly skoasowaniu dane w komputerach(benz i gaz) , wiele razy zdazalo sie to w rozych samochodach choc w tym tak byc nie musi, gaz we wtrysku mechanicznym to kiepski pomyls , wielu "gazownikow'' odradza montaz i uzytkowanie takich aut, byla sprawdzana szczelnosc ukladu dolotowego a czy przeplywomierz dziala dobrze?? HEHE a tak wogole to kiedys odpalalem 80b2 1,6 d po 9 miesiacach postoju (0 jazdy, akumulator off) i smigalo jak szalone :D :D

_________________
100 c4 v6 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 18:13:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 17:15:37
Posty: 19
Do zwarcia nie doszlo ale auto przed tym jak go kupilem stalo kilka miechow chyba nie wiem cos tam seplenil ten facet. W kazdym razie sytuacja sie zageszcza bo coraz wiecej powodow widze i ciezko bedzie cos wybrac.

Problem dokladnie opisalem w powyzszych postach doslownie jest przedstawiony jak na dloni.

W kazdym razie dziejuje serdecznie za kazda podpowiedz, oby jakas byla wlasciwa.

Hehe najlepsze jest to e ymslalem na poczatku ze cos jest ze wspomaganiem bo przy hamowaniu jakby wylaczalo sei wpomaganie abs i wszystko razem:) a to okazalo sie ze sie siknik wylacza i wszystko szlag trafia :)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 19:55:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2006 19:10:20
Posty: 30
Lokalizacja: Olsztyn
HEH problem jest i to z wieloma urzadzeniami a diagnostyka nie latwa .... zycze powodzonka jak najbardziej :)

_________________
100 c4 v6 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 19:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2006 19:10:20
Posty: 30
Lokalizacja: Olsztyn
a co do hamulcwo jesli z tylu masz tarcze to radze zajrzec do zaciskow hamulwych i zrobic ogledziny , moze sie zapiekly tloczki i blokują , przerabialem to u siebie :D

_________________
100 c4 v6 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: