.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 06:47:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AAH Problem z nagrzewnicą ?? CLIMATRONIC 95ROK
PostNapisane: 18.gru.2007 19:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2006 16:54:54
Posty: 82
Lokalizacja: tu i tam :)
Auto: Audi
Więc tak,dałem do naprawy samochodzik ,i okazało się że błąd który pokazywał VAG czyli V68 jest spowodowany blokadą silniczka,silniczek po wyjęciu chodzi bez problemu!,tyle że siłowniczek od nagrzewnicy(nie wiem czy dobrze to ujmuje ) nie chodzi do końca otwiera klapę CIEPłO-ZIMNO częściowo ,nie otwiera się całe ramię ,co teraz zrobic mechanik od klimy mówił że trzeba wszystko wyjmować cała nagrzewnice,ale to jest roboty że głowa boli ,i chce dobre 400zł za to,czy jest jakieś rozwiązanie inne,może ktoś miał z tym problemem do czynienia?

_________________
AAH 2.8 V6 174PS AUDI A4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 19:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 20:46:59
Posty: 42
Lokalizacja: Złocieniec
Auto: A8D2 quattro 4,2 2001
Po pierwsze - nie napędzaj silniczka napięciem 12 V!!!! Jego nominalne zasilanie to bodajże 7,5V - to po pierwsze. Jeśłi zaś silniczki nie sterują klapami do ich położeń krańcowych, należy VAGiem wprowadzić mu tzw. nastawy bazowe. Sterownik klimatronika zapamięta krańcowe wartości rezystancji potencjometrów w silniczkach, i wydaje mi się że to powinno pomóc.
Ale najpierw sprawdź czy układ zasilany "z boku" np płaską bateryjką 9V powoduje pełny ruch klap - od jednego skrajnego położenia do drugiego.

_________________
Strzeżcie się Idów marcowych i debili u władzy!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ustawienia bazowe
PostNapisane: 18.gru.2007 20:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2006 16:54:54
Posty: 82
Lokalizacja: tu i tam :)
Auto: Audi
ok, silniczek pracuje idealnie, chodzi mi o polozenia klapy,nie otwieraja sie całkowicie tylko troszkę :(,jak zrobić dokładnie te ustawienia bazowe?? mam VAGA ale nie wiem ja kto zrobić ,proszę o pomoc

_________________
AAH 2.8 V6 174PS AUDI A4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 20:10:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 20:46:59
Posty: 42
Lokalizacja: Złocieniec
Auto: A8D2 quattro 4,2 2001
W otwartym programieVAG (przy włączonym zapłonie i wyłączonych innych odbiornikach) najpierw należy wyejść w klimatyzację. Potem bezwzględnie wykasować błędy po ich odczytaniu oczywiście. A potem po prawej stronie na dole jest przycisk "nastawy bazowe" - ustawić kanał pomiarowy nr 4 i przycisnąć GO !
Słychać będzie jak silniczki sobie przechodzą do skrajnych położeń, a liczby w okienkach zmieniają się. Jak wszystkie liczby w okienkach zejdą do zera - oznacza to koniec nastaw bazowych.
Potem możesz jeszcze raz wrócić do sterownika klimatyzacji i oczytać błędy. Jeśli ich nie będzie - nastawianie się udało. Jeśli nie, jest błąd elektryczny lub mechaniczny, który najpierw trzeba usunąć...
Powodzenia

_________________
Strzeżcie się Idów marcowych i debili u władzy!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 20:10:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
jezeli silnik jest OK a klapa nie chodzi to jest zabloikowana i zaden VAG jej nie ruszy a robienie zeby nauczyc sterownik ze ma sie tylko poruszac w waskim zakresie to sredni pomysl bo nie bedzie wialo cieple lub zimne powietrze. tak czy inaczej w takim ukladzie trzeba wyjac nagrzewnice i ja rozpolowic zeby zobaczyc co ja zablokowalo. nie wiem czy 400 pln to duzo ale ja to robie w 3-4 godziny z umyciem po sobie auta. fakt , jak ktos tego nie robil w C4 to moze sobie naropbic roboty na caly dzien. niemniej jednak C4 ma bajecznie prosta metode wyciagania nagrzenicy bo po zdemontowaniu wycieraczek , odpieciu kolanek i gumy rozprowadzajacej cieplo oraz odpieciu 2 wtyczek mozna wyciagnac nagrzewnice do gory.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 22:51:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
moze tez byc spalony driver tego silniczka w sterowniku klimatronika
wtedy tez wyrzuci blad ze cos nie tak z silniczkiem (mialem tak u siebie)
jestem w stanie to naprawic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 22:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:17:32
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
kkarol napisał(a):
moze tez byc spalony driver tego silniczka w sterowniku klimatronika
wtedy tez wyrzuci blad ze cos nie tak z silniczkiem (mialem tak u siebie)
jestem w stanie to naprawic


Byłbym wdzięczny za podanie numeru zamiennika drivera. U siebie oryginalny mam spalony - wyrwało kawałek środka. Niestety szukałem i nigdzie nie można kupić oryginalnych układów Siemensa. Prawdopodobnie da się wlutować zamiennik ale nie wiem jaki. Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 22:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
CzarekJ napisał(a):
kkarol napisał(a):
moze tez byc spalony driver tego silniczka w sterowniku klimatronika
wtedy tez wyrzuci blad ze cos nie tak z silniczkiem (mialem tak u siebie)
jestem w stanie to naprawic


Byłbym wdzięczny za podanie numeru zamiennika drivera. U siebie oryginalny mam spalony - wyrwało kawałek środka. Niestety szukałem i nigdzie nie można kupić oryginalnych układów Siemensa. Prawdopodobnie da się wlutować zamiennik ale nie wiem jaki. Z góry dzięki za pomoc.



zrob fotke plytki z tym spalonym elementem bo nie wiem czy mowimy o tym samym ukladzie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: