.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 23:52:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5 TDI AEL] montaż nagrzewnicy
PostNapisane: 31.paź.2007 20:24:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Witam
Mam pytanie - zamierzam wymienić nagrzewnicę. Czy są jakieś pułapki przy demontażu, czy da się to zrobić w miarę prosto. Jeśli tak, będę wdzięczny za wskazówki na co zwrócić uwagę, jak się do tego zabrać. Czy może lepiej zlecić warsztatowi? Mam klimatronic
Z góry dzięki
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 17:53:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Nikt tego nie rozbierał?
Proszę o jakieś porady...
Z góry dzięki

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 20:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
Łatwo i prosto nie będzie bo trzeba wydłubać cały element z wentylatorem i klapami (przykręcany na taką długaśną opaskę) znajdujący się na podszybiu. Dopiero wtedy dostaniesz się do nagrzewnicy. A nie grzeje czy przecieka? Bo jak nie grzeje to często wystarcza samo przepłukanie wodą z węża pod ciśnieniem w obie strony...

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 07:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Nie grzeje. Płukałem już kilka razy i to ze środkiem do płukania chłodnic. Pomaga na 1-2 dni i potem to samo. Podejrzewam że jest bardzo zaszlamowana. Dwa tygodnie temu poświęciłem całą sobotę - płukałem chyba ze 4 razy, z układu spływała już czyściutka woda. Po zalaniu płynem za dwa dni było to samo - wąż odprowadzający płyn z nagrzewnicy jest ledwo ciepły jak ustawię na max. grzanie (przy temp. ok 5-10 stopni na dworze). To jak będzie -5 to z dysz będzie lecieć ledwo ciepłe powietrze. Zamierzam jeszcze jutro podjąć ostateczną próbę czyszczenia, a jak nie to grzebanie i wymiana nagrzewnicy. Rozumiem, że nie trzeba zdejmować deski, da się dojść do wszystkiego od strony silnika?
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 10:37:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
Co prawda u siebie wyciągałem to ponad 2 lata temu i nie dam teraz głowy ale raczej nie trzeba wywalać konsoli. Cały moduł ogrzewania/klimatyzacji wychodzi górą po odkręceniu opaski. W każdym razie cholernie ciasno jest na podszybiu i wychodzi opornie. Od wewnątrz pozostaje porozpinanie wtyczek ale też raczej dostęp powinien być. U siebie miałem o tyle ułatwiony dostęp że konsola była zdjęta :)
Zresztą ponownie zrzucałem konsolę 2 tygodnie temu i nie ma dramatu - godzina kręcenia śrubek i po desce ani śladu. A zdejmowałem bo kiedyś nie wsadziłem jednej małej zaślepki w ścianie grodziowej i przez otwór o średnicy może ze 4cm tak dawało zimnym powietrzem po nogach pasażera że aż trudno uwierzyć! No i dużo większy hałas w środku bez tej zaślepki. W każdym razie jest już OK :D
Dlatego polecam uwadze żeby wszystko dobrze uszczelnić przy składaniu i pięć razy sprawdzić czy wszystkie otwory zaślepione bo potem niepotrzebna robota...
Powodzenia :peace:

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 15:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Dzięki
Jutro ostateczna próba płukania, a jak nie będzie rezultatu, to ostre grzebanie :-)
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 21:22:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Moim zdaniem to sprawdz ten zaworek na podcisnienie, ktory jest po stronie kierowcy na podszybiu , tam gdzie mechanizm wycieraczek. znajduje sie na zasilaniu do nagrzewnicy i dochodzi do niego jeden wezyk od powietrza.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 13:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
kolega tu dobrze podpowiada sprawdz sobie najpierw poprawność działania tego zaworu. kiedys spotkałem sie z takim problemem i to pomogło .POZDRO

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 19:46:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Dzięki
Zawór jest OK - sprawdzałem przy płukaniu - chodzi lekko, bez zacięć. Odłączałem też wężyk, wówczas otwiera się obieg mimo, że jest klimatronik ustawiony na LO.
Na razie poświęciłem prawie całą sobotę - płukanie 3 różnymi środkami do udrażniania układu chłodzenia, po każdym środku dwukrotne przepłukiwanie czyściutką wodą, żeby syf wyleciał (po ostatnim płynie nawet chyba 3 razy płukałem). Na razie grzeje bardzo dobrze, ale podobnie było zeszłej zimy. Po jakichś 2-3 tygodniach zamulał się znowu. Tym razem przy pierwszym płukaniu nawet wymontowałem termostat (choć wtedy był problem, żeby go dobrze nagrzać - doszedł chyba tylko do 65 stopni na klimatroniku).
Zobaczę, jak będzie się zachowywać po paru tygodniach - może takie porządne płukanie w końcu mu pomogło...
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 21:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
To podpowiem jeszcze jedną rzecz. U siebie też walczyłem z zamulającą się nagrzewnicą. Płukanie co prawda pomogło ale płyn miałem zawsze w kolorze brunatnym. Czas pokazał co było tego przyczyną. Okazało się że chłodnica była tak skorodowana od wewnątrz, że w końcu pojawiła się dziura na pierwszym od góry żeberku i zaczęła lecieć woda. Po wymianie chłodnicy (350zł w podróbie) płyn ma kolor taki jaki wleję no i problem zamuającej sie nagrzewnicy definitywnie ustąpił.

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 21:44:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Wolałbym uniknąć wymiany chłodnicy, choć wydaje mi się że łatwiej to zrobić niż nagrzewnicę :P
Faktycznie, płyn po dosyć krótkim czasie trochę zmiania kolor (może będzie lepiej po tym płukaniu :-) )
A swoją drogą, zastanawiam się czy poprzedni właściciel przez 9 lat zmieniał płyn, bo ze zbiorniczka wyrównawczego wydobyłem chyba ze 20 deko szlamu, kamienia i innego syfu - był tak brudny że nie było widać poziomu płynu - w żony Skodzie po 7 latach i 130 tys. km układ chłodzenia czyściutki jak w nowym samochodzie (co dwa lata wymieniam płyn).
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: