.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 17:00:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 '94] Coś "tyka" i dzieją się dziwne rzeczy.
PostNapisane: 09.lis.2007 19:30:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Na wstępie chciałbym się przywitać albowiem jest to mój pierwszy post tutaj.
Pozdrawiam serdecznie nowych Kolegów!

Chciałbym przedstawić problem, który pojawił się niedawno w moim samochodzie i nie mogę znaleźć odpowiedzi co się dzieje..
Audi A6 C4 kombi '94 z gazem (chyba Bedini)
Problem pojawił się ostatno (zimno, wilgoć), niezwłocznie po wymianie chłodnicy.
Objawia się podczas jazdy w korku, właściwie podczas stania na jałowym biegu. Jazda na LPG>
Co kilka chwil słyszalne są jakby "cyknięcia", coś chyba elektrycznego, przypominającego nieco "tyknięcia" generowane podczas działania kierunkowskazu. Tylko ciszej. Dźwięk ten dobiega z kolumny kierownicy z lewej strony albo tuż obok kolumny po lewej.
Efekt jest dziwny i na pewno powiązany z tymi dźwiękami. Wydaje się, że wpływa to w jakiś sposób na obroty silnika, chociaż obrotomierz pokazuje te same wskazania. Dzieje się to cyklicznie w 3 fazach (co ok. minutę):
-"cyknięcie" obroty jakby podwyższone, chyba słychać wiatrak na chłodnicy..
-"cyknięcie" obroty jak wyżej, do tego cały samóchod jakby bardziej drży, jest to wyraźnie wyczuwalne..
-"cyknięcie" samochód brzmi normalnie..
..i tak w kółko
Dodatkowo przy próbach podgazowania w tych nienormalnych fazach mam wrażenie, że obroty spadają wolniej.
Wszystko to dzieje się podczas stania, na luzie. Jeździ normalnie.

Dodatkowy mój problem, byc może związany z tym co opisałem, jest taki:
Czasami, co kilka dni, uchyla mi się szyberdach. SAM. Pokrętło pozostaje nadal w pozycji "zamknięty". Muszę sprawdzać wychodząc z samochodu czy aby czasem nie mam nieszczelnego dachu. Oczywiście operacja"zamknięcie - otwarcie" domyka klape.

Bardzo proszę o pomoc albo chociaż Wasze domysły bo ani ja, ani nikt z kim rozmawiałem nawet nie wie gdzie szukać przyczyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 19:34:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
najpewniej zalacza sie i wylacza jakis przekaznik :) a tym przekaznikiem moze byc przekaznik wentylatorow chlodnicy :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 19:39:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
A masz silnik w tym aucie? Bo jak masz to jaki?

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 19:44:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Ups sorki.. Brak doświadczenia..
Pojemność 2.0
Co do ew. przekaźnika, czy aby tam jest zlokalizowany? Ewidentnie słyszę te "tyknięcia" koło kierownicy. Jaki to ma związek z obrotami silnika? No i to drżenie nadwozia, wszystko się trzęsie. Lekko, ale się trzęsie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 19:58:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
hans napisał(a):
najpewniej zalacza sie i wylacza jakis przekaznik :) a tym przekaznikiem moze byc przekaznik wentylatorow chlodnicy :peace:

Odpowiedz dał ci Hans.
Wentylatory pobierają duzo energi,prądu i wtedy spada trochu ładownie co za tym idzie ze spadają troszku obroty i wtedy trzesie budą.
Nie wierzysz.Rozgrzej fure,podnieś mache i czekaj az sie załącza wentylatory a wtedy sam zobaczysz ze to TO. :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 20:12:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Chłopaki! Tylko co ja mam z tym robić? Też podejrzewałem, że to coś z elektryką chłodzenia. Ale wymieniali tylko chłodnicę i zbiorniczek, może czujnik źle założyli? Przejechałem tym samochodem już parenaście tysięcy i nigdy tak nie szalał tym wentylatorem i obrotami (może zadam głupie pytanie, ale czy jest więcej niż jeden wiatrak?). Zresztą wiatrak słabo słychać. Bardziej odczuwalne jest to "tykanie" w kierownicy i jakieś chyba iskrzenie.. Przecież ci od chłodnicy tam nie grzebali.. Czyżby zbieg okoliczności? Do tego te akcje z szyberdachem? Jakieś jajka w elektryce się zaczęły dziać. Co powinienem zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 20:21:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
tak jak napisał hans, ewentualnie klima jeśli posiadasz

podnieś maskę i popatrz ile masz "wiatraków" i co i jak i kiedy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 20:38:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
No maskę to ja już otwierałem, oczywiście za jakiś czas zaczyna kręcić wentylatorem. Wydawało mi się, że mam jeden.. Klimy nie ma. Pytałem czy są dwa bo wyraźnie wyczuwam w tych objawach 3 cykle. W pierwszym załączenie dmuchawki (która zawsze zresztą długo kręci - zwłaszcza latem). Ale dopiero druga faza wiąże się z trzęsieniem budy (jakby coś jeszcze innego pobierało energię - jeśli zakładamy tak jak mówił Robi). Ale nigdy nie było takich "tykań"i dziwacznych elektrycznych odgłosów (!). Bywało goręcej pod maską i wszystko było ok, teraz się zaczęło. Termometr w normie pokazuje cały czas. Na moje oko to sprawa jakaś elektryczna, może dlatego bo wilgotniej, a to stary samochód. Przepraszam, że tak się dopytuję, ale chciałbym to naprawić. Oczywiście sam nie dam rady, ale muszę w serwisie wiedzieć czego chcę. Rozbierać tą kierownicę, czy może pod maską przyczyny szukać? No trudna sprawa dla mnie.


Ostatnio edytowano 09.lis.2007 20:39:15 przez haakuu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 20:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
.....czy lopatki na wiatraku sa cale, poszarp za smiglo czy nie ma duzego luzu na wale smigla.............
Nie wiem gdzie u 2.0 a u mnie ten przekaznik znajduje sie w skrzynce pod maska po stronie kierowcy

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 20:49:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
wentylator ma 3 biegi (chyba bo w moim c3 są 3) jak dokładnie u ciebie jest nie wiem jeśli włącza na 3 to nieźle łomocze :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 21:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ando1414 napisał(a):
wentylator ma 3 biegi (chyba bo w moim c3 są 3) jak dokładnie u ciebie jest nie wiem jeśli włącza na 3 to nieźle łomocze :peace:


Dwa biegi.A czujnik masz trzy przewodowy.Mylisz elementy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 12:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Panowie odświeżam temat, bo jak nie Wy to już chyba nikt mi nie pomoże.. :(
Objawy opisałem powyżej. Mogę tylko dodać, że nasilają się. To nie wiatrak jest.
Warczy na jałowym biegu, z obrotów nierówno schodzi. Za chwilę wszystko ok. I tak w kółko.
Nikt nie wie co to. Facet z wulkanizacji jak opony zmieniałem takie coś powiedział:
- A jaka to pojemność?
- 2.0
- Pewnie gaz jest?
- Jest
- To Paaanie! Tych silników się nie gazuje. Masz pan wybuch gazu, membrana idzie i teraz Pan będziesz miał tak zawsze.

Więcej się nie dowiedziałem bo nie miał czasu. Nie wiem czemu mam miec tak zawsze i czemu tego sie nie gazuje. 3 lata jeździł na gazie i było ok. Poza tym czy to gaz? Coś ciągle tyka w kierownicy.
Może ktoś miał coś podobnego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 16:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a możę tak ściągnąć plastiki tapicerki i dowiedzieć się co konkretnie cyka a nie wymyślać cuda-niewidy.a co do 2.0 ten silnik bardzo dobrze znosi gaz. pod warunkiem żę ten co zakładał wiedział co robi

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 22:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Nie umiem tego sam zrobić. W zamian za to odwiedziłem 3 kolejnych mechaników.
Generalnie scenariusz jest zawsze ten sam: robią wielkie oczy jak im opowiadam to co napisałem, a następnie szukają. W międzyczasie ja ich zabawiam rozmową jak to mi płyn chłodzący bierze i olej. Zazwyczaj nic nie znajdują.
Ostatnia rada to taka żebym sobie mineralnym olejem zalał silnik. Bo podobno mi się zaciera i stąd objawy opisane powyżej. Zresztą mam dylemat w tej sprawie, ale to w innym wątku.
Dla mnie TA sprawa wydaje się jednak "elektryczno-przekaźnikowa".
"Cyka" i tyle, ale chyba nie od składu oleju w silniku! :D
Niestety wychodzi na to że spece, których odwiedzam stronią od elektryki.
Zatem zapytam tak:
Czy może znacie kogoś w Warszawie (lub okolicach) kto chce robić elektrykę i będzie w stanie zmierzyć się z tym problemem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 12:52:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Zrobiłem uszczelkę pod głowicą i wymieniłem kopułkę.
Nadal cyka ale dużo mniej, no i nie szaleje już obrotami przy tym.
Mimo to cykanie nadal trochę wkurza..
Mój dentysta ma A4 i mówi że ma też takie cykanie, też nikt mu tego zlokalizować nie może.. Szukam dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 23:35:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lis.2007 19:01:16
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
:diabel:
Chyba znalazłem!
Winny jest element który jest na zakończeniu kabli do wentylatora (coś na kształt wtyczki plastikowej okrągłej z 3 dziurami). Coś tam się zgrzało, uruchamia wentylator kiedy chce na pierwszym lub drugim biegu, dowolnie i niezależnie od temperatury. Po odłączenia wentka całkowicie, wystarczy tknąć tą końcówkę, a zaczyna "tykać" w skrzyneczce na przekaźniki po lewej pod maską, tam gdzie wskazywał opperator (thx).
Tykanie pochodzi stamtąd i we wnętrzu dziwnym sposobem słychać je dokładnie po lewej dolnej stronie kolumny kierownicy.
Z braku części element nie wymieniony jeszcze, więc nie mam pewności czy to jedyna przyczyna.
I od razu pytanie: może ktoś wie jak się ten element "fachowo" nazywa, albo może numer tej części zna - chciałbym to dokupić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: