.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 03:29:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szukam dobrego fachowca-zapaleńca w Wa-wie od starych Audi
PostNapisane: 14.gru.2007 22:24:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Pilnie szukam FACHOWCA od Audi ja mam rocznik 1989 w Warszawie. Mechaników którzy udają że się znają przerobiłam 3 wystarczy.

Bardzo Was proszę o pomoc bo mi wykończą samochód. U mnie jest elektronika. Wiec warto by ten ktoś mógł też pomóc w tym zakresie.

Pozdrawiam serdecznie

Ola g:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 21:03:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Dodaje celem uzupełnienia opis problemu o którym już na tym forum rozmawialiśmy i wspólnymi siłami doszliśmy do teorii rozwiązania problemu teraz potrzebna praktyka
W czasie jazdy np przy zmianie biegów gdy puszczę pedał gazu na więcej niż 3sekundy i nacisnę znowu jest efekt "pompowania na pusto". Nie mogę dodać gazu. Muszę zejść do 1000-1200 obrotów wówczas już zaskakuje normalnie. Pompa wtryskowa podobno ok sterownik pompy wtryskowej wymieniony ponieważ była teoria, że to on jest przyczyną tych objawów. Być może ma znaczenie że sterownik jest z nowszego 150 konnego modelu a moja Audiolka ma 115Km. Ten który był wcześniej też okazał się do nowszego modelu też 150 konnego.

Dodam że przeszedł generalny przegląd z wymianą wszystkiego co się zużyło, w sierpniu tego roku.

Jest jeszcze kłopot z ABS i kontrolkami auto checka pozdrawiam
g:) g:) g:) g:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 12:26:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 09:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
może winny jest ten sterownik ? no i jak pali ci się czek to jest jakiś błąd i powinien wyjść przy wagowaniu.Może ktoś z twojego miasta ma vaga i Ci to mógłby sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 13:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
niestety nie znam takowego pozdrawiam :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 17:15:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
konkretnie jakie auto masz ? bo z tego co piszesz to wnioskuje ze masz silnik AAT a probujesz wsadzac sterownik od jakiegos V6 ??
co do ABS to rowniez opisz problem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 22:04:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Hans ja nie próbuję wsadzać tylko mi wsadzono mam TDI z 1990 roku 2,5 litra 120koni ten który wymieniłam był dla 150 i ten też bo mechanik nie zauważył że to dla 150 i wzorował się na nim i teraz szukam gośćia który zna sie na tym i weźmie do warsztatu i zrobi co trzeba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 22:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
ABS włącza sie a czasem nie i nie jest to zależne od warunków jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 00:07:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
hmmm
czyli masz silnik o oznaczeniu 1T bardzo zadki bo produkowany od stycznia do grudnia 90 roku. podejzewam ze tam cos musialo byc drutowane przez tych majstrow co tam wsadzali swoje rece bo ten silnik to skrajnosc dla jak to piszesz 150konnego silnika. reasumujac , pomoglbym ale nie jestem z wawy. proponuje udezyc do ludzi ktorzy maja takie auto , np Cygaro-avant bo moze trzeba bedzie odbudopwac cos na podstawie oryginalu.
co do ABSu proponuje zaczac od sprawdzenia czujnikow przy kolach , podociskac je , sprawdzic czy kable nie sa poprzecierane.
pytanie zasadnicze czy zapala sie kontrolka ABS w momencie kiedy nie dziala i czy zapala sie przy rozruchu silnika ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 21:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja się deklarowałem pomóc, ale obecnie w okresie świąteczno-noworocznym będzie ciężko. Jeśli auto będzie na chodzie i ja pojawię się w stolicy lub (chętniej...) Ola w łodzi - nie ma problemu :peace:
Co do poprawnej pracy ABSu. Powinno być tak: włączasz zapłon, zapala się cała kupa kontrolek, w tym pomarańczona ABS AUS. Po uruchomieniu silnika kontrolka ABS AUS gaśnie i to oznacza, że ABS działa. Możesz go wyłączyć przyciskiem ABS AUS, jeśli wyłącza się sam - gdzieś jest problem: czujniki za daleko od koronek w piastach, luźne wtyczki, przytarte przewody itp.
odpowiedz na dwa pytania:
- czy kontrolka ABS AUS nie gaśnie po zapaleniu silnika, czy też zapala się podczas jazdy?
- jeśli zapala się podczas jazdy, to czy następuje to po przejechaniu przez jakąś nierówność lub na zakręcie drogi, czy też na gładkiej, równwnej, prostej drodze?
Teraz twój ruch, Ola

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 21:01:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
W odpowiedzi na wsze pytania sprawdziłam pali się przełącznik ABS ten nad radiem, ale naciśnięcie nie powoduje niczego. Przycisk się ani nie wciska ani nie wyciska jest na tym samym poziomie zagłębienia, czyli żadnym. Co do kontrolek w "panelu sterowania" :D to po zapaleniu silnika nic się nie pali co by dotyczyło ABS. Przed też. Nie wiem czy to coś dojaśniło.

Chciałabym załączyć parę zdjęć spod maski może Wam coś się rzuci w oczy niepokojącego. Może dam radę dzisiaj.

Czy wiecie jakie powinno być ciśnienie oleju u mnie ciągle 5 barów?

A jeszcze jedno pytanie. Gdzie jest linia max w zbiorniczku z płynem do chłodnicy? znalazłam oznaczenie minim i nad nim pionową kreskę Taka w moją stronę jak stoję z boku samochodu.

Sorki za ilość pytań ale czym więcej się od Was dowiaduję tym więcej pytań się mnoży.



Natomiast chciałabym się dowiedzieć od Was, jakie powinno być ciśnienie oleju u mnie ciągle 5 barów. g:)

Pozdrawiam serdecznie Ola


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 00:45:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
z tego wynika ze masz problem ze spalona lub brakiem zarowki w kontrolce abs. drugi temat co do cisnienia to wychodzi ze masz albo uszkodzony czujnik albo niepodlaczony. gorna granica plynu chlodzacego jest tuz powyzej zgrzewu zbiornika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 13:37:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ola, rzuć okiem na to zdjęcie:
Obrazek
po włączeniu zapłonu, jeśli masz zaciągnięty hamulec ręczny, muszą zapalić się kontrolki:
- czerwona "1" - ładowanie akumulatora
- czerwona "2" - zaciągnięty ręczny
- pomarańczowa "3" - ABS AUS*
- pomarańczonwa "4" - jeśli jest zimno i komputer przed rozruchem silnika grzeje go świacami żarowymi (ta kontrolka zgaśnie sama po kilku sekundach)
- dla porządku "5" to okienko komputera pokładowego (jesli go masz. Masz?)
- numer "6" na naszej liście przebojów to sławny "Auto check" którego masz.
Po uruchomieniu silnika musi zgasnąć Ci "1" i "3"
Sam przycisk ABS AUS jest tylko podświetlany na czerwono żaróweczką wewnątrz, podczas wciskania i wyciskania, zawsze wraca w tę samą pozycję, nie ma tak, że wchodzi głębiej lub bardziej na zewnątrz, jak to się dzieje na przykład z przyciskiem podgrzewania tylnej szyby czy świateł przeciwmgielnych

* - jeśli tak kontrolka mruga zalotnie do Ciebie podczas jazdy, to masz wodę w filtrze paliwa. Należy ją spuścić, a filtr (o ile nie jest za stary) nie musi być wymieniany

Ola; znasz niemiecki? Bo gdyby coś, to ja mam oryginalną instrukcję obsługi.
I jescze prośba: jak wklejasz zdjęcia, zmniejsz je do rozsądnych wymiarów, OK?
pozdrawiam :610:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 23:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Test z tymi wszystkimi światełkami zrobię jurto i podam jego wynik. Dziś już padam bo właśnie wróciłam. Odstałam 3 godziny na izbie przyjęć i ciesze się że tylko 3 bo na laryngologię stali po 6 godzin. A na kardiologię było mało jak to dobrze . :-)
Ręczny już odskoczył i go po prostu nie zaciągam i jeżdżę. 5-tego bierze małą mechanik. Mam nadzieję że naprawi bo wypisałam mu szczegółowo co i Wasze rady jak to zrobić. Twierdzi że czyścił ręczny jeszcze w sierpniu.

Kupił metalową osłonę na rozrząd. I podobno jeszcze do naprawy czujnik ABS nad prawym przednim kołem. Więc nie było ok jak mówił wcześniej. Czekam już strasznie do wiosny bo planuję sama podłubać troszkę na świerzym powietrzu.


Jeszcze mam pytanie warto zakładać osłonę pod silnik nie oryginalną? Podobno się sprawdzają.

Pozdrawiam

P.S. Znam niemiecki. Nie ja wklejam zdjęcia bo ja się na tym kompletnie nie znam, tylko moja lepsza połowa, poddam pod rozwagę Twoja sugestię. :D :D Dziekuję za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 10:11:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Co do tęcznego - samo czyszczenie nic nie da. Trzeba ROZEBRAĆ i nasmarować i będzie OK
Co to osłony - tak, każda osłona będzie mile widziana, o ile da się ją solidnie zamosować pod spodem. Generalnie problem jest taki, że jesli masz klimatyzację, to koło pasowe kompresora czasami obciera o osłonę, trzeba ją dokładnie mocowć. Osobiście wątpię, by nieoryginalna osłona spisywała się poprawnie, ale próbuj. Masz klimatyzację?

W tym linku masz mój opis jak dokładnie regeneruje się tylny zacisk hamulca:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=zacisk
rysunki mojego autorstwa, może kiedyś przerzucę się na malowanie :D
Gdybyś jeszcze coś potrzebowała - wal śmiało :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 12:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Ale ja koło zapasowe mam gdzie indziej niż silnik :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 14:21:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
proszę :?: :036: Nie ogarniam..... :029:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 15:40:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Kolezanka pomyliła: PASOWE - ZAPASOWE

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 16:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
A tak dziękuję :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 17:59:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ach so.....Verstehe jetzt..... :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: