.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 06:01:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 '86] Obrotomierz - prawie działa
PostNapisane: 05.sty.2008 15:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 140
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam,
dzisiaj dałem elektrykowi podłączyć obrotomierz w moim aucie - mam taka dostawkę z 3 zegarami - ładowanie, obrotomierz, termometr. Są to liczniki VDO - takie jakie mam na desce.
Obrazek
Obrotomierz żyje - ale nie tak jak ma :)
A więc jest tak :
zapale silnik to obrotomierz pokazuje 4000 obr. dodam trochę gazu - szybko leci do końca skali - nie od razu ale nie równo z obrotami.
Ruszam - rozpędzam sie - i mam na ucho tak około 2000 obrotów to wskazówka z tych 6000 wskakuje na 4000 i proporcjonalnie z obrotami wzrasta. I w tych granicach obrotów jest niby ok - niby bo pokazuje za dużo obrotów. Zmieniam bieg - jest poniżej tych 2000 (realnych) znowu głupieje a powyżej znowu pokazuje 4000 i (moim zdaniem :) ) proporcjonalnie wzrasta razem z obrotami.
Jak albo gdzie można go wyregulować ?
Dzięki!

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:04:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ha, tak samo miałem przy założeniu zegarów z modeli po lifcie do starego diesla - obrotomierz głupiał. Stare zegary brały sygnał z zacisku W w alternatorze, nowe - ze sterownika silnika (lub cewki w starszych benzynach). Dorobiłem imitację układu zapłonowego w dieslu i wszystko zagrało.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:31:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 140
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam,
krążyłem po necie i zauważyłem coś co miałem pod nosem :)
Mam potencjometr na tym obrotomoierzu - tylko ze byl z boku i zaklejonu ze nie bylo go widać.
Ale znowu problem - chyba miszczu elektryk co mi to podlanczal cos podlonczyl źle bo np. mając wyłączone światła i ustatwione 900 obr włańczam światła obrotomierz pokazuje juz 1300... Gdzie podłączyć + i - ? Czytałem ze bezpośrednio pod akumulator. Czy może to wina czegoś innego?

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: