Mialem podobny problem, tyle ze klapka regulacji temperatury zatrzymala sie w polozeniu grzania.W podszybiu z boku nagrzewnicy, od strony kierowcy, jest przykrecona taka pokrywka. Kolo niej wychodzi przewod z wtyczka 5 pinowa.
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Odkrec ta pokrywke (3 srubki od gory i 2 od dolu - do nich ciezko sie dostac bez wyciagania calej dmuchawy, ale przy odrobinie cierpliwosci i gimnastyki, oraz odpowiednio krótkim śrubokręcie da sie to zrobic). Żeby bylo łatwiej wymontuj caly mechanizm wycieraczek (u mnie trzymal sie na 3 śrubach i przewodzie .
Po odkreceniu tej pokrywki ukaże ci się czarne pudelko z kabelkiem i dzwignią.
Uploaded with
ImageShack.us
Odkrec go i ostroznie odczep dzwignie od reszty dzwigienek. W tym pudelku jest silnik oraz potencjometr - czujnik polozenia dzwigni. Rozkrec to pudelko i otwórz (trzeba powdazyc, bo jeszcze sie trzyma na zatrzaskach. Uwazaj na uszczelke.
Uploaded with
ImageShack.us
W srodku zobaczysz silnik, pare kolek zebatych a na przedluzeniu oski dzwigni bedzie kawalek plytki drukowanej z potencjometrem. Plytka trzyma sie na 3 zatrzaskach. Wyjmij ja (ostroznie zeby nie pourywac kabelkow). Pod nia jest czerwona (u ciebie moze byc inny kolor), plastikowa oska, ktora wchodzi w otwor potencjometru. Jest ona wcisnieta na kulistą końcówkę osi dzwigni. Ściągnij tą plastikową ośkę (wystarczy mocno pociągnąć). Zobaczysz na niej sprężynkę (taki przecięty pierścień). Tu wlasnie jest przyczyna - plastik sie troche wytarl i ślizga się (ośka dźwigni wraz z kołem zebatym obraca się, a potencjometr stoi w miejscu. Przez to sterownik klimy mysli ze klapka jest w jednym polozeniu a tymczasem jest w innym. Ja zdjąłem tą sprężynkę, trochę ją ścisnąłem, założyłem spowrotem.
Druga przyczyna maga być zawieszone szczotki w tym silniczku,wyciągnij je przeczysc,przeczysc najlepiej caly silniczek z tego pylu i syfu powietrzem pod cisnieniem.
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Poskładałem wszystko w odwrotnej kolejności i teraz mi klapka działa jak nalezy Koszt naprawy: 2h i 0zł.
Po tym wszystkim musisz podłączyć vaga i zrobic nastawy podstawowe
Warunki do przeprowadzenia nastawów podstawowych: dla klimatronika
-Brak zapisanych błędów i usunięte przyczyny ewentualnie występujących. ---Silnik pracujący bez przerwy od odczytania pamięci błędów.
-Klima włączona w tryb "Auto".
Wchodzisz w klimę - 04 Starting basic settings - wpisujesz 001 numer grupy i potwierdzasz.
Uruchamiają się silniczki po kolei i robią "przebieg" do końca i schodzą do 0.
Czekaj az wszedzie będą 0.
Potem ewentualnie dajesz "następny" jeśli potrzeba (nie pamiętam).
Jeśli sprawdzi sobie położenia wszystkich składowych elementów można zakończyć.
Następnie sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy.
Powodzeni na pewno dasz rade ja to zrobiłem i wszystko dziala
[/img]