.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 13:55:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (A6 C4 AEL) Klimatronik problem z regulacją temp. wnętrza
PostNapisane: 09.sty.2008 13:12:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Wtam!
mam problem z regulacją ciepło/zimno. nawiewy szyba nogi itd działa obroty dmuchawy działają, natomiast cały czas leci zimne powietrze(nieważne ile mam ustawione na klimatroniku) Problem się zaczą klika dni temu najpierw zawieszało się coś albo cały czas grzał na ful albo studził, przez momęt coś zaśmierdziało spalonymczymś z kratek

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 13:31:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Szukajka i Vag prawdę Ci powiedzą...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 13:43:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
zapieczony silniczek klapy cieplo/zimno. dostep do silnika masz pod maska z lewej strony nagrzewnicy po zdemontowaniu mechanizku wycieraczek pod deklem. rozbierz, sam zobaczyc co jest nietak. po reszte zapraszam jak kolega , do szukajki, problem dosc czesty w A6 C4 o dziwo bo w 100 C4 to zadkosc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 17:26:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
hans miałeś racje BOSCH 0132801003 NIE ŻYJE.
co robić? jakas regeneracja, nówka, używka, zamiennik z tego co wiem nie istnieje

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 18:10:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
www.polerowanie-felg.pl/ogrzewanie zapraszam do fotostory ;)

moj wymontowalem, przeczyscilem, kilka razy podpialem napiecie i sie rozruszal ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 19:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
dzisiaj podpiołem VAG i pokazał:
1271 silniczek klapy temperatury -V68 zablokowany lub brak napięcia.
604 potenciometr w V71-G113 przerwa lub zwarcie do plusa

jak to ugryźć :/

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 16:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 08:40:04
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Mialem podobny problem, tyle ze klapka regulacji temperatury zatrzymala sie w polozeniu grzania.W podszybiu z boku nagrzewnicy, od strony kierowcy, jest przykrecona taka pokrywka. Kolo niej wychodzi przewod z wtyczka 5 pinowa.


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Odkrec ta pokrywke (3 srubki od gory i 2 od dolu - do nich ciezko sie dostac bez wyciagania calej dmuchawy, ale przy odrobinie cierpliwosci i gimnastyki, oraz odpowiednio krótkim śrubokręcie da sie to zrobic). Żeby bylo łatwiej wymontuj caly mechanizm wycieraczek (u mnie trzymal sie na 3 śrubach i przewodzie .
Po odkreceniu tej pokrywki ukaże ci się czarne pudelko z kabelkiem i dzwignią.


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Odkrec go i ostroznie odczep dzwignie od reszty dzwigienek. W tym pudelku jest silnik oraz potencjometr - czujnik polozenia dzwigni. Rozkrec to pudelko i otwórz (trzeba powdazyc, bo jeszcze sie trzyma na zatrzaskach. Uwazaj na uszczelke.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

W srodku zobaczysz silnik, pare kolek zebatych a na przedluzeniu oski dzwigni bedzie kawalek plytki drukowanej z potencjometrem. Plytka trzyma sie na 3 zatrzaskach. Wyjmij ja (ostroznie zeby nie pourywac kabelkow). Pod nia jest czerwona (u ciebie moze byc inny kolor), plastikowa oska, ktora wchodzi w otwor potencjometru. Jest ona wcisnieta na kulistą końcówkę osi dzwigni. Ściągnij tą plastikową ośkę (wystarczy mocno pociągnąć). Zobaczysz na niej sprężynkę (taki przecięty pierścień). Tu wlasnie jest przyczyna - plastik sie troche wytarl i ślizga się (ośka dźwigni wraz z kołem zebatym obraca się, a potencjometr stoi w miejscu. Przez to sterownik klimy mysli ze klapka jest w jednym polozeniu a tymczasem jest w innym. Ja zdjąłem tą sprężynkę, trochę ją ścisnąłem, założyłem spowrotem.

Druga przyczyna maga być zawieszone szczotki w tym silniczku,wyciągnij je przeczysc,przeczysc najlepiej caly silniczek z tego pylu i syfu powietrzem pod cisnieniem.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Poskładałem wszystko w odwrotnej kolejności i teraz mi klapka działa jak nalezy Koszt naprawy: 2h i 0zł.

Po tym wszystkim musisz podłączyć vaga i zrobic nastawy podstawowe

Warunki do przeprowadzenia nastawów podstawowych: dla klimatronika
-Brak zapisanych błędów i usunięte przyczyny ewentualnie występujących. ---Silnik pracujący bez przerwy od odczytania pamięci błędów.
-Klima włączona w tryb "Auto".

Wchodzisz w klimę - 04 Starting basic settings - wpisujesz 001 numer grupy i potwierdzasz.
Uruchamiają się silniczki po kolei i robią "przebieg" do końca i schodzą do 0.
Czekaj az wszedzie będą 0.
Potem ewentualnie dajesz "następny" jeśli potrzeba (nie pamiętam).
Jeśli sprawdzi sobie położenia wszystkich składowych elementów można zakończyć.
Następnie sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy.
Powodzeni na pewno dasz rade ja to zrobiłem i wszystko dziala
[/img]

_________________
rurbi
AUDI A6 AVANT 2.5 TDI AEL
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8c ... b6e6e.html
HONDA CB 900 HORNET
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d72 ... 7cc.htmlET


Ostatnio edytowano 21.lis.2010 18:34:22 przez rurbi, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 20:12:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
Mam taki błąd na klimatroniku:

08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

Znaczenie błędu według kolegi "Monstera".

Rozumiem, że powinienem zrobić to wszystko co było wyżej opisane w tym wątku.
Mam tylko pytanie, czy ten zapis z gwiazdką oznacza, że można spróbować zlikwidować tą usterkę Vagiem, bez rozkręcania?

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 14:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
Rozebrałem wszystko, okazało się, że silniczek ma zwarcie i kręci bardzo wolno z lekkim dymkiem. :D
Dałem silniczek do przewinięcia i jest już O.K.

Mam tylko szybkie pytanie odnośnie nastawów podstawowych klimatronika:

Czytałem wcześniejsze opisy, ale tam jest grupa tylko 001.
Czy mógłby sie ktoś jeszcze raz podzielić wiedzą na ten temat i opisać ile jest i jakie grupy.
Czy wystarczy tylko ta jedna?
Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź.

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 15:08:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 15:02:27
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
rurbi napisał(a):
Mialem podobny problem, tyle ze klapka regulacji temperatury zatrzymala sie w polozeniu grzania.W podszybiu z boku nagrzewnicy, od strony kierowcy, jest przykrecona taka pokrywka. Kolo niej wychodzi przewod z wtyczka 5 pinowa.

http://img413.imageshack.us/my.php?imag ... imyru5.jpg

Odkrec ta pokrywke (3 srubki od gory i 2 od dolu - do nich ciezko sie dostac bez wyciagania calej dmuchawy, ale przy odrobinie cierpliwosci i gimnastyki, oraz odpowiednio krótkim śrubokręcie da sie to zrobic). Żeby bylo łatwiej wymontuj caly mechanizm wycieraczek (u mnie trzymal sie na 3 śrubach i przewodzie .
Po odkreceniu tej pokrywki ukaże ci się czarne pudelko z kabelkiem i dzwignią.

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 729ys5.jpg

Odkrec go i ostroznie odczep dzwignie od reszty dzwigienek. W tym pudelku jest silnik oraz potencjometr - czujnik polozenia dzwigni. Rozkrec to pudelko i otwórz (trzeba powdazyc, bo jeszcze sie trzyma na zatrzaskach. Uwazaj na uszczelke.

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 862wk4.jpg

W srodku zobaczysz silnik, pare kolek zebatych a na przedluzeniu oski dzwigni bedzie kawalek plytki drukowanej z potencjometrem. Plytka trzyma sie na 3 zatrzaskach. Wyjmij ja (ostroznie zeby nie pourywac kabelkow). Pod nia jest czerwona (u ciebie moze byc inny kolor), plastikowa oska, ktora wchodzi w otwor potencjometru. Jest ona wcisnieta na kulistą końcówkę osi dzwigni. Ściągnij tą plastikową ośkę (wystarczy mocno pociągnąć). Zobaczysz na niej sprężynkę (taki przecięty pierścień). Tu wlasnie jest przyczyna - plastik sie troche wytarl i ślizga się (ośka dźwigni wraz z kołem zebatym obraca się, a potencjometr stoi w miejscu. Przez to sterownik klimy mysli ze klapka jest w jednym polozeniu a tymczasem jest w innym. Ja zdjąłem tą sprężynkę, trochę ją ścisnąłem, założyłem spowrotem.

Druga przyczyna maga być zawieszone szczotki w tym silniczku,wyciągnij je przeczysc,przeczysc najlepiej caly silniczek z tego pylu i syfu powietrzem pod cisnieniem.

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 109zw4.jpg

Poskładałem wszystko w odwrotnej kolejności i teraz mi klapka działa jak nalezy Koszt naprawy: 2h i 0zł.

Po tym wszystkim musisz podłączyć vaga i zrobic nastawy podstawowe

Warunki do przeprowadzenia nastawów podstawowych: dla klimatronika
-Brak zapisanych błędów i usunięte przyczyny ewentualnie występujących. ---Silnik pracujący bez przerwy od odczytania pamięci błędów.
-Klima włączona w tryb "Auto".

Wchodzisz w klimę - 04 Starting basic settings - wpisujesz 001 numer grupy i potwierdzasz.
Uruchamiają się silniczki po kolei i robią "przebieg" do końca i schodzą do 0.
Czekaj az wszedzie będą 0.
Potem ewentualnie dajesz "następny" jeśli potrzeba (nie pamiętam).
Jeśli sprawdzi sobie położenia wszystkich składowych elementów można zakończyć.
Następnie sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy.
Powodzeni na pewno dasz rade ja to zrobiłem i wszystko dziala
[/img]


mam dokładnie to samo!!!, najpierw czułem mały smród jakby plastik, po jakimś czasie zaczął się zawieszać, tj grzał tak samo na 22, czy na 28 stopni, a teraz nie grzeje, natomiast jak wezmę na 22, czy 28 stopni to powietrze jakby cieplejsze. Pomocy!!! Gdzie mogę to naprawić w Warszawie??

_________________
A 6 2,5tdi C4 KMB 140 KM 6Gang


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 18:22:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
Niestety silniczek mi działa, nawet słyszę jak otwiera i zamyka klapę, ale ... regulacja temperatury jest do du ... .
Kiedy jest LO, jest zimne, ale wystarczy podnieść na 18 stopni i odrazu silniczek tak otwiera klapkę, że zaczyna grzać ciepłym.
Jak to wyregulować, czy może być za to odpowiedzialny ten sensor przy silniczku?
Robiłem nastawy podstawowe, ale widocznie coś jednak nie tak mi poszło.
Mógłby ktoś pomóc w tej sytuacji?

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 11:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
hmmmm temat na czasie :) mam to samo 1271 silniczek klapy temperatury -V68 zablokowany lub brak napięcia wieje tylko zimne ,dotarlem do samego silniczka wydmuchałem opiłki ze szczotek wszystko sie kreci silniczek nie zatarty.Moze sama klapa sie zatarla ?nie znam budowy gdzie jej szukać,jak znam życie to napewno dostep niemożliwy :)
ok zrobie jeszcze to co pieknie opisał Góral to napewno bedzie to

no i już ok wszystko ruszyło zrobiłem to co pisał Góral i pieknie wszystko śmiga ,ale mialem okazje wczoraj rozbierać taka audice po dzwonie i poznalem klime i reszte jak zbudowana i gdzie co jest sa jesze takie same 2 silniczki w środu nad radiem jeszcze raz dzieki pozdrawiam

_________________
AUDI C4 V6 2,8L QUATTRO LPG Diego
-----------------------------------------


Stare Auto Młoda Kobieta Non Stop Robota ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 09:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2008 10:42:17
Posty: 1
Lokalizacja: Wieluń
Co to znaczy ,,podłączyć vaga" ? Mam audi 3 dni i problem z ogrzewaniem. Przeczytałem o tym silniczku i nie wiem co zrobić? Pozdrawiam Maciej.[/list]

_________________
pozdrawiam maciej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 09:56:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podpiąć VAG-a tzn. podpiąć komputer z specjalnym programem diagnostycznym poprzez odpowiedni kabelek. W przypadku problemów z klimatronikiem wystarczy odczytać błedy bezpośrednio z jego panelu - jak to zrobić ? wystarczy zapytać Szukaj-kę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 10:54:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zmykaj się przywitać w odpowiednim dziale, potem otworzę ten temat.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 22:28:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 00:12:01
Posty: 72
Lokalizacja: Opole
Witam
Problem powraca ale w trochę innym wydaniu:
Na klimatronicu wyskakują mi błędy 8.5 i 15.7
Rozebrałem kopułkę pod maską, wyczyściłem szczotki, przedmuchałem. Podpiąłem silniczek na krótko (7V tak jak jest opisane napięcie na silniczku i wszystko gra). Ale wpiąłem silniczek do kostki i brak reakcji - kiedy powinien reagować silniczek, czy przy zmianie temperatury, siły nawiewu, czy regulacji nawiewu nogi, auto etc.?
Podpiąłem miernik do kostki i wydaje mi się, że brak napięcia - gdzie to mogę sprawdzić?
Zeby było śmieszniej - wydaje mi się, że nawiewy są u mnie sprawne ale nie lubie jak coś mi nie gra w aucie - błędy na klimatronicu (nie da się ich usunąć z Vag-a).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 13:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 00:12:01
Posty: 72
Lokalizacja: Opole
odświeżam

Czyżby naprawdę nikt nic nie wiedzial - zlitujcie się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 20:01:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2009 19:11:29
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Panowie mam pytanie:
wyciągałem silniczek podłączyłem pod baterię i działał. złożyłem wszystko do kupy i nadal zimno w aucie i na VAGU błąd klapy ciepło-zimno. czy to chodzi o to co rurbi opisał że się ślizga? skoro chodzi pod baterią to chyba szczotki OK.
Czy jak naprawię tą sprężynkę to trzeba reset VAGIEM robic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 00:09:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
Koolas " skoro chodzi pod baterią to chyba szczotki OK." szczotki masz w porządku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 02:00:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.cze.2008 19:16:43
Posty: 148
Lokalizacja: Wrocław
u mnie to samo - temat rzeczywiście na czasie ;) tylko teraz pytanie: skoro climatronic nie pokazuje żadnych błędów, pod vaga nie podłączałem, klapki "słyszę" jak się otwierają: to czy jest sens demontować i czyścić te elementy, czy najpierw vag + nastawy?

_________________
A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: