.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 19:49:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: b3 jn 18 pw problem z wiązką zasilającą radio samochodowe
PostNapisane: 16.sty.2008 19:24:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
mam pytanie do forumowiczów jakiś baran w moim samchodzie [poprzedni właściciel niemiec]odcioł wtyczkę tzw. euro od radia został tylko pęk kabli mam prośbę czy ktoś mógłby opisać mi jakie kolory do czego mają służyć są tam dwa kolory brązowe ,biało niebieski ,chyba czerwony .chcę podłączyć alpinkę i niewiem co z czym ,za podpowiedzi z góry dziękuję :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 19:59:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Dwa najgrubsze przewody to zasilanie... Odkręć głośniki z przodu (pod maskownicą w desce) i zobacz kolory, podobnie zrób z tyłu - tam masz dostęp od bagażnika...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 20:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
sam podłączyłem stare radio i było tak czerwony z żółtym razem jako plus brązowy cienki jako masa ale podłączając alpinę tak nie działa są tam też te inne kolory które też widocznie muszą być podpięte ale nie wiem co do czego a jeśli mówisz że są jakieś jeszcze pod głośnikami zerknę i dam znać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 20:27:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
We wiązce Alpiny jest małe zawirowanie: są przewody CZERWONY i ŻÓŁTY - one są użyte w różnych konfiguracjach w zależności czy plus podajemy po stacyjce czy przed. Jeżeli na wiązce z auta masz czerwony i żółty jako plus i jest na każdym napięcie 12vV względem masy to Alpinę podpinasz: czerwony z czerwonym, żółty z żółtym a brązowy do czarnego w Alpinie jako masa. Możesz również zmostkować przewody czerwony i żółty w wiązce Alpiny i podpiąć pod czerwony z wiązki z auta - skutek ten sam - musi zadziałać radio.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 16:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
zrobiłem następująco czerwony z żółtym jako + czarny jako masa resztę sobie darowałem.napiszę ci jak u mnie wygląda kolorami wiązka pod którą mam podłączone już dzisiaj przezemnie radio czerwono -brązowy to +,brązowy masa,niewiem do czego są te kolory; dwa białe,brązowo niebieski,szaro niebieski,chodzi mi o to czy to napewno taka wiązka z takimi kolorami w audi 80 z 90 roku służy do podłączania radia dodam że innej wiązki lużnej czy też wolnej nie ma jeśli byłbyś w stanie określić pod jaki bezpiecznik podlega i czy to ta napewno wiązka byłbym dżwięczny bo na elektrycznych schematach które są w książce sam naprawiam audi 80 nie zabardzo się znam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 18:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Weź miernik (albo żaróweczkę) do łapki i zlokalizuj przewody!!!
Po kolorach zrobisz co najwyżej zwarcie...

To co musisz zlokalizować:
+ stały
+ po stacyjce
masa
+po włączeniu świateł
GALA (ale tego nie zlokalizujesz miernikiem)

i zostanie ci 8 wolnych kabelków (zakładam, że masz pasywne głośniki)...

Wtedy bierzesz bateryjkę 1,5V i dotykasz kabli w różnych kombinacjach. Gdy trafisz na właściwą parę, to usłyszysz tyknięcie przy podłączeniu do biegunów baterii. I tak lokalizujesz każdą parę bez rozkręcania auta.
Jak już zlokalizujesz pary, to podłączając do bateryjki obserwujesz, w którą stronę wychyla się membrana (po tym poznajesz + i -). Wszystkie muszą być podłączone w "fazie" bo inaczej rozjedzie Ci się dźwięk...

A pod który bezpiecznik?? Pod tem z napisem RADIO na spodniej powierzchni dekla bezpieczników...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2008 15:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:26:32
Posty: 75
Lokalizacja: koszalin
ok posprawdzam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: