.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 08:51:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czujnik temperatury cieczy a6 2.8 quattro
PostNapisane: 21.lut.2008 13:45:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 10:29:15
Posty: 36
Lokalizacja: uk/gdansk
mam problem z wskaznikiem temperatury cieczy raz dziala raz nie. w wiekszosci to nie dziala. najczesciej zacznie dzialac jak po jakims odcinku jazdy zgasze a nastepnie odpale silnik. czy to ma jakis wplyw na prace silnika czy tylko na sam wskaznik ? za trzy tygodnie czeka mnie dluga trasa ,okolo 4000 tys kliometrow i nie wiem czy cos z tym robic czy nie? dodam ze spalanie mam okolo 14-16 l benzyny robiac bardzo krotkie odcinki 7-8 km

_________________
audi a6 2.8 quattro 1999r 193bhp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 18:32:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Czujniki temepartury sa czujnikami podwojymi z czterema wyprwadzeniami przeowodow. Nazywame je cztero poligowe.

Dwa pierwsze przeowdy doprowadzone do czujnika sa polaczone z zegarem i jest to informcja dla kierowcy dotyczace temperatury ukladu chlodzenia. Informacja ta nie jest dokladna i ma jedynie charakter pogladowy poniewaz wskaznik na zegarze nie jest dokladny. Nie ma zresszta potzreby zeby kierowca ( uzytkownik ) znal super precyzyzjna temperature.

Dwa nastepne przeowdy sa polaczone ze steronwikiem silnika i jet to bardzo wazna informacja dla steroania. Na podstawie takiej inforkacji dobierana jest przez komputer dawka paliwa. Jesli samochod posida system wtorengo napelniania powietrzemn tez jest sterowny na pdstawei danych tego czujnika.

Moze zdazy sie tak ze czujnik bedzie uszkodony. Jedna sekcja moze wysylac zle wartosci do komputera silnika , druga zas moze dzialas prawidlowo i zegar pokazuje ze jest dobrze. Moze tez byc odwrotnie lub tez moga nie dzialac obydwie.

Musisz to lub ktos inny sprawdzic , lzrobic pomiar liczac od fazy rozgrzewania az do chwili uzyslania pelnej temperatury. Przynajmniej jesli chodzi o sygnal temperatury dla silnika. Sgnal dla zegara jest mniej wazny wiec nie musi byc sprawdzany w calym zakresie , chyba ze sa do tego wskazania , symptomy.

I na koniec kilka slow o samej temp. Temperatura w samochodzie jest tak wazna jak u czlowieka. Z ta roznica ze czlowiek ma 36,6 a samochod 85 do 90 stopni. Wszelkie prace diagnostyczne ropoczyna sie od temperatury.

Jesli okaze sie ze cos jest nie tak ze wskazaniami nalezy rozwazyc czy jest to awarja czujnika czy ukladu chldozacego. Moze byc tak ze czujnik nbedzie sprawny a temperatura bedzie spadac podczas jazdy z powodu termostatu.

Moze byc tez tak ze wystepuje problem z polaczeniem ( instalacja elektryczna ) Wiele samochodow posiadalo w kosciach elektrycznych piny srebrne ktore sie nie sprawdzaly . Z tego tez pwodou te wade wyeliminowano stosuja piny pozlacane.

To w takim mocnym skrocie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 15:45:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
jeeezuuu co wy żeście zrobili z tym panem ... :D
(prawie jak konkurencja wiedzy ;) )

z jednej strony to dobrze mamy kolejnego "magika" na forum

"tylko więcej luzu chłopcy"

dobra muszę to jeszcze parę razy poczytać :peace:
mi też sie przyda

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: