.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 00:50:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Wentylator od klimy jak do niego sie dobrac?
PostNapisane: 22.lis.2006 22:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2006 17:20:07
Posty: 35
Lokalizacja: Gubin
Witam..

mam a6 z 99r 2,5tdi. Mam problem z wentylatorem ktory jest gdzies tuz za przelacznikami od klimatronika. Jest to wentylator ktory chodzi non stop jesli dziala klimatronik. Problem jest taki ze wydaje dziwne denerwujace dzwieki cos jak swierszcze. Dzieje sie to tylko na 1,2 i 3 biegu.. na wyzszych juz tego nie slychac. Podczas hamowania czy przyspieszania tez daje znac o sobie..

czy jest mozliwosc dobrac sie jakos do niego bez zdejmowania deski rozdzelczej? Prawdopodobnie swiszczy lozysko wentylatora wiec psiknol bym WD40 albo cos podobnego moze by ustalo.? tylko tak zeby nie trza bylo zciagac deski rozdzielczej

Dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 23:07:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Świszczy Ci dmuchawa nawiewu. Zimą będzie jeszcze gorzej. Powodem są zużyte tulejki samosmarujące wirnika dmuchawy. Można je nasmarować ale nie WD40 tylko czymś bardziej trwałym (np. smarem do łańcuchów rowerowych). Musisz zdemontować schowek w konsoli, a potem wydłubać silnik dmuchawy z obudowy nagrzewnicy (3 albo 4 śrubki). Potem to już tylko własna inicjatywa ale nasmarowanie tylko dolnej tulejki to za mało. Musisz dostać się do tej pod śmigłem wentylatora i też przesmarować. A swoją drogą jestem bardzo ciekawy jak inni sobie radza z tym problemem ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 09:05:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Ja kiedys tez mialem podobny problem w moim C4.
Zrobilem sobie przedluzke rureczki,ktora jest razem z aerosolem npWD4O
I ja wprowadzalem przez zdemontowane elastyczne polaczenie pomiedzy skraplaczem a wentylatorem (pod maska silnika) i za wentylatorem,po wyjeciu jakiegos czujnika powietrza.

Produkt ktorego uzylem to bylo cos podobnego do WD40,ale marki KF.

Przez nastepne 5 lat-az do momentu rozstania byla cisza.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 10:20:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
ja kupiłem nową, bo szczotki wytarły sie i pola komutatorowe na wirniku takze, wiec regeneracja by chyba wiecej kosztowala. Do tego mi zaczal sie juz zatrzymywac na 1 biegu ;/ Koszt nowej to 200zl i mam teraz pewnosc, ze w zime lub lato nie braknie mi powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 13:24:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
djset napisał(a):
Koszt nowej to 200zl i mam teraz pewnosc, ze w zime lub lato nie braknie mi powietrza.


To ciekawe :galy: do jakiego modelu ?! Do A4 i A6 silnik dmuchawy w ASO kosztuje coś około 1300 zł., a kupowanie używki nie daje żadnej gwarancji, że nie wpadniesz z deszczu pod rynnę ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 20:29:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
u mnie byla taki: http://www.allegro.pl/item142106768_sil ... lf_t4.html
zakupilem go dwa miesiace temu kiedy to cena byla jeszcze nizsza ;)
co prawda to nie jest oryginal valeo, ale pochodzil godzine troszke glosno (szczotki musialy sie ulozyc) i teraz jest ok. Oczywiscie mam na niego fakture vat i 24 miesiace gwarancji (zgodnie z prawem UE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 10:57:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
djset napisał(a):
co prawda to nie jest oryginal valeo, ale pochodzil godzine troszke glosno (szczotki musialy sie ulozyc) i teraz jest ok. Oczywiscie mam na niego fakture vat i 24 miesiace gwarancji (zgodnie z prawem UE)


Nic tylko "pozazdrościc" :peace: . Niestety do C5-tek (i kilku pokrewnych modeli) takich zamienników brak albo ja słabo szukam (?!). A wieeelu ludzi szczerze by się ucieszyło, gdybym mógł im takie rozwiazanie "podsunąć". Trzeba jednak zaznaczyć, że w "wersji" dla C5 nigdy jeszcze nie spotkałem zużytego komutatora i/lub szczotek. Zawsze szlag trafia "tylko" tulejki wirnika.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 14:36:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
jesli szczotki pracuja ocierajac sie o wirnik to jasna sprawa ze sie wycierają, sa przeciez z miedzi. a samochody (np moj ma 10 lat) nie sa nowe!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 19:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Piotruś napisał(a):
Świszczy Ci dmuchawa nawiewu. Zimą będzie jeszcze gorzej. Powodem są zużyte tulejki samosmarujące wirnika dmuchawy. Można je nasmarować ale nie WD40 tylko czymś bardziej trwałym (np. smarem do łańcuchów rowerowych). Musisz zdemontować schowek w konsoli, a potem wydłubać silnik dmuchawy z obudowy nagrzewnicy (3 albo 4 śrubki). Potem to już tylko własna inicjatywa ale nasmarowanie tylko dolnej tulejki to za mało. Musisz dostać się do tej pod śmigłem wentylatora i też przesmarować. A swoją drogą jestem bardzo ciekawy jak inni sobie radza z tym problemem ... .

Witam
Widze ze wyciagales dmuchawe i mam pytanko.
U siebie tez wyciagalem silnik z obudowy plastikowej, nie wiem jak sciagnac samo smiglo sciagnalem u gory opaske ale co dalej??
Pewnie wiesz jak ta zsunac :D

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 09:16:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Odnawiam temat, mam problem z dmuchawą, prawdopodobnie szczotki do wymiany. Mam wersję z klimatyzacją.
Czy może ktoś opisać w paru zdaniach jak się do nich dobrać.
Czy można to zrobić od strony podszybia, czy też trzeba rozbierać całość od środka?
Za wszelkie informację z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Jarek

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: