hym... w golfie taki problem, właściwie to identyczny rozwiązałem ostateczne przez wymianę alternatora (przy okazji na większy, gdyż woziłem trochę złomu w bagażniku) i akumulatora. Alternator (ten stary) był regenerowany - wymiana łożysk, komutatora, szczotek, potem całego regulatora, jeden drugi, rozbiórka, kompletne czyszczenie, pomiary zwoji, diod... wyrzucenie wzmacniaczy, alarmu, radia, zamka... nic nie pomagało. Po czasie okazało się (już jak mnie nerwy zjadły i wymieniłem na drugi), że stary alternator miał uszkodzone diody prostownicze (wykończyły się po obciążeniem, po rozgrzaniu przywierały bądź dostawały przerwy). Efekt był podobny tyle, że mój alternator dawał ponad 14V przez pierwsze 30 minut, potem spadało do ... nie wiem bo co gdzieś zajechałem zdążył przestygnąć i wszyscy rozkładali ręce - "przecież jest ok".
_________________ A6 C5 AJL
VW T4
Skoda Octavia 1Z5 BXE
|