.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 13:13:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100q c3 2.3 NF] Problem z klimatronikiem (nawiew na szybę)
PostNapisane: 16.kwi.2008 11:55:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Witam!
Zauważyłem dzisiaj, gdy włączam nadmuch na szybę przednią, to nic się nie zmienia i powietrze w dalszym ciągu wydostaje się ze środkowych kratek, a na szybę nie leci nic. Myślałem, że coś się zawiesiło więc zgasiłem i ponownie odpaliłem silnik (kilka razy) i nic nie pomogło. Co się mogło stać?
pzdr.
Kuba

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 13:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Rozumiem, ze masz klime sterowana elektronicznie. Czy zapala sie diodka przy przycisku od nawiewu na szybe? Jesli tak to mogla sie zaciac klapka, lub powstala jakas nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia napedzajacym ta klapke. Schyl sie i wsadz glowe pod deske. Posluchaj czy gdzies nie syczy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 14:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Tak, diodka się zapala normalnie. Czasem przy przełączaniu słychać takie bardzo lekkei stuknięcie pod deską od strony kierowcy...

EDIT: Przy przełączaniu nawiewu z "ECON" na szybę, w okolicach pedałów słychać takie kliknięcie tak jakby coś się przełączało, jednak nic to nie zminia. Wydaje mi się, że może ta klapka rzeczywiście się jakoś przywiesiła... Gdzie ona się dokładnie znajduje?
W tych starych klimatronikach ogólnie jest problem z parowaniem szyb (z doświadczenia - 2 x audi 200 z klimą parę lat temu), a w wypadku gdy nie działa nawiew na szyby to podejrzewam, że będzie całkowita katastrofa...
Pzdr
Kuba

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 15:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ja tez mam audi 200 i mi szyby nie paruja :-) Wczesniej parowaly, ale wyczyscilem okolice parownika z lisci i innego blota i przeszlo.

Skoro klika, to znaczy ze prawdopodonie ten silowniczek sie przelacza, ale nie porusza klapka - skoro caly czas wieje tak samo. Mogla sie zlamac lub odczepic (mniej prawdopodobne) dzwigiwnka. Klapka znajduje sie w tej bialej obudowie za silniczkiem i dmuchawa. Nawet za nagrzewnica. Zeby sie do niej dostac musisz wyciagnac cala ta dmuchawe. Troche roboty z tym jest, ale w jeden dzien bez problemu da sie zrobic. Musisz odkrecic plyte spod deski nad nogami kierowcy oraz wyciagnac schowek. Zobaczysz tyl tej bialej obudowy. Ida do niej pod deska 2 kolanka (czarne karbowane) oraz na dole taki owlny gumowy karbowany kolnierz. Musisz wyciagnac te kolanka. Kolnierz sam zejdzie, ale bedziesz musial uwazac zeby wszedl na swoje miejsc przy wkladaniu dmuchawy. Sa tam tez 3 kolorowe wezyki przykrecane srubka do silownikow. Zaznacz sobie ktory gdzie dochodzil (najlepiej fotka) i odkrecic je. Teraz otwierasz mache, wyciagasz podszybie (czarna plyta pod wycieraczkami (zeby ja wyjac trzeba odkrecic wycieraczki). Potem odkrecasz mechanizm wycieraczek (3 sruby i wtyczka) i wyciagasz go.Dmuchawa jest polaczona z obudowa parownika (czarna obudowa przed pasazerem) takim kawalkiem karbowanej rury. Musisz ja wsunac w obudowe dmuchawy. Nqastepnie odkrecasz opaske trzymajaca obudowe dmuchawy, odlaczasz wtyczke silnika i odkrecasz weze od nagrzewnicy (poleci plyn). Teraz czeka cie troche szarpaniny - obudowa jest wklejona na silikonie. Musisz ja odkleic. I wyciagnc do gory. Miejsca jest malo, ale da rady wyciagnac. Uwazaj tylo na przewody i rurki od klimy. Jak wyciagniesz to zobaszycz po bokach dzwigienki. Zapewne ktoras jest zlamana.

Jesli bedziesz wyciagal to moglbys mi podeslac fotki jak miales podlaczone te kolorowe wezyki? Bo ja nie jestem pewien czy je dobrze podlaczylem (dokladnie jeden - do jednego silownika dochodzi tylko jeden wezyk, a druga koncowka jest pusta. Nie wiem czy ten wezyk do dobrej koncowki podpialem)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 15:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Dzięki serdeczne za szczegółowy opis :) Tylko kiedy znaleźć na to czas... Jak się za to zabiore to oczywiście dam Ci tą fotkę, jednak nie obiecuję kiedy to będzie, bo czasu trochę brakuje. Niby drobnostka a tyle dłubaniny... jeszcze raz dzięki za pomoc.
pozdr
Kuba

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: