.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 19:20:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Nie ma napiecia na sprezarce klimatyzacji
PostNapisane: 26.maja.2008 11:56:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Mam problem z klimatyzacja, po wlaczeniu jej i ustawieniu temperatury na LO nie leci zimne, ani nawet chlodne powietrze. Sprawdzilem na panelu klimki czy sa bledy, byl jeden "604 - potecjometr V71-G113 przerwa lub zwarcie do plusa".
Zabralem niunie do servisu klimatyzacji (choc servis to zbyt mocne slowo, poderzjewam ze specjalizuja sie glownie w napelnianiu klimki), a tam powiedzieli mi ze do sprezarki nie dochodzi napiecie i powinienem zabrac samochod do elektryka w celu znalezienia usterki.
Nasuwa mi sie pyatnie czy powinienem jechac do elektryka czy do bardziej renomowanego servisu klimatyzacji, oraz czy to ze na sprezarce nie ma napiecia nie jest spowodowane inna kwestia, czytalem na forum ze jak nie ma czynnika chlodzacego to sprezarka jest automatycznie wylaczana.
Co radzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 12:12:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
jedz do ludzi ktorzy sie na tym znaja

moze masz nieszczelnosc w klimie tak jak ja jak gazu nie bylo to klima sie nie wlaczala

a jest to zrobione dla tego zeby sie nie zatarla

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 12:48:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ehhhhhhhhhh, podejrzewam, że serwis dał ciała... U Ciebie w aucie jest tak, że sprężarka pracuje cały czas (nawet na wyłączonej klimatyzacji) a napięcie które tam dochodzi steruje zaworem który puszcza bądź nie czynnik na cały układ... Generalnie diagnoza systemu nie jest łatwa - wszystkie czujniki są cyfrowe w związku z czym nie pomierzysz sobie "oporności" albo czegokolwiek... Trzeba by zacząć od naprostszych rzeczy, czyli sprawdzić nabicie klimy (odpowiednia ilość gazu to podstawa) - nie może być ani za dużo ani za mało. Jak sprężarka wtedy nie zaskoczy to na 99% skończy się jej regeneracją/wymianą. Najpierw jednak usuń błąd który Ci wywali VAG, a nie panel klimy (jakoś mu nie ufam). Uzuepłnij profil bo nie wiadomo skąd jesteś... Temat klimy w C5 przerobiłem więc może pomogę...

Aha - który masz rok auta? Bo właśnie skojarzyłem, że pierwsze modele miały chyba "stare sprężarki" ze sprzęgłem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 17:17:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Jestem z Warszawy, a samochod jest z 98r.
Podejrzewam ze mechanik zajzal do klimatyzacji zobaczyl ze sie sprezarka nie kreci, a ze sie za bardzo nie znal dal sobie spokoj...w sumie moze to i lepiej, gorzej trafic na takiego, ktory sie nie zna a jednak probuje cos wymajstrowac.
Reasumujac, powinienem poszukac dobrego servisu klimatyzacji, dobic klime i zobaczyc co bedzie dalej?

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 17:51:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Probowalem podlaczyc za pomoca programu Vag-Com 3112 interfejsem diagnostycznym VAG z 2 liniami K (KKL), lecz nie moglem sie polaczyc pomimo zastosowania sie do instrukcji z forum i zmiany parametru "latency" we wlasciwosciach USB, dlatego sprawdzilem bledy na panelu klimy.

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 21:14:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Może w środę będę na spocie na Torwarze to mogę wziąć mojego VAGa - jeszcze nie trafiłem fury która by nie przeszła diagnozy ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 17:59:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Udalo mi sie zdiagnozowac klimatyzacje za pomoca programu VWTOOL, byl jeden blad o ktorym wyzej pisalem opisany jako blad sporadyczny, usunalem go. Czy niepojawienie sie kolejny raz tego bledu swiadczy o tym ze bylo to cos nieistotnego?

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 19:14:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A gaz jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 19:18:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Grześ Piotruś mi kiedyś wspominał, że pomino tego że niektórzy mówią że sprężarka działa cały czas - tak nie jest. I to by się zgadzało, bo jak dam econ to auto jakby łapało drugi oddech.

Oczywiście jeżeli na 100% jestś pewny to ok - nie podważam Twojej wiedzy :peace: ;)

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 19:25:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Z tego co mowil mechanik, czynnik jest ale trzeba go dopelnic. Nie orientujecie sie gdzie w Warszawie mozna to porzadnie zrobic?

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 19:32:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Ostatnio sciagnelem instrukcje obslugi w jezyku polskim, ktora wlasnie przegladam :) a w niej jest napisane "Econ- znaczy "Economy" (oszczedny). Dzieki wylaczeniu ukladu klimatzacji (sprezarki) paliwo zostaje zaoszczedzone" Wyglada na to ze sprezarka nie musi chodzic caly czas.

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 22:14:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Chętnie podyskutuję z Piotrkiem na ten temat - jak znajdę graty mojej ex-sprężarki chętnie mu nawet je wyślę do weryfikacji :peace: To już było rok temu, ale jak dobrze pamiętam tam nie ma elementu który sprawiłby, że napęd kompresora jest w jakikolwiek sposób rozłączany (poza zdjęciem paska :diabel: ) - cały ten "świerszczyk" w środku pracuje na sztywno z kołem pasowym - a on wymusza ruch tłoczków - słowem z tego co pamiętam nie ma możliwości, aby obracając kołem nie powodować ruchu tłoczków... skoro więc tak to sprężarka pracuje cały czas i włączenie ECON nie powoduje jej wyłączenia jak w starszych systemach ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Zaworek, który jest umieszczony w pompie kompresora reguluje/włacza (tutaj nie jestem pewien czy reguluje to dobre określenie, ale zdaje się tak jest) dopływ gazu do parownika i dalej po niskim ciśnieniu do osuszacza, chłodnicy i powrotu do pompy. Na moja logikę jest to tak, że ciśnienie jest cały czas wysokie w pompie i przy zapalonej kontrolce ECON gaz porusza się wyłącznie w pompie. Z tego też co pamiętam motywacją do takiej konstrukcji był fakt, że pompa nie pracuje w okresie zimowym i się zaciera jak ją na wiosnę włączamy - a w przypadku naszych A6 jest cały czas smarowana od strony napędowej (należy rozróżnić olej pracujący w układzie razem z gazem i olej w samej sprężarce).

Swoją wiedzę opieram na materiałach które studiowałem, własnoręcznym robieraniu pompy (już jej później nie złożyłem :peace: ) oraz z tego co mi powiedziano w serwisie, gdzie sprężarki są regenerowane w Warszawie (uznany serwis, wszyscy do nich wiozą kompresory z naszego terenu). Jeśli ktoś na inne informacje chętnie zgłębię temat choć przerabiałem już go na przykładzie mojego C5 i poprzedniego C4 (tam był kompresor ze sprzęgłem).

Co do tego "oddechu": jeśli pompa nie daje ciśnienia w układ za sprawą ów magiczego zaworka nie musi wytwarzać ciśnienia, w związku z czym nie powoduje pobierania dużej energii (małą pobiera zawsze - i nie mówię tutaj o energii z akku tylko z silnika). Zauważ, że gdy pedał gazu opierasz o podłogę sprężarka też się "wyłącza" abyś mógł sprawniej przyspieszyć (tylko przy FULL LOAD coś takiego obserwowałem w logach klimatyzacji). Nie mam teraz czasu szukać w moich materiałach (mam tego za dużo) ale gdzieś coś miałem o klimie i jak znajdę, to napewno wrzucę tutaj...

Co do problemu kolegi - najpierw dobij gazu (to nie jest drogie) a później zacznij szukać problemu (jeśli taki będzie). Jak chcesz to poszukam adresu firmy gdzie mi robili klimę (jak gdzieś pisałem części moje, robota ich) i śmigam już rok... Gdyby się okazało, że jednak uszkodzenie jest elektroniczne (wątpię) to wiem kto Ci to może zdjagnozować i naprawić, ewentualnie ma (mój :diabel: ) panel na podmiankę do testów - ale odpowiednia ilość czynnika musi być w układzie abyś do niego jechał.

Klimatyzacja to taki układ, że jak brakuje ciśnienia wysokiego albo niskiego to kompresor będzie cały czas "wyłączony".

I jeszcze jedno sobie przypomniałem - w ów serwisie kompresorów powiedziano mi, żebym nigdy nie jeździł samochodem bez gazu - wtedy pompa nie ma odpowiedniego smarowania od strony tłoczącej i szybko się zaciera (a to już większy koszt) i na czas śmigania bez gazu należy zdjąć pasek - co też świadczyło by o tym, że kompresor pracuje non-stop.


Co do instrukcji obsługi auta - to jest instrukcja dla użytkownika - tam nie ma opisu techniki i są stosowane skróty myślowe po to, by użytkownik zrozumiał co autor miał na myśli ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 12:10:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Po takim elaboracie Grzesiu zwracam honor :peace:

Sensownie mówisz :diabel: :peace:

Dzięki za przybliżenie tematu :D

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 13:04:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mam nadzieję, że Piotrek się wypowie co miał na myśli bo może ja się mylę... choć w mojej układance wszystko mi się układa jak należy ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 13:09:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Może o to mu chodziło :)

Bo jak robił jazdę testową moim "bolidem" to włączył econ i powiedział że nie chce słuchać sprężarki tylko motorka - i że wbrew powiszechnej opinii sprężarka nie działa wtedy - może chodziło mu o to że nie spręża czynnika do całego obiegu :peace:

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 16:56:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Wrocilem wlasnie z serwisu w ktorym mi dobili czynnik, niestety klimka nie zaskoczyla :( Poprosilem ich o zdiagnozowanie usterki, probowali podlaczyc napiecie pod sprezarke by sprawdzic czy pracuje, okazalo sie ze nie zalacza sie sprzeglo, w piatek jestem umowiony na wymiane, dopiero po tym beda mogli stwierdzic czy chodzi sprezarka.

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 17:06:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Angelus_79 napisał(a):
Wrocilem wlasnie z serwisu w ktorym mi dobili czynnik, niestety klimka nie zaskoczyla :( Poprosilem ich o zdiagnozowanie usterki, probowali podlaczyc napiecie pod sprezarke by sprawdzic czy pracuje, okazalo sie ze nie zalacza sie sprzeglo, w piatek jestem umowiony na wymiane, dopiero po tym beda mogli stwierdzic czy chodzi sprezarka.


A jesteś pewien, że masz sprężarke ze sprzęgłem?? W 98 to możliwe... ale... jeśli nie masz sprzęgła to gratuluję serwisu :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 17:19:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Jak stalem przy mechaniku to wygladalo ze wie co robi...choc nigdy nie wiadomo ;) odlaczyl przewody od sprezarki i podlaczyli napiecie bezposreddnio z akumulatora, po czym stwierdzil ze sie elektromagnes (czy sprzeglo) nie zalacza.

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 17:49:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Przewody są w miare grube czy cieniutkie? Wchodzą z tyłu pompy czy z przodu (od koła pasowego)??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 18:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Nie umiem Ci na to pytanie odpowiedziec, przewod byl raczej gruby zakonczony mala kostka.

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: