.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 20:55:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Dziwny problem - nawiewy - pali stabilizatory
PostNapisane: 04.cze.2008 16:20:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Witam

Jako, że w moim aucie nie dzialal zaden nawiew postanowilem sprawdzić dlaczego. Z początku myslalem ze uszkodzony jest panel - wyjalem go rozkecilem i zobaczylem ze jeden ze stabilizatorów napięcia jest pekniety. Wymieniłem go i postanowiłem sprawdzić czy działa. Po ok 20s od przekręcenia kluczyka stabilizator i blaszka odpowiedzialna za jego chlodzenie zrobiuly sie gotujace. Odłaczyłem to więc i poszlem do audi tescia. Wsadziłem swój panel i ku mojemu zdiwienu wszystko dziala pieknie sterowanie nawiewow itp - nic sie nie grzeje. Tescia panel u mnie tez nie dziala.

Dlaczego to się grzeje od razu po przekręceniu kluczyka, po ok 20 s juz nie mozna dotknac bo parzy. Co moze być tego przyczyną, gdzie szukać usterki - bo bylem przekonany ze mam panel do wymiany - a po wymianie stabilizatora dziala u tescia w audi idealnie. Czy zapieczony silnik bedzie powodował takie cos? gdzie szukac przyczyny - po ok 2 minutach napewno i ten stabilizator sie spali. Wszystko inne dziala tzn obieg zamkniety i klima. Nie wiem jak to ustalić - gdzie leży przyczyna. Teraz bede jedzil bez panela bo nie chcem zeby sie spalilo a lutowanie i wylutowywanie mnie nie ciekawi - jak wsadze pane i bede chcial jechac to spale ten stabilizator. Pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 17:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Mim zdaniem silnik a dokladnie komutator robi zwarcie. Ja spalilem tak 1 stabilizator w klimatroniku
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 18:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
jak sie za to zabrac?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 21:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Ustalić przez vag bo climatronik zapisal błąd który silnik nie ma napięcia rozebrać ten silnik pewnie zabity komutator jest albo koniec szczotek raczej to pierwsze. Używane silniki dość drogie i loteria. Najlepiej podmienic silnik na nowy ale szczerze nie wiem na jaki bo trzeba by zrobić małe rezanko.

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 07:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
A więc tak. Wczoraj cały dzień szukałem gdzie i co może powodowac te zwarcie. Kali piszesz o Vagu ale ten wywala mi błędy wszystkich silniczków oraz potencjometr od temp. Pisze - brak napięcia. Z podłaczonym panelem nie moge vagowac, bo zanim sprawdze sabilizator sie spali - foto
http://krotki.pl/1C7C

Wczoraj zdjąłem ten plastik na podszybiu i zaczęłem odłancza kostki po czym sprawdzałem czy dalej sie grzeje. Po ok 6 kostkach odłączyłem 7 kostke której foto zamieszczam niżej:
http://krotki.pl/1C7B

Po rozłączeniu tej kostki stabilizator przestał się robi gorący - nawiewy jednak dalej nie działają. Rozłączenie tej kostki u tescia nie mialo znaczenia na dzialanie sterowaniem klap.

Od czego jest ta kostka gdzie idzie dalej - pod deske czy gdzie -
Dodam tylko, że po rozłączeniu tej kostki panel klimy działa normalnie nie grzeje sie jednak mozna wybrac zakres temp od 00,0 do 50,0 stopni foto:
http://krotki.pl/1C7D - 00,0
http://krotki.pl/1C7E - 50,0

Co mam zrobi - nie wiem nawet gdzie szukac tych silniczków. Czy ta kostka jest właśnie od nich????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 08:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wtyczka jest od silniczka klapy centralnego nawiewu, steruje silniczkiem do cieplego i zimnego powietrza a silniczek jest przykryty po tej stronie co zrobione zdjecie , po kablu dojdziesz. Mozna odkrecic obudowe wyciagnac go i zobczyc co sie dzieje. Silniczek jest taki maly jak od zabawki i wlozony w plastikowy mechanizm, ktory moze sie zacinac jak nie jest nasmarowany i dlatego stawia duzy opor.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 09:05:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Jack wertuje tematy i znalazłem to o czym mowisz - nawet ładne fotostory Górala:
http://www.polerowanie-felg.pl/ogrzewanie/index.html

Tylko dalej mi sie nasówa pytanie - dlaczego tam sie tak grzeje ten stabilizator - gdy ta wtyczka jest podlaczona. Bo na forum nie spotkalem takiego tematu - zazwyczaj nie dziala i juz a u mnie pali potencjometr. Dodatkowo jak ustawie na LO leci chlodne a jak na 18 to od razu zaczyna wiac parzące powietrze i nie ma różnicy czy to 18 czy 27 caly czas leci tak samo gorące.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 14:44:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dziala to tak, klapa sterowana jest silniczkiem i ona kieruje powietrze z nagrzewnicy lub bezposrednio z filtra a dodatkowo jest pneumatycznie sterowany zawor na przewodzie nagrzenicy w ktorym znajduje sie caly czas goracy plyn i skoro odlaczyles sterowanie silniczkiem klapy to dziala tylko ten zawor na wezu i masz albo chlodno albo mocno gorace.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 15:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
ieble napisał(a):
Tylko dalej mi sie nasówa pytanie - dlaczego tam sie tak grzeje ten stabilizator - gdy ta wtyczka jest podlaczona. Bo na forum nie spotkalem takiego tematu - zazwyczaj nie dziala i juz a u mnie pali potencjometr.


Przecież to proste komutator ma zwarcie bo jest wytarty. Stabilizator ma zwarcie i sie grzeje. Rozbierz ten elemet o którym Jacek mówi zdejmij szczotki z silnika albo i nie bedziesz musiał bo bedzie widać na oko w jakim stanie jest komutator i wszystko bedzie jasne.
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 21:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Panowie silniczek faktycznie trup. Wyjąłem go i jutro zawioze do elektyka moze cos poradzi.

Caly dzien siedzialem przy aucie - mam rozebrane cale podszybie i rozkrecam juz kokpit - jutro do pracy autobusem. Musze to zrobic/

Sprawa wygląda tak - Vag pozkazuje tylko błąd na tym silniczu co jest wymontowany. Wczesniej wywalał mi wszyskie silniczki a teraz juz jest ok. Jednak jak nastawie na nawiew górny lub dolny badz srodek to slychac ze silniczki pracuja ustawiaja się ale cały czas wije tylko ze srodkowych kratek. Zdemontowałem radio i przyciski powyzej radia. Włorzyłem rękę i czuję jak silniczki chodza - pracuja jednak nie ma rznicy zadsnej - wieje tylko z przednich kratek. juz nie wiem co robic - panel 100% sprawny, silniczki chodza jednak nie wije np na szyby lub nogi - zdemontowalem schowek i polke pod nogami kierowcy - nic tam nie zobaczylem. nic nie widać - brak mi powoli pomysłów co moglo sie spieprzyc - Vag rwstuje mi wszysko nie wykazu bledów tych silniczków a mimo wyszstko wieje tylko z przodu naciskam zeby wialo na szyby slychac silniczek ze sie ustawia i nic kaplica.

Prosze pomozcie mi - moze ktos wie co jeszcze sprawdzic za daleko rozebralem to wszyskto zeby teraz sie poddac. Co sie zrypało?????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 22:29:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
hmm nie pamiętam który silnik za co odpowiada ale mamy 4 silniki. Jeden juz masz w ręku 2 są jak juz wiesz w przedniej konsoli (moze ci spadły cięgna z tych silników i mimo że chodzą to nie przestawiają nawiewów i 4 silnik jest w metalowej puszce na podszybiu w okolicach klimatyzacji.

Widać go tu http://www.polerowanie-felg.pl/ogrzewan ... mage1.html to z różową nalepką.
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 07:47:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
no oki ale co ma ten silniczek z nalepką do sterowania klapami?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 11:54:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Silniczki na podszybiu steruja dolotem powietrza i ustawiaja jego temperature a wewnatrz auta sa dwa od nawiewow i trzeba je wyciagnac ustawic dzwignie w krancowych poloeniach i wtedy podlaczyc na nowo bo moze byc tak, ze klapy sie nie domykaja . Gdyby byly niesprawne to wyjdzie blad na vag .Mogles cos rozkalibrowac podlaczajac inny panel na chwile jak byly w polozeniach srodkowych.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 07:09:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Siema

Problem rozwiazany - Silniczki steruja klapami - silniczek z podszybia do wymiany niestety. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: