.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 13:50:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 '05r] Nawigacja RNS-E - pamięć usterek zabija ... .
PostNapisane: 07.cze.2008 20:49:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam :) ...

... i bardzo proszę o pomoc / podpowiedź / objasnienia wszystkich AKP-owiczów potrafiących ugryźć ten temat ... . Ja poprostu wymiękam i nie ukrywam, że doświadczyłem małego szoku ... :( .

Naturalnie - na obecnym etapie - istota samych błędów - interesuje mnie w mniejszym stopniu, niż to co zaznaczyłem na żółto.

Dodam tylko, że nawet nie próbowałem niczego kasować, samochód został wyprodukowany z końcem 2004 roku (czyli rocznik modelowy 2005). Wszystko w aucie wydaje się być oryginalne (założone przez fabrykę), kody wyposażenia zgodne (więc navi raczej też jest ori), ASO potwierdza historię serwisową, egzemplarz najprawdopodobniej bezwypadkowy (poza kilkoma nic nie znaczącymi poprawkami). Kupiony wprost od niemieckiego ASO CCCO z kompletem dokumentów.

Ale wystarczy opisu, przejdźmy do meritum ... :| :

I.
Adres 37: Nawigacja Plik etykiet: AKP\8E0-035-192-RNSE.LBL
Nr seryjny SW: 8E0 035 192 C HW: 8E0 035 192 C
Komponent: RNS-E HIGH EU H46 0650
Kodowanie: 0321217
Kod serwisu: WSC 63481

2 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:
02261 - Media Player; pozycja 1 (P118)
014 - Wadliwy - Sporadyczny
Ramka zamrozona:
Stan bledu: 00101110
Priorytet bledu: 5
Czestosc bledu: 7
Wew.licznik bledów: 59
Wskaznik czasu: 0
Data: 2008.06.04
Czas: 14:00:42

Ramka zamrozona:
Przebieg: 655350 km
Zliczanie: 506
Zegar: 21:51

00858 - Połączenie pomiędzy radiem a wzmacniaczem antenowym
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
Ramka zamrozona:
Stan bledu: 00101011
Priorytet bledu: 5
Czestosc bledu: 11
Wew.licznik bledów: 64
Wskaznik czasu: 0
Data: 2008.03.11
Czas: 15:43:35

Ramka zamrozona:
Przebieg: 655350 km
Zliczanie: 606
Zegar: 09:57

II.
Adres 56: Radio Plik etykiet: AKP\8E0-035-192-RNSE.LBL
Nr seryjny SW: 8E0 035 192 C HW: 8E0 035 192 C
Komponent: RNS-E HIGH EU H46 0650
Kodowanie: 0321217
Kod serwisu: WSC 63481

2 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:
02261 - Media Player; pozycja 1 (P118)
014 - Wadliwy - Sporadyczny
Ramka zamrozona:
Stan bledu: 00101110
Priorytet bledu: 5
Czestosc bledu: 7
Wew.licznik bledów: 59
Wskaznik czasu: 0
Data: 2008.06.04
Czas: 14:00:42

Ramka zamrozona:
Przebieg: 655350 km
Zliczanie: 506
Zegar: 21:51

00858 - Połączenie pomiędzy radiem a wzmacniaczem antenowym
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
Ramka zamrozona:
Stan bledu: 00101011
Priorytet bledu: 5
Czestosc bledu: 11
Wew.licznik bledów: 64
Wskaznik czasu: 0
Data: 2008.03.11
Czas: 15:43:35

Ramka zamrozona:
Przebieg: 655350 km
Zliczanie: 606
Zegar: 09:57

Kto podpowie co w ogóle mam o tym myśleć i na ile poważnie potraktować powyższe "rewelacje" ???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 22:30:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Żadne rewelacje, wartość 655350 bierze się z "FFFF" w pamięci. Nawigacja nie zapisuje przebiegu, a vagcom odczytuje pewne komórki pamięci w których być może było przewidziane miejsce na przebieg, jezeli w tych komórkach znajdzie "FF" to przeliczy to na km. Tak samo jak numer błędu informujacego o uszkodzeniu sterownika.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 23:26:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
No to Ci ta navi stracha narobiła :peace:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 08:59:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kobra7 napisał(a):
Żadne rewelacje, wartość 655350 bierze się z "FFFF" w pamięci. Nawigacja nie zapisuje przebiegu, a vagcom odczytuje pewne komórki pamięci w których być może było przewidziane miejsce na przebieg, jezeli w tych komórkach znajdzie "FF" to przeliczy to na km. Tak samo jak numer błędu informujacego o uszkodzeniu sterownika.


Mistrzu :peace: - wielkie dzięki za odzew i rozwianie wątpliwości :): ... .

Kobra7 - jeżeli dobrze Cię zrozumiałem, to gdyby (całkiem hipotetycznie) navi załapała identyczne błędy w fabrycznie nowym samochodzie - odczyt pamięci usterek również zapisałby "Przebieg 655 tyś.km" ??

W takim razie - jeżeli masz jeszcze trochę cierpliwości :): (??) powiedz proszę co będzie, kiedy rzeczywisty przebieg z szafy (i sterownika ECU) zrówna się z zapisanymi "na twardo" 655 tkm ??

No i męczy mnie jeszcze zagadka - w jakim celu producent umieścił w pamięci komórki służące zapisom przebiegu - skoro nie są wykorzystywane ??

Sorry za lamerskie pytania ale chciałbym rozgryźć temat "raz na zawsze", a w sprawach elektronicznych nigdy orłem nie byłem ... :): ... .

RESO - to przecież normalne, że strach ma wielkie oczy :D ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 15:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
To nie wina producenta, tylko vagcoma, on on domyślnie odczytuje wraz z błędem tak zwaną ramkę (opis sytuacyjny błędu). Sterowniki, które nie posiadaja zapisu kilometrów, pobierają go z sieci CAN i wpisują do pamięci w miejscu przeznaczonym na ramkę, dlatego jak ktoś np. cofnie przebieg a nie wykasuje wszystkich błędów to może się zdarzyć sytuacja taka:
na liczniku np. 100tyś, w ECU silnika 100tyś, a klimatronik ma zapisany błąd który wystapił przy np. 200tyś tydzień temu.
Producentem RNSe jest japońska firma ASIN i widocznie niedopracowała softu pod względem zapisu błędów.
Przebieg w liczniku i ECU praktycznie nie ma szans zrównać się z 655.. bo musiało by dojść do przepełnienia pamięci, czyli przekręcić się licznik.

Tak szczerze mówiąc większość softów w sterownikach samochodowych jest niedopracowanych np. w golfV i jemu podobne (silniki diesla) mają tak jak golfy IV problem z zapalaniem na ciepłym silniku.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 16:36:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mistrzu :!:
Za pozwoleniem - czegoś w dalszym ciągu nie kumam - dlatego - jeśli się zgodzisz (??) - pociągnę temat dalej ... :

Kobra7 napisał(a):
To nie wina producenta, tylko vagcoma, on on domyślnie odczytuje wraz z błędem tak zwaną ramkę (opis sytuacyjny błędu).


OK - to rozumiem i w ten sposób (do dzisiaj) interpretowałem zapisy z ramek (zazwyczaj dotyczących silnika i ASB ale to mniej istotne) ... .

Kobra7 napisał(a):
Sterowniki, które nie posiadaja zapisu kilometrów, pobierają go z sieci CAN i wpisują do pamięci w miejscu przeznaczonym na ramkę,


No własnie też tak (dotąd) sądziłem ... .

Kobra7 napisał(a):
dlatego jak ktoś np. cofnie przebieg a nie wykasuje wszystkich błędów to może się zdarzyć sytuacja taka:
na liczniku np. 100tyś, w ECU silnika 100tyś, a klimatronik ma zapisany błąd który wystapił przy np. 200tyś tydzień temu.


W tym właśnie miejscu zaczynają się dla mnie schody :/ .

Omawiany samochód legitymuje się licznikowym przebiegiem > 200 tkm (realne jak na 3 lata, prawda ?), podobno jest pełna dokumentacja potwierdzona w ASO (w takich sprawach mam własne zdanie, bo sam fakt potwierdzonej historii nigdy nie jest dla mnie dowodem absolutnym, że nie było innych kombinacji w trakcie np. leasingu)

I teraz punkt, którego już zupełnie nie kapuję: skąd (na jakiej podstawie) przyjąłeś, że nie mamy tutaj do czynienia właśnie z taką sytuacją jaką sam opisałeś ???
(hipotetycznie cofnięta szafa, być może flash ECU też skorygowany, a w pamięci navi - błąd zapisany przy prawdziwym przebiegu ??? )
Sorry Władek ale tego właśnie nie rozumiem - dlaczego jest możliwy przypadek jaki sam opisałeś, a ten "mój" (być może analogiczny) - wykluczasz ???

Kobra7 napisał(a):
Producentem RNSe jest japońska firma ASIN i widocznie niedopracowała softu pod względem zapisu błędów. Przebieg w liczniku i ECU praktycznie nie ma szans zrównać się z 655.. bo musiało by dojść do przepełnienia pamięci, czyli przekręcić się licznik.


Dlaczego nie ma szans ? Teraz jest około 200 tyś.km. . Przy "dobrych wiatrach" brakujące 455350 można dokręcić nawet w dwa lata ... .
Mistrzu - nie polemizuję - tylko nie rozumiem - i dlatego proszę o wyjaśnienie ... .
Nawet jeśli napiszesz, że jestem ciemny jak tabaka w rogu - przyjmę z pokorą - tylko wyjaśnij proszę dlaczego uważasz, że to co odczytałem jest tylko i wyłącznie błędem w oprogramowaniu, a nie jest (ewentualnym) "dowodem" na cofniętą szafę (i być moze też zapisy w ECU, których VC niestety nie odczytuje w funkcji "kontrola przebiegu") ??

EDIT:

Upraszczając pytanie:

1. Wydałeś taki a nie inny werdykt, bo temat jest Ci znany i sam go przerabiałeś (w takim przypadku do zakończenia topika wystarczy mi Twój autorytet ;) ) ???

2. Istnieją jakieś inne - merytoryczne argumenty - których nie kapuję ze względu np. na braki w edukacji ;) :?: :?:


:okulary2: :607:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 17:59:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Twierdzę tak dlatego, że taką liczbę daje przeliczenie z systemu szesnastkowego FFFF na dziesiętny daje 65535, zero na końcu jest dopisywane domyślnie.
Załóżmy, że chwilowo jestem jak to mnie określasz "Mistrzem" ;) ;)
i twierdzę że tak ma być, a jak mówią pewne przykazania:
1.mistrz ma zawsze rację
2.jak nie ma to patrz punkt pierwszy
:D :D :D :D :D

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 18:43:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Przesłanie dotarło ;) - DZIĘKI ZA POMOC :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: