.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 12:47:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 14:01:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lip.2006 11:27:54
Posty: 52
Lokalizacja: Bochnia
Jesteś na forum a6? Tam jest człowiek tomkom1 ogarnia c4-zegarki jak nikt, zapytaj, ja wszelką wiedzę mam od niego, do tego pare innych osób wrzuciło do setki takie zegary i jakośto ogarnęli, ja czekam jak bede miał czas bo wszystko już mam.
Myślałem że masz 7 zegarów i pytałem jak rozwiązałeś ten olej, bo są dwie opcje ;)
Nie masz możliwości podmienic z kims zegarów? A jak wskaźnik paliwa? Dobrze pokazuje? Bo one są na wspólnym stabilizatorze napięcia gdzieś tak wyczytałem..
Jeszcze co do abs, dotarło do mnie co napisałeś poprzednio o tranzystorze... a może jest tak, że autocheck potrzebuje mase dopiero po jakiejś chwili od włączenia zapłonu? To już takie szukanie dziury w całym :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2011 18:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Próbowałem go podpytać, ale niestety bez skutku... Szkoda, że forum przestaje być dla niektórych miejscem, gdzie można pomóc lub wymieniać się doświadczeniami a źródłem dochodów, ale to nie ważne.


Z tematem wskazań temperatury się uporałem, miałem 3 nowe czujniki, z których każdy miał inny opis i numer, jeden z nich działał z tymi zegarami tak jak powinien co w nim dziwne, nie miał 4 tylko 3 piny, więc można stwierdzić, że problem leżał po stronie czujnika, widocznie były różne ich rodzaje, może różny przebieg zmian oporności względem temperatury, no w każdym razie winny był czujnik.


Co do ABS'u... Zastosowałem się do niemalże wszystkich wskazówek napotkanych na forach Audi, odciąłem na zegarach ścieżkę z pinu 13 (gdzie w setkowych zegarach podawany jest sygnał ABSu) zmontowałem tranzystor zgodnie ze schematem ze strony 3 tego tematu, efekt jest wciąż ten sam, po właczeniu świateł przepala się bezpiecznik. Po odpaleniu auta i dołączaniu masy do pinu 19 nic się nie dzieje, kontrolka świeci cały czas, nie ma żadnego spięcia itp. (nawet z właczonymi światłami)


Ja już odpuszczam temat, zegary wędrują jutro na alledrogo, a ja szukam ori zegarów do setki z AC BC, bo szkoda mi nerwów na głupoty, i tak mam już za dużo siwych włosów na głowie...

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2011 19:03:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
ale żeś nacudował. do ABS wystarczy jeden przekaźnik PRZEŁĄCZAJĄCY. Chodzi o odwrócenie załączania. w 100ce masz załączane przez rozwarcie masy a w A6 przez zwarcie masy bodajże ot cała filozofia. robiłem to pare lat temu u siebie i cała operacja zajęła pół giodziny z czego 20 minut kompletowanie kabelków. Poza tym ABS wszystko działało i działa jak należy. No i rzecz bardzo istotna , trzeba poprowadzić , nie pamiętam już z którego pinu , do złącza lini K w skrzynce pod maską przewód tak żeby móc podłączyć się do nich z komputera i je w razie potrzeby przekodować na właściwy silnik czy kraj.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2011 21:49:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
OK. Temat ABS'u rozjaśniony, lecz nie do końca. Dziś przyjrzałem się rozpisce przewodów czerwonej wtyki, i wpinając sie masą wcześniej pomyliłem się o jedno okienko, patrząc od boku wtyczki liczyłem dobrze, ale na początku jedno okienko nie ma wyścia, zaczyna się od następnego, dopiero na rozpisce sie pokapowałem.

Faktycznie podając mase na 19 pin lampka gasnie, ale na stałe. Zmontowałem układ z tranzystorem kolegi Flashera z 3 strony, niestety nic to nie dało. Lampka świeci na stałe.

Obrazek

Skoro do sterowania przekaźnika możemy użyć tylko masy którą podaje sterownik na pin 13 to czy takie połaczenie jest poprawne?:

86 - minus podawany ze sterownika (pin 13)
30 - minus (pin 10)
85 - plus na stałe (np. z termometru temp zew?)
87 - minus kiedy na pinie 86 nie będzie masy (do kontrolki ABS w zegarach)
87a - minus kiedy na pinie 86 będzie masa

Będzie działać??

Czy tak, czy źle myśle? Jeśli tak, to na pinie 87 miałbym właśnie ten odwrócony sygnał. Jak dużo prądu może pobierać ten przekaźnik do zasilenia cewki? Minus do jej zasilania będzie ze sterownika, który wcześniej obsługiwał lampkę (1.2W) nie wiem czy zbytnio nie obciąże tego wyjścia.

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 00:15:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lip.2006 11:27:54
Posty: 52
Lokalizacja: Bochnia
Z tego co widzę to czy steriownik abs wyśle sygnał ok dla abs czy nie, to suma sumarum na pinie 19 w zegarach będzie minus.
Wyjscie 30 przekaźnika do pinu 19 w zegarach a6, podłączenie cewki tak jak piszesz, ale wyjścia przełączające 87 i 87a jeden do masy drugi do niczego(albo do plusa? ale chyba jak abs nie jest ok to poprostu nie ma masy na pinie w zegarach a nie pojawia się plus)
Wydaje mi się że wystarczy przekaźnik załączający jak w poście z 3 strony tego tematu... tranzystor nie przełącza tylko załacza dany obwód ;)
Mam nadzieje że się nie mylę...
Pobaw się tak że wyprowadź przełącznik i 'ręcznie' załączaj mase po zapaleniu auta. Potem odłącz mase i zobacz co się stanie, powinno zaświecić, i będziesz w domu ;) POtem ewentualnie miernik w pin 13 i obserwować co się pojawia/znika po zapaleniu i sam tego dojdziesz. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 09:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Hincó napisał(a):
Wyjscie 30 przekaźnika do pinu 19 w zegarach a6, podłączenie cewki tak jak piszesz, ale wyjścia przełączające 87 i 87a jeden do masy drugi do niczego(albo do plusa? ale chyba jak abs nie jest ok to poprostu nie ma masy na pinie w zegarach a nie pojawia się plus) :peace:


30 to jest wejście tego co chcesz przełączać u nas masę z pinu 10, a wyjście tej masy w zależności od załączenia lub nie cewki przekaźnika będzie na 87/87a.

Sprawdziłem ten układ na sucho na stole, działa. Nie wiem tylko czy takim dużym przekźnikiem nie przeciąże tej lini która idzie na pin 13 ze sterownika ABS do zegarów.

EDIT:

Znalazłem gdzieś w starym sprzęcie elektronicznym mały przekaźnik zwierno-rozwierny, sprawdziłem ile prądu pobiera (0.05A) podczas gdy żarówka (0.08A) więc podłaczyłem wszystko tak jak opisałem post wyżej i jest OK. Lampka normalnie gaśnie i zapala sie po tyknięciu guzika ABS, więc problem rozwiązany.

Co do temperatury, na tym 3 Pinowym czujniku temperatury działa, z tego co wyczaiłem na nich, pod tym pinem którego brakuje na starym był (+) po zapłonie, w każdym razie wydaje mi się że dobrze wskazuje, zagrzewa się dosyć powoli tak jak zawsze i po nagrzaniu wskazówka stoi w tym samym miejscu gdzie na starych zegarach.

Obrazek

Po przekręceniu stacyjki na pinie 13 pojawia się masa, która załącza cewkę przekaźnika, odcinając dopływ masy na pin 19 (kontrolka świeci) kiedy uruchomimy samochód masa na pinie 13 znika, cewka puszcza i spowrotem kieruje mase na wyjście gdzie mamy podłaczony pin 19 i kontrolka gaśnie. Równie dobrze, można by zrobić to na przekaźniku z jednym stykiem (załącz, wyłącz) ale taki akurat wpadł mi w ręce.

Postanowiłem to opisać dla tych, którzy ciężko przyswajają słowo pisane a nie mają przed oczyma schematu jak co i gdzie podłaczyć. Może komuś to w przyszłości pomoże.

Dziękuje koledze HANS, Twoja podpowiedź jaka jest różnica między sterowaniem w 100 a A6 była mi bardzo pomocna w rozwikłaniu problemu

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2011 19:39:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
nie wczytywałem się zbytnio ale minus ze sterownika musi sterować cewką przekaźnika a reszta to dostarczenie niezbędnych sygnałów żeby to działało. czyli masa idąca przez styki przekaźnika do licznika może być wzięta z karoserii , plus do przekaźnika możesz wziąć z kądkolwiek po zapłonie bo po wyłączeniu zapłonu to nie musi działać.

gwoli ścisłości. całą listwę zasilań masz jak zdejmiesz półkę nad nogami kierowcy i od dołu stelarza na przekaźniki masz poszczególne zaciski na przewody oznaczone każdy innym sym,bolem. poleć sobie miernikiem i będziesz miał tam wszystkie kombinacje zasilania jakie występuja w aucie.
Pod zasilanie konkretnego urządzenia raczej się nie podpinaj tak samo z masą bo możesz zrobić niechcący mostek i zaczną się cyrki z prądem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2011 15:08:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Panowie jestem właśnie na etapie wymiany licznika z AC/BC, pytania które mnie nurtują:
1. przeciągnąłem sygnał spalania do czerwonej kostki pod nogami pasażera, tak jak w opisie, i teraz pytanie - ten pierwotny kabel który tam był (niebiesko czarny cienki) ma być w ogóle wypięty, czy połączyć to wszystko równolegle? tj. z kostki wychodzić będą dwa kable niebiesko czarne - jeden gdzieś tam , a drugi do licznika - tak to ma być?
2. jak uśpić czujność nieszczęsnego AC, nie mam modułu świateł, nie podłączyłem nic pod 14 pinową kostkę czarną i wyświetla mi BRAKE LIGHT na dzień dobry, można się tego jakoś pozbyć?
3. czy BC chwilowe spalanie pokazuje też na postoju czy tylko podczas jazdy? Przykręciłem sobie kierownicę i tak się przejechałem po parkingu 100m, pokazało mi spalanie l/100 , ale spalanie chwilowe cały czas 0,0 - co jest? Kabelek wpięty w/g opisu równolegle (czyli w kostkę).

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 15:00:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:35:52
Posty: 78
Panowie mam problem, w mojej 100 C4 2.5 TDI (5 garów) nie mam chyba kabelka odpowiedzialnego za spalanie :(

Tak to wygląda:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79069

Skąd mogę go pociągnąć ? Gdzie w ogóle znajduje się komputer sterujący i czy jest jeszcze możliwość podpięcia AC BC ?

Z góry dziękuję
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 19:35:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 14:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
Spalanie jest na pinie 49 sterownika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 19:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:35:52
Posty: 78
Ok, jutro sprawdzę. Dzięki ! :)

Nr. sterownika: 4A0 907 401, pin 49 tak ? Czytałem że to pin 10 gdzieś także.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 20:33:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 14:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
various napisał(a):

Czytałem że to pin 10 gdzieś także.

pozdrawiam


tak ale w innym sterowniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 22:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
No dobra widzę, że nikt nie ogarnia tematu więc odpiszę sobie sam (dla potomnych):

1. sygnał spalania z czerwonej kostki wpinamy równolegle do głównego kabla... W silniku 2.6 V6 jest to ten przewód jak w opisie - czerwona kostka cienki niebiesko czarny przewód. Czytałem gdzieś, że może to być przewód koloru żółtego. Jak sprawdzić czy jest to właściwy przewód? Ano bierzemy zwykły miernik elektroniczny, ustawiamy pomiar napięcia stałego (V-) i czarny szpikulec na masę, a czerwonym badamy kabelki na odpalonym silniku. Sygnał spalania rozpoznamy po tym, że na biegu jałowym wartości będą wahały się od 0.2 do 0.3 V (u mnie było 0.28V), a przy przygazowaniu wartość ta idzie do góry do ok 2-3V. Jeśli tak jest to w 99% jest to nasz poszukiwany sygnał.

2. uśpić czujność AC można przez połączenie pinu 1 i 2 (domyślnie kolory szary i czerwony) do masy... Wtedy AC zamilknie odnośnie komunikatów BREMS LICHT itp.
Przy okazji AC ważna sprawa: należy z zielonej wtyczki znaleźć pin 14 i wypiąć z niego przewód (ciśnienie oleju) - w 100 C4 jest to przewód biało-szary jeśli dobrze pamiętam. Tak wypięty przewód należy połączyć z pinem 12 kostki AC (domyślnie biały przewód). W tym momencie uzyskujemy alarm w przypadku spadku ciśnienia oleju, awarii pompy itp.

3. Spalanie chwilowe na BC pokazuje się po przejechaniu kawałka. Po podpięciu wszystkiego należy się po prostu przejechać i sprawdzić czy są jakieś wyniki dla spalania średniego l/100km i chwilowego. Jeśli ich nie ma to znaczy , ze coś jest źle podłączone lub uszkodzone.

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Walczyłem do końca.

Pozdr
Olek

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 03.gru.2011 18:56:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 18:56:39
Posty: 2
Lokalizacja: dolnośląskie
Tak wracając do początków wątku ;)
Czy można zdjąć jakoś samą szybę z przed zegarów ? Czy żeby się dostać do tarcz zegarów trzeba wyjąć cały moduł, rozkręcić go i wyjąć zegary..."od tyłu" ?

Pytam, bo zdjąłem tą plastykową belkę, a tu wydaje się, że ta szyba jest....przyklejona ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 03.gru.2011 21:37:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Żeby się dostać do tarcz trzeba odkręcić całość (płytę z modułami) od czarnej obudowy. Obudowa z szybą stanowią jedną część. Nie mam zdjęć z rozbierania którychkolwiek zegarów, ale nie jest to szczególnie trudne, wszystkie śrubki są na widoku.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 04.gru.2011 07:05:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Witam
Mam podobne pytanie zakupiłem zegary bez komputera ale od benzyniaka. I chciałbym wymienić sam obrotomierz bo mam skale do 80 a dieslu u mnie jest do 60. Niestety nie wiem jak się za to zabrać i czy nic nie popsuje, trzeba na cos zwrócić szczególnie uwagę ? Wiem że będe musiał mieć narzędzia tzw "precyzyjne" żeby odkręcić obrotomierz. Widac śrubki przez szybkę.

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 04.gru.2011 12:20:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Zegary z 100 C4 mają budowę modułową też jak w B4. Śrubki które widzisz przez szybkę (zakładam że mówisz o tych na środku blatu obrotomierza, przy wskazówce) trzymają samą tarczkę. Generalnie jak odkręcisz i wyjmiesz zegary z obudowy to obrotomierz i prędkościomierz można wyciągnąć z płyty głównej i zamienić. Ze "specjalistycznych" narzędzi potrzebne są jedynie torxy.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 26.gru.2011 16:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2011 15:33:38
Posty: 90
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Audi 100 C4 2.6 ABC
Panowie czy podejdą do Audi 100 C4 93r 2.6 V6 manual - zegary z komputerem od Audi 100 C4 91r 2.8 V6 tylko nie wiem jeszcze czy automat czy manual ale pewnie automat...będą komplikacje?

_________________
Kupię Audi 80 b4 quattro tylko AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 26.gru.2011 22:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 14:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
Według mnie żadnych komplikacji być nie powinno. Z automatu mają po prostu dodatkowe kontrolki do wyświetlania biegów i tyle różnic, reszta bez zmian. Ewentualnie płytka kodująca licznik może być inna (2.6 a 2.8) ale co do tego nie jestem pewien w sumie oba V6, ale ewentualną różnicę w pokazywaniu spalania można wyregulować dodatkowymi zworkami (+ - 5,10,15 %)

_________________
Audi 100 C4 2.6 ABC (LPG) Avant '1993
Audi A6 C4 2.8 AAH (LPG) Avant '1994
Audi A4 B5 1.9 AFN Tiptronic Avant '1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 26.gru.2011 23:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2011 15:33:38
Posty: 90
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Audi 100 C4 2.6 ABC
Dzięki ;)
znalazłem od 2.6 V6 96r. także pewnie kupię taki.
do tego będę potrzebował 2 dodatkowe kostki tak? jak dobrze przeczytałem 1 stronę tematu.
kostki: 17 i 33
manetka też potrzebna inna?

Czy te zegary mają AC i BC? bo nie widzę gniazd pod wtyczki są tylko miejsca tak ma być..?
Audi A6 C4 2.6 v6 z 96r
Numer części: 4A1 919 033 HD

http://imageshack.us/photo/my-images/543/24299175.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/832/29091290.jpg/

_________________
Kupię Audi 80 b4 quattro tylko AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: