.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 02:29:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] sterowanie wentylatora klimy = swap visco
PostNapisane: 11.sie.2008 12:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Zdarzył się malutki dzwonek, i niestety obie chłodnice (klima i wodna) są do wymiany :-(

Kupiłem cały komplecik chyba od 2.0, wymiary i podejścia się zgadzają, ale ponieważ mam wszystko razem z 2 elektrycznymi wentylatorami, pomyślałem sobie, że może by tak poprawić fabrykę i w zamian za wentylek ze sprzęgłem wiskotycznym dać wentylator elektryczny?

Mam jednak małe wątpliwości:
Oryginalnie w A6/AEL wentylator klimy jest założony na oddzielną część chłodnicy (ma własny kanał ssący) i może chodzić niezależnie od wentylatora głównego, nie zasysając przez niego powietrza z komory silnika. W wersji którą kupiłem obudowa jest wspólna, więc oba wentylatory muszą włączać się jednocześnie.
I teraz sedno sprawy:
1. Czy oryginalnie wentylator klimy załącza się wtedy, kiedy potrzebnuje tego klima LUB wtedy, gdy trzeba wspomóc wentylator główny?

2.Czy może załączanie wentylatora klimy nie ma nic wspólnego z temperaturą płynu w chłodnicy silnika, która chłodzona jest tylko przez wentylator główny załączany sprzęgłem wiskotycznym?

Znalazłem jakiś fotoprzewodnik do takiego moda, i tam goście po prostu podpięli drugi wentylator do przewodów tego od klimy.
Będzie działać przy takim rozwiązaniu?
Zastanawiam się jednak czy nie należałoby chociaż wymienić przekaźnika na mocniejszy?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 13:23:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak dla mnie wisko lepsze bo na samej wiskozie mogłem jeździć
w najwieksze upały i mi sie eska nigdy nie grzala wiecej niz 94-95 stopni

ad 1. tak (przynajmniej w AAN), zobacz czy miales w chlodnicy
czujnik na 3 piny z dolu w chlodnicy grube kable

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 14:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Zależy jak się jeździ, a S-ki nie kupuje się do dojeżdżania do pracy... ;)
Masz rację, że wisko jest lepsze w lecie, ale w zimie to już niekoniecznie...

Zrobiłem kiedyś takie doświadczenie, żeby wyeliminować uszkodzenie termostatu:
Normalnie silnik nagrzewał się do 90 stopni w ciągu 12-15 km (lekki mrozik, tak -5 st. C). Jak zdjąłem wentylator z wisko, to wystarczyło 8 km. Zaznaczam, że sprzęgło było sprawne - wentylator dało się zatrzymać palcem po kilku obrotach.
Więc jednak trochę chłodzi, jeżeli nie ciecz (no bo i tak jest zimna przy zamkniętym termostacie) to samą komorę silnika.
A ponieważ mam taki zwyczaj, że ogrzewanie odpalam dopiero jak się silnik rozgrzeje do jakiś 70 stopni, to te kilka kilometrów naprawdę robi różnicę.

Czujnik jest na 3 piny, ale AFAIR dochodzi do niego tylko 2-żyłowy kabel...

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: