.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 12:46:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nie działa kasowanie licznika-jak rozebrać tablicę? AAH B4
PostNapisane: 22.sie.2008 09:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Muszę się dobrać do "zegarów".
Szwankuje wskaźnik temperatury, paliwa(już zrobiłem pływak-lekka poprawa), ponadto nie działa kasowanie licznika przebiegu dziennego. Muszę to zrobić, bo nie lubię kaszany.
Jak już rozbiorę to wiem o stabilizatorze napięcia, zimnych lutach, pośniedziałych połączeniach... mam spore doświadczenie z lutownicą :p
A więc jak rozebrać zegary ?? Od czego zacząć? Do tej pory robiłem takie rzeczy w golfie :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 21:17:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Od odkręcenia wszystkich wkrętów z tyłu licznika, potem nakrętek mocujących wskaźniki temp. silnika i poziomu paliwa.
A potem pociągasz do siebie płytę główną licznika, wychodzi cała.
Dasz radę, jak zobaczysz licznik na wierzchu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 09:33:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Moja wina-źle się wyraziłem :p
Jak wyciągnąć panel licznikowy/wskaźnikowy z konsoli kierowcy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 10:50:05 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Michal_Z28 napisał(a):
Jak wyciągnąć panel licznikowy/wskaźnikowy z konsoli kierowcy?

Opis z A6 C4, ale moze sie przydac http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79069

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 18:17:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Witam ponownie!
Dzisiaj ofiarą padły zegary mojej B4.
-zdejmujemy górną osłonę kolumny kierownicy poprzez odkręcenie dwoch wkrętów.
-na styku osłony i zegarów są dwa wkręty trzymające zegary w tablicy-odkręcamy.
-wyciągamy zegary-powoli,coraz dalej, jednocześnie wyciągamy wtyczki z płytki zegarów.
Mamy zegary na dłoni.
Ja rozkręciłem zegary na elementy pierwsze,ze względu na konieczność dobrania się do licznika przebiegu dziennego: nie kręcił się, ani nie resetował. Poza tym, szalał wskaźnik paliwa,a temperatury był martwy...

Na pierwszy ogień poszedł licznik.
Dużo rozbierania,ale okazało się po godzinnej analizie sposobu działania,że wystarczyło nasmarować bębenki cyferek-przycierały się poprostu na wałku. Troche doktorka i licznik działa!

Druga rzecz: wskaźnik paliwa.
Od razu mówię,żę wskaźniki są elektrotermiczne,a nie magnetoelektryczne! Zupełnie jak w golfie :-p
Styki śrubek przeczyściłem,ale tak naprawde popękały luty okrągłych wkładek łączących płytkę i wskaźnik.
We wskaźniku temperatury to samo!

Dodatkowo sprawdziłem stabilizator-nie było przebicia,a więc przeczyściłem styki, polutowałem lepiej wszystkie trzy wsuwki i wsunąłem z powrotem stabilizator z lekko przygiętymi nóżkami, żeby było ciasniej.
Uwaga! Stabilizator ma masę na swoim metalowym uchwycie! Tam też trzeba przeczyścić!

Złożyłem wszystko z powrotem i:
-licznik dziala ok!
-wskaźnik paliwa nie myli się :-p
-temperatura nadal martwa-nie sprawdziłem samego wskaźnika-czujnik zdrowy.

Ciekawostka! U mnie przy wskaźniku paliwa jest pokrętło,ale ono jest schowane-nie wystaje,ani nie reaguje ne kręcenie w inny sposób... A jednak MA FUNKCJĘ! I to podwójną!
Gdy zdejmiemy grzybek z pokrętła to ukazuje się imbusowy kształt wewnętrzny-nim regulujemy wychylenie wskaźnika paliwa!


Druga funkcja jest elektryczna: na dnie wydrążonego pokrętła jest potencjometr montażowy...czyżby ustalanie rezerwy dla zgodności wskaźnika i komputera!!??
:?: :?: :?: :?: :?:

Zapomniałem dodać,że cała elektronikę w zegarach robili japończycy :D Na płytkach piękne napisy MADE IN JAPAN ....gdzie te czasy....ach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 08:52:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
A jednak wskaźnik paliwa nadal szaleje...
Po lekturze szukajki dochodzę do wniosku,że to może być słabe połączenie masy...poprowadzę nową masę,bo w padnięcie stabilizatora nie wierzę po tym, co wyczytałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 18:33:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
No i jest wtopa... :/ Na czujnik temperatury nie idzie napięcie...Na przewodach nie obciążonych jest 5V, ale jak dałem żarówkę 12V 5W(10ohm) to wskazało 0V. Czujnik na ciepłym silniku ma ok.400 Ohm. I do tej pory działał na nim inny "zapasowy" wskaźnik...
Wyjąłem zegary.
Wskaźnik sprawny-podłączyłem go bezpośrednio pod zasilacz 2.5V i poszedł ładnie do gory.
Potrzebuje schematu elektrycznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 18:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
masz zimne luty we wskażnikach na drucie oporowym .jak przyłożysz 12v to się wychyli a przy miejszych napięciach szaleje . wskażnik łatwo rozebrać i złożyć gożej z lutowaniem drutu oporowego ale też da radę

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 19:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Hmmm...ale ja podłączyłem wyjęty wskaźnik pod zasilacz z napięciem 2.5V i wychylil się bardzo ładnie.... Na czujniku z kolei nie ma wogóle napięcia-jak ma działać wskaźnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 07:55:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
napięcie na wskażniki jest stałe i idzie z stabilizatora napięcia a jego wysterowanie wykonywane jest poprzez zmianę oporności do masy .przelutuj zimne luty wewnątrz wskażników i to pomoże po warunkiem żę reszta jest ok

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: