.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 08:30:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AFB] jaki akumulator kupić 80ah czy 90ah
PostNapisane: 25.lis.2008 20:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Witajcie!
Ciąg dalszy przygód z moim autkiem. Ostatnio uzupełniliśmy elektrolit i podładowaliśmy aku prostownikiem. Auto pięknie zapaliło prze temp. ok 2 st. Po dwóch dniach stania otwieram garaż wsiadam do autka i co widzę?. Wskaźnik naładowania aku nie przekracza 5V!.
Zastanawiam się nad firmą Banner. Według kodów wyposażenia mojego V6 td, motorowniai potrzebuje aku o pojemności 92ah i prądzie rozruchowym minimum 450 A. Teraz pytanie mogę kupić aku o pojemności 80ah a prądzie 750A?. Czy lepiej kupić minimum 90ah lub 100ah?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 00:25:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ja w allroadzie mam 92ah
Do ciebie taki też wejdzie. Na mrozach kręci jak głupi :)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 09:26:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Stamlej napisał(a):
Ja w allroadzie mam 92ah
Do ciebie taki też wejdzie. Na mrozach kręci jak głupi :)

A jakiej marki masz akumulator?. Ja zapewno kupię 95ah Bannera.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 10:29:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
VARTA

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 11:47:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamleju - w Allroadzie jest mocniejszy alternator (i mniejsza o to, że wadliwe Valeo :): ).
Wydaje mi się, że dla Levusa w zupełności wystarczyłoby 82Ah/420A .
Może być VARTA, Banner, Fiamm (polecam!). Na temat "super-nowoczesnej" Centry mam mieszane uczucia (nawet na AKP są dwie niunie, w których jakoś szybko padły - choć w tych konkretnych przykładach - przyczyną niekoniecznie musiał być sam akku).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 13:06:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Dziękuję za odpowiedź. Wybór padł na Bannera gdzie wszędzie mi go polecano. Mam teraz pewną wątpliwość, dotyczącą "prądowości" akumulatora. Audi zaleca do 2.5 Tdi aku o 92ah a co będzie jeśli kupię 80ah? czy nie będzie za mały?. Auto ma troszkę elektroniki min. dokładany alarm.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 13:27:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Kładź większy - parę złotych więcej, a święty spokój nawet na mrozie. Nie martw się, ze alternator nie da rady - takie problemy dotyczyły prądnic w maluchu i słabych alternatorów w Dużych Fiatach - tutaj masz tyle prądu, że pociągnie nawet 220 Ah (mam taki w Cygarze).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 13:32:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Levuss - moja filozofia (co wcale nie znaczy, że oddałbym za nią życie) jest taka, że lepszy jest w pełni doładowany akku np. 82Ah, niż permanentnie niedoładowany 92Ah (a może tak być jeśli nie jeździsz na szczególnie dalekich trasach, których czas wystarczy na uzupełnienie prądem "zbyt" pojemnej baterii) ... .
Oprócz tego - tak na 97% jestem pewny, że do Twojego modelu nie jest zalecane "aż" 92Ah (zostaw coś np. dla Allroadowców :): ) .
Czy powyżej aby na pewno mam rację - chętnie poczytam "z ust" dobrego fachowca (jeśli komuś się zechce skomentować moje wypociny) .

EDIT:
Wordeck - po pierwsze miałeś budować igloo na Syberii i co ważniejsze - wysłać mi pocztówkę ... :): .
Po drugie - być może masz i rację ale czy wziąłeś pod uwagę to, że V6 TDI -podczas rozruchu- zużywa znacznie więcej prądu od silników benzynowych ?
Co - IMHO - przy częstotliwym zapalaniu/gaszeniu motora może jednak (?) zachwiać bilansem energetycznym (prowadząc tym samym do skrócenia życia zasiarczonego akku) ??? ... .

EDIT 2 :
Levuss - nie jestem elektronikiem ale gdyby alarm miał tak bardzo obciążać akku, to w zadnym Tico, Pandzie, etc. - nie powinno się takich gadgetów chyba w ogóle zakładać :): :?:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 14:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Sprawa wygląda tak. Z rozpiski kodów wyposażenia które można znaleźć we wnęce koła zapasowego wyszło mi takie coś:
battery 450 A (92 Ah)
Sam już nie wiem czy kupować Bannera 80ah?.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 20:32:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Piotruś napisał(a):
Wordeck - po pierwsze miałeś budować igloo na Syberii i co ważniejsze - wysłać mi pocztówkę ... :): .
Po drugie - być może masz i rację ale czy wziąłeś pod uwagę to, że V6 TDI -podczas rozruchu- zużywa znacznie więcej prądu od silników benzynowych ?
Co - IMHO - przy częstotliwym zapalaniu/gaszeniu motora może jednak (?) zachwiać bilansem energetycznym (prowadząc tym samym do skrócenia życia zasiarczonego aku) ??? ... .


No widzisz, ostatecznie żona mnie nie puściła... Ale wszystko przede mną, jeszcze kiedyś tam pojadę :helm:
Popatrz na prąd ładowania jaki daje alternator - w normalnych warunkach regulator pozwala na 1/3 lub 1/4 nominalnej wydajności. Jeszcze raz - rezerwa jest taka, że "uciągnie" nie tylko 92Ah, ale spokojnie te 220. Jakoś mi się w Cygarze przez 5 lat nie zasiarczył, a alternator jest znacznie mniejszy... W Polonezie miałem 72 Ah i też nic złego się nie działo - różnica była taka, ze kiedy inni wymiękali, Poldek palił na 30 stopniach mrozu bez większych trudności.
No i sprawa podstawowa - zakładamy, że alternator ładuje prądem o jakimś tam natężeniu. Teraz pomyśl: zapalasz rano na mrozie samochód, czego skutkiem jest pobranie jakiegoś prądu z akumulatora. Załóżmy, że akumulator ma 60Ah i na rozruch zużywasz 10Ah. Teraz robisz to samo, tylko że masz akumulator 90Ah - też zużyjesz 10Ah, tylko, że zostanie nie 50 Ah a 80 Ah i prąd spadnie z nominalnych 14,4V do 13,5V a nie do 12V. <b>Prądu ubyło tyle samo, więc alternator musi pracować tak samo długo, żeby naładować aku do 100%</b>. Tyle, że im niższe napięcie, tym szybciej aku się zasiarcza, a im wyższy pobór prądu w stosunku do wartości maksymalnych dla danego aku, tym szybciej zużywają się płyty. Wniosek z tego taki - jest zupełnie odwrotnie niż piszesz...
Rację miałbyś - owszem, ale tylko wtedy, kiedy alternator by sobie nie radził - tutaj takiego zagrożenia nie ma.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 26.lis.2008 22:27:01 przez wordeck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 22:07:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 07:25:42
Posty: 214
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Tylko na krotkich trasach szybciej naladuje sie mniejszy akumulaor. Ja u siebie wedlug producenta powinienem miec 84ah. Teraz wsadzilem 72ah (nowy kupiony okazyjnie za pol ceny) i nie mam zadnych problemow z odpalaniem. Ostatnio 2 dni stal na mrozie i na 3 dzien wskaznik pokazywal nadal ponad 12v. Tak wiec nie wiem czy jest sens wydawac kilkaset zlotych wiecej na akumulator.

_________________
A6 C5 1.9 TDI AVG Avant
================
www.dsoi.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 22:37:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wordeck napisał(a):
Rację miałbyś - owszem, ale tylko wtedy, kiedy alternator by sobie nie radził - tutaj takiego zagrożenia nie ma.


No ale właśnie z tego powstał mój dylemat, ponieważ mniej-więcej 8 samochodów na 10 zgłasza się z akumulatorami zasiarczonymi, a tylko reszta ma rozpuszczoną masę płyt dodatnich (ewentualnie zwarcie wewn. albo oberwane płyty od wybojów).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 10:27:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
katalog Bannera pokazuje do 2.5 tid akumulator 100 Ah 780 A i taki bym zakladal.
ja mam 1.9 tdi i katalogowo wychodzi 80 Ah 720A, moim zdaniem lepiej kupic wlasciwy i mniec spokoj, mozna wsadzic mniejszy ale szybciej padnie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 16:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Kliku napisał(a):
katalog Bannera pokazuje do 2.5 tid akumulator 100 Ah 780 A i taki bym zakladal.
ja mam 1.9 tdi i katalogowo wychodzi 80 Ah 720A, moim zdaniem lepiej kupic wlasciwy i mniec spokoj, mozna wsadzic mniejszy ale szybciej padnie.


ja wlasnie tez mam podobnej pojemnosci akumulator i nie mam najmniejszych problemow z odpaleniem itp przy mrozach pali na tzw "dotyk"

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 12:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Oki czyli tak jam myślałem i kupuję Bannera 100ah bo 95ah nie ma. Obecny "zdechnięty" aku tez ma 100ah.

wybór padł na taką sztukę:
http://www.allegro.pl/item471636837_aku ... stria.html
http://www.allegro.pl/item493252237_aku ... zecin.html
Jak myślicie nada się, aby moje Tdi znowu kręciło?

U mnie w mieście za Bannera 80ah chcą 360zł
:D

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 13:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dobierz rozmiar do wwymiaru przedziału na akmumlator.
Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 16:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Stamlej napisał(a):
Dobierz rozmiar do wwymiaru przedziału na akmumlator.
Pozdr!

Taki mam właśnie zamiar czyli dobre aku wybrałem jeśli idzie o jego prądowość. Stara Centra Plus odmówiła posługi.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 23:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2006 14:26:41
Posty: 175
Lokalizacja: Kraków
Auto: A6/AVG
Panowie to ja sie podepnę:

A6 AVG 110 KM avant
w sklepie mam do wyboru Banner lub Bosch S3 lub S4?
autko stoi w zimie na powietrzu :)

Banner bedzie lepszy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 23:37:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
raques napisał(a):
Panowie to ja sie podepnę:

A6 AVG 110 KM avant
w sklepie mam do wyboru Banner lub Bosch S3 lub S4?
autko stoi w zimie na powietrzu :)

Banner bedzie lepszy?

Na elektoda.pl był ciekawy wątek o akumulatorach i wynika z niego, że BANNER jest firmą lepszą niż BOSCH. Mogę jeszcze dodać, że mój brat jak był sklepie motoryzacyjnym to sam koleś mu powiedział, że poleca BANNERY(jak do mnie zadzwonił i powiedział nazwę firmy to pomyślałem co to za jajca, Posiedziałem, poszukałem i jest to naprawdę porządna firma), sprzedał ich dbd dużo i nie było reklamacji natomiast u BOSCHA nie jest już tak kolorowo jak było kilka lat temu (to samo dotyczy Centry). Wszystko zależ na jaki egzemplarz trafisz ( jak to się mówi na jaki sort :)). Ja wybrałem BANNER'a i zdania nie zmienię.
Wspominany wątek:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7980-0.html

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 00:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
powiem ci ze mialem kiedys bannera ale w innym tdi dla mnie szajs jakich malo aku roku niewytrzymal pojechalem na gwarancje i facet powiedzial mi ze nie uzna bo aku trzyma parametry tylko jednego nietrzymal pojemnosci i kupa jak byly mrozy to bardzo ciezko auto bylo odpalic teraz mam periona niemieckiego i jestem zadowolony cena porownywalna z bannerem rok za nim i caly czas jest ok

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: