.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.maja.2024 05:04:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All C4 Klimatronik] Jak pobudzić silniczek sterowania nawie
PostNapisane: 13.gru.2008 20:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Witam.
Zgodnie z fotostory z szukajki znalazłem silniczek sterowania klapą centralną nawiewu (tą od regulacji temperatury), który nie reaguje. Przeczyściłem wszystko i według instrukcji należy teraz kilkakrotnie podać na niego napięcie, żeby się "obudził" (jeżeli nie jest spalony). Nie mam nic wspólnego z elektryką ale na silniczku jest napis 7V więc podpinanie go pod akumulator jest chyba zbyt ryzykowne. Podobno można podpiąć pod baterię 9V ale po mojemu to lipa bo ona nie da 93A. Macie jakiś patent na ten zabieg bez fachowego sprzętu? Albo gdzie z tym iść? Do elektronika? Specjalisty od telewizorów.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 20:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Jakie 93A ??? spokojnie możesz taką bateryjką ruszyć silniczek a jeśli nie to pozostaje zasilacz uniwersalny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 20:51:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
W takim razie jutro z rana na zakupy :d Madness kolejne dzięki za dobre słowo :peace:

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 14:48:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A sprawdziles czy jak sie obraca dzwignia to rowniez obraca sie potencjometr? U mnie przyczyna niekrecenia sie silniczka nie byla awaria samego silniczka, lecz to, ze ten potencjometr nie obracal sie wraz z dzwignia, tylko stal w jenym miejscu (sprzegielko sie slizgalo) i sterownik myslal, ze klapka jest w innej pozycji niz byla w rzeczywistosci i po prostu uznawal ze silniczek nie musi pracowac :-) Wystarczylo docisnac sprezynke na sprzegielku.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 07:38:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Dźwigni nie idzie ruszyć ręcznie ale silniczek działa (nowa bateria 9V za 20 PLN starczyła na dwa strzały bez obciążenia silniczka mechanizmem). Dziś udaję się do kolegi, który posiada taki zasilacz i sprawdzę czy przyczyna tkwi w napędzie.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [All C4 Klimatronik] Jak pobudzić silniczek sterowania n
PostNapisane: 15.gru.2008 08:06:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
pili81 napisał(a):
Witam.
Zgodnie z fotostory z szukajki znalazłem silniczek sterowania klapą centralną nawiewu (tą od regulacji temperatury), który nie reaguje. Przeczyściłem wszystko i według instrukcji należy teraz kilkakrotnie podać na niego napięcie, żeby się "obudził" (jeżeli nie jest spalony). Nie mam nic wspólnego z elektryką ale na silniczku jest napis 7V więc podpinanie go pod akumulator jest chyba zbyt ryzykowne. Podobno można podpiąć pod baterię 9V ale po mojemu to lipa bo ona nie da 93A. Macie jakiś patent na ten zabieg bez fachowego sprzętu? Albo gdzie z tym iść? Do elektronika? Specjalisty od telewizorów.


Podłącz cały moduł silniczka do instalacji (ale nie montuj go) i włącz zapłon. Poreguluj trochę temperaturę w jedną i w drugą stronę. Powinno ładnie śmigać.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 10:53:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Skoro po podlaczeniu silniczka do baterii kreci sie to znaczy ze jest OK. Dzwignia nie da rady ruszyc, bo jest za duze przelozenie i silnik hamuje (przekladnia slimakowa) - nawet tego nie probuj bo zlamiesz dzwigienke. Wystarczy ze wyciagniesz jedno kolo zebate (metalowe) i bedziesz mogl spokojnie obracac dzwigienka. Wtedy zobacz czy razem z obrotami dzwigienki obraca sie potencjometr (czarny plastikowy element w ksztalcie podkowy przylutowany do plytki (powinno obracac sie srodkowy element). Na 99% u Ciebie sie nie bedzie obracal.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 17:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2006 23:40:57
Posty: 150
Lokalizacja: Brodnica
Silniczek w końcu działa. Po podłączeniu pod zasilacz trochę pykał niemrawo bez obciążenia mechanizmem a zamontowany nie ruszał wcale. Do środka silniczka dostało się trochę smaru więc wyczyściłem, przejechałem popierkiem wszystkie elementy przewodzące i założyłem na nowo docisk szczotek. Teraz pięknie pyka jak w modelu sterowanym radiem.

Jednak problem nie do końca rozwiązany :/ Zacznę od tego, że jakiś czas temu przestało grzać ogrzewanie. Poczytałem w szukajce o tym silniczku ale żeby się tam dostać trzeba trochę czasu, którego wtedy nie miałem. Pogrzebałem pod maską i znalazłem ten zawór powietrza na nagrzewnicy. Kiedy zdjęłem z niego weżyk doprowadzający powietrze zaczęło grzeć więc tak jeździłem. Na założonym wężyku dmuchało tylko zimnym, po zdjęciu grzało na max. Teraz po zrobieniu napędu klapy przy zdjętym wężyku regulacja działa płynnie w całym zakresie ale jak go założe leci tylko zimne. Czy ktoś wie co tu może być grane. Niby teraz wszystko jest OK ale po coś ten wężyk tam k...a jest. A ja nie lubie jak coś nie działa zgodnie z przeznaczeniem.

_________________
C3 R5 Sedan - było
C4 V6 Avant - jest
C4 V8 Avant Quattro - jest
C5 V8 Avant Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: