.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 21:32:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] gaśnie obrotomierz i zapalają się kontrolki...
PostNapisane: 23.gru.2008 17:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 17:13:10
Posty: 37
Lokalizacja: Chełmno
Witam. Jestem nowy, z audi nie miałem za dużo do czynienia więc po przeszukaniu forum pytam: (nie znalazłem odpowiedzi na mój problem) Otóż jak w temacie. Auto jest zimne, powiedzmy stało przez noc i zapalam je. Wszystko jest ok. Nic nie pika. Jeżdże około 20 minut i nagle gaśnie obrotomierz i słychać 3 piknięcia przy czym zapala się kontrolka płunu ham. (ta z wykrzyknikiem) zapala się kontrolka ABS i smarowania. Auto nie gaśnie - jak najbardziej wszystko chodzi. Zgaszę samochód i po ponownym załączeniu zapłonu od razu pika 3 razy i widać kontrolkę z wykrzyknikiem. Zapalam auto i nie działa obrotomierz to samo co przed zgaszeniem. Dopiero jak auto postoi pare godz (ostygnie??) to wtedy problem znika ale powraca wraz w pewnym czasem - piszę tak bo nagrzewa się auto szybko (temp wody) tak jakby dopiero jak w kabinie się nagrzeje?? to zapala się cały cyrk. Ponadto zauważyłem iż ABS fizycznie nie działa. Wiem że jeżeli ABS się zapali to nie ma opcji żeby działał ale skoro mogłoby to być jakieś zwarcie z zegarach to by działał?? czy jestem w błędzie. Chyba że może związane jest to z niesprawnością obrotomierza rzecz jasna ale wtedy wykluczam jakieś problemy z licznikiem. Jeżeli jestem w błędzie to prosze o pomoc co to może być?? Raczej jak jest zwarcie z zegarach (a czytając forum dochodzę do wniosku że dużo jest takich przypadków) to pomimo zapalania sie kontrolek powinno wszystko działać. Aha jeszcze jak wciskam ASR na desce gdy występuje problem opisany wyżej to na desce się nic nie zapala.

_________________
A6 99 rok 2.4 Avant
Niegdyś A8 3.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] gaśnie obrotomierz i zapalają się kontrolki...
PostNapisane: 24.gru.2008 09:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 17:13:10
Posty: 37
Lokalizacja: Chełmno
Mandrax napisał(a):
Witam. Jestem nowy, z audi nie miałem za dużo do czynienia więc po przeszukaniu forum pytam: (nie znalazłem odpowiedzi na mój problem) Otóż jak w temacie. Auto jest zimne, powiedzmy stało przez noc i zapalam je. Wszystko jest ok. Nic nie pika. Jeżdże około 20 minut i nagle gaśnie obrotomierz i słychać 3 piknięcia przy czym zapala się kontrolka płunu ham. (ta z wykrzyknikiem) zapala się kontrolka ABS i smarowania. Auto nie gaśnie - jak najbardziej wszystko chodzi. Zgaszę samochód i po ponownym załączeniu zapłonu od razu pika 3 razy i widać kontrolkę z wykrzyknikiem. Zapalam auto i nie działa obrotomierz to samo co przed zgaszeniem. Dopiero jak auto postoi pare godz (ostygnie??) to wtedy problem znika ale powraca wraz w pewnym czasem - piszę tak bo nagrzewa się auto szybko (temp wody) tak jakby dopiero jak w kabinie się nagrzeje?? to zapala się cały cyrk. Ponadto zauważyłem iż ABS fizycznie nie działa. Wiem że jeżeli ABS się zapali to nie ma opcji żeby działał ale skoro mogłoby to być jakieś zwarcie z zegarach to by działał?? czy jestem w błędzie. Chyba że może związane jest to z niesprawnością obrotomierza rzecz jasna ale wtedy wykluczam jakieś problemy z licznikiem. Jeżeli jestem w błędzie to prosze o pomoc co to może być?? Raczej jak jest zwarcie z zegarach (a czytając forum dochodzę do wniosku że dużo jest takich przypadków) to pomimo zapalania sie kontrolek powinno wszystko działać. Aha jeszcze jak wciskam ASR na desce gdy występuje problem opisany wyżej to na desce się nic nie zapala.


NO NIE WIERZE ŻE NIKT NIE MA POMYSŁU CO JEST NIE TAK!?
Panowie Prosze o POMOC.

_________________
A6 99 rok 2.4 Avant
Niegdyś A8 3.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 11:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
podłącz pod VAG'a. i zczytaj błedy to dasz ludziom jakiś trop...
Pozdrawiam :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 15:03:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 17:13:10
Posty: 37
Lokalizacja: Chełmno
Witam. No właśnie z tym Vagiem to oczwiście jak na złość nikogo nie ma bo święgta itp. lecz kiedyś zakupiłem interface do bmw i też była tam końcówka do audi,vw itp. więc poratowałem sie demkiem vaga gdzieś tam znalezionym i oto co wyskoczyło z błędów silnika (oczywiście demko posiada wszystkie funkcje prócz nazewnictwa błedów ale podaje ich numery więc poradzicie sobie - pomożecie mi)
10 DTC's Found:
16486 - MAF Sensor (G70): Signal too Low
35-10 - - - Intermittent
17645 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17646 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17647 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17648 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17649 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17650 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17833 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17923 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16538 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-00 - Please Register/Activate

jestem przerażony ilością błędów nie wiem co powiedzieć.... prosze o pomoc


------------------------------------------------ EDIT

Aby nie było że jestem leniwy to:
16486 - Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza – niskie wejście
17645 - Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 – obwód otwarty
17646 - Obwód wtrysku paliwa do cylindra #2 – obwód otwarty
17647 - Obwód wtrysku paliwa do cylindra #3 – obwód otwarty
17648 - Obwód wtrysku paliwa do cylindra #4 – obwód otwarty
17649 - Obwód wtrysku paliwa do cylindra #5 – obwód otwarty
17650 - Obwód wtrysku paliwa do cylindra #6 – obwód otwarty
17833 - Zawór wentylacji zbiornika – skrót do uziemienia
17923 - Intake Manifold Changeover Valve circuit Short to Ground ----- po polsku nic nie znalazłem nawet piszą BŁĄD NIEZNANY
16538 - O2 obwód czujnika – nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 1)v

lecz nie o to mi chodzi tylko chciałbym to przetłumaczyc na chłopski....
Dodam iż mimo to taka ilość błędów nie powoduje żadnego dziwnego zachowania auta, ma moc, ni dymi nie kicha, nie strzela, pali normalnie, nie faluje, chodzi równo i spokojnie poza tym że czasami przestaje dzziałać obrotomierz (nie obrotościomierz ;)) i zapala się kontrolka z 3 piknięciami ta z wykrzyknikiem o hamulców, smarowanie i ABS - auto nie gaśnie wszystko jest ok - ABS nie działa, trakcja też nie reaguje na przycisk na desce - fizycznie nie działa - mieli heh. poza tym jadąc smarowanie pyłga co sekunde razem z tym wykrzyknikiem od hamulców - swoją drogą mam nadzieje że jest smarowanie bo wykończe auto gdyż jeżdżę...

BTW dzisiaj śniło mi się że to tylko gdzieś luźna masa... śmiejcie się pewnie to tylko sen...
PROSZE O POMOC!!!

_________________
A6 99 rok 2.4 Avant
Niegdyś A8 3.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 22:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 17:13:10
Posty: 37
Lokalizacja: Chełmno
Mam taką myśl czy może alarm dodatkowy aczkolwiek połączony z pilotem fabrycznym może generuje te błędy i nie maja nic wspólnego z tymi jazdami w zegarach?? Dodatkowo mam pytanie odnośnie ECU - gdzie się ono znajduje w a6 c5 2.4 99 rok?? chciałbym sprawdzić prozaiczną sprawe - wtyczke oraz chciałbym sprawdzić bezpieczniki przy ecu - gdzie sie znajduja prosze o info.

_________________
A6 99 rok 2.4 Avant
Niegdyś A8 3.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 08:59:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
auto na gaz?

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 11:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 17:13:10
Posty: 37
Lokalizacja: Chełmno
nie, auto nie ma gazu.

_________________
A6 99 rok 2.4 Avant
Niegdyś A8 3.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 13:12:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Uszkodzony moduł ABS/ASR. Odłącz pompę ABS w trakcie trwania problemu (jest kostka). Obrotomierz powinien zacząć działać. Miałem taki sam przypadek w aucie kolegi. Wymiana modułu pomogła.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 13:26:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 17:13:10
Posty: 37
Lokalizacja: Chełmno
Nareszcie konkret. Dzięki prosze tylko o info gdzie się ten moduł znajduje (dosyć dokładnie która wtyczka - jak jest więcej) jeszcze dzisiaj chetnie sie tym zajmę aby zdiagnozować ale na pierwszy rzut oka wydaje sie trafna diagnoza.

_________________
A6 99 rok 2.4 Avant
Niegdyś A8 3.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 13:49:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Wtyczka zaraz przypompie ABS (tam gdzie idą rurki przewodów hamulcowych). Czasami jak się tą wtyczkę wygina, to zaskakuje i działa oki (moduł) ale niestety połączenia które w nim się uszkodziły trzeba naprawić albo go wymienić. Ale najpierw go odłącz.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 13:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 17:13:10
Posty: 37
Lokalizacja: Chełmno
dziękuję bardzo o postępach poinformuje, pozdrawiam

_________________
A6 99 rok 2.4 Avant
Niegdyś A8 3.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 22:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2009 17:15:41
Posty: 22
Lokalizacja: Chełmno
Więc krótko i na temat.
Odłączyłem wtyczkę i obrotomierz jak już wspomniałeś zaskoczył ale wciąż to samo czyli:
pika syg. 3 razy, pyłga wyk. od hamulcowego, pali sie abs, asr nie, asr nie reaguje na przycisk
więc kupiłem inną pompę od takiego samego audi lecz przełożylem tylko moduł, bo tylko to potrzebuje. moduł różnił się tylko jedną cyferką - 3 od końca lecz myslę że to nie ma znaczenia.( miałem 0 273 004 285 kupiłem 0 273 004 358)
Dodam iż przed wymiana modułu żaden program się nie komunikował ze sterownikiem abs.asr ogólnie z hamulcami jakby nie było go.
Teraz po wymianie nic nie pika lecz pali się trakcja i abs??
Lecz juz vag znajduje sterownik i wywala błąd 00285 i 2 nieznane 18xxx
Czy jest możliwe że miałem walnięty moduł + walnięty czujnik w prawym kole??
czy może nie zabierać się za czujnik w prawym przednim kole gdyż jest to błąd spowodowany innym numerem modułu??
A może należy go jakoś zaadoptować??
Błędów nie da się skasować. Co teraz??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 17:29:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Pierwsza sprawa to kodowanie. Musisz sprawdzić czy odpowiada dla" danego szprzętu" w aucie. Druga sprawa to jak będe w domu to wszystko sprawdzę odnośnie błędów które masz. Oczywiście czujnik w kole też może być, sprawdź czy kabel nie jest urwany i czy mechanicznie to wtgląda poprawnie. Grypa 18xx błędu by wskazywała niewłaściwe kodowanie dla Twojego auta. Mam nadzieje że z anglika nie masz tego modułu.. nie wiem czy by pasował.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 19:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2009 17:15:41
Posty: 22
Lokalizacja: Chełmno
wojtek_2 napisał(a):
Pierwsza sprawa to kodowanie. Musisz sprawdzić czy odpowiada dla" danego szprzętu" w aucie. Druga sprawa to jak będe w domu to wszystko sprawdzę odnośnie błędów które masz. Oczywiście czujnik w kole też może być, sprawdź czy kabel nie jest urwany i czy mechanicznie to wtgląda poprawnie. Grypa 18xx błędu by wskazywała niewłaściwe kodowanie dla Twojego auta. Mam nadzieje że z anglika nie masz tego modułu.. nie wiem czy by pasował.

Dziękuje za szybką reakcje.
Więc dzisiaj jeszcze bardziej zagłębiłem się w ten temat. Otóż owszem posiadam ten sterownik od anglika lecz nie w tym rzecz. Niestety posiadając inny numer sterownika jest tak że ów sterownik komunikując sie z resztą będzie wywalał te błędy gdyż nie pasuje kodowaniem. Więc dowiedziałem się o możliwości adaptacji go, wpisując numer procedury (możliwe że mówi się inaczej;) ale niestety w sterowniku z niewiadomych przyczyn nie da sie zmienić tego kodowania (nie przyjmuje numeru), i jak sie później dowiedziałem nie można zmieniac tego numeru sterownika, trzeba szukać tego samego co pierwotnie był zamontowany.
Dodatkowo troche dowiedziałem sie na temat naprawy.
WIĘC KAŻDY MOŻE SOBIE NAPRAWIĆ ÓW STEROWNIK WE WŁASNYM ZAKRESIE,
Na alegro jest wiele gostków co oferują naprawy średnio po 300 zł. Jest ich mnóstwo więc postanowiłem troche zmniejszyć ich WIELKA A MAŁĄ tajemnicę owej naprawy, wystarczy troche cyny w drucie i lut lampa ;)
oto link gdzie wszystko jest krok po kroku.
http://www.passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=57

U mnie zadziałało - więc i u Was też pewnie da rade naprawić, oczywiście może wystąpić inna usterka ale ta jest najbardziej popularna.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 20:54:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Widzisz gdybym wiedział że potrafisz posługiwać się lutownicą to odrazu bym Cię tam odesłał. W tych sterownikach puszczają właśnie te połaczenia a te pokazane na obrazku najczęściej bo to głównie zasilanie a zrobione bardzo delikatnie. Fajnie że sobie poradziłeś a kodowanie nie wchodzi bo to anglik i nie przyjmie kodowania dla naszych potrzeb.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 22:14:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2009 17:15:41
Posty: 22
Lokalizacja: Chełmno
Witam ponownie, po pewnym czasie około 2 dni znów zaczęło sie knocić więc postanowiłem kupic nowy o tym samym numerze. I dostałem owy sterownik i po założeniu wszystko wróciło do normy lecz po zapaleniu silnika zapala się kontrolka asr. Więc podłączyłem VAga i wychodzi błąd 00623. Czytając post http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=61657&highlight=wymianie+sterownika wychodzi na to że mam ten sam problem więc proszę o wskazówki jak zaprogramować sterownik abs/asr aby działał poprawnie. Dodam iż posiasam Vaga i numer kodowania 078945 ale nie wiem czy jest to poprawny numer oraz w opcji kodowanie wpisuje go ale nie zapisauje się w sterowniku - możliwe że czegoś nie potrafię - bardzo prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: