.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 10:19:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Wymiana licznika
PostNapisane: 24.sty.2009 12:26:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2008 07:50:45
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam.
Mam mały problem który postaram się opisać jak najdokładniej. Otóż zakupiłem w super stanie licznik w wersji UK z pełnym FIS jak u mnie, ślicznie świecący, wszystko gra jak należy (sprawdzony VAGiem). U mnie posiadam normalny, z wypalonym w 90% wyświetlaczem i nie działającym obrotomierzem. Mój licznik w aucie posiada numer VDO 4B0 920 931 (?) a nowy w wersji UK VDO 4B0 920 981 X(?) (znaki zapytanie mówią o tym że nie pamietam jaka literka:D, a X z tego co wiem że licznik po regeneracji w jakis tam autohaus'ach itp). Liczniki obydwa sa z samochodu w benzynie, 1.8 T.
A wiec czytajac forum, siedząc i ślęcząc nad tematami pościągałem całe oprogramowanie do odczytania pamięci EEprom, która to potem miałbym wgrać do owego nowego licznika, zaadaptować nowy kluczyk i szafa gra. A tu okazał się problem, bo żaden program nie czyta eeprom przez złącze diagnostyczne. Poszedłem więc na skróty i wylutowałem pamięć EEPROM. W obydwu jest pamiec 93c86 . Podmieniłem wiec pamieć (jak nie mozna zapisac to niech ma zapisana:D). Co sie okazało - licznik cacuś, kontrolka IMMO gaśnie jak to powinno być, ale.... Ale samochód nadal gaśnie tak jak na liczniku UK bez wymiany EEPROM. Czyli wymiana pamieci nic nie dala bo cos dalej trzyma IMMO lub itp...
Moje pytanie brzmi - co zrobić, jak zrobić zeby silnik nie gasł, a i żebym mial ładniutki nowy zegarek w swojej niuni...? Myśle że dalej jest tu cos z tym IMMO, koleś mówił ze może to byc wina roznicy EEPROM w numerach, sam juz nie wiem co robic i jak zrobic zeby było dobrze...
A jezeli juz o to IMMO bedzie tylko chodzic, to jezeli jest wyjscie aby je wogole wylaczyc i wtedy bedzie to gralo to prosze tez o wksazowke jak to zrobic i gdzie, bo dla zlodzieja te nasze IMMO to i tak bułka z masłem, a ja mam i tak inne zabezpieczenia...
pozdrawiam i czekam na szybki odzew....
Karol

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...


Ostatnio edytowano 26.sty.2009 15:58:17 przez Karolus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 13:24:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Skoro w jednym była 93c86 a w drugim 93c88, to nie są one zamienne i właśnie potwierdziłeś, że nic nie da ich przelutowanie.
Napisz czym chciałeś przez złącze odczytać zawartość pamięci?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 14:55:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2008 07:50:45
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
VAG EEprom programmer 1[1][1].3, Polski_VAG_4.9, VAGCAN_K_2_0, VagTachoUSB1_7_6 - tylko ze ten ostatni program nie uruchomil mi sie ze wzgledu na podlaczenie COM1 a nie USB... VAG EEprom wyskakiwalo mi "no ecu found", zas w innych nie laczylo wogole z pamiecia jak i nie moglem wogole sie polaczyc.... nie wiem czy mialem dobry kabel czy juz sam nie wiem co....
a w czym tkwi problem jak po przelutowaniu pamieci zegar swieci ze IMMO poszlo i kontrolka gasnie, a silnik i tak chodzi 2 sekundy po czym gasnie, gdzie kontrolka wogole sie od IMMO nie zapala?

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 15:15:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Do vag K + CAN potrzebujesz interfejs.
Do tacho też jest inny interfejs.
Do eeprom programera podobno zwykły, ale nigdy nie przetestowałem.
Przyjedź do mnie to spróbujemy wyciągnąć pin z licznika.
A wtedy już coś bliżej końca będziesz.
Poza tym stary licznik masz z Immo 2 generacji, a w nowym to już raczej jest z 3 generacji immobilizer, co powoduję potrzebę zakodowania nowych pastylek immobilizera.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 16:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2008 07:50:45
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
Ok, 2 generacja IMMO, 3 generacja.... to dlaczego kontrolka gasnie IMMO po przelozeniu pamieci???

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 16:25:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Polecam VAG TACHO 2.5

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 15:41:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2008 07:50:45
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
potzrebuje Magika z Pozdkarpacia do usuniecia usterek i zrobienia mi tego wszystkiego co opisalem. Prosze o kontakt lub namiary na priv...

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 15:56:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2008 07:50:45
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
A wiec...
Bylem sobie u Magika u mnie w miescie...
Sprzet ma, wszystko gra itp...
Doszlismy do wniosku ze przelozymy pamiec i sprawdzimy jakie bledy pokazuje. Wszsytko ok, immo dalej gaslo razem z autem na nowej desce z koscia eeprom ze starej. Zaczelismy kombinowac dalej. w pewnym momencie na wyswietlaczu zamiast ok uslyszalem gong i obrazek kierownicy na wyswietlaczu. Zaczal swiecic ABS, ASR (ktorego nie mam) olej (gdzie przyjechalem do domu) no i radio nie wyswietla a wyswietlalo...
Z powyzszym prosze o namiary do Magika ktory mi to wszystko zrobi i sie tego podejmie zeby byl nowy licznik, samochod jezdzil i wszystko swiecilo lub nie jak ma swiecic na desce.
Potzrebuje Magika z podkarpacia, najlepiej okolice Przemyśla...
Znacie kogos??
CZekam na szybki odzew...

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 17:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2008 07:50:45
Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie
Temat rozwiazany, PORZADNY elektromechanik naprawil sprawe liczników i wszystko gra...
Panowie Administratorzy - prosze o zamkniecie tematu.

Jednoczesnie wszystkim dziekuje za oferowana pomoc jak i czas, który poswieciliscie dla mnie piszac posty itp. Serdecznie dziekuje.

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 18:16:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Karolus napisał(a):
Temat rozwiazany, PORZADNY elektromechanik naprawil sprawe liczników i wszystko gra...
Panowie Administratorzy - prosze o zamkniecie tematu.

Jednoczesnie wszystkim dziekuje za oferowana pomoc jak i czas, który poswieciliscie dla mnie piszac posty itp. Serdecznie dziekuje.

zamiast prosic o zamkniecie (zupelny bezzsens) lepiej napisz u kogo mozna szukac pomocy w tym temacie.
moze kiedys komus sie to przyda (vide podpis jaki masz w profilu - szkoda, ze sam sie do niego nie stosujesz :): ).

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: