.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 16:33:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEL]Alternator-czyżby padł??Pomocy
PostNapisane: 03.lut.2009 22:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 08:17:03
Posty: 39
Witam.Jestem posiadaczem AEL-a i mam pytanie,otóż po uruchomieniu silnika mój voltomierz wskazuje niecałe 14V,dopiero jak silnik się trochę rozgrzeje wskakuje na 14 i tak trzyma przez cały czas-więc czyżby trzeba było zregenerować alternator?Powiem,że już ta sytuacja trochę mi akumulator rozwala,bo jeżdżę codziennie krótkie odcinki po 3-5 km,więc często nie zdąży wskoczyć na pełne ładowanie..

_________________
Audi A6/C4/ 2.5 tdi /AEL/ 1997r 140 KM,6 biegów
obecnie Vw Sharan 1.9TDI AFN 110KM 1998r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2009 23:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
voltomierz do rączki i sprawdź sobie ładowanie, wskaźnik i tak pokazuje z małym błędem, rzadko kiedy jest 14v ładowanie, zimny rozgrzany, na wolnych na wysokich, nie ma kolosalnych różnic na wolnych 13,6V zazwyczaj bez włączonej klimy oczywiście


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 00:39:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wg mnie brak wzbudzenia.Słabe szczotki lub/i uszkodzone diody lub/i słaby naciag alteranatora.Nic strasznego ale warto sprawdzić u elektryka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 08:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pasek jak jest naprawde słabo naciągnięty to się od czasu do czasu lubi odezwać ale regulator możesz wykręcić w końcu to dwie śrubki i będziesz widział jak szczotki wyglądają ale najpierw polecam podłączyć voltomierz do aku i do dzeła, możesz pojeździć z nim nawet i poobserwować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 20:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Mieszacie chłopakowi niepotrzebnie. Żaden naciąg, bo sprężyna naciąga (na 100% odpowiednio mocno - padają amortyzatorki ale nie sprężyny, w 1997 nie było silników z napinaczem sprężynowym, bez amortyzatorka).
Żeby nie było wielokrotnej niepotrzebnej zabawy, wymontuj alternator i wymień:2 łożyska, obudowę łożyska(taką plastikową), szczotki, pierścienie ślizgowe i ...zapomnij o alternatorze na baaaardzo długo. Lecz jeśli masz tylko krótkie trasy, to tak będzie: Po prostu musisz z 1 raz w tygodniu - 2 razy w miesiącu podładować:)Też niestety tak mam:). Prawidłowe napięcie ładowania to 14,4V, 14 to za mało(oczywiście jak Koledzy piszą nie polegamy na wskaźniku z deski a mierzymy voltomierzem. To że napięcie wzrasta po rozgrzaniu to norma - wyłączają się świece żarowe.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 22:29:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
makaon napisał(a):
Mieszacie chłopakowi niepotrzebnie. Żaden naciąg, bo sprężyna naciąga (na 100% odpowiednio mocno - padają amortyzatorki ale nie sprężyny, w 1997 nie było silników z napinaczem sprężynowym, bez amortyzatorka).
Żeby nie było wielokrotnej niepotrzebnej zabawy, wymontuj alternator i wymień:2 łożyska, obudowę łożyska(taką plastikową), szczotki, pierścienie ślizgowe i ...zapomnij o alternatorze na baaaardzo długo. Lecz jeśli masz tylko krótkie trasy, to tak będzie: Po prostu musisz z 1 raz w tygodniu - 2 razy w miesiącu podładować:)Też niestety tak mam:). Prawidłowe napięcie ładowania to 14,4V, 14 to za mało(oczywiście jak Koledzy piszą nie polegamy na wskaźniku z deski a mierzymy voltomierzem. To że napięcie wzrasta po rozgrzaniu to norma - wyłączają się świece żarowe.

Bez przesadyzmu, 14,4V to jest maksymalne ładowanie dla akumulatora, prawidłowe jest w przedziale 13,6-14,4V im mniejszym pradem ładujesz tym żywotnośc aku większa a nie mieszaj chłopakowi w głowie, że 14V to za mało :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 12:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
13,6 jest minimalnym dopuszczalnym napięcięm pod obciązeniem. 14,4 jest najlepszym jakie powinno być uzyskane.
A jeśli tobie świece gasły po 2 km to miałeś zwalony przekaźnik.

Zasuregowaliśmy najprostrzy sposób zbadania aku a ty od razu chcesz wymieniać większą jego część.
Po co?
I skąd stwierdzenie że sprężyna dopina na 100% ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 13:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
niektórzy lubią życie komplikować a więc kolego czarny3544 podłącz voltomierz odpal samochód, włącz światła, radio, podgrzewanie tylnej szyby czy co tam jeszcze i zobacz jakie masz napięcie pod obciążeniem i bez i nie wymieniaj niepotrzebnie pierdołków, zazwyczaj pomaga wymiana samego regulatora bądź szczotek a druga sprawa jeśli akumulator jest dobry to nawet jak sie jeździ krótkie trasy to nie trzeba go doładowywać a skoro trzeba tzn, że coś jest nie tak z ładowaniem, tak jak ADAM12 napisał, iż w każdej instrukcji obsługi akumulatora producent zaznacza, że powinien być ładowany prądem 13,6-14,4V nie mniejszym i nie większym i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 13:59:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Spada napięcie jak grzeją świece dogrzewające. Po kilku minutach pewnie przekaźnik cyknie i napięcie wraca. Mam to samo. Jeździć i nic nie robic ;-)

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 22:39:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Wg mnie brak wzbudzenia

no nie ma co świetna porada, a jakie jest napięcie wyjściowe alternatora przy braku wzbudzenia hihi
Cytuj:
a więc kolego czarny3544 podłącz voltomierz odpal samochód, włącz światła, radio, podgrzewanie tylnej szyby czy co tam jeszcze i zobacz jakie masz napięcie

ja mam wtedy nadal 14,4 V, bo taka jest funkcja regulatora i SPRAWNEGO układu szczotki - pierścienie ślizgowe kto je wyjmie, ten się zdziwi jaki tam jest rowek i jak mało miedzi zostało
Cytuj:
nawet jak sie jeździ krótkie trasy to nie trzeba go doładowywać

widać nie wiesz ile trzeba przejechać po rozruchu (szczególnie w mróz ), aby uzupełnić energię straconą na rozruch
Cytuj:
A jeśli tobie świece gasły po 2 km to miałeś zwalony przekaźnik

Biedron odpowiedział, co może być przyczyną, pod warunkiem że Kolega czarny3544 ma dogrzewające świeczki
Cytuj:
Zasuregowaliśmy najprostrzy sposób zbadania aku a ty od razu chcesz wymieniać większą jego część

po prostu po wieku auta wiadomo, że części alternatora są zużyte, a skoro już go rozbierać, to grzechem jest nie zrobić tego co napisałem
Cytuj:
im mniejszym pradem ładujesz tym żywotnośc aku większa

na pewno nie chodzi o to w uzyskaniu 14,4 V w czasie jazdy, bo ładowanie na stanowisku to całkiem inny problem, zapominasz o odbiornikach
Cytuj:
I skąd stwierdzenie że sprężyna dopina na 100%

ano z konstrukcji samego napinacza, gdzie padają amortyzatorki oraz tulejki, ale nie sprężyny
Cytuj:
powinien być ładowany prądem 13,6-14,4V

no comments
Cytuj:
nie wymieniaj niepotrzebnie pierdołków

to stwierdzenie to dopiero pierdołka
Cytuj:
Jeździć i nic nie robic

to niestety nie rozwiąże problemu Kolegi czarny3544
Cytuj:
Powiem,że już ta sytuacja trochę mi akumulator rozwala


to zresztą odwieczny problem tego forum, inicjator nie uzupełnia informacji a my gdybamy i bijemy pianę.....oraz odpowiadamy, odpowiadamy, nawet nie czytając o co chodzi...

Cytuj:
czyżby trzeba było zregenerować alternator

sam Kolega czarny3544 wie lepiej od nas , co należy zrobić - gwarantuję, zrób to i problemy znikną (dokładnie tak jak u mnie :)
Pozdrawiam!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 22:48:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kolego makaon naprodukowałeś się ale na pewno nie masz racji we wszystkim, na 100 dziesiecioletnich samochodów z 20 będzie miało 14,4 ładowanie, proponuje zajrzeć w jaką kolwiek ulotke dołączoną do akumulatora bądź ksiażke obsługową samochodu i zobacz czy jest napisane, że musisz mieć ładowanie 14,4? zadaniem regulatora jest utrzymywanie stałego napięcia nie koniecznie 14,4V bo większość samochodów takiego napięcia nie uzyskuje nigdy jeżdża i zapalają


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 22:49:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Fakt faktem (nie doczytałem) że w trybie jazdy STRAT-STOP akumulator mimo wszystko powinien co pwien okres być doładowywany z prostownika.

Faktem również jest że najlepszy odczyt uzyskamy poprzez pomiar miernikiem a nie przez "srednio "wyskalowaną podziałkę na zegarze.

I jeśli okaze się że napięcie nie spadnie poniżej wartości 13,6V nie robił bym nic poza systematycznym doładowywaniem akumulatora.
Jeśli jednak wartość ta bedzie niższa.... może i faktycznie drobna regeneracja nie zaszkodzi.

Pozdrawiam i przepraszam za nieuważne czytanie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 23:11:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeszcze dodam, że jakieś 2 miesiące temu zapaliła mi się kontrolka od ładowania, rozebrałem alternator i okzało sie, że jednego pierścienia już nie ma, miedź się wytarła, wymieniłem w nim wszystko co mogłem wymienić i ładowanie pod obciążeniem jest 13,8-13,9V nie ma 14,4, alternator wymienić na nowy? trzeba brać pod uwage jeszcze wiek samochodu i alternatora w moim przypadku jest to 16 lat i istalacja elektryczna nie jest pierwszej młodości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 23:11:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Koledzy! Bracia! Nie o to chodzi, aby toczyć pianę, czarny i tak zrobi to co uzna za stosowne.
Cytuj:
Obecnie przy zapalonym silniku ,swiatłach mijania ,radyjko i tak dalej na postoju na wolnych obrotach mam 13,6V,na wyłączonych jest różnica 13.6 a niepełne 13.7V.Doładowuje akumulator ale z tego ze jeżdze b.krótkie odcinki b.czesto akumulator jest non stop niedoładowany.Poprzedni akumulator miałem 1,5 roku,no i następny jest juz na wykończeniu,zadnej większej upływnosci prądu oprócz standarowego alarmu na postoju nie ma,zresztą sprawdzałem?

cytat z innego, bardziej do elektryki fachowego forum, ale temat odwieczny i ja twierdzę, że dla akumulatora który pracuje na krótszych odcinkach jazdy bardziej pasuje napięcie ładowania wyższe oraz wyższy prąd ładowania odpowiadający temu napięciu.
Cytuj:
Należy sprawdzić napięcie na samym alternatorze, a jeżeli będzie w granicy 14,3V wymienić mostek pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem

kolejna dobra porada z elektrody .

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2009 23:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kwestia jeszcze jakie akumulatory kupuje no ale to nie nasza brocha :) koniec tematu :P bez piany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: