.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 01:25:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4]Klimatronik problem
PostNapisane: 21.maja.2009 22:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Panowie mam porblem z klimatyzacja, mianowicie dostaje blad 29, blad sprzegla kompresora. Sam kompresor sie zalacza w warsztacie stwierdzili ze to czujnik obrotow sprezarki. Wymienil porblem ten sam i blad ten sam nie widzi tych obrotow. Wiec nastepny pomysl to wymiana panelu klimatronika.
Czy ktos wie jak i na jakiej zasadzie dziala ten czujnik i czy ma moze ktos schemat klimatronika aby mozna spr czy faktycznie ten czujnik cos podaje.
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 23:28:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
jaki znowu blad 29?
kanal 29 na klimatroniku pokazuje prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
jakie bledy pokazuje kanał 1?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 06:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
No wlasnie mowie ze kanel pierwszy pokazuje 29.4 - Detekcja poślizgu pasa , przy czym nic sie nie slizga a kanal 29 caly czas pokazuje predkosc 00. Dlatego w warsztacie od klimy wpadli na pomysl ze to czujnik, po wymianie czujnika nic sie nie zmienilo (czujnik dostepny tylko z pompa) a ze teraz chca zeby wymienic caly panel nie chce sie pchac w koszty .

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 09:06:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie - ten błąd czasami się pojawia przy starszych autach (ciężko bujnąć kompresor) i na starcie pasek się ślizgnie
rozumiem że klima chłodzi normalnie?
bo jeśli nie to obstawiałbym sprzęgło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 11:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Moj blad nie opisałem szczegolowo.
Wlaczam przyciskiem AUTO klime, zapala sie gwiazdka, zalacza sie kompresor, spadaja obroty, po 5 sekundach kompresor sie wylacza. Po czym nie mozan juz wlaczyc gwiazdki. Jak bylem na VAG to po kazdej po takiej operacji wysyakuje blad sprzegla klimatyzacji. Zaznaczam ze kompresor zalacza sie i sprzeglo dziala bo nawet widac jak sie kreci.
Dlatego magicy z warsztatu stwierdzili ze to czujnik. Czujnik wymienilem, i nic. Dlatego dalej stwierdzili ze to panel. Po tym fakcie sie wkurzylem bo nie po to jezdze do warsztatu zeby wymienili mi po kolei kazdy element bo tak to i ja potrafie.
Stad moje pytanie czy sa dostepne jakies schematy bo jak zlokalizuje ten przewod od czujnika to sprawdze czy tam pokawiaja sie jakies impulsy, bo jesli ten czujnik mierzy obroty to musza pojawiac sie impulsy. Wtedy bede mial pewnosc ze to panel.
Prosze o pomoc , teraz juz wszystko jasnie opisane.
Pozdro

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 11:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Tu jest schemacik:

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdf

Biało-zzielony kabelek chyba cię interesuje.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 11:34:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Arek_R napisał(a):
Moj blad nie opisałem szczegolowo.
Wlaczam przyciskiem AUTO klime, zapala sie gwiazdka, zalacza sie kompresor, spadaja obroty, po 5 sekundach kompresor sie wylacza. Po czym nie mozan juz wlaczyc gwiazdki. Jak bylem na VAG to po kazdej po takiej operacji wysyakuje blad sprzegla klimatyzacji. Zaznaczam ze kompresor zalacza sie i sprzeglo dziala bo nawet widac jak sie kreci.
Dlatego magicy z warsztatu stwierdzili ze to czujnik. Czujnik wymienilem, i nic. Dlatego dalej stwierdzili ze to panel. Po tym fakcie sie wkurzylem bo nie po to jezdze do warsztatu zeby wymienili mi po kolei kazdy element bo tak to i ja potrafie.
Stad moje pytanie czy sa dostepne jakies schematy bo jak zlokalizuje ten przewod od czujnika to sprawdze czy tam pokawiaja sie jakies impulsy, bo jesli ten czujnik mierzy obroty to musza pojawiac sie impulsy. Wtedy bede mial pewnosc ze to panel.
Prosze o pomoc , teraz juz wszystko jasnie opisane.
Pozdro


nie obraź się za pytanie (ostatnio same wrażliwe osoby na forum :( ) - co się kręci???

na zgaszonym silniku spróbuj dopchnąć ręką koło do sprężarki i nim pokręcić (poluzuj pasek napędzający bo inaczej nie pokręcisz)
obym się grubo mylił ale jeśli sprzęgło ok - szansa, ze zatarta sprężarka

chyba na forum było opisane o sprzęgiełku klimy - poszukaj

panel zostaw w świętym spokoju - najpierw zobacz co się dzieje ze sprężarką i sprzęgłem -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 17:11:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
NIe obrazam sie , kreci sie mam na mysli ze widac zalaczenie sprezarki, zatarta nie jest bo zostala wymieniona razem z tym powalonym czujnikiem. I w obu sprearkach ten sam problem. Pozatym nawet jesli jest zatarta to mysle ze czujnik by widzial obroty jej chyba ze zaciera sie tak ze sie wogle nie kreci.

Flasher, dzieki za schemat, tak wlasnie ten mnie interesuje co ciekawe do mojego czujnika ida 3 przewody. Myslalem ze tam jest jakis kontaktron albo halotron ktory wykrywa obroty. No coz pomysle co z tym zrobic ale wiem juz gdzie szukac.

Jesli ktoś ma jeszcze pomysl to bardzo prosze.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 21:27:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
zasniedziale styki we wtyczce od czujnika obrotow sprezarki. wtyczka znajduje sie na podluznicy w okolicach sprezarki. zielona wtyczka. sprawdz rowniez ten pojedynczy przewod bo to zasilanie sprzegla jak tak bedzie slaby styk to sprzeglo bedzie slabo trzymalo i bedzie sie slizgalo a jak to wychwyci czujnik to rozlaczy. ostatecznosc to zardzewiale sprzeglo lub przebicie na cewkach sprzegla. zwroc uwage w momencie zalaczania klimy czy czolo sprezarki odrazu bez wahania osiagnie takie same obroty jak kolo pasowe.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 10:13:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Sprawdzilem rowniez blok pomiarowy 29 czyli predkosc obrotowa sprezarki po zalczeniu caly czas przez okre 5 sekund jest wartosc 00. Z tego by wynikalo ze czujnik na daje nawet minimalnych obrotow bo nawet jakby sie slizgalo to cos by wyrzucilo chyba ze moje rozumowanie jest mylne.
We wtorek zaczne walczyc , wynika z tego ze ten czujnik poprostu zalacza mase przy pelnym obrocie sprezarki co powinna dawac na jego wyjsciu impulsy do masy potem rozwarcie czyli na omomierzu po zalczeniu powinna pojawic sie jakas opornosc jesli polacze miernik miedzy mase a czujnik , miernik powinien te impulsy usrednic w innym wypadku powinno byc ciagle rozwarcie jesli ten czujnik faktycznie nie dziala.
Ale nie zabardzo mi sie chce w to wierzyc ze w dwoch sprezarkach taki sam problem wystepuje.

Hans wtyczki sprawdzilem to byl moj pierwszy pomysl, sa czyste w srodku ani grama jakiegokolwiek osadu , mozna powiedziec ze jak z fabryki nawet sie zdziwilem.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 12:41:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
to jest czujnik indukcyjny. w skrezarce jest magnes a czujnik to cewka. opornosc bedziesz mial zawsze jak jest czujnik sprawny a zadnych impulsow nie wychwycisz chyba ze bedziesz szybko krecil to jakies szczattkowe napiecie sie zaindukuje. czyjnik jest zaslepka czesci cisnieniowej takze jak masz gaz w klimie to go napierw odessaj bo w przeciwnym wypadku odkrecajac czujnik puscisz caly gaz w powietrze. do sprawdzenia masz jeszcze styki przy sterowniku klimatyzacji

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 13:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Ok. A jeśli podlacze oscyloskop no powinienem obserwowac co , napiece wzrastajace wraz z czestotliwoscia obrotów sprezarki.?
Pozdro

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 19:21:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:17:32
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź też kodowanie sterownika klimatronika. W niektórych autach da się go programowo "wyłaczyć" ten czujnik i wtedy sterownik nie "zgłasza" błędu.
Może mechanicy przekombinowali coś z kodowaniem.
Oczywiście do sprawdzenia czujnika możesz użyć oscyloskopu, wtedy przy włączonym kompresorze czujnik powinien generować sygnał przemienny o stałym poziomie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 22:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Panowie ciekawa rzecz wiem ze powinienem wpasc na to wczesniej ale dzisiaj by obrotach na poziomie 2500 wlczylem przycisk auto i co klima sie zalaczyla i trzymała dopoki obroty nie spadly ponizej 2000 chyba gdzies 1500. Poniewaz wracalem z roboty nie chcialo mi sie juz tego sprawdzac czy daje zimne powietrze. Ale czy dobrze mysle ze jest jednak cos nie tak z paskiem. Czy to mozliwe zeby ten pasek az tak bardzo sie slizgał. Ktoś mi powiedział że jeśli ładowanie jest poprawne to pasek sie nie moze slizgac bo jest bardziej owiniety na kole sprezarki niz alternatorze.
Jutro jeszcze sprawdze co daje blko pomiarowy 29 czy pokazuje jakies obroty i na ile sa porownywalne.
Ale cos mi sie wydaje ze to jednak nie elektronika a prosilem fachowcow o sprawdzenie paska i jego napinacza.
Porazka gdyby nie takie fora to bym pewnie placil i placil.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 23:02:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
ciężko wyrokować - ale stawiam to co pisał Hans - słabe zasilanie sprzęgła (ładowanie masz na pewno ok?) jeśli przy wyższych obrotach działa to może przy małych ma zwyczajnie "za mało prądu"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 09:08:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
A ja stawiam na to co u mnie czyli elektronika.
Objawy troszkę inne ale pokrywa się to, że powyżej 2tys. obrotów pracowała cały czas.
Przeczytaj mój temat http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ik&start=0

Powodem było kodowanie klimatronika na silnik V6.
Jak zwykle jakieś brudne łapy musiały się dotykać

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 11:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
A wiec Panowie nie moglem sie doczekac dzis rano zapalilem auto roche sie podgrzalo no i 3000obr wlaczylem 29 kanał i co pokazuje 33 czyli na moj gust to za malo bo tpo powinno byc 3000x1.2 czyli 3600, jak odpuszczam to nagle pojawia sie 00.
Powiedzcie jeszcze raz czy jest jakis sposob na sprawdzenie tego sprzegla bez demontazu sprezarki.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 11:29:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Arek_R napisał(a):
Witam
Powiedzcie jeszcze raz czy jest jakis sposob na sprawdzenie tego sprzegla bez demontazu sprezarki.


Zrób tak jak Ci sugeruje ando1414

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 12:02:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Ale napiecie na VOLTOMIERZU mam w okolocach 14V wiec mysle ze ladowanie jest dobre. Moze jednak to problem sprzegla. Z drugiej strony czy faktycznie potrzeba az tyle produ zeby zalczyc to sprzeglo wydawalo mi sie ze niedobor pradu powinien byc dobray z akumulatora.
Z drugiej srony sa kontroli ladowania nie powinny sie zaplaci. Jestem juz caly glupi.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 12:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Ale napięcie paska to co innego niż sprzęgło. Musisz poluzować owy pasek, docisnąć koło pasowe od sprężarki o zobaczyć czy uda Ci się przekręcić.
Sprawdź czy powyżej danych obrotów zaczyna chłodzić. Jeśli tak to nie jest to sprzęgło.
U mnie na przykład jak załącza się sprężarka odczuwalne są minimalne wibracje, wczuj się w pracę silnika. Będziesz wiedział czy w ogóle coś spręża

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: