.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2024 04:00:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 12:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
rado ja na luzie i wolnych obrotach czuje ze ta sprezarka sie zalacza. Problem to w zasadzie informacja do klimatronika ze sa obroty. Tak mi sie wydaje ze albo sprzeglo sie slizga albo jednak cos nie tak z tym czujnikiem no i zostaje pasek.

Aha co do pasaka to przypomnialo mi sie ze jak widzielaem jak nakladali pasek przy wymianie pompy to ja nie wiem jak ten pasek poluzowac. Zdjeli ten napinacz (spezynowy) i ledwo niacigneli pasek na pompe pomagali sobie sroboretami zeby go naciagnac. Moze cos jest nie tak moze on jest za mocno naciagniety. Ale najlepsze jak napinacz nakladali to zeby go docisnac to uzywali lomu. Moze cos tu jest nie tak podpowiedzcie jak ten pasaek sie zaklada i demontuje moze na wszeli wypadek kupie nowy dobrany z katalogu i wymienie bo i tak jest lekko popekany.


No i chyba robi sie wszystko jasne. Dzis jechalem do Elblaga i co zalaczylem klime i chodzila wiekszosc czesc drogi i chlodzila, po czym musialem przychamowac automat nie redukowal biegu i obroty spadly do 1500 i klima sie wylaczyla.
Ale panowie to co zauwazylem to chyba jednak mam problem z ladowaniem, na tym Voltomierzu jest 8, 12, 16 miedzy 8 a 12 i 12 a 16 jest jeszcze dodatkowa podzialka. Jak jade gdzie 100km/h to mam wskazowek miedzye 12 a ta podzialka co swiadczy ze mam ladowanie chyba ggdzies na poziomie 13V czy to przypadkiem nie jest za malo. Jak stoje na luzie to zauwzylem ze wskazowka chyli sie w strone 12V. Czyli swiaczylo by to o tym ze jednak slizga sie pasek ??.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 23:28:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Jak naciągali łomem to raczej pasek się nie ślizga :peace:
Ja bym na Twoim miejscu pojechał do kogoś kto się zna, bo za chwilę będziesz wymieniał łożysko na alternatorze, sprężarce i całej reszcie ewentualnie sam pasek.
Ładowanie powinno być coś ok 13,5 więc trudno z tej podziałki coś wnioskować.
Co znaczy "chyli się" ku 12V? Jak masz sporo pracujących odbiorników to też tak może być.
Pasek bym zostawił w spokoju. Jedynie sprawdź palpacyjnie czy w ogóle jesteś w stanie nim poruszać (czytaj czy nie jest za bardzo naciągnięty) skoro jest już popękany.
Ja bym się skupił na elektronice ( czujniki, panel ) no ale to na VAGu trza sprawdzać

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 08:29:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
rado , co do elektroniki to sprawdzilem to co mozna bylo, VAG pokazuje blad slizgajacego sie paska. Przy obrotach powyzej 2000 klima pracuje. Nie wydaje ze jest to problem czujnikow i elektroniki. Sklaniam sie w kierunku niskiego napiecia przelaczania sprezarki, albo problemu sprzegla A z drugiej strony cos chyba jest nie tak zeby ten napinacz dociagac lomem. Bo nowego to chyba sie by nie dalo zalozyc. Wydaje mi sie ze cos nie tak robili przy zakladniu robilo to dwoch facetow z czego jeden to conajmniej 100kg klocek.

Co do chylenia sie to odbiornikow procz dwoch zarowek nie ma zadnych. A jeszcze co do paska jak sprawdzic jego poprawne napiecie bo moge go obrucic o 90 stopni .

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 10:26:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
arek - jedź do jakiegoś serwisu "z pojęciem" bo jak czytam, że 2 osiłków łomem naprawia AUDI to krew mnie zalewa

napięcie ładowania aku to ok 14V bez względu na obroty i obciążenie
sprawdź napięcie jakie dochodzi do sprzęgła - Hans już pisał a Ty swoje
elektronikę zostaw w spokoju - Radek ferment siejesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 12:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
ando z takim warsztatem w trojmiescie to jest naprawde problem moze to troche poza tematem ale jakis czas temu milaem problem z czujnikiem hamulca i pojechalem wymienili i niby ok tylko ze wogle nie wymienili i skasowali 200pln.
Wracajac do sprawy to napiecie ladowania mam 13.3V. Takze za niskie, napiecie do zalaczenia sprezarki jest jeszcze nizsze przysiada do 12,5 takze ja mysle ze u mnie alternator sie konczy i tyle. Z Hansem nie ma co polemizowac ani sie spierac odrazu wiedzial co i jak zreszta nie pierwszy i nie ostatni raz. Takze biore sie za alternator wymienie przy okazji pasek bo juz mu sie nalezy i wtedy bede walczyl z klima dalej.
Aha jeszcze pytanie gdzie w tym modelu jest osuszacz tak na marginesie.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 12:59:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
bodaj na 20 kanale masz napięcie na sprzęgle
nie szalej z wymianą alternatora tylko ewentualnie z regulatorem napięcia - bo znów Cię w kasę zrobią :(
popatrz na 20 kanale przy obrotach ponad2k i mniejszych czy się zmienia - jeśli tak zrób porządek z ładowaniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 15:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
No i sprawdzilem przy 3tys obr. mam napiecie 13.2 jak obroty spadaja to juz przy 2000 jest 12.7 przy 1000 12 przy 800 rowniez 12. To chyba jednak za niskie napiecie ??.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 09:29:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
nie jestem specem ale wg mnie napięcie ok (u mnie trzyma równo 12)

długo Twoja klima "stała" - u mnie po roku przerwy dobiłem - oczywiście pojawił się błąd 29.x ale za 3 razem kompresor ruszył i pięknie chłodzi - jeśli cały czas na niskich obrotach sprężarka nie chce wystartować to wg mnie szukaj przyczyny w sprzęgle lub w "kabelkach" - ciężko na odległość coś doradzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 16:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:17:32
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Wydaje mi się, że zamiast mierzyć napięcie na sprzęgle lepiej jest wstawić szeregowo z cewką sprzęgła amperomierz i obserwować jego wskazania w zależności od obrotów. Mimo to napięcie rzędu 12- 13 V jest prawidłowe. U mnie czasami spada poniżej 12V i jeszcze sprzegło trzyma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 21:16:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
odkopalem temat bo dzis pojawilo sie u mnie auto z identycznym problemem . po diagnozie okazalo sie ze sprezarka na wysokich obrorach sie prawidlowo zalacza lecz stawia dosc znaczny opor dla silnika , niestety okazalo sie ze sprezarka prawie wogole nie spreza bo temnperatura powietrza spadla zaledwie o 4 st C ( 22->18) tak wiec wedlug mnie sprezarka polegla i nadaje sie do wymiany.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 21:52:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
hans napisał(a):
odkopalem temat bo dzis pojawilo sie u mnie auto z identycznym problemem . po diagnozie okazalo sie ze sprezarka na wysokich obrorach sie prawidlowo zalacza lecz stawia dosc znaczny opor dla silnika , niestety okazalo sie ze sprezarka prawie wogole nie spreza bo temnperatura powietrza spadla zaledwie o 4 st C ( 22->18) tak wiec wedlug mnie sprezarka polegla i nadaje sie do wymiany.


wszystko ok pod warunkiem, że czynnika dość w układzie -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: KLIMA i 2000obrotów
PostNapisane: 01.lip.2009 22:53:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 11:00:31
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa_Konstancin_Ostrołęka tel. 500 703 503
Witam
Nie wiem czy poradziłęś Sobie z tym tematem klimy...

Ja swojego czasu walczyłem ze 2 lata temu z tym problemem.

Wtedy jak pytałem na forum nikt mi nie odpowiadał :(
Nadzień dzisejszy już wiem co było chociaż żal mi wszystkich fachowców i ich domysłów.
Jeżeli masz tempomat i ustawisz powyżej 2000 obr/min to klima będzie chłodziła i chodziła.
Temperatura na panelu klimatronika spada wewnątrz auta do +9*C.
Jeżeli zejdziesz poniżej 2000 rozłączy i trzeba wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić i samochód i klimę.

Wszystkiemu jest winien kompresor !!!!
w tym miejscu gdzie masz czujnik obrotów jest koło na którym umieszczone są punkty pomiarowe dla tego czujnika ja miałem fizycznie zniszczone trzy tylko 1 z którego czytał.

TO CAŁA FILOZOFIA - rozpracowałem to sam w jakieś 3 miesiące - bez mierników i innych narzędzi.

Wiem że nie jest to imponujący wynik ale tak mnie wQur... ta klima i wszyscy fachowcy że czasami miałem ochotę sprzedać auto.

Jeżeli poradziłeś sobie już z tą klimą to napisz

POZDRAWIAM

_________________
BYŁO AUDI A6 x2 1.9 TDI 90PS AHU i 110PS AFN
BYŁO Audi A4 1.9 TDI AFN
BYŁO A4 1.9 AVF

JEST A4 1.9 AVF 2004r
JEST A4 B7 2.0 TDI 2007r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KLIMA i 2000obrotów
PostNapisane: 01.lip.2009 23:02:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
selin_1977 napisał(a):
Witam
Nie wiem czy poradziłęś Sobie z tym tematem klimy...

Ja swojego czasu walczyłem ze 2 lata temu z tym problemem.

Wtedy jak pytałem na forum nikt mi nie odpowiadał :(
Nadzień dzisejszy już wiem co było chociaż żal mi wszystkich fachowców i ich domysłów.
Jeżeli masz tempomat i ustawisz powyżej 2000 obr/min to klima będzie chłodziła i chodziła.
Temperatura na panelu klimatronika spada wewnątrz auta do +9*C.
Jeżeli zejdziesz poniżej 2000 rozłączy i trzeba wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić i samochód i klimę.

Wszystkiemu jest winien kompresor !!!!
w tym miejscu gdzie masz czujnik obrotów jest koło na którym umieszczone są punkty pomiarowe dla tego czujnika ja miałem fizycznie zniszczone trzy tylko 1 z którego czytał.

TO CAŁA FILOZOFIA - rozpracowałem to sam w jakieś 3 miesiące - bez mierników i innych narzędzi.

Wiem że nie jest to imponujący wynik ale tak mnie wQur... ta klima i wszyscy fachowcy że czasami miałem ochotę sprzedać auto.

Jeżeli poradziłeś sobie już z tą klimą to napisz

POZDRAWIAM


proszę o usunięcie cytowanego postu - (ja nadal od 4 miesięcy rozpracowóie jak teńpomat na obroty wstawić) :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 00:20:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 11:00:31
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa_Konstancin_Ostrołęka tel. 500 703 503
ando

wydaje się zrozumiałe że podczas jazdy przekraczasz 2000 obr/min powiedzmu na biegu 5 tym i uruchamiasz tempomat

czy w ch..... tniesz ze mna?

_________________
BYŁO AUDI A6 x2 1.9 TDI 90PS AHU i 110PS AFN
BYŁO Audi A4 1.9 TDI AFN
BYŁO A4 1.9 AVF

JEST A4 1.9 AVF 2004r
JEST A4 B7 2.0 TDI 2007r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2009 09:15:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
selin_1977 napisał(a):
ando

wydaje się zrozumiałe że podczas jazdy przekraczasz 2000 obr/min powiedzmu na biegu 5 tym i uruchamiasz tempomat

czy w ch..... tniesz ze mna?


niby po co miałbym to robić?
zwyczajnie nie widzę związku z tempomatem i klimą :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: