.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 01:03:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c4 2,5 Tdi] Klimatyzacja-problem
PostNapisane: 10.cze.2009 06:02:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
Borykam sie dosyc długo z klima w moim aucie -nigdy dobrze nie ,,chodziła"
Postanowiłem ja naprawic.
Rozebrałem wiekszosc elementów
-posprawdzałem wszystkie silniczki od nawiewów(4 szt)
-wiatrak dmuchawy bez luzów-wymieniłem szczotki
-wymieniłem czynnik chłodzący na maszynie
-wymieniłem filtr kabinowy

Objawy:
Vag 4,9 pokazuje
Obrazek
Po skasowaniu błedów -nie wystepuja i po jakims czasie znów są.
W/w silniczek sprawdzałem juz 3 razy-działa.Rozbierałem i spręzynka potencjometru dobrze trzyma.Podałem napiecie 7,5V i silniczek ładnie przestawia klapę.
W vagu sa ustawienia bloku ze widac jak zamykaja sie klapy na monitorze ale mozna podejrzec w naturze ze tez działaja -widac jak sie przestawiaja w realu.

Teraz najwazniejsze:
Bardzo słabo działa zarówno chłodzenie(nawiew) i grzanie(nawiew).
Rura od parownika klimy,,spocona i zimna"
Podejrzewam walnienty panel od klimatronika;
Zakres ustawienia Lo i Hi działa bardzo słabo.
I teraz Zonk;
czasami mam zakres ustwien na panelu od 5 st do 50 st (nie ma Lo i HI)i wentylator działa wtyedy badzo sprawnie(mocno dmucha) ale tylko zimnym powietrzem.Chodzi o to aby tak dmuchał w zakresach LO-HI.

Moze eeprom w panelu siada?j
Jak sie wgrywa eeprom do panela klimatronika?
Poprosze o sugestie.

Pozdro

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 16:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
Jak moge na ,,krótko" sprawdzic czy wiatrak dmuchawy kreci sie maxymalnie?
Z wentylatora wychodzą para przewodow po 2 szt na przewód.
Czy mozna podłaczyc 12 V na ,,krótko"aby sprawdzic czy dobrze kreci?
Jak sprawdzic opornice wentylatora?

Pozdro

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 19:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2006 22:07:48
Posty: 8
podaj mail to prześle ci schemat elektryczny może ci popoże


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 20:16:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
schematy były tyle razy zamieszczane że...

do wiatraka dmuchawy idą dwa (grube) przewody chyba że to nie
klimatronic tam nie sprawdzałem

silniczki od nawiewów to są 2 pozostałe to od ciepło/zimno i dziwnej
klapy między parownikiem a modułem nagrzewnicy

rozpiska klimy cała jest na forum zobacz czy na pewno G68
to ten który sprawdzałeś

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 05:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
Cytuj:
rozpiska klimy cała jest na forum zobacz czy na pewno G68
to ten który sprawdzałeś



Mysle ze to ta klapa która jest najblizej parownika klimy(u mnie żółta okrągła klapa -która zamyka -otwiera schłodzone powietrze)

Cytuj:
i dziwnej
klapy między parownikiem a modułem nagrzewnicy



Cytuj:
do wiatraka dmuchawy idą dwa (grube) przewody chyba że to nie
klimatronic tam nie sprawdzałem

To KLIMATRONIK:



Idą dwa grube ale po dwa-czyli 2 pary przewodów do wiatraka-
1.dwa pradowe
2.dwa od sterowania szybkoscia wiatraka -tak myślę ale nie jestem przekonany na 100%

Obrazek



Pozdro

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: