.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 02:45:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB] błędy poduszek powietrznych
PostNapisane: 15.cze.2009 23:50:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Od początku jak posiadam swoje AFB mam problem z kontrolką od poduszki powietrznej.Cały czas się świeci.Wczoraj podłączyłem autko pod VAG'a, który wypluł takie błędy:
01222 Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G 180)
37-00 Faulty
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
32-00 - Resistance too High
01217 - Side Airbag Igniter: Driver Side (N199)
32-00 - Resistance too High
01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)
32-00 - Resistance too High


Poszperałem troszkę na forum i tak.Dwa ostatnie błędy dotyczą kostek po fotelami.Przyczyn pierwszego i drugiego błędu wiem gdzie szukać jednak gdzie znajduje się czujnik N131?.
Procedura zabawy z czujnikami powinna wyglądać tak:
-odpinam klepy od akumulatora
-przekręcam kluczyk w stacyjce na zapłon
-naciskam pedał hamulca
-dopiero wtedy bawię się z czujnikami?


Co myślicie o tych błędach i czy czyszczenie styków pomoże?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 00:02:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
Nie no bez jaj, ten natłok błędów śmierdzi strzałem z daleka.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 07:29:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Sprinter napisał(a):
Nie no bez jaj, ten natłok błędów śmierdzi strzałem z daleka.

śmierdzi nie śmierdzi ja się chce z tym uporać......

błędy 00588, 00589, 01217, 01218 są bardzo często spotykanie i dotyczą czujników pod fotelami w kierownicy i pewnie gdzieś w desce rozdzielczej.Auto nie jest już młode i te czujniki mogą szwankować.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 09:23:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zmień poduszki i nie będzie błędów.
To naprawdę śmierdzi dzwonem.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 11:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
szogun0 napisał(a):
Zmień poduszki i nie będzie błędów.
To naprawdę śmierdzi dzwonem.

Poduszki w fotelach są całe dzisiaj je wymacałem więc pewnie będę musiał zajrzeć do kostek.Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się czujnik N131.Ile kosztuje czujnik G 180? bo z tego co widzę to jest zepsuty tzn. niesprawny.

A co do kierownicy to teraz sobie przypomniałem, że poprzedni właściciel wspominał, że wymieniał kierownicę na tą od esy i jest ona bez poduchy.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 19:37:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2006 22:07:48
Posty: 8
witam
N131 to poduszka pasażera. Takie alarmy o za dużej rezystancji to są gdy poducha jest wystrzelona albo kabel przerwany. Z twoich alarmów wynika że masz wywalone 4 poduchy (pasażer ;kierowca ; boczna pasażer ; boczna kierowca) a do tego uszkodzony czujnik od strony pasażera. Jeśli jesteś pewny że poduchy i przewody są OK to jedyne co tłumaczy te alarmy to awaria sterownika AIRBAG. Aby sprawdzić czy poduchy są sprawne potrzebny ci VAG i rezystor (opór poszukaj w GOOGLE). Wepnij wspomniany rezystor w dwa kable które wchodzą do poduchy (jednej z tych 4) spróbuj skasować błąd jeśli zniknie znaczy poducha jest uszkodzona. Poducha która wygląda na całą nie zawsze jest sprawna. PAMIĘTAJ REZYSTOR TYLKO NA PRÓBĘ A NIE NA STAŁĘ ------ALE to już twoję życie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 20:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
murarz111 napisał(a):
witam
N131 to poduszka pasażera. Takie alarmy o za dużej rezystancji to są gdy poducha jest wystrzelona albo kabel przerwany. Z twoich alarmów wynika że masz wywalone 4 poduchy (pasażer ;kierowca ; boczna pasażer ; boczna kierowca) a do tego uszkodzony czujnik od strony pasażera. Jeśli jesteś pewny że poduchy i przewody są OK to jedyne co tłumaczy te alarmy to awaria sterownika AIRBAG. Aby sprawdzić czy poduchy są sprawne potrzebny ci VAG i rezystor (opór poszukaj w GOOGLE). Wepnij wspomniany rezystor w dwa kable które wchodzą do poduchy (jednej z tych 4) spróbuj skasować błąd jeśli zniknie znaczy poducha jest uszkodzona. Poducha która wygląda na całą nie zawsze jest sprawna. PAMIĘTAJ REZYSTOR TYLKO NA PRÓBĘ A NIE NA STAŁĘ ------ALE to już twoję życie

Poduszki w fotelach są na 1000% nie wystrzelone.W jaki sposób mogę dostać się do poduszki kierowcy? żeby wpiąć tak opornik na test i przejrzeć kable?.W moim aucie już od dłuższego czasu coś stuka w desce jakby coś po niej latało.Dochodzi to właśnie od strony pasażera może ma to jakiś wpływ na błąd z poduszką powietrzną pasażera.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 09:48:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Moze jest cos nie zamocowane i odpielo Ci wtyczke od poduszek, Zrob tak jak pisal kolega wyzek. Odepnij wtyczke od poduszki , wloz rezystor i sprobuj skasowac blad. Jezeli skutkuje to uszkodzona poduszka. Czasami moze to byc rowniez kwestia styku, ale to raczej nie jest mozliwe zeby w tylu miejscach naraz to sie zdarzylo. Eliminuj przyczyny pojedynczo.

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 12:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
igendek napisał(a):
Moze jest cos nie zamocowane i odpielo Ci wtyczke od poduszek, Zrob tak jak pisal kolega wyzek. Odepnij wtyczke od poduszki , wloz rezystor i sprobuj skasowac blad. Jezeli skutkuje to uszkodzona poduszka. Czasami moze to byc rowniez kwestia styku, ale to raczej nie jest mozliwe zeby w tylu miejscach naraz to sie zdarzylo. Eliminuj przyczyny pojedynczo.

OK i tak też zrobię tylko o jakiej oporności włożyć tak rezystor? w kierownicy nie mam poduszki więc jak dostać się do poduszki pasażera?
Czy wkładając opornik będę musiał odpinać klemy od akumulatora?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 16:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Jak sciagniesz atrape poduszki kierowsy to powinna tam byc koncowka/tasma do ktorej mozesz wpiac rezystor. Pamietaj ze to robisz zeby sprawdzic działanie układu a nie zeby tak zostawic na stale. Wystarczy ze bedzie wylaczony zaplon. Nie musisz odlaczac klemy.

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 18:49:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
igendek napisał(a):
Jak sciagniesz atrape poduszki kierowsy to powinna tam byc koncowka/tasma do ktorej mozesz wpiac rezystor. Pamietaj ze to robisz zeby sprawdzic działanie układu a nie zeby tak zostawic na stale. Wystarczy ze bedzie wylaczony zaplon. Nie musisz odlaczac klemy.

OK więc jutro zdejmę kierownicę i zobaczę czy błąd da się wykasowaćz wpiętym opornikiem.Jaki opór powinien dawać opornik wiecie koledzy?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 21:08:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2006 22:07:48
Posty: 8
witam
przeczytaj to

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42364

najłatwiej jest się dostać do poduchy pasarzera. musisz odkręcić schowek i spojrzeć w górę tam powinna być poducha a do niej wpięta żółta wtyczka. W tą wtyczkę zapodaj rezystor. Jeśli jesteś pewny że to kable to odkręć środkowy pulpit tam gdzie masz dźwignię zmiany biegów powinieneś dostać się do sterownika poduszek później schemat miernik w dłoń i prześwietlaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2009 16:46:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Panowie dwa ostatnie błędy zostały skasowane:).Wczoraj wyjąłem fotele i jak się okazało żółte wtyczki były odpowiednio, w lewym fotelu przerwany kabel a w prawym styk strasznie zaśniedziały.Troszkę kontakt sprayu i małe lutowanie i po problemie :). W poniedziałek zabieram się za poduszkę kierowcy i poduszkę pasażera jak i czujnik zderzeniowy po stronie pasażera :)

----------------------------------------------------------------------------
Cześć.Dzisiaj rozebrałem schowek i zabrałem się za poduszkę pasażera.Wtyczka od Airbaga wyglądała wzorowo i myślałem, że to raczej nie będzie jej wina, że VAG wyrzuca błąd poduszki pasażera.Spryskałem wtyczkę kontakt sprayem, rozłączyłem, spryskałem ponownie i zvagowałem.Jak się okazuje kontakt pomógł i jest prawie OK.Prawie bo jak wtyczka ledwo dotyka pinów kostki od Airbaga to wtedy jest wszystko OK, VAG już nie pokazuje błędu.Jednak jak wtyczkę się dociśnie tak jak była fabrycznie zamontowana wtedy błąd pojawia się ponownie.Przeczyściłem wszystko raz jeszcze i jutro sprawdzę efekty.Jak na razie 3 błędy poduszek (fotele kierowcy i w desce rozdzielczej od strony pasażera) miały wspólne ogniwo czyli wtyczki .Rozebrałem kierownicę licząc, że wepnę tam opornik, ale nie wiem jak to zrobić.O ile wtyczka od airbagów w fotelach i desce (strona pasażera) jest 2 pinowa tak w kierownicy mamy 4 piny :(.Wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac8 ... 5caba.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb0 ... ade5d.html

Wtyczka posiada 4 piny, pewnie 2 do poduchy i 2 dla klaksonu.Zakupiłem opornik 2.4 Ohm (2.2 nie mieli na chwilę obecną), ale w sklepie powiedziano mi, że i te 2.4 powinno być ok.Jak uważacie 2.4 będzie ok? i gdzie wpiąć ten opornik, żeby sprawdzić czy VAG nie będzie wywalał błędu poduszki powietrznej kierowcy.

Pragnę zaznaczyć, że moje kierownica nie posiada poduszki i dlatego VAG wywala jej błąd.

Na dzień dzisiejszy zostały tylko dwa błędy:
- poduszki kierowcy
- czujnika zderzeniowego pod fotelem pasażera

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2009 20:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Nie w ta zolta wtyczke tylko odepnij od poduszki i tam sa tylko 2 przewody. O ile dobrze widze brazowy i niebieski.

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 00:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
igendek napisał(a):
Nie w ta zolta wtyczke tylko odepnij od poduszki i tam sa tylko 2 przewody. O ile dobrze widze brazowy i niebieski.

Z tym, że moja kierownica nie posiada poduszki powietrznej.Jest to model Sline bez airbaga.Ja nigdzie nie widzę właśnie innej kostki od poduszki jak ta przedstawiona na fotkach.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 18:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2009 19:47:15
Posty: 35
Auto: A6c5
czy już ktoś wie od którego czujnika jest ten błąd ? 01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
włączył się wczoraj podczas jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 08:49:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Poduszka boczna w fotelu pasażera

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: