.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 23:39:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ADR] Brak ładowania na gorącym silniku
PostNapisane: 30.cze.2009 19:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2008 17:30:31
Posty: 6
Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam,
cała sytuacja zaczęła się na przejażdżce po mieście. Najpierw nieśmiało zapaliła się kontrolka ładowania (bladym odcieniem czerwieni) potem już wszystkie możliwe. Autku zabrakło prądu i po zagaszeniu już nie odpaliłem. Po doładowaniu z prostownika (następnego dnia) samochód zapalił normalnie ale po kilku kilometrach znowu blada kontrolka i po ruchu wycieraczek widzę ze nie mam ładowania. Dodam że dodatkowo przestały działać zegary(obr. i prędkościomierz) i po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu drga bardzo intensywnie wskazówka od prędkościomierza. Objawy ustępują na zimnym silniku. Sprawdziłem przewody wychodzące z alternatora. Nie zauważyłem niczego niepokojącego. Podejrzewam że problem tkwi gdzieś za zegarami (jakieś zwarcie po rozgrzaniu przewodów). Może się jednak mylę...?

_________________
AUDI A4 1.8 ADR 95r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 19:51:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Drgania wskazówki, oraz nieprawidłowości w działaniu zegarów zauważyłem u siebie, jak mi spadło poniżej 10-11V. Oczywiście nie odpaliłem; Przy dalszym rozładowaniu zaczęły drgać wszystkie wskazówki i dodatkowo klekotać niekktóre przekaźniki, więc u Ciebie to nie powód, a następstwo awarii wg mnie. Masz raczej awarię alternatora, a nie zwarcie. Na oko możesz sobie sprawdzić naciąg paska, dalej już tylko sam alternator, prostowik w nim, regulator napięcia, oraz sam aku. Jak Ci się uda odpalić, to miej w pogotowiu woltomierz i mierz, mierz, mierz......

Ale na początek przeczytaj lokalny regulamin proszę.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 20:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2008 17:30:31
Posty: 6
Lokalizacja: Jelenia Góra
mroova81 napisał(a):
Drgania wskazówki, oraz nieprawidłowości w działaniu zegarów zauważyłem u siebie, jak mi spadło poniżej 10-11V. Oczywiście nie odpaliłem; Przy dalszym rozładowaniu zaczęły drgać wszystkie wskazówki i dodatkowo klekotać niekktóre przekaźniki, więc u Ciebie to nie powód, a następstwo awarii wg mnie. Masz raczej awarię alternatora, a nie zwarcie. Na oko możesz sobie sprawdzić naciąg paska, dalej już tylko sam alternator, prostowik w nim, regulator napięcia, oraz sam aku. Jak Ci się uda odpalić, to miej w pogotowiu woltomierz i mierz, mierz, mierz......

Ale na początek przeczytaj lokalny regulamin proszę.


Napięcie po odpaleniu zimnego silnika 14,37V. W zeszłym roku był wymieniony regulator napięcia i szczotki...

P.S regulamin czytałem (może bez zrozumienia) możesz wyjaśnić co robię nie tak?

_________________
AUDI A4 1.8 ADR 95r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 20:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Czytasz regulamin bez zrozumienia - to robisz nie tak.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 20:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2008 17:30:31
Posty: 6
Lokalizacja: Jelenia Góra
mroova81 napisał(a):
Czytasz regulamin bez zrozumienia - to robisz nie tak.


- źle założony temat?
- zły dział wybrałem?
- brak jakiś informacji?
- był już taki temat (szukałem nie znalazłem)?

_________________
AUDI A4 1.8 ADR 95r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 20:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2008 17:30:31
Posty: 6
Lokalizacja: Jelenia Góra
mroova81 napisał(a):
Drgania wskazówki, oraz nieprawidłowości w działaniu zegarów zauważyłem u siebie, jak mi spadło poniżej 10-11V. Oczywiście nie odpaliłem; Przy dalszym rozładowaniu zaczęły drgać wszystkie wskazówki i dodatkowo klekotać niekktóre przekaźniki, więc u Ciebie to nie powód, a następstwo awarii wg mnie. Masz raczej awarię alternatora, a nie zwarcie. Na oko możesz sobie sprawdzić naciąg paska, dalej już tylko sam alternator, prostowik w nim, regulator napięcia, oraz sam aku. Jak Ci się uda odpalić, to miej w pogotowiu woltomierz i mierz, mierz, mierz......

Ale na początek przeczytaj lokalny regulamin proszę.


Pasek wieloklinowy jest nowy i jego naciąg jest prawidłowy. Akumulator ma około 2 lat (poziom elektrolitu sprawdzałem, zimą spisywał się bez zarzutu).

_________________
AUDI A4 1.8 ADR 95r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 20:27:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
14,37V masz jak sam piszesz na zimnym silniku, jak się rozgrzeje, to zaczynają się problemy. Właśnie wtedy podejżewam, że spada Ci napięcie <12V. Przejedź się z miernikiem wpiętym chociażby w zapalniczkę, jak się zaczną cyrki to wtedy zacznij mierzyć napięcia w innych newralgicznych miejscach. Jak masz przed liftem, to możesz się nawet przejechać bez zegarów jeżeli chcesz sprawdzić. Po takiej jeździe będziesz tylko sobie musiał skasować błąd airbagów. No chyba, że masz immo w zegarach, to juz nie da rady.
Co do zwyczajów na forum, wysłałem Ci prw. .

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 21:05:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2008 17:30:31
Posty: 6
Lokalizacja: Jelenia Góra
mroova81 napisał(a):
14,37V masz jak sam piszesz na zimnym silniku, jak się rozgrzeje, to zaczynają się problemy. Właśnie wtedy podejżewam, że spada Ci napięcie <12V. Przejedź się z miernikiem wpiętym chociażby w zapalniczkę, jak się zaczną cyrki to wtedy zacznij mierzyć napięcia w innych newralgicznych miejscach. Jak masz przed liftem, to możesz się nawet przejechać bez zegarów jeżeli chcesz sprawdzić. Po takiej jeździe będziesz tylko sobie musiał skasować błąd airbagów. No chyba, że masz immo w zegarach, to juz nie da rady.
Co do zwyczajów na forum, wysłałem Ci prw. .


Przed chwilą sprawdzałem jeszcze napięcie przed odpaleniem na akumulatorze 12,4V po 14,4V i po kilku minutach pracy na biegu jałowym 12,3V (zegary obr. i pred. nie działają cały czas - prędkościomierz drga). Jutro postaram się rozebrać alternator, wygląda na to ze to On niedomaga po kilku minutach pracy.

_________________
AUDI A4 1.8 ADR 95r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 21:41:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
szukaj usterki tam gdzie było ostatnio grzebane
wszystko wskazuje na to, że alternator po rozgrzaniu krzaczy i tyle
wymieniałem już nowe (zepsute) reglery na kolejne nowe ;)

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 12:09:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2008 17:30:31
Posty: 6
Lokalizacja: Jelenia Góra
Buba napisał(a):
szukaj usterki tam gdzie było ostatnio grzebane
wszystko wskazuje na to, że alternator po rozgrzaniu krzaczy i tyle
wymieniałem już nowe (zepsute) reglery na kolejne nowe ;)


Dodam tylko że wymiany regulatora i szczotek nie wykonywałem osobiście ani nie robił tego nikt zaufany (taka była potrzeba). Wiec wszystko możliwe. Dziś dam znać jak to wygląda.

Wymieniłem regulator napięcia. Problem ładowania ustał. Silnik ciepły alternator ładuje. Jednak dalej nie działają zegary (obrot i predkościomierz). Rano po odpaleniu działa wszystko po zgaszeniu i ponownym odpalaniu zegary przestają działać (obrotomierz lezy predkościomierz drga)...

_________________
AUDI A4 1.8 ADR 95r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: