jeżeli chcesz to zrobić tylko od strony komory silnika, to nie wiem, ale jeżeli po przekręceniu kluczyka zapala Ci się gdzieś podświetlenie czegokolwiek, to rozbierz i znajdź plusa.
użyj tranzystora, np.:NPN - moc uzależniona od mocy źródła światła - i dwa oporniki 4,7kOhm (pierwszy między plus z żaróweczki od podświetlenia a bazę tranzystora, drugi: między emiter a masę), kolektor tranzystora do plusa z akumulatora (po bezpieczniku).
tylko pamiętaj że na obudowie, która często bywa kolektorem może być plus i wtedy nie trudno o zwarcie w metalowej umasionej karoserii samochodu. koszt ok. 5pln (uzależniony od ceny tranzystora). tylko, że z kabiny trzeba przedostać się do komory silnika.
możesz też wziąć plusa do sterowania tranzystora z licznika (w A6 zapłon jest to 1pin niebieska wtyczka. w A8 nie wiem; może jest podobnie)
dodano:
sorki, ale przeczytałem mało dokładnie jak to ma działać.
tu masz najprostszy sposób (rysunek odręczny):
tylko najpierw SPRAWDŹ TO NA STOLE, bo nie ponoszę odpowiedzialności za błędy. tranzystor T1 to tranzystor mocowy zależny od mocy źródła światła, T2 może być dowolny, bo ma tylko blokować T1.
a plusa spróbuj szukać na bezpiecznikach lub z licznika. przekręć zapłon i sprawdź miernikiem, gdzie pojawi się napięcie na bezpieczniku, a gdzie go wcześniej nie było. nie musi być dużego prądu do wysterowania tranzystorów.