.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 00:07:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 + ALL] Zbyt mocny nawiew...? Da się zmniejszyć?
PostNapisane: 15.lip.2009 19:34:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.cze.2009 16:20:25
Posty: 26
Lokalizacja: Wrocek
Witam.

Niedawno nabyłem A4 B5. Bardzo podobna mi się elektroniczna regulacja klimy oraz nawiewu, także bodajże 10-cio stopniowość. Jednak zdziwiła mnie siła wentylacji. Przy maksymalnej mocy jest to istny huragan, naprawdę mocno wieje i hałasuje. Na minimalnej zaś sile, jest lekko słyszalny, nawiew odczuwalny, przy włączonej klimatyzacji można zamarznąć :).

Zastanawia mnie, czy jest jakakolwiek szansa, aby zmniejszyć siłę tego nawiewu w jakikolwiek sposób. Może zmniejszenie opornikiem napięcia gdzieś, nie mam pojęcia. W zupełności wystarczyłaby mi moc, gdyby podzielić siłę nawiewu na każdym stopniu przez pół. Obecnie, nie sądzę, abym kiedykolwiek używał silniejszego nawiewu, niż 1-2/10.


PS. W słupku środkowym, między drzwiami, na samej górze (przy narożniku okna) po obu stronach są 2 otwory za malutkimi kratkami. Wydawało mi się, że to nawiew, jednak przy żadnym ustawieniu nie czuję tam jakiegokolwiek podmuchu. Czu u mnie jest coś nie tak, czy to służy jednak innym celom?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 06:02:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Tą klimę masz pewnie ustawioną na low czyli LO. Ustaw sobię 21-23st i weź na auto. Nawet ze śnieżynką będzie ok. Jak nadal za mocno Ci wieje, to ustaw na szybę i/lub nogi. W każdym bądź razię widzę, że bardzo wrażliwy jesteś na tego typu sprawy. Opornik od razu sobie daruj, bo to się wszystko samo diagnozuje i zaraz wywali błąd (z niskie napięcie na dmuchawie).
Co to tych kratek, to są czujniki ruchu do autoalarmu. Wiele powietrza taki wylot by nie przerzucił :D

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 07:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.cze.2009 16:20:25
Posty: 26
Lokalizacja: Wrocek
Ale nie chodzi mi o ustawienie innej temperatury, tylko właśnie o zmniejszenie siły nawiewu. Aby był np. całkowicie niesłyszalny na najniższym poziomie lub dwóch, a z drugiej strony nie powodował wichury przy najwyższym ustawieniu, bo to mi niepotrzebne. Opornik to tylko przykład z komputerów, gdzie potencjometrami regulujemy np. prędkość obracania się wiatraków.

Ale może w tym wypadku jest jakiś sposób?


PS. Te kratki od alarmu - jeśli są to automatycznie oznacza, że w aucie jest alarm? Żadnej diody migającej po zamknięciu auta nie spostrzegłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 12:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Nie kumam jak Ci ten wiatrak może przeszkadzać. Nawet na jednej kresce? A jak dajesz na 10kresek, to moją być wichrowe wzgórza!! Po to ma 10stopni regulacji od bardzo słabej, do bardzo silnej. Chyba, że masz coś spartolone, ale wątpie w to.
Jak zamarzarz przy klimie, to mówię Ci: zwiększ temperaturę!
A co do alarmu, to po zamknięciu powinna migać lampka od świateł przeciwmgielnych tylnych, ale na czerwono. (tylko przed liftem, po 99r to nie wiem). Przy zamykaniu powinno titnąć klaksonem.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 18:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.cze.2009 16:20:25
Posty: 26
Lokalizacja: Wrocek
Czyli najwyraźniej nie mam alarmu, albo jakimś trafem nie działa... :/

Chętnie bym zobaczył jeszcze jakąś wypowiedź odnośnie tego nawiewu. Może jednak jest jakiś sposób..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2009 20:42:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Obroty wentylatora dobierane są automatycznie na podstawie:
- temperatury panującej na zewnątrz (dwa czujniki)
- temperatury aktualnie panującej w aucie (dwa czujniki)
- temperatury ustawionej przez Ciebie na sterowniku klimatyzacji.
Jeśli klima pracuje w trybie AUTO (ze sprzężarką lub bez) i jedna z wymienionych temperatur DUŻO różni się od pozostałych - śmigło będzie chodziło szybko.
Wybierz manulanie kratki przenie / nogi, wybierz temperature na sterowniku +/- 5*C inną od tej na zewnątrz i będzie wiało tylko lekko....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: