.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 16:02:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c4 ael] Dodatkowy element grzewczy przy nagrzewnicy
PostNapisane: 21.paź.2009 15:38:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 12:08:16
Posty: 68
Wraz ze spadkiem temperatury otoczenia zauwazyłem brak ciepłego powietrza w wentylacji, dzięki wątkom na forum rozwiązałem problem samodzielnie,(wymiana nagrzewnicy) tu powidziękowania forumowiczom :D , jednak podczas wyciągania nagrzewnicy znalałem grube kable prowadzące do niej, po ropołownienu okazało się ze jest tam jakaś elektryczna nagrzewniczka- 600W :d , co mnie pozytywnie zaskoczyło jednakże nie wiem jak ją wykorzystać. Fajnie by było gdyby po zaras po zapaleniu motoru możnabyło mieć ciepłe powietrze. Czy ktoś wie jak to ma działać? I czemu służy?
Oto nr częśći: 4A0819011 i fotki z owym ustrojstwem:

Obrazek

Obrazek
Audi a6 c4 ael q 97'

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2009 21:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2008 19:23:31
Posty: 17
Lokalizacja: Kluczbork / opolskie
Przyłączam się do tematu także mam takie kabelki wystające, dokładnie 3 sztuki z czego jeden bardzo gruby (z tego co pamiętam to co najmniej 4mm^2). Z miłą chęcią dowiem się jak to podpiąć pod klimatronika :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 20:52:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Pierwszy raz coś takiego widzę. Są jakieś numery na tym?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 21:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 06:17:40
Posty: 46
Lokalizacja: Gryfino
Jak wymieniałem u siebie nagrzewnicę też byłem zdziwiony tą "farelką" :D
Ten element jest włączany przez sterownik EDC poprzez dwa przekaźniki. Przekaźniki są po prawej stronie w nogach pasażera, a bezpieczniki od zasilania w puszce z kompem EDC. Przekaźniki słychać w teście elementów wykonawczych. Moim zdaniem to ma być coś w stylu świec żarowych podgrzewających płyn chłodniczy - w nowszych rozwiązaniach. Nie pamiętam tylko, czy ta elektryczna nagrzewnica jest pomiędzy dmuchawą a wodną nagrzewnicą, bo jak nie, to moja teoria bierze w łeb... ;) i wynalazek jest tylko dla komfortu pasażerów :peace:

_________________
A6 AEL EcoPower by To JA !
A6 C4 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 21:55:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
wynalazek jest zdecydowanie dla nagrzania kabiny i odparowania szyb. Nagrzewanie silnika poprzez ogrzewanie w ten sposób wody w nagrzewnicy miałoby znikomą sprawność.

Czy tą "farelkę" widać gdzieś godłym okiem bez rozbieramia połowy auta?
Czy to była opcja, czy seria w A6 C4? - kto wie niech gada

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 18:27:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 12:08:16
Posty: 68
matrixs napisał(a):
Pierwszy raz coś takiego widzę. Są jakieś numery na tym?


numery podałem w etce nazywa się to własnie "dodatkowy element grzewczy"

swireek napisał(a):
Jak wymieniałem u siebie nagrzewnicę też byłem zdziwiony tą "farelką" :D
Ten element jest włączany przez sterownik EDC poprzez dwa przekaźniki. Przekaźniki są po prawej stronie w nogach pasażera, a bezpieczniki od zasilania w puszce z kompem EDC. Przekaźniki słychać w teście elementów wykonawczych. Moim zdaniem to ma być coś w stylu świec żarowych podgrzewających płyn chłodniczy - w nowszych rozwiązaniach. Nie pamiętam tylko, czy ta elektryczna nagrzewnica jest pomiędzy dmuchawą a wodną nagrzewnicą, bo jak nie, to moja teoria bierze w łeb... ;) i wynalazek jest tylko dla komfortu pasażerów :peace:


położenie jest takie jak czerwone kółeczko na 2 zdjęciu, czyli jest dmuchawa =>nagrzewnica tradycyjna=> nagrzewniczka elektryczna, więc teoria podgrzewania cieczy chłodzącej nie klei się.

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 19:24:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
To teraz trzeba rozpoznać skąd toto ma zasilanie, obstawiam że z tych dwóch przekaźników które na schemacie w autodacie są opisane jako podgrzewanie dodatkowe układu cieczy chłodzącej. Najwyraźniej w wersji pięciocylindrowej postawili na komfort ludzi a nie na komfort cieplny silnika jak to jest w wersji 1.9 gdzie płyn jest dogrzewany 3-ma świecami żarowymi. To by uzasadniało dlaczego AEL ma ujemne kąty wyprzedzenia wtrysku na zimno - ma być mułowaty i wydzielać więcej ciepła (zużywając niestety więcej paliwa i kopcąc nieco na wolnych).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 17:17:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2009 15:26:27
Posty: 1
Lokalizacja: Nowa Dęba
A ja mam pytanie czy to jest normalne, że te omówione przez swireek'a przekaźniki z prawej strony w nogach pasażera są cyklicznie załączane/wyłączane "słychać charakterystyczne klik, klik" z częstotliwością około 2 cykle na sekundę, w trakcie płynnej jazdy. Klikanie ustaje jedynie w momencie przyśpieszania lub hamowania silnikiem. To klikanie jest u mnie słyszalne cały czas nie ma znaczenia czy na dworze jest +30 czy +5 stopni C. Niepokoi mnie fakt, że te dwa 50A przekaźniki są tak często załączane i wyłączane, wiadomo styki przekaźników się wypalają (a te załączają duży prąd). Dla zainteresowanych podpowiem, że te dwa przekaźniki to 370 (8D0 951 253)

_________________
Audi A6 C4 avant 2,5TDI AEL 96 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 22:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 12:08:16
Posty: 68
Odpowiedź przyszła z czasem. Gdy robi sie chłodno, kilmatronic kieruje na dysze ciepłe powietrze i motor jest jeszcze nie rozgrzany to ta grzałka pracuje :d dzieje się więc to całkowicie automatycznie no chyba że off'niem, widać że auto wtedy pobiera więcej "voltów", np po wyłączeniu całkowicie nagrzewania żarówki mocniej swiecą :P :diabel: . Spisuje sie dobrze, gdyż po kilku sekundach jest letnie powietrze, a po kilkunastu czuć ciepło, więc szybke szybko rozmrozi.

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 10:06:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
Kamiljan napisał(a):
Spisuje sie dobrze, gdyż po kilku sekundach jest letnie powietrze, a po kilkunastu czuć ciepło, więc szybke szybko rozmrozi.

Nawet b. dobrze ale tylko wtedy jak zwiększymy temp. na klimatroniku, przy LO oczywiście nie włącza farelki, przy jednej "cegiełce" na wyświetlaczu grzeje b. dobrze ale wtedy nawiew jest słaby.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 21:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
A przy jakiej temp. na klimatroniku załącza się wam ta grzalka? Ciekaw jestem czy i ja mam taką a nie przekraczałem 24 stopni i nie słyszałem przekaźników

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 10:06:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
Nie wiem przy jakiej temp. Ja podkręcam na HI i nie słucham przekaźników, za chwilę wieje ciepłem i czuć lekki zapaszek (grzeją się spirale i jakiś kurz czy coś innego chyba się wypala).

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 13:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Czy taka nagrzewniczka jest w każdym AEl-u?? jak sprawdzić??

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 17:41:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 08:18:05
Posty: 47
Lokalizacja: Płock
W moim aucie chyba ta dodatkowa nagrzewnica nie działa bo nie czuć z nawiewów żadnego ciepła nawet po minucie. Naprawiał ktoś to może? Jak sprawdzić co jest nie tak?

PS. Bezpieczniki są podobnoć przy ECU tzn gdzie? :D

_________________
Audi 100 Avant 2.5tdi AAT 94`
Audi A6 Avant 2.5tdi AEL Quattro 96`


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 21:28:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Ja u siebie w 1Z też to mam i w tą zimę słychać przekaźnik jak załącza i rozłącza. Niedługo spróbuje odpiąć i sprawdzić czy jest duża różnica w nagrzewaniu wnętrza.

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 20:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Dokładał ktoś może taką nagrzewnicę? Kable są podciągnięte pod przekaźniki, przekaźników i gniazd brak, dużo z tym roboty i czy jest możliwe?

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2011 22:32:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
Też mam u siebie to ustrojstwo zauważyłem że ten gruby brązowy przewód idzie pod konsolą środkową i chyba dochodzi do klimatronica. Muszę to sprawdzić gdzie on idzie. :/

_________________
Było AEL Avant quattro ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2011 08:44:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Też to miałem w C4 :D Świetna sprawa w zimę, ciepłem wiało od samego wyjazdu z garażu :-)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2011 18:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
a czy ktoś wie czy występuje to tylko w AEL lub innych ropniakach? Czy w benzynie też to można znaleźc? ...niestety u mnie nie tykają przekaźniki i w 30s po odpaleniu nie czuc ciepła - wiec pewnie wynalazek dieslowy - benzyna szybciej sie rozgrzewa.

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c4 ael] Dodatkowy element grzewczy przy nagrzewnicy
PostNapisane: 16.paź.2012 09:53:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2628
Lokalizacja: EPWA
Odgrzewam kotleta. Jest temat, ale dotyczy C5, więc pojade tutaj z C4...
Zamieszczam fotki i jeśli ktoś może mi podpowiedzieć, czy tu wygląda wszystko ok? Z powyższego zdjęcia rozebranej dmuchawy widzę, żę dodatkowa nagrzewnica jest dosyć głęboko, niemal już pod szybą. Nie słychać pracy przekaźników, wieje ciepłe dopiero jak się silnik nagrzeje. Nagrzewnica sprawna, mechanio stwierdził brak prądu w elemencie elektrycznym. Będę szukał rozwiązania. Które przekaźniki są od tego gadżetu?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Edyta 16/01/2013 ; przekaźniki wymieniłem na sporo młodsze (wyglądają jak nowe). Stare po wyjęciu i włozeniu czasami się załączaly. Teraz grzeje jak solidny niemiecki piec.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Ostatnio edytowano 16.sty.2013 15:00:56 przez adiaudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: